april 19, 2024, 18:04:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: .  (Lest 7694 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 26, 2012, 07:35:27 am »

hvordan passer disse under originale skjermer`er en oval om det har noe å si.. noen som kan si meg det Glad og hvor i landet befinner felgene seg?

Du må ha lange aksler bak fra 1968 modell eller nyere, fremme bør du ha skiver pga ufjæret vekt på felger, 4 toms korting, skivebremser og senkespindler. Google "escra" så får du mange treff


Hva mener du med ufjæret vekt på felger??

Ufjæret vekt var kanskje feil betegnelse. Noen år siden jeg gikk på høyskole og hadde fysikk, men med ufjæret vekt mente jeg selvfølgelig selve vekten av felger og dekk som rotererpå spindlene.

Disse felgene med dekk veier veldig mye i forhold til originale felger. Når ca dobbelt antall kilo vekt roterer rundt spindlene enn originalt så trengs det mer bremsekraft bare for å stoppe rotasjonen i tillegg til at bilens vekt skal retarderes.

Putter du disse felgene på en 5x205 boble med tromler fremme, enten 30 mm oval bremser eller 1958 ++ 40 mm bremser vil du nok oppleve at allerede dårlige bremser virker enda slappere.

Beklager at jeg kladder til salgstråden.

Omformulerer.... mange anbefaler skivebremser fremme ved bruk av slike felger, jeg fulgte anbefalingene  Kysser
« Siste redigering: oktober 26, 2012, 07:44:50 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 26, 2012, 07:40:19 am »

Ikke lett å vite hva som er en lett felg når så få oppgir vekt, da har man lite å sammenligne med. -Eneste er at de som oppgir vekt sikkert stort sett vil ha noe lavere vekt enn de som ikke sier noe om det.

Sporer fælt av her.

Jeg skulle gjerne lagt inn bud, har virkelig lyst på de felgene! MEN, 52 mil unna meg... Øyerulling

Det koster ikke så mye å sende disse felgene 52 mil. Jeg fikk mine tilsendt fra et medlem her på forumet. To og to pakkes sammen og sendes som 2 stk norgespakker.
Loggført

1961 T1 - Custom
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #32 på: oktober 26, 2012, 07:53:41 am »

Ikke lett å vite hva som er en lett felg når så få oppgir vekt, da har man lite å sammenligne med. -Eneste er at de som oppgir vekt sikkert stort sett vil ha noe lavere vekt enn de som ikke sier noe om det.

Sporer fælt av her.

Jeg skulle gjerne lagt inn bud, har virkelig lyst på de felgene! MEN, 52 mil unna meg... Øyerulling

Det koster ikke så mye å sende disse felgene 52 mil. Jeg fikk mine tilsendt fra et medlem her på forumet. To og to pakkes sammen og sendes som 2 stk norgespakker.
Da koster det vel 510kr...
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #33 på: november 02, 2012, 22:41:38 pm »

4200,-

Bud står til søndag  Gliser
Loggført
996TT
Medlem
***
Innlegg: 102
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: november 13, 2012, 09:03:24 am »

.
« Siste redigering: mars 22, 2013, 15:26:46 pm av 996TT » Loggført
996TT
Medlem
***
Innlegg: 102
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: november 13, 2012, 09:04:16 am »

Er mange som spør etter en prisantydning her nå....... Selger vil ikke ut med det, kun bud og det er vel det samme som at han egentlig ikke vil selge?

??
Loggført
996TT
Medlem
***
Innlegg: 102
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: november 13, 2012, 09:06:30 am »

.
« Siste redigering: mars 22, 2013, 15:26:33 pm av 996TT » Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!