mars 29, 2024, 13:31:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakke varmekammer  (Lest 3025 ganger)
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« på: oktober 16, 2012, 16:54:48 pm »

Skal rense varmekammerene, og lurer på om de må lakkes med noe spesiel varmelakk, eller funker Owatrol/Acanol?

Danny
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 18, 2012, 15:54:42 pm »

Her var det mange som har vært inne å lest, men ingen løsning fra noen av medlemmen på dette forumet...

Er det virkelig INGEN som har noen forslag, eller er spørsmålet for dumt/enkelt?!?

Da kan jeg opplyse der om at race-buggy har gitt meg tips om varmebestandig lakk fra Biltema funker,
og enda bedre, Power coat fra TESS.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 18, 2012, 16:13:25 pm »

ja vi pratet om dette på TLF danny boy.

jeg har bare vasket vame pottene, og bruk grovrengjører fra biltema.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Bor-slipemateriale/Grovrengjorer-19330/

biltema varme lakken brenner fortere av på selve eksos røra.men holder på selve varmepottene.

der holder varme spray fra tess bedere er min erfaring.

hva andre gjør og bruker får bli opp til hver enkelt.

Mvh
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 18, 2012, 19:04:44 pm »

og prøv å unngå maling på innsida. lager dei merkligste gassar når du får opp temperaturen, og inn i kupen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 18, 2012, 20:58:16 pm »

Ja, det er nok et poeng å ikke få noe inn i kammerene, ikke god den gassen som kommer da.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 18, 2012, 21:15:05 pm »

Bruk gjerne søkefunksjonen, det er disktutert en god del her inne og til og med har noen gjort tester på overflatebehandling.
Power Coat Spray "3 in 1"- veldig bra erfaring med denne på alle slags overflater. Har holdt veldig bra på eksosanlegg.
http://www.jsc.no/images/Marketing/Maling%20Brosjyrer/Power%20Coat%20spraybrosjyre.pdf
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 18, 2012, 21:26:10 pm »

Takk for svar, blir å prøve Powe Coat, ja

Søkefunksjonen funker dårlig, gjorde flere søk føre jeg la ut tråden...

Danny
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 30, 2015, 12:27:36 pm »

Gammel tråd, men prøver å blåse liv denne.

Skal bytte Høyre varmepotte til en NOS (ubrukt original) da den gamle begynner å bli litt "hullete" . Den nye ser ut til å ha en blå/grå matt farge som kan minne om "grunning"

Hva bør jeg gjøre med denne?

Tanken er å slipe lett og så male/lakke med noe "amerikansk" varmelakk fra Steinar Stolen AS eller noe Tess eller tysk fra Würth eller andre gode tilsvarende.

Har brukt ovnslakk på andre saker før med nogenlunde resultat. Men ser jo at også den kan flasse

Nye varmepotter av den eldste type til Type 3 vokser ikke på trær så tenker å male med det aller, aller beste...

Tips mottas...
« Siste redigering: august 30, 2015, 12:36:08 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 30, 2015, 17:28:14 pm »

Går fint med Pulverlakk da Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 30, 2015, 22:03:56 pm »

Går fint med Pulverlakk da Gliser

Har tenkt på det. Sikkert lurt med pulverlakk.

Hva med den utvendige isolasjonen som finnes på mange eldre Type 3 varmepotter, ville du brukt dette opp igjen? Har 2 stk NOS liggende: Den for venstre side er "isolert" - den for høyre side som jeg tenker å bytte nå har det ikke fra "fabrikk",  men jeg har isolasjon fra flere gamle liggende.


* .jpg (39.87 KB, 800x450 - vist 124 ganger.)
« Siste redigering: august 30, 2015, 22:34:26 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: september 02, 2015, 19:41:26 pm »

veit ikkje kor lenge du skal beholda dei, men er da veldi lenge må du gjera da skikkelig og ta da frå innsida og ut. dvs du spretter opp falsen og demonterar dei, so kan du sandblåsa alt og bruka den her: http://www.jotun.com/es/en/b2b/paintsandcoatings/products/jotatemp-650.aspx

ang isoleringen er vel da sikkert ikkje noko problem å ta på igjen, men kor mykje den har å sei er vel ikkje fastlagt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 02, 2015, 21:00:31 pm »

veit ikkje kor lenge du skal beholda dei, men er da veldi lenge må du gjera da skikkelig og ta da frå innsida og ut. dvs du spretter opp falsen og demonterar dei, so kan du sandblåsa alt og bruka den her: http://www.jotun.com/es/en/b2b/paintsandcoatings/products/jotatemp-650.aspx

ang isoleringen er vel da sikkert ikkje noko problem å ta på igjen, men kor mykje den har å sei er vel ikkje fastlagt?

Isoleringen var muligens noe VW satte på for varmeapparatet slik at effekten skulle bli bedre - tror jeg.

Bilen skal beholdes til evig tid, jeg kjenner flere i Jotunsystemet og får sikkert kjøpt noe derifra om jeg vil, men jeg tenker at de brukte som er nå 50-60 år gamle har holdt bra så langt.

De nye blir pulverlakket utenpå eller med en annen varmebestandig lakk tenker jeg.
« Siste redigering: september 02, 2015, 21:05:19 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 02, 2015, 22:19:22 pm »

veit ikkje kor lenge du skal beholda dei, men er da veldi lenge må du gjera da skikkelig og ta da frå innsida og ut. dvs du spretter opp falsen og demonterar dei, so kan du sandblåsa alt...



Faktisk ikke så mye arbeid dette.
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=6076.msg344171#msg344171
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 02, 2015, 22:38:24 pm »

Fiks artikkel denne fra VWACB. Tar vare på mine gamle potter - er jo "bakerst" de bruker å få hull først - kan jo sveises opp hvis en får god tid engang!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!