august 11, 2022, 13:19:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min 03  (Lest 148532 ganger)
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #240 på: september 05, 2014, 22:10:55 pm »

Da blir det grisekjøring til SCC neste år  Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #241 på: september 06, 2014, 22:30:47 pm »

Da blir det grisekjøring til SCC neste år  Gliser

Skal ikke se bort ifra det Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #242 på: september 06, 2014, 22:33:04 pm »

bra det løste seg til slutt !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #243 på: september 07, 2014, 01:05:39 am »

Flott bil og godt gjennomført prosjekt! Liker absolutt stilen med telefonfelger!
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #244 på: september 07, 2014, 08:34:10 am »

Flott bil og godt gjennomført prosjekt! Liker absolutt stilen med telefonfelger!

Takker,ville ha noen felger som ikke "alle" har.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #245 på: oktober 04, 2014, 20:14:03 pm »

Til mandag blir det bremsing av motor,skal bli spennende å se hva den er god for.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #246 på: oktober 27, 2014, 17:21:59 pm »

Da er bremsingen vel overstått,og ikke helt det jeg regna med Trist

* IMG_1308.jpg (61.54 KB. 360x480 - vist 382 ganger.)

* IMG_1312.jpg (76.48 KB. 360x480 - vist 321 ganger.)


Ca 90 hjulhester og 156nm.Kurvene er fine da

Så har jeg lest på shoptalkforum at de stempla jeg har,har en
"designfeil"som senker kompresjonen.Har regna ut at kompen er på 9:1nå,
og ikke 10,5:1 som den skal være.

Så da måtte jeg jo demontere motoren for å sjekke.
Begynte med pluggene,får nok bensin hvertfall!

* IMG_1320.jpg (52.87 KB. 360x480 - vist 274 ganger.)

Toppene av og der fant jeg sprekker mellom ventilene på alle sylindrene.
Hvor mye har det å si?Bør kanskje få meg nye topper?
Det er kanskje noe med tenninga også?(avleiringene i toppen)

* IMG_1323.jpg (94.07 KB. 360x480 - vist 326 ganger.)

* IMG_1324.jpg (105.58 KB. 360x480 - vist 298 ganger.)

* IMG_1328.jpg (106.3 KB. 360x480 - vist 248 ganger.)

* IMG_1329.jpg (111.04 KB. 360x480 - vist 282 ganger.)


Her er vendehøyda på stemplene.Tror det skal være 0

* IMG_1325.jpg (99.39 KB. 640x480 - vist 372 ganger.)



Loggført

Seaside VW klubb
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #247 på: oktober 28, 2014, 10:03:23 am »

Hva slags designfeil er det snakk om på stemplene?
Fins jo en USA-versjon(lavkomp) og en europa-versjon(høykomp).
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #248 på: oktober 28, 2014, 10:33:54 am »

var vel AA stemplene som hadde krysspinne plasseringen ca 1 mm feil som gir dette du måler nå
org WBX stempler er "0" vendehøyde.
en 2,1 lavkomp motor er 95 motorhk originalt så er vel ikke helt ille det der?
ca 90 hjul hk er vel ca 100 motor hk 170nm
kurven er jo kjempe fin.

er ikke sikkert du får utnyttet kam'en skikkelig pga originalt sprutet

sprekkene mellom setene har som regel ikke noe å si.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #249 på: oktober 28, 2014, 11:07:14 am »

Hva med avleiringene i toppen?har 10 gr.fortenning nå,det blir vel
feil,mv motoren har vel 5grader?
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #250 på: oktober 28, 2014, 11:09:28 am »

hva slags oktan kjører du på?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #251 på: oktober 28, 2014, 11:21:54 am »

Kun 98
Loggført

Seaside VW klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #252 på: oktober 28, 2014, 11:56:27 am »

Hadde du tatt en leak test før du reiv motoren så hadde du kunne sett om det var noen lekkasje. Med så mye avleiring så hadde jeg mistenkt utette sylindre/ringer.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #253 på: oktober 28, 2014, 12:32:41 pm »

Sylinderlekkasje test er foretatt,lå på 8-10% lekk.
Det er nye stempler/sylindre
Loggført

Seaside VW klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #254 på: oktober 28, 2014, 12:36:24 pm »

Sylinderlekkasje test er foretatt,lå på 8-10% lekk.
Det er nye stempler/sylindre

Hvor lakk det? Ventiler eller ringer?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #255 på: oktober 28, 2014, 12:46:43 pm »

Vanskelig å si,hørte igrunn ingenting
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #256 på: oktober 28, 2014, 16:50:44 pm »

bruker den olje da? ryker blått?
WBX sprut er jo kjent for å gi nok fuel.
så kanskje kombinasjonen annen komp/kam/tenning gjør att forbrenninga ikke blir optimal.
er ikke akkurat ukjent syn på wbx topper
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #257 på: oktober 28, 2014, 17:33:27 pm »

Den bruker lite olje og ryker ikke blått Glad
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #258 på: oktober 28, 2014, 23:11:24 pm »

Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #259 på: oktober 28, 2014, 23:55:09 pm »

noen MV hadde vel katalysator
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2573
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #260 på: oktober 29, 2014, 17:42:17 pm »

Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??

Bare??? Det er jo nesten en hel motor etter min tidsregning:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #261 på: oktober 29, 2014, 20:43:15 pm »

Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??

Bare??? Det er jo nesten en hel motor etter min tidsregning:-)

 Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #262 på: november 07, 2014, 17:33:27 pm »

Det er nok å ta tak i.Skal forbedre kjølinga til motoren
så jeg begynner med å kapsle inn radiatoren(vifta suger)

* IMG_1340.jpg (121.52 KB. 640x480 - vist 259 ganger.)


Har også sett litt på ny rattbryter

* IMG_1337.jpg (92.85 KB. 640x480 - vist 298 ganger.)

* IMG_1338.jpg (85.22 KB. 640x480 - vist 324 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #263 på: november 10, 2014, 19:05:36 pm »

Da er konvertering av rattbrytern ferdig.
Man begynner med en sånn en

* IMG_1346.jpg (89.19 KB. 667x500 - vist 277 ganger.)

Kapper bort det meste

* IMG_1345.jpg (126.35 KB. 667x500 - vist 275 ganger.)

Sliper litt innvendig i rattbrytern og "justerer"dekslene så passer det

* IMG_1344.jpg (109.79 KB. 667x500 - vist 296 ganger.)

* IMG_1341.jpg (106.51 KB. 667x500 - vist 310 ganger.)

* IMG_1342.jpg (94.02 KB. 667x500 - vist 259 ganger.)

Så har man intervall med 4 hastigheter

* IMG_1343.jpg (104.72 KB. 667x500 - vist 308 ganger.)

Det som gjenstår er å koble ledningene og montere tenningslås et annet sted
Skal også bruke lysbrytern

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #264 på: januar 30, 2015, 15:57:00 pm »

I årets utgave av motoren bruker jeg originalstemplene og sylindrene for
å få opp kompen igjen.Neste år blir det kanskje vifte?

Her er riktig vendehøyde på stemplet

* IMG_1385.jpg (82.3 KB. 375x500 - vist 318 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #265 på: januar 30, 2015, 16:16:37 pm »

Godt å ha noe å gjøre etter jodlebordet Hæ
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
el mecco
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.


Vis profil

« Svar #266 på: mai 24, 2015, 09:55:36 am »

Hvordan ble det med kjølingen etter den siste modifikasjonen? Måten du har løst dette på, ser veldig bra ut!
Loggført

Part of team ProTurbo Vw.
Shit happens, but why does shit happen to me.
#fuckc4ncer #dre4mscometrue
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #267 på: mai 25, 2015, 10:16:04 am »

Kjølinga ser ut til å fungere greit den,temp under
kjøring ligger på rundt 80gr.Nå har ikke jeg noe dyrt
instrument,men tempen ligger stabilt.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #268 på: juni 08, 2015, 20:51:08 pm »

I helgen var vi på HMR,kjørte 60 runder på banen og hadde raskeste
tid av boblene som kjørte uten slicks-en bra helg mao.
Neste år er vi garantert tilbake Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #269 på: juni 09, 2015, 10:05:20 am »

Høres bra ut! Finnes det bilder / video av ferdig bil?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!