mars 28, 2024, 18:33:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Det er jo ikke pent!  (Lest 92353 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: oktober 25, 2012, 07:27:24 am »

Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



* brokebloke2.jpg (82 KB, 800x532 - vist 1203 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 25, 2012, 07:33:26 am »

Hadde det vært en som hadde gjort det for å skille seg ut, så hadde det vært kult. Når det har blitt trenden, er det ikke lenger kult. Jeg poengterer at jeg her mener den bilen som er avbildet. Generelt sett er mye senk aldri feil, men det går en grense også for meg(Hadde ikke trodd det selv). Når det gjelder trillebårhjul foran, så har jeg aldri hatt sansen. Slike biler passer bare som offer for Mr.Bean.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 25, 2012, 09:40:53 am »

syns det der er drit kult og se på, også synes jeg påsjelookglassfiberbobler også er kult faktisk.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #3 på: oktober 25, 2012, 09:43:23 am »

Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 25, 2012, 09:46:32 am »

Helt nydelig!!! skal mann tenke funsksjonelt eller trygt er vel gammel vw utelukket fra første stund uansett...
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 25, 2012, 10:10:50 am »

Syns den var pen Glad men alle har jo hver sin smak:)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 25, 2012, 10:15:31 am »

http://www.google.no/search?hl=no&cp=20&gs_id=2n&xhr=t&q=ekstrem+camber+japan&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=35466521&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=zwKJUP72Mqaj4gTopIGYDw#biv=i|8;d|s0QcXz0dAPCT9M:

Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 25, 2012, 10:29:49 am »

ja, ja - sånn er man forskjellig. Helt enig med Splitman. Det er litt av en trend i enkelte (forurensende) miljøer Blunker
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 25, 2012, 10:41:29 am »

synes ikke det er noe fint med smalnet forstilling. ser mye bedre ut vis hjula akkurat kommer seg inna for skjermen. altså Hellaflush  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 25, 2012, 10:51:26 am »

det er forskjell på og ronke og rive av seg hele stakan og da Espen  Gliser
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: oktober 25, 2012, 11:00:56 am »

Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.

Ja du tenker slik som med musikk og kunst?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 25, 2012, 11:41:41 am »

Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt?
Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen.
At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 25, 2012, 12:36:22 pm »

Vanskelig å diskutere smak, man må bare respektere det andre mener, rett og slett.

Når det er sagt, er det lov å si hva man mener, og jeg må innrømme at etter som tiden går (=blir eldre) synes jeg overdrevet senking blir mindre og mindre vakkert. Da jeg bygget min første boble kunne det liksom ikke bli lavt nok, om det subbet eller slo var uvesentlig. I dag er jeg der at det er den gyldne middelvei som råder. Moderat er et annet ord. Om 25 år synes jeg sikkert alt skal være dønn originalt...

Å bygge ekstrem camber på en bil som i utgangspunktet ikke kan få det synes jeg er latterlig dumt! Det var liksom ikke det at hjula sto skeivt som var kult, men at bilen var lav... Men smaken er jo forskjellig...heldigvis Blunker
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 12:38:07 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 25, 2012, 12:41:57 pm »

Smak og behag
Hvor ligger ditt hjerte? Diskutér din stil.

dette står i smak og behag, denne stilen liker mange og det samme gjelder orginal og cal-look og de aller fleste stiler, hvorfor dømme stilene til noen som brenner for vw hobbyen. kan vi ikke gjøre som vi vil mer eller har det blitt at vi må høre på de gutta som har vert med i denne "leken" fra 70-80 tallet? for ellers blir vi ikke "godkjent" i vw miljøet.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 25, 2012, 13:21:02 pm »

At du ikke er enig kommer jo ikke overraskende.  Og argumentere med at bobla ikke er trygg i utgangspunktet har jo ikke noe med at dekkene nesten møtes på taket. Alle som har kjørt kraftig senket boble vet at den lever sitt eget liv når det gjelder sporing. Mye mere en en moderat senket. Pluss at en svingakslet boble trenger noe smøring i hjullager. Det for den ikke så mye så mye av der. Hva som kan kjøres mellom Skien og Hvittingfoss er vel ikke så relevant.

Mvh Marius

Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt?
Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen.
At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 13:23:52 pm av -Marius- » Loggført

Mvh

Marius
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 25, 2012, 14:40:35 pm »

Ønsker bare å poengtere at hvis en svingaksel boble er riktig senket (uavhengig av hvor mye), riktig innkortet og riktig juster så er bilen tilnærmet like lettkjørt som en moderne Golf med KW coilovers. Jeg kan jo ikke noe for at de fleste bare klabber på en Puma og justerer den i bunn og vrir om bak uten å tenke mer over saken enn at bilen skal ned mot moder jord.
Problemer med banking, subbing og sporing finnes ikke på bilen min.
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 14:43:58 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 25, 2012, 14:44:58 pm »

Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 25, 2012, 14:52:18 pm »

Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på Glad

Det var det jeg tenkte også. Er ikke dette en fråtsetråd for oss pocornelskere?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 25, 2012, 16:04:22 pm »

Den bilen er langt fra pen. Enig! Liker høyden og liker smal forstilling, men fremhjulene skal i det minste være synlige. I dette tilfellet derimot, er det kanskje best å gjemme bort de grusomme felgene som jeg trodde var kromma biltema-kapsler før jeg fikk zooma inn på iphonen Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 25, 2012, 16:46:55 pm »

Smaken er forsatt som baken..  Det komer vi ikke unna. Men det ville jo vært utrolig kjedelig å gå på treff om alle bilene var "like". Var en stund alle skulle ha cal look også, både på 80 tallet, med pastell farver clean og lav, nå i senere til er det jo den andre cal look stilen "alle" skulle. Var jo om man så veldig grovt på det bare farven på bilen og i beste fall forskjellige felger. Nei takke meg til mangfolde og personlig stil. Så får eier selv bestemme hva han eller hun syntes er pent. Noen liker morra, andre dattera. Og i noen tilfeler kunne man godt tatt begge deler..
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 25, 2012, 16:47:49 pm »

kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 25, 2012, 17:25:18 pm »

er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 25, 2012, 17:31:37 pm »

er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal




Forumet trenger en LIKER knapp Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: oktober 25, 2012, 20:03:09 pm »

Nå kan man ikke en resto uten først å bygge en skikkelig cal-looker... men det vet de fleste ikke.  Osteaktig

Klart man kan diskutere smak... Man kan også ha mer eller mindre rett også... hvor enn sårt det er.

Trådstarter liker empi five, så ikke engang han har feiet for egen dør... Blunker


Loggført

Speed is no substitute for direction
rubenthorsen
Gjest
« Svar #24 på: oktober 25, 2012, 21:25:08 pm »

kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig  Gliser


 Glad
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: oktober 25, 2012, 21:35:29 pm »

Enig med trådstarter. Stygt.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #26 på: oktober 25, 2012, 22:39:45 pm »

tja....
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #27 på: oktober 26, 2012, 06:11:47 am »

 Gliser
Kansje strekt strikken vel langt....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 26, 2012, 06:18:51 am »

er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto?

Jeg har alltid trodd, og blitt fortalt, at en cal looker har det uttrykket den har av flere grunner en bare looken.

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #29 på: oktober 26, 2012, 08:00:02 am »



Liker heller ikke denne trenden.....skjønner jo at det i enkelte tilfeller må til for å få bilene så lave. Men pent klarer jeg ikke se det er........skjønner jo selvsagt det er en smakssak. Glad

Funksjonsmessig er ekstremt lav bil + luft/hydr. fjæring ok, slik at man KAN få den brukbar. Så lavt og modifisert at det blir "ubrukelig" og bare for show er forsåvidt greit på biler som ER bare for show....da betyr jo ikke funksjon noe.

Skal bilen derimot brukes endel og den er så lav at man ikke kan kjøre på brostein, over trikkeskinner og fartsdempere blir det feil (for meg Blunker).
« Siste redigering: oktober 26, 2012, 08:39:21 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!