mars 28, 2024, 12:52:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Det er jo ikke pent!  (Lest 92347 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #90 på: januar 13, 2013, 20:37:35 pm »


Jøss....det skateboardbildet...i bakgrunnen er det jo en god gammel VD-registrert bil! Er det bildet laget/tatt i trivelig trøndelag??
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #91 på: januar 13, 2013, 21:48:30 pm »


Jøss....det skateboardbildet...i bakgrunnen er det jo en god gammel VD-registrert bil! Er det bildet laget/tatt i trivelig trøndelag??

Det kan også være i Nykirke, Vestfold..  Rekker tunge
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #92 på: desember 19, 2013, 19:16:45 pm »


Jeg har jo hørt om "panscrapers".....og selv om vi ikke er enige om det er pent eller ikke....så er det vel i utgangspunktet ikke farlig.

MEN - denne amerikaneren kjører "beam scraping"....og her er det vel ikke mange mil til "tvarrstop"...som dom sier i Sverige...



* 318884.jpg (110.38 KB, 640x480 - vist 929 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #93 på: desember 19, 2013, 21:26:27 pm »

At "panscraping" i utgangspunktet ikke er farlig høres jo litt spesielt ut. Tenker du at utgangspunktet er at bilen står helt stille?  Osteaktig
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #94 på: desember 20, 2013, 00:17:24 am »

Bygger akkuratt nå en 58 "rat-resto" og begynte å forklare til en uinvidd, hvorfor jeg bruker 40.000 på bilen, sveiser og lakkerer, men at bilen ikke skal bli finere.. Den synlige overflaterusta og bulkene må være der, takstativet, de rustne fangerne, den drøye senkinga, bulkete ekstralyset og alt rælet på taket pluss gjerne ei gammal søkelykt. Men hørte selv jeg fremsto som en tosk, og det er helt greit...  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #95 på: desember 20, 2013, 07:01:30 am »

Bygger akkuratt nå en 58 "rat-resto" og begynte å forklare til en uinvidd, hvorfor jeg bruker 40.000 på bilen, sveiser og lakkerer, men at bilen ikke skal bli finere.. Den synlige overflaterusta og bulkene må være der, takstativet, de rustne fangerne, den drøye senkinga, bulkete ekstralyset og alt rælet på taket pluss gjerne ei gammal søkelykt. Men hørte selv jeg fremsto som en tosk, og det er helt greit...  Gliser

Skulle hatt et "Liker"-knapp her! Får nøye seg med  Gliser Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #96 på: desember 20, 2013, 09:41:02 am »

Trådstarter hevder at et slikt oppsett verken et trygt, funksjonelt eller slitesterkt. Handler kun om hvordan bilen brukes. I hastigheter opp mot 120 km/t er dette mer lettkjørt enn en orginalbil og hvis man har et normalt forhold til den senkede bobla si med innkortet forstilling så kan den brukes like hardt som en orginalbil.

Mener med andre ord følgende:
-Dette er ikke slitesterkt, trygt eller funksjonelt: Uvitenhet på største nivå. Regelrett sprøyt.
-dette er ikke pent: Helt individuelt. Noe. Liker mora, andre liker datteren.

Mvh:
B.K.A direktør og senkepøbel, Johan Eikstad.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #97 på: desember 20, 2013, 09:56:27 am »

Mener med andre ord følgende:
-Dette er ikke slitesterkt, trygt eller funksjonelt: Uvitenhet på største nivå. Regelrett sprøyt.
-dette er ikke pent: Helt individuelt. Noe. Liker mora, andre liker datteren.

Hva i all verden legger du i slitesterkt, trygt og funksjonelt?
Helt enig i at det er individuelt om det er pent eller ikke. Men nå er det jo utrolig stor forskjell på resto look også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #98 på: desember 20, 2013, 10:07:10 am »

Slitesterk sier seg vel selv. Ikke trygt betyr at bilen ikke et trygg å kjøre, altså farlig. At den ikke er funksjonell sier seg også selv (virker ikke ordentlig/ bør ikke brukes).

Hvordan det?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #99 på: desember 20, 2013, 14:28:00 pm »

Trygg, som i bakhjula til The Martin??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #100 på: desember 20, 2013, 14:36:48 pm »

Alt avhenger av hvordan oppsettet er bygget opp og justert. Hjula til Martin er et flott eksempel på hvordan det ikke burde gjøres
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #101 på: desember 20, 2013, 14:39:35 pm »

Alt avhenger av hvordan oppsettet er bygget opp og justert. Hjula til Martin er et flott eksempel på hvordan det ikke burde gjøres

 Øyerulling
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #102 på: desember 20, 2013, 14:48:15 pm »

Slitesterk sier seg vel selv. Ikke trygt betyr at bilen ikke et trygg å kjøre, altså farlig. At den ikke er funksjonell sier seg også selv (virker ikke ordentlig/ bør ikke brukes).

Hvordan det?

Slitesterk:
Når det gjelder slitesterk så vil nok hjullager, fulcrum plater og dekk protestere. For ikke å snakke om rammehode og lignende.

Ikke trygg:
At man kjører bare på dekkskuldrene bak, med overdreven spissing bak og en bakfjæring som er satt ut av spill i høyere hastigheter er ikke ting som gjør at man blir bedt på Trygg trafikks julebord. Foran har de fleste øket bumpsteer og rasert ackerman vinkelen, fjæringen fungerer riktignok hvis senkespindler er på plass.

Funksjonell
Din definisjon kombinert med mine observasjoner vil gi resultatet atbilen må stå parkert, da den ikke er funksjonell.

Jeg bryr meg ikke om den er fullt funksjonell, og det tror jeg nok ikke resto folket gjør heller. Men å si at disse poengene er "Regelrett sprøyt" blir for drøyt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #103 på: desember 20, 2013, 20:27:34 pm »

Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #104 på: desember 20, 2013, 20:44:01 pm »

Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.

Og folk lurer på hvorfor vi har endt opp med et rigid regelverk for ombygde biler...  Øyerulling
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #105 på: desember 20, 2013, 21:37:37 pm »

Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.

Og folk lurer på hvorfor vi har endt opp med et rigid regelverk for ombygde biler...  Øyerulling

Ikke rart med sånne uttalelser nei. Jeg har selv kjørt idiotlav bil, rett nok ikke med reliant robin forstilling. Men selvsagt sliter det feil med idiot senk. Og selvsagt er det ikke bra å kjøre med en bil som subber når det er litt slitt vei. Var bare å ta en titt på mitt gamle rammehode, så ser man hvor mye juling set fikk, som nødvendigvis forplanter deg videre. To knekte drivaksler sier også sitt.

Når bilen så ble hevet en bit, og bygd om til irs, så ble vinklene helt annerledes, og bilen en helt annen å kjøre. Å menenoe annet er å dra nisselua litt for langt ned.

God jul folkens. Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #106 på: desember 20, 2013, 23:08:23 pm »

[
Når bilen så ble hevet en bit, og bygd om til irs, så ble vinklene helt annerledes, og bilen en helt annen å kjøre. Å menenoe annet er å dra nisselua litt for langt ned.

God jul folkens. Glad

Nisseluer er det mange av her i landet, trur vi alle har hver vår, til tider.

God jul!

 Kult
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #107 på: desember 20, 2013, 23:53:49 pm »

Måtte at bobla mi ut en tur i kveld for å teste hvor farlig den var å kjøre. Den gikk snorrett hele veien til den lokale bensinstasjonen, selv med feil ackermann, positiv camber på forhjula, for mye negativ camber bak og gal "spissing" på bakhjula. Rart hvor lettkjørt denne bilen med alle feilene er sammenlignet med en orginalbil på diagonaldekk.
 
At et slikt oppsett er mindre pent skal jeg ikke uttale med om, men det er verken utrygt eller ubrukelig langs veien:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #108 på: desember 21, 2013, 09:11:30 am »

Hvis en bil er så lav at understellet blir liggende på bakken hvis en får en punktering, er den farlig. Udiskuterbart!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #109 på: desember 21, 2013, 09:24:51 am »

Da passer det å ha 4 cm klaring under og 3,5 cm dekksider:-) Sjeldent begge dekka går samtidig:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #110 på: desember 21, 2013, 16:25:44 pm »

Sjeldent begge dekka går samtidig:-)

Bare hvis man prøver å kjøre fra Onkel, og får teste spikermattene deres! Da har man gjerne andre bekymringer også, in the end of the day!  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #111 på: desember 21, 2013, 22:20:05 pm »

Da passer det å ha 4 cm klaring under og 3,5 cm dekksider:-) Sjeldent begge dekka går samtidig:-)
Punkterte på Autobahn i sommer med A6'n min i sånn ca 160-180kmt, må si det var litt spennende men verken farlig eller skummelt selv om hjulet tømte seg på få sekunder. Kjører på 205/40-18 og de synker ikke mye sammen gitt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #112 på: september 25, 2014, 10:22:24 am »


På tide med enda en stygg en..... "Det er jo ikke pent!" :



* 10696238_292696314253245_360148739759126987_n.jpg (84.55 KB, 800x450 - vist 878 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #113 på: september 25, 2014, 10:36:09 am »

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #114 på: september 25, 2014, 10:45:32 am »

Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen...

* 10686824_10152306787416555_8420611251197859818_n.jpg (54.9 KB. 720x431 - vist 918 ganger.)

Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #115 på: september 25, 2014, 11:36:00 am »

Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen... [ Vedlegg ]


Hah! TractorPulling neste?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #116 på: september 25, 2014, 13:31:45 pm »

Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen...
Hehe..!!
Tar "stinger" til et nytt nivå! Osteaktig
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #117 på: september 28, 2014, 15:30:43 pm »

Lurer egentlig på noe.....
Kallenavnet "trillebårstuk"..... Hvem fant på det? Det passer liksom ikke. Noen trillebår har bare et hjul, men jeg har aldri sett noen bobler kun et sentermontert forhjul. Derimot har jeg sett noen trillebår med to hjul, men disse ligner ikke på bobler da "karoseriet" står feil vei.
Derfor foreslår jeg nå å innføre lokomotivstuk.... Disse har like mange hjul på begge sider og hjula står ganske langt under😜
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #118 på: september 29, 2014, 09:10:32 am »

Lurer egentlig på noe.....
Kallenavnet "trillebårstuk"..... Hvem fant på det? Det passer liksom ikke. Noen trillebår har bare et hjul, men jeg har aldri sett noen bobler kun et sentermontert forhjul. Derimot har jeg sett noen trillebår med to hjul, men disse ligner ikke på bobler da "karoseriet" står feil vei.
Derfor foreslår jeg nå å innføre lokomotivstuk.... Disse har like mange hjul på begge sider og hjula står ganske langt under😜


* 339317.jpg (60.47 KB, 400x433 - vist 697 ganger.)

* 100_0626.jpg (63.59 KB, 400x300 - vist 736 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #119 på: september 29, 2014, 14:13:35 pm »

Nix. Løser ikke problemet ved å vri på bilen😄 De fleste har fortsatt to hjul foran..
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!