mars 29, 2024, 13:37:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CB tørrsump pumpe  (Lest 2749 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: november 01, 2012, 21:31:55 pm »

Noen som har erfaringer med denne:

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=189
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 01, 2012, 22:45:41 pm »

Ikke annet enn att den ser veldig bra ut. Men kunne alltids vært større vakumdrev på den. Enkel måte å få tørrsumpsmøring uten for mye hassle
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: november 02, 2012, 11:55:57 am »

Takk, var det jeg tenkte også.

Finner stort sett ikke noen direkte negative omtaler av den, bortsatt fra det du nevner på vakuum-siden, men med litt planlegging av dimensjoner på slanger/fittings, så virker det som de fleste mener den gjør jobben.

Lista over vinterjobber på ghian begynner å bli lang...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 02, 2012, 12:12:07 pm »

er det ikke "kun" 21mm drev på trykksiden å?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 02, 2012, 14:04:00 pm »

Jo, men ser ikke helt problemet med det når en har kvittet seg med lufta i oljen gjennom tørrsump tanken. Og om alle lagerklaringer er som de skal.
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #5 på: november 02, 2012, 19:07:10 pm »

Hei
har brukt denne pumpa på alle mine rallycross motorer og funker bra tar opp inn og ut utgangen mest inn samt porter rundt der olja kommer inn
jeg brukte kran mellom tank og pumpe

Ønsker du bilder av den pumpa jeg har modda send meg din mail adr


Mvh AR
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: november 02, 2012, 20:14:38 pm »

flott, bra info. Har også hørt at man bruker en kran for å unngå at motoren renner full av olje.

roy_grelland(a)hotmail.com er adressen min.

Bruker du en enkel kuleventil? Hadde vært litt mer elegant med en elektrisk som styres via tenninga...
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 02, 2012, 21:04:18 pm »

Hva gjør Porsche for å unngå at motoren fylles med olje etter stans?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: november 02, 2012, 21:08:01 pm »

vet ikke, men kanskje de har montert tanken lavere enn motoren?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 03, 2012, 14:56:31 pm »

vet ikke, men kanskje de har montert tanken lavere enn motoren?


Nope. På 911´en er tanken høyere enn motoren. Hva som er løsningen husker jeg ikke. Kanskje som nevnt en kuleventil?
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 03, 2012, 17:57:10 pm »

Porsche har ingen løsning for å holde på olje fra tanken. Over tid vil motoren fylles opp med olje.
Men jo mere slitt oljepumpa er jo fortere slipper den igjennom.
Oljepumpa "tetter" ganske bra så sikker derfor det ikke finnes noe ventil som lukker.

Har forsket en del på 911 motoren jeg har i 412'n.
Til tider har den stått i månedsvis uten å bli startet og da kommer det blå røyk.
Det er helt normalt etter veldig lang tid.
Men når bilen er i bruk ofte er ikke dette noe problem.
Jeg trodde det var noe feil, men både Rønning og Autotuning sier det er helt normalt  
Det er anbefalt og la motoren gå et par minutter på tomgang etter lang tid med stillestans

Nå tåler 911 motoren å startes opp med motoren full av olje.
Er vel kanskje ikke like heldig på en VW motor.

På min brors rallycross motor i gamle dager monterte vi en kuleventil.
Dette var en anbefaling fra Kjell Aaen.
Jeg monterte en mikrobryter på kuleventilen som hindret at motor startet hvis man skulle glemme og åpne.

Ble et langt innlegg som kanskje også er litt offtopic Glad
« Siste redigering: november 03, 2012, 19:39:18 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #11 på: november 03, 2012, 18:40:28 pm »

Jeg har tørrsump på 03 min med oljetanken inni høyre bakskjerm og bruker en magnetventil av merket danfoss,som åpner og lukker med tenning på og av.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: november 03, 2012, 18:53:40 pm »

neida ikke off-topic i det hele tatt. Bra at dere deler erfaringer med oss noobs Glad Har du noe mer info om den danfoss-ventilen? Har tenkt å montere en mikrobryter som det foreslås, men det er jo hakket mer elegant med en ventil som åpner når tenninga slås på. Kan jo kople den på releet for bensinpumpa, som styres av sprutet
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 03, 2012, 19:42:24 pm »

Ja, gjerne mere info om denne ventilen.
Kanskje de finnes så store at de kan brukes på Porsche også :-)
Mener slangen fra Porsche tanken er 1" innvendig
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #14 på: november 03, 2012, 20:03:42 pm »

Kan se etter i bilen imorgen etter type/produktnr.Står endel på danfoss.no og på owre-johnsen.no under automatikk.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #15 på: november 05, 2012, 21:29:00 pm »

Hei
har lagt ut noen bilder på Facebook
Mvh Kåre Andersen
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: november 05, 2012, 21:41:13 pm »

Hvor?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #17 på: november 06, 2012, 11:16:40 am »

Fant dem. Takk Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!