april 24, 2024, 03:20:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bugarella's garage  (Lest 24588 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 31, 2012, 02:01:36 am »

Jeg må bare skryte av meg selv: Jeg har sveiset - Og det ble bra! Gliser Artig... http://www.solveig.no/#post26
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 10, 2013, 21:44:42 pm »

Sånn, da er jeg tilbake fra ferie.  Glad
Jeg har egentlig holdt på litt hele tida, men jeg ble så innmari lei av min egen narsissisme, så jeg har ikke giddet å blogge.
Men i dag MÅTTE jeg bare...  Gliser
Ut med motor  - Itjnå problem!

http://www.solveig.no/#post28

 Gliser Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #32 på: januar 11, 2013, 10:22:37 am »

Flink du Blunker
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #33 på: januar 11, 2013, 12:25:46 pm »

Kvinner kan!  Kult
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #34 på: januar 11, 2013, 21:37:04 pm »

Flink du Blunker
Kvinner kan!  Kult

Og dere er så flink til å ta de subtile(?) hintene mine om at jeg vil ha skryt...  Gliser
Tusen takk!

(Jeg innrømmer det - Jeg er som en unge: "Sjå på mæ, sjå på mæ, kårr æ ha gjort da!!!!"  Blunker )
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #35 på: januar 11, 2013, 22:51:34 pm »

Sånn, da er jeg tilbake fra ferie.  Glad
Jeg har egentlig holdt på litt hele tida, men jeg ble så innmari lei av min egen narsissisme, så jeg har ikke giddet å blogge.
Men i dag MÅTTE jeg bare...  Gliser
Ut med motor  - Itjnå problem!

http://www.solveig.no/#post28

 Gliser Gliser

Det var da endelig godt. Begynte å lure på hvor det ble av deg..

Og du er sååå flink!  Blunker Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 11, 2013, 23:05:13 pm »

Sånn, da er jeg tilbake fra ferie.  Glad
Jeg har egentlig holdt på litt hele tida, men jeg ble så innmari lei av min egen narsissisme, så jeg har ikke giddet å blogge.
Men i dag MÅTTE jeg bare...  Gliser
Ut med motor  - Itjnå problem!

http://www.solveig.no/#post28

 Gliser Gliser

Det var da endelig godt. Begynte å lure på hvor det ble av deg..

Og du er sååå flink!  Blunker Gliser

 Gliser Gliser Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #37 på: januar 16, 2013, 21:22:10 pm »

Åhoi, nytt tilskudd i fjøset!!  Gliser Gliser
Jeg har funnet en fantastisk flott oval som jeg har dratt hjem: http://www.solveig.no/#post29

 Gliser Gliser Gliser

Så fornøyd!
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #38 på: januar 16, 2013, 21:36:47 pm »

Grattis med bil.Du skriver mye bra!!Håper du kommer på bugcamp 2013,da må jeg prate med deg,se etter en med mikrofon...
« Siste redigering: januar 16, 2013, 21:42:46 pm av Lundby » Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #39 på: januar 16, 2013, 21:37:48 pm »

Herlig! Velkommen i Oval-klubben! Gratulerer med handelen.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« Svar #40 på: januar 16, 2013, 21:46:28 pm »

Gratulerer enda engang med Oval....  Glad Glad  den ser jo enda bedre ut i "dagslys" 
Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #41 på: januar 17, 2013, 15:05:17 pm »

Tusen takk for gratulasjoner!  Gliser Jeg gleder meg veldig til å få den på veien.

(Hvis jeg kommer meg på BugCamp i år, er det mer flaks enn jeg forventer akkurat nå... Men det er lov å håpe!  Glad )
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #42 på: januar 17, 2013, 15:26:53 pm »

Gratulerer med oval Glad
Bug Camp burde vi alle få til i år,,,tror det er 25 års jubileum pågang  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #43 på: januar 17, 2013, 16:35:42 pm »

Bug Camp har jubil'e iår ja...... Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #44 på: januar 17, 2013, 18:39:55 pm »

Må få gratulert deg i rett tråd også  Glad Hvilke planer har du for denne? Skal du beholde den slik den er?
Loggført


Old bugs never die
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #45 på: januar 17, 2013, 19:38:08 pm »

Takk igjen.  Glad

Jeg har ikke rukket å tenke så mye på hva jeg skal gjøre med bilen, men umiddelbart føles det helt riktig å bevare den som den er.
Nå oppdaget jeg i dag, at originalfargen er den utrolig vakre blågrå fargen Strato silver, og jeg må nok innrømme at jeg fikk et snev av lyst til å lakkere den tilbake til den fargen....
Men det er uansett ikke inkludert i prosjektdel 1, så jeg har lang tid på meg til å finne ut av akkurat det.
Først og fremst er det å få drivverk, bremser og motor operativt, og .... ja, det er vel egentlig det hele.  Gliser Ellers er den jo helt topp!
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #46 på: januar 17, 2013, 19:51:40 pm »

Det er en av de fineste fargene! Hadde du ikke bodd så himla langt unna kunne jeg satt deg i kontakt med lakkerer når den tid kommer at du skulle tatt fargebytte Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #47 på: januar 17, 2013, 20:55:24 pm »

Takk igjen.  Glad

Jeg har ikke rukket å tenke så mye på hva jeg skal gjøre med bilen, men umiddelbart føles det helt riktig å bevare den som den er.
Nå oppdaget jeg i dag, at originalfargen er den utrolig vakre blågrå fargen Strato silver, og jeg må nok innrømme at jeg fikk et snev av lyst til å lakkere den tilbake til den fargen....
Men det er uansett ikke inkludert i prosjektdel 1, så jeg har lang tid på meg til å finne ut av akkurat det.
Først og fremst er det å få drivverk, bremser og motor operativt, og .... ja, det er vel egentlig det hele.  Gliser Ellers er den jo helt topp!

Det er vel den som er inni motorum og under panseret? Hvor lang tid tror du det er siden den har vært lakkert? Den har jo alt rukket å fått skikkelig god patina, så det må jo ha vært en god del år siden. Det ser også ut at det er samme farge under bilen som utenpå, eller ser jeg feil? Skikkelig flott bil  Glad
Loggført


Old bugs never die
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #48 på: januar 17, 2013, 21:05:42 pm »


Det er vel den som er inni motorum og under panseret? Hvor lang tid tror du det er siden den har vært lakkert? Den har jo alt rukket å fått skikkelig god patina, så det må jo ha vært en god del år siden. Det ser også ut at det er samme farge under bilen som utenpå, eller ser jeg feil? Skikkelig flott bil  Glad
Jepp! Fargen er veldig godt bevart under panseret. Kjempeflott!
Det må ha vært noen år siden den ble lakkert, ja, og de har gjort det "ordentlig", for den er beige-grønn inni også.
Men den er ikke lakkert under, bare litt rart lys. Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #49 på: januar 17, 2013, 22:08:46 pm »

Herlig! For et funn, Solveig! Glad
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #50 på: januar 27, 2013, 22:13:35 pm »

Fy søren, som jeg har KOSA meg i garasjen i helga!!!  Gliser Gliser

http://www.solveig.no/#post30

Jeg digger boblene mine! *hjertehjerteboblesmilefjæshjertehjerte*
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #51 på: januar 28, 2013, 13:09:59 pm »

Shit... Jeg strøk til eksamen: http://www.solveig.no/#post31  Sjokkert
Godt man har gode venner.  Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #52 på: januar 28, 2013, 14:11:50 pm »

Shit... Jeg strøk til eksamen: http://www.solveig.no/#post31  Sjokkert
Godt man har gode venner.  Gliser

Hah....det var det første som slo meg også når jeg så bildet. Jeg-vet-jeg-høres-gammel-ut-når-jeg-sier-det...men: typisk nybegynnerfeil det der.

Du må alltid skru på den delen/"mutteren" som går mot slange-enden, i enten den ene eller andre enden. Bytter du sylindre samtidig, er det den enden du starter i....bytter du bare slanger, så er det "bil-enden" du løsner og skrur med. Slangen skal alltid holdes i ro med en stor U-bøy pekende rett oppover, slik at den ikke ligger inntil noe.

Loggført

SCREWDRIVER #2
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #53 på: januar 28, 2013, 16:05:05 pm »


Hah....det var det første som slo meg også når jeg så bildet. Jeg-vet-jeg-høres-gammel-ut-når-jeg-sier-det...men: typisk nybegynnerfeil det der.

Du må alltid skru på den delen/"mutteren" som går mot slange-enden, i enten den ene eller andre enden. Bytter du sylindre samtidig, er det den enden du starter i....bytter du bare slanger, så er det "bil-enden" du løsner og skrur med. Slangen skal alltid holdes i ro med en stor U-bøy pekende rett oppover, slik at den ikke ligger inntil noe.


Jeg fikk egentlig en grundig innføring i dette av vår felles venn, du vet - Lillegutt. Men alt har tydeligvs ikke gått helt inn.  Gliser
Jeg prøver igjen. (Egentlig var det såpass artig også, at jeg ser over hodet ikke mørkt på å gjøre det en gang til.  Blunker )
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #54 på: januar 31, 2013, 23:21:50 pm »

De var ikke vridd, bare så det er sagt.  Blunker
Ved nærmere ettersyn i dag, så ser slangen helt fin ut.
Fikk godkjent av lærer'n også.  Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #55 på: februar 08, 2013, 21:12:32 pm »

Kvinnfolk og bil... Jeg vil egentlig ikke snakke om det, men åkei da:
http://www.solveig.no/#post32

 Øyerulling Øyerulling Øyerulling
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #56 på: februar 08, 2013, 21:29:52 pm »

Jaja, godt at du kan le av det i ettertid!!  Blunker
Vi har vel alle hatt våre screw-ups, men ikke alle som tør å legge dem ut her!

Du er flink som går på med krum hals her.  Glad
Jeg følger bloggen din og må innrømme at jeg har ledd godt mer enn én gang..  Gliser
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #57 på: februar 09, 2013, 09:04:05 am »

Jaja, godt at du kan le av det i ettertid!!  Blunker
Vi har vel alle hatt våre screw-ups, men ikke alle som tør å legge dem ut her!

Du er flink som går på med krum hals her.  Glad
Jeg følger bloggen din og må innrømme at jeg har ledd godt mer enn én gang..  Gliser

Jeg må nesten fortelle om blunderne også, synes jeg, når jeg er så himla flink til å skryte av meg selv... Blunker

Veldig artig at du leser bloggen min!  Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #58 på: februar 10, 2013, 00:08:08 am »

Boblepotts etterretningstjenester for bil har vært i sving.
I dag snakket jeg med den aller første eieren av ovalen min, som kjøpte den ny i 1954.

 Gliser

http://www.solveig.no/#post33


Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #59 på: februar 10, 2013, 15:25:01 pm »

Herlig lesing. Venter i spenning Blunker
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!