april 27, 2024, 16:48:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer  (Lest 2352 ganger)
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« på: november 14, 2012, 23:29:50 pm »

Hallo Folks

Nå har T-4 motoren til en kompis blitt overhalt. Gliser Men vi får ikke startet den Trist

Det er en T-4 2,4l med CB Performance Quick Tune EFI full innsprut med en fordeler med elektronisk
pick up til ECU(hjernen) for tennings justering.

Det er masse gnist/ litt usikker på om den får nok fuel? får ikke lest av fuel trykk(på PC`en) når den drar på starter.

Tips?

Marius K
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 14, 2012, 23:31:56 pm »

Trippelsjekk at det er bensin og gnist tilstede. Og at gnisten er der ved riktig tidspunkt.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: november 15, 2012, 00:20:41 am »

Det har dessverre vert myyyye drit med CB systemet, ett av de første dere kan sjekke er hvor lavt spenningen synker når dere tvinner på starteren, CB sin ecu liker ikke lave spenningen og kan derfor dette ut når bilen skal starte...  Gliser

Men uten tvil det beste dere kan gjøre er å prate med support folka hos CB, dem har lagt det og skjenner til typiske feil. Blunker
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: november 15, 2012, 17:31:55 pm »

CB`s innsprut trenger amerikansk pc og tastatur har du vanlig Windows norsk versjon så blir det krøll.Ellers så skal det fungere greit.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #4 på: november 16, 2012, 21:42:00 pm »

Hei Folks

Motoren er ute og i deler igjen. kan ikke begynne på de detaljene nå.

Men:

Det var gnist super gnist, og fordeleren er satt opp standard med Syl:1 TDC og rotor på pluggledning syl: 1

Injectorene spruter fuel.

Norsk windows med Amerikansk tastatur funker vel? Det var det Pat Downs på CB sa til meg.

Får ikke avlest fueltrykk før oppstart med tenning på.(pumpa går)

Motoren blir nå startet i benk med gassere og 009 fordeler for innkjøring av kammen og løftetøy.
Og etterjustering av ventil klaring.

Tips i oppstart fasen? når man kommer til EFI? og tenning.

Marius K

Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #5 på: november 16, 2012, 21:55:15 pm »

bruk spjell og dyser og kjøp et system som noen her i norge kjenner  som Pectel.efi.autronic osv
dette har det vert mye tull med
snakk med Knoten her på forumet han kan dette

Mvh AR
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 16, 2012, 23:09:45 pm »

MÅ ha US windows. Holder ikke med kun US tastatur.
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #7 på: november 17, 2012, 12:50:19 pm »

Mitt CB Quick tune funker helt fint. Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
 
Loggført
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #8 på: november 17, 2012, 22:00:47 pm »

Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
 

God Kveld

Endelig noe positive info Blunker Kan jeg få noe mer utfyllende angående , til . osv.
For meg så ser synes jeg dette burde være et bra system, bare man forstår og kan bruke det med rett pc/program osv.

Ps. godt tips tidligere angående spenningsnivå.

Marius
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 17, 2012, 23:42:02 pm »

Lese verdier går fint, men gud forby om du skulle begynne å lagre nye verdier inn i hjernen med norsk xp på maskina. Det er *.ini fila som er spesiell på norsk windows XP, jeg har hatt mange og lange samtaler med Pat Downs om dette her og vi ble begge enige om at det var lurt med US XP!

Nå ligger mitt nye sprut i kottet her, men jeg vet ikke om det er kommet oppdateringer eller om det er problemfritt i win7. På XP må man iallefall kjøre US XP.

Mvh
Tom R

Mitt CB Quick tune funker helt fint. Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
 
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #10 på: november 18, 2012, 00:20:53 am »

God kveld igjen

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=7072

update anno 2010 er tilgjenglig, men funker det da?

Vet ikke, Når snakket dere sist med Pat Downs?

Marius K
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: november 18, 2012, 00:41:49 am »

Lenge siden jeg har snakket med Pat nå, men han var over her i 2009 og da feilsøkte vi på et slikt sprut og kom da frem til dette issuet med Norsk XP/tastatur. Jeg har alltid kjørt US XP og har aldri opplevd problemer med dette sprutet. En US XP får man lett kjøpt med lisens på Ebay.

Sist gang jeg snakket med Pat var på slutten av 2010, og jeg ser nå at de skriver at det ikke fungerer på Win7 og Win8. Jeg vet man kan lese verdier med Win7 - men som sagt: jeg tipper problemene kommer når man lagrer verdier inn i sprutet.

Mitt råd etter litt erfaring med disse sprutene - bruk US XP!

Forøvrig kompletterte jeg mitt sprut med dette, står egentlig bare å venter på å bli montert på/i en bil:

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016

Denne passer vel ikke på Type 4 da den tar borti motorblekk...
« Siste redigering: november 18, 2012, 16:20:38 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #12 på: november 22, 2012, 23:33:57 pm »

God kveld

Jeg hadde en lang samtale med Mark på CB Perf. i går kveld.(EFI program experten)

Med software update 2010 så skal man kunne bruke vanlig Windows XP(Jeg tror også Win 7)

Men man må bytte til:  English USA, Amerikansk, Tastatur og
                                  English USA, Amerikansk, Språk.

Altså begge deler. Glad

Da tror PC at den er over dammen og alt skal fungere.
På mandag skal det testes, så får vi se Blunker

Hilsen Marius
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!