april 30, 2024, 06:56:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1958 T1 selges >>SOLGT!<<  (Lest 8210 ganger)
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: mai 27, 2008, 17:52:39 pm »

Jeg legger denne ut for salg, siden den blir alt for lite brukt. Bilen er en helt original 1958-modell som aldri har vært restaurert eller sveiset.



Det ligger mange bilder av bilen her: http://s205.photobucket.com/albums/bb98/jornhaugan/Boble/

Bilen har vært veldig lite brukt de siste 10-15 år, og er i god bruksstand med tanke på alder. Lakken er original, og er i forbausende god stand etter 50 år. Litt falmet enkelte steder, men faktisk veldig lite patina.

Ingen nevneverdig rust som jeg har lagt merke til. Tidligere eier har vært nøye med å understellbehandle bilen hvert år, og har lagret den på bukker innendørs om vinteren. Ett rusthull i høyre framskjerm, som kan ses på bildene. Begge framskjermene har nok blitt reparert en gang i tiden, for det er noe sparkel som begynner å flasse enkelte steder. Dette er lett å se på bildene.

Felgene er originale, men ble lakkert i fjor. Dekkene var nye i fjor, og er Sprint Classic 155-15. Gammelt reservehjul og tre ekstra felger kan følge med.

Nye tyske dørpakninger er satt inn. Nye repro pakninger til panser og bakluke følger med. Interiøret er i leatherette (dvs skai), og i veldig god stand. Interiøret er originalt til bilen, selv om det kanskje ser ut som TMI på bildene. Alle gummimattene er på plass, og er hele og fine. Taktrekket har et lite hull bak på venstre side.



Radioen følger ikke med bilen, men dekselet til dashbordet blir satt inn før salg. Antenna, kurven, vasen og N-merket er moderne repro. Bambushylle med fester, og et takstativ som mangler det ene festet kan eventuelt følge med bilen.

I tillegg til det som er nevnt ovenfor, er dette det jeg vet om av negative ting:
 - Det er en liten oljelekkasje på høyre side, trolig fra enten topp eller støtstenger.
 - Eksosanlegget er dårlig.
 - Dørlåsen er ødelagt.
 - Tenning og ventiler bør justeres.

Bilen kan fint brukes som den er, men det er altså heller ikke rare innsatsen som skal til for å få en veldig fin bil ut av den.

Jeg har en viss ide om hvor mye jeg vil ha for bilen, men det er bare å komme med bud. Det er kun kontanter som er interessant. Det er ikke slik at jeg absolutt selge bilen, så jeg forbeholder meg retten til å beholde den dersom jeg ikke får en pris jeg liker.

Interesserte bør helst komme og se på bilen selv, da jeg ikke har all verdens peiling, men jeg skal prøve å svare på spørsmål etter beste evne. Bilen står i Oslo.

Telefonnummer kan fås på PM. Eventuelle SMS blir ikke besvart. Bud og spørsmål kan legges inn her i tråden, sendes som PM eller som epost.

Dette kommer jeg sikkert til å angre på en dag... Tvilende

Edit: Jeg har fått tips om at taktrekket må ha blitt skiftet en gang i tiden. Det som sitter der nå, er av en type som kom først i 1963.
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 10:20:50 am av Haugan » Loggført
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #1 på: mai 29, 2008, 09:38:36 am »

Merkelig, jeg hadde trodd det skulle være mere interesse for denne bilen. Det er altså lov å komme med bud.
« Siste redigering: mai 29, 2008, 10:07:33 am av Haugan » Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: mai 29, 2008, 09:53:15 am »

Jeg skal ikke ødelegge salgstråden din Jørn, vil bare si at dette er en perle av en bil!

Kan ikke la være å stoppe å se på den hver gang jeg er i garasjen. Dette er en sjelden mulighet!
Loggført

1969 Militær-buss
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #3 på: mai 29, 2008, 10:04:44 am »

Takk for det, Espen Gliser Det tar seg vel opp snart, ellers får jeg prøve å avertere i et litt bredere fora enn dette.
Loggført
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #4 på: mai 29, 2008, 12:35:12 pm »

Surfer56 var og så på bilen i går, og han tok et helt lass med bilder i alle mulige vinkler &Oslash;yerulling Bildene kan beskues her http://www.serasdesign.com/web_58/index.htm
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #5 på: mai 29, 2008, 12:47:47 pm »

så snilt gjort!
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #6 på: mai 29, 2008, 12:55:06 pm »

Flott 58!  Takk for turen!
Loggført

marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #7 på: mai 30, 2008, 12:37:43 pm »

PM
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #8 på: juni 01, 2008, 13:04:49 pm »

http://www.colomemotors.com/gallery/v/95/008.JPG.html
Samme interiør, fra en 59.  Ja, denne er strøken.
Loggført

SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #9 på: juni 05, 2008, 13:44:36 pm »

Siden salget går litt smått vil det sikkert være lurt å ymte frempå med en prisantydning...? Det kan være greit å vite hva selger forventer seg før man eventuelt byr på bilen.
« Siste redigering: juni 05, 2008, 13:56:30 pm av SilverPig » Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #10 på: juni 05, 2008, 13:55:48 pm »

Hmmm.
Tenk å gitt denne puma, dropp spindler og gas-burner's! Tragisk at jeg ikke har plass til en 58 modell ekstra!! Denne har jo nydelig patina Gr&aring;ter Gr&aring;ter Gr&aring;ter
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #11 på: juni 07, 2008, 21:53:57 pm »

Siden salget går litt smått vil det sikkert være lurt å ymte frempå med en prisantydning...? Det kan være greit å vite hva selger forventer seg før man eventuelt byr på bilen.

Jeg har bud på 25000 nå. Jeg vurderer dette budet, men det er litt lavere enn hva jeg hadde håpet på. Om noen kunne tenke seg å gi litt mer enn dette, så er det bare å komme med bud!
Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #12 på: juni 09, 2008, 09:26:33 am »

ooohhhhh, jeg vil ha!! skulle ønske jeg hadde penger til den her nå! hva med caddy pickup som delbetaling? eller bobla som delbetaling på 1'r golf? Blunker


edit: Golfen ble faktisk vinner på Bugrun i år! beste Vw golf mk1
« Siste redigering: juni 09, 2008, 09:32:05 am av 2mmelit1 » Loggført

Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #13 på: juni 09, 2008, 09:31:09 am »

Hehe, beklager. Det eneste jeg kunne tenke meg å bytte i er en bunke med kontanter.

Edit: Golfen er fin den, men akkurat nå er det færre biler som gjelder :-)
« Siste redigering: juni 09, 2008, 19:48:15 pm av Haugan » Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #14 på: juni 09, 2008, 09:41:50 am »

=( hehe, men da er jo saken biff! skulle hatt som prosjekt frem til neste BR, men syntes 25 000 var lovelig lite hvis den er i så god stand som det ser ut til på bildene!
Loggført

Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #15 på: juni 09, 2008, 09:57:54 am »

=( hehe, men da er jo saken biff! skulle hatt som prosjekt frem til neste BR, men syntes 25 000 var lovelig lite hvis den er i så god stand som det ser ut til på bildene!

Helt enig, en så uskrudd bil i så bra stand er jaggu verdt mer.
Loggført

Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #16 på: juni 09, 2008, 19:46:35 pm »

Jeg er selvsagt ikke uenig(!), men hva skal man gjøre når budene ikke kommer inn  Tvilende Det er jo nok av folk som er interessert i bilen, men det er selvsagt ikke alle som har kontanter på rede hånd. Jeg ville helst selge den til noen i miljøet, men siden det går så tregt kommer jeg til å legge den ut på autodb nå. Blir det ikke mer rift om den der, så får jeg heller sette den på lager noen år til jeg får tilbake interessen.
Loggført
Mic
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #17 på: juni 09, 2008, 21:12:52 pm »

Synd at det er så langt..... Flau
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #18 på: juni 09, 2008, 21:14:00 pm »

Haugesund - Oslo - Haugesund for ein slik bil er langt fra langt..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #19 på: juni 09, 2008, 21:20:40 pm »

Jeg vet at det ikke er like langt, men jeg kjørte faktisk bilen hjem fra Kristiansand da jeg kjøpte den. Det var min aller første tur i skikkelig Folkevogn, så jeg var mer enn litt spent på hvordan det skulle gå - men det ble faktisk en veldig fin tur Gliser
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: juni 09, 2008, 21:45:27 pm »

Haugesund - Oslo - Haugesund for ein slik bil er langt fra langt..

Ja det går da bra, du flyr jo Haugesund-Oslo for en billig penge, og så kjører du Oslo-Haugesund. Det er 45 mil - Peanuts for en fin boble. Ikke la avstanden hindre deg fra å kjøpe en så sinnsykt råe boble ihvertfall, det er langt mellom hver gang en så fin originalboble er til salgs.
Loggført

1969 Militær-buss
Ole Martin
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #21 på: juni 17, 2008, 13:38:30 pm »

Hei. Har du fått noe respons ennå? (er interessert, men som så mange andre så må jeg selge noe annet først...)
Loggført

FreakPower Racing
Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #22 på: juni 17, 2008, 22:20:33 pm »

SOLGT!
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #23 på: juni 18, 2008, 08:45:03 am »

Gratulerer så mye til ny eier, takk for turen Blunker
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #24 på: juni 18, 2008, 10:42:25 am »

Då slepp eg å fundere meir. Gratulerer til ny eigar - og så får eg tru selgar er fornøgd!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Haugan
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #25 på: juni 18, 2008, 10:58:19 am »

Joda, måtelig fornøyd med prisen og glad for å ha det ute av verden. Får tro kjøperen blir fornøyd også.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!