april 29, 2024, 11:37:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1966 Banevokteren  (Lest 21717 ganger)
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #30 på: juni 22, 2008, 20:59:03 pm »

Ola, nice!
Loggført

ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #31 på: juni 22, 2008, 21:16:39 pm »

takk til alle for fine ord om bilen min Glad
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #32 på: juni 22, 2008, 21:35:13 pm »

Kledde jo felgene helt supert Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #33 på: juni 23, 2008, 00:33:51 am »

Dritpen bil! Om jeg noen gang skal ha boble, skal det likne på det der  Glad
Loggført

1957 Type 2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #34 på: juni 23, 2008, 01:19:48 am »

Dritpen bil! Om jeg noen gang skal ha boble, skal det likne på det der  Glad

Om du skal ha boble tar jeg bussen Rekker tunge Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: juni 23, 2008, 08:35:25 am »

Skjer ikke  Gliser
Loggført

1957 Type 2
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #36 på: september 19, 2008, 11:14:19 am »

Endelig på tide med oppdatering.. Det tok en uke ekstra pga dårlige fingerferdigheter med ukjent kamera(jeg sletta alle bildene ved et uhell:-[)

Denne gang har jeg pusset og lakket felgene mine.
Fremgangsmåten var som følger:
1: pusse med 800 våtslipepapir. Det tok såpass bra(og bedre enn div. andre pusseverktøy jeg hadde for hånden) at det ikke gikk altfor lang tid.
1b: tørke av med rødsprit
2: la på litt Coroless rustkiller på noen småplasser
3: Biltema grunning, 1 strøk
4: Biltema sort Felglakk, ca 3 strøk. Jeg kjøpte 2 bokser felglakk og det holdt akkurat til 3 strøk på hver felg.

Hele operasjonen ble foretatt på min fellesveranda, inkludert makeshift "lakkboks" (det vil si, teipe aviser på veggen i et hjørne).
Resultatet ble knallbra spørr du meg, mtp innsats og hvor lenge levetid jeg planlegger på disse felgene.
Planen er å kjøpe noen finere alu-blingser når økonomien ikke er fullt så skakkkjørt.

Totalt ble det brukt ca 300 kroner på hele jobben, og da sitter jeg igjen med ei nesten full flaske rødsprit og en del pussepapir.

Etter lakken var ferdig var det på tide å hente de nye skoene mine. Jeg var så heldig å finne 145r15 dekk her i Trondheim i sommer, og har gledet meg i 2 måneder til å sette de på.
Til min store fornøyelse matchet de nye fordekkene og de vredstein sprint classicene som sitter bak veldig bra.

Å få lagt om dekkene og balansert var derimot litt av en utfordring. Å få verkstedfolk til å utøve litt service på en solfyllt fredag er ikke bare lett.
Tevo dekk og Terje Vold bare sendte meg videre..

Hanebo og Sortvik derimot gidda å gjøre en innsats og etter en 3 timers ekskursjon var endelig hjulene montert og balansert.

Så over til piktogrammene:




Og de observante av dere har kanskje lagt merke til at jeg har endra navnet på tråden.
Jeg har siden jeg kjøpte bilen lett etter et bra navn, men ingenting har liksom vært helt perfekt.
Ikke før jeg kom over det orginale vognkortet til bilen.
Bilen ble nemlig kjøpt av Banevokter Jul. Egge i 1966 og gjorde tjeneste litt lengre sør i landet før den ble solgt videre.

Banevokteren var det navnet jeg har letet etter i lang tid, så da må jo topic også endres Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: september 19, 2008, 14:38:28 pm »

Felgane vart flotte! Men eg savnar litt krom (hjulkapsler)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #38 på: september 19, 2008, 14:59:39 pm »

ja, det kommer muligens to .. jeg må bare gjøre et dypdykk i kjellerboden.
Loggført

HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #39 på: september 19, 2008, 18:36:05 pm »


Totalt ble det brukt ca 300 kroner på hele jobben, og da sitter jeg igjen med ei nesten full flaske rødsprit


Hei Ola!

En loff til å sile spriten i da, så har du sikra drikkevarene til innvielsesfesten i Stavanger!!  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Gliser Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #40 på: september 22, 2008, 08:55:45 am »

drit tøff boble Glad er den bra for rust og slik eller Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #41 på: september 22, 2008, 12:02:41 pm »

er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #42 på: september 22, 2008, 12:11:19 pm »

er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
Nei, jeg er ikke sikker. Hva får deg til å tro at det er en 67?

drit tøff boble Glad er den bra for rust og slik eller Glad
Takk!

Tja, det finnes selvsagt litt, og det blir vel mer etterhvert som jeg ser etter.
Det er et minihull i rammehodet på undersiden. Det er litt rett foran venstre bakskjerm, rett over steinsprutplata.
Litt overflaterust under batteriet.

Planen er å fjerne dette i vinter. Pussing av undersida med tilhørende behandling er også planlagt.
Loggført

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #43 på: september 22, 2008, 14:09:17 pm »

er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
Nei, jeg er ikke sikker. Hva får deg til å tro at det er en 67?


Bremsetrommlene..
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #44 på: september 22, 2008, 14:54:28 pm »

interessant.. etter å ha sett noen bilder på thesamba ser ikke jeg noe, men jeg er litt for fersk i gamet..

Hva er egentlig forskjellen på en 66 og en 67 mtp bremsetromler?
Loggført

Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #45 på: september 22, 2008, 15:41:41 pm »

Denne er blitt skikkelig tøff, liker fargen også.

Det er mange forskjeller på 66 og 67; dørhåndtak med rund knapp isteden for firkantet, sort ratt og knapper, ingen knapp på askebeger, kortere motorlokk med annen fasong, seter med hendel i ryggen, låseknapp i dørkarmen og tror kanskje at '5-kløver' mønsteret på bremsetromlene også kom i 67, men er ikke sikker. Det enkleste er jo å se på rammenummeret, begynner det på *117 er det en 67-modell.

Hvordan gikk det med hu franske, forresten?
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #46 på: september 22, 2008, 15:47:10 pm »

Hmm, knappen på døra er rund, rattet er sort men knappene er hvite. Askebegeret har knapp også..

Jeg får vel ta en titt på rammenummeret, det blir nok det enkleste.

Hu franske ble det ikke no særlig av, men jeg fant da andre prosjekter Blunker
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #47 på: september 22, 2008, 16:48:13 pm »

Dette er en 66- se baklokk på en av de første innleggene.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #48 på: september 22, 2008, 19:06:07 pm »

Dette er en 66- se baklokk på en av de første innleggene.

Ja og så ser du det på blink lysene foran. De sitter så nerme panser på 66 modellen!
Loggført

T1 1966
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #49 på: september 22, 2008, 21:18:10 pm »

I rest my case..
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #50 på: oktober 02, 2008, 21:01:22 pm »

Slik ser det ut når gasswiren ryker 2 mil utenfor mandal.

Bilder av MacNAF-mekkinga på wiren får jeg ta i morgen, for mørkt for å gå ut å knipse nå.


* mandal 002small.JPG (122.7 KB, 1052x701 - vist 370 ganger.)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: oktober 02, 2008, 21:19:53 pm »

Dette var surt.. men bildet var jo flott Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 03, 2008, 15:58:00 pm »

Er dette felgene fra den gang lobo var på "metalltripp"?
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 04, 2008, 00:09:45 am »

Stemmer. Er på metalltrip fortsatt jeg da, men ikke bredda orginal Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #54 på: januar 21, 2009, 15:45:11 pm »

Hmm.. litt rart dette innlegget siden det forrige innlegget var resultatet av felglakking. Men jeg kom over et bilde av en bil med sølv org. felger og sorte bremsetromler og syntes det var litt tøft.. så tøft at jeg faktisk måtte fikse på mine egne felger for å se om det ble bra(elektronisk vel og merke)..

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe noen bokser sølvlakk eller ikke.. Kanskje den kollektive hjernen her på vwnorge kan hjelpe meg ta en beslutning.

Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #55 på: januar 21, 2009, 16:22:45 pm »

Hmm.. litt rart dette innlegget siden det forrige innlegget var resultatet av felglakking. Men jeg kom over et bilde av en bil med sølv org. felger og sorte bremsetromler og syntes det var litt tøft.. så tøft at jeg faktisk måtte fikse på mine egne felger for å se om det ble bra(elektronisk vel og merke)..

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe noen bokser sølvlakk eller ikke.. Kanskje den kollektive hjernen her på vwnorge kan hjelpe meg ta en beslutning.



Du bør helt klart investere i noen bokser felglakk i sølv.
Sølvfargen er fin mot det blå og krommen.

PS: for å reparere ryki gasswire trenger man en sukkerbit, passende skrutrekker (liten) og en avbiter.
Kjører fortsatt med sukkerbiten, jeg....

« Siste redigering: januar 21, 2009, 16:30:44 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #56 på: januar 21, 2009, 16:29:46 pm »

Enig med siste talar. Det kom seg VELDIG med sølv..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #57 på: januar 21, 2009, 16:40:05 pm »

Perfekt solslitt patina på bilen din. Når det gjeller farge på felgene dine ville jeg beholdt sort. Det pga. bakfelgene dine ikke er 66-67 med hull men hele felger. Dette vil ikke se like bra ut men sølv. Bra stuk på bilen din og den får ett mer "bøllete" stuk men sort.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #58 på: januar 21, 2009, 16:50:17 pm »

kanskje jeg bare skulle gjøre det enkelt og lakke opp et sett nummer 2 i sølv... Tvilende
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #59 på: januar 21, 2009, 17:32:46 pm »

Ha på noen hvitsider og kjør på svarte felger uten kapsler. DET er bøllete Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!