april 19, 2024, 05:40:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Polen restaurering av Crew cab 65 mod  (Lest 132177 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #150 på: juli 22, 2013, 22:39:32 pm »

Eg har vert 3 veker på ferie med pc fri  Gliser, men polakkene har ikkje hatt arbeidsfri.

Her er nye bilder  Gliser  Gliser


* rsz_img_0538.jpg (100.19 KB. 800x600 - vist 733 ganger.)



* rsz_img_0540.jpg (89.93 KB. 800x600 - vist 655 ganger.)



* rsz_img_0550.jpg (86.77 KB. 800x600 - vist 619 ganger.)



* rsz_img_0548.jpg (70.77 KB. 800x600 - vist 580 ganger.)



* rsz_img_0555.jpg (73.63 KB. 800x600 - vist 599 ganger.)


Det nærmer seg!! -Og ikkje blir det så verst heller i mine auger ( utifrå bildene  Øyerulling )

Arnstein

Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #151 på: juli 22, 2013, 23:33:42 pm »

ser bra ut - du kommer sitte igjen med en knakende fin bil Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #152 på: juli 23, 2013, 07:37:45 am »

Meir bilder  Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser


* rsz_img_0723.jpg (89.06 KB. 800x600 - vist 739 ganger.)



* rsz_img_0724.jpg (93.03 KB. 800x600 - vist 617 ganger.)



* rsz_img_0725.jpg (60.68 KB. 450x600 - vist 665 ganger.)



* rsz_img_0727.jpg (64.18 KB. 450x600 - vist 522 ganger.)



* rsz_img_0728.jpg (88.95 KB. 800x600 - vist 540 ganger.)



Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #153 på: juli 23, 2013, 07:40:48 am »

Og litt til  Osteaktig Osteaktig


* rsz_img_0729.jpg (91.23 KB. 800x600 - vist 498 ganger.)



* rsz_img_0730.jpg (79.35 KB. 800x600 - vist 440 ganger.)



* rsz_img_0731.jpg (78.5 KB. 800x600 - vist 411 ganger.)



* rsz_img_0732.jpg (67.13 KB. 450x600 - vist 452 ganger.)



* rsz_img_0733.jpg (72.45 KB. 450x600 - vist 435 ganger.)


Arnstein

Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #154 på: juli 23, 2013, 09:25:24 am »

Sikle! Kult
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #155 på: juli 23, 2013, 10:21:10 am »

Fantastisk! Håper den rekker SCC, men det spøker kanskje?
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #156 på: juli 23, 2013, 12:22:09 pm »

Ser meget bra ut Glad men er det jeg som ser feil,eller kanten til frontlyktene borte? Altså den man "henger innpå" lykta?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #157 på: juli 23, 2013, 14:07:06 pm »

Ser meget bra ut Glad men er det jeg som ser feil,eller kanten til frontlyktene borte? Altså den man "henger innpå" lykta?

Den kanten sitter på lyktepottene og de mangler på disse bildene, så du ser ikke feil. Fin farge!
Loggført

Speed is no substitute for direction
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #158 på: juli 23, 2013, 22:21:48 pm »

I løpet av dagen har det "poppet" opp ein del PM`er som ønsker namn på det Polske firmaet. Eg skreiv tidelegare i tråden at eg ville legge dette ut når ein kunne sjå seriøsiteten til det firmaet som eg har valgt. Eg har/hadde ikkje noko ønske om at nokon skulle bli lurt for ein god bunke sparepenger.
Eg har ikkje vert til Polen og sett med eigne auge resultatet, men ut i frå bilder som er blitt sendt gjennom heile prosessen synest eg det ser over min forventning bra ut. Heile restaureringen har blitt ca 6 veker forsinka, men ut i frå at det var ein del meir rust enn det me trudde og at ny girkasse måtte skaffes, synest eg ikkje det vart urovekkande mykkje med 6 veker.

Eg ønsker heller ikkje å vera nokon "mellom mann" mellom deg og det Polske firmaet, men du/de må gjerne ringe/maile meg -og eg vil dele den erfaringen så best eg kan.

Firma:
http://www.carfinder.pl/

kontakt person:
p.danel@carfinder.pl

Nettsida er på Polsk, men Przemek sakkar og skriver bra engelsk.

For dei som vegra seg med å sende mail til Polen kan eg treffas på:
arnaas@broadpark.no
tlf 90798917

Går alt etter planen min blir eg og crew cabben å treffe på SCC  Blunker

Arnstein








 
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #159 på: juli 24, 2013, 06:45:22 am »

Ikke verst?Hæ?
Detta ser med mine øyne SKIKKELIG bra ut!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
rubenthorsen
Gjest
« Svar #160 på: juli 24, 2013, 07:14:36 am »

Oooo.... liker det jeg ser.  Glad
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #161 på: juli 25, 2013, 07:25:36 am »

Er det ikke litt snedig å ikke feste lyktepottene før lakk, eller er de festet på en annen måte på buss enn på boble (punktsveiset)?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #162 på: juli 26, 2013, 11:22:30 am »

ser strøkent ut Arnstein!!! Kult Kult
lyktepottene bør jo fint kunna la seg lima fast med karosserilim, og samtidig unngå rust imellom flensen og potto i all framtid.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #163 på: juli 26, 2013, 21:46:18 pm »

ser strøkent ut Arnstein!!! Kult Kult
lyktepottene bør jo fint kunna la seg lima fast med karosserilim, og samtidig unngå rust imellom flensen og potto i all framtid.

Lim er sikkert det beste, men særlig orginalt er det ikke. Jeg er nok gammeldags men jeg mener lim og andre nyvinninger ikke hører hjemme på en veteranbil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #164 på: juli 27, 2013, 09:05:06 am »

Rust på flensen? Ikkje braaaa... Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #165 på: juli 27, 2013, 11:32:29 am »

Rust på flensen? Ikkje braaaa... Rekker tunge

 Osteaktig Osteaktig

Er usikker på kva som er orginalt, men no er alt lakka og montering er godt i gang, synest det er rart viss polakkane "driter" seg ut på lyktepottene når resten ser så bra ut.
Blir forresten nytt el nett også.

Er det nokon som veit sikkert om dei er sveist eller skrudde på??

Spøker litt for SCC, men har lagt hardt press på dei no for å få den ferdig til det.

Arnstein
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #166 på: juli 27, 2013, 13:58:00 pm »

De sitter med fire til seks sveisepunkter originalt. Det er både fornuftig og vanlig å ta dem ut for å fjerne rust. Det rare her er at de ikke er montert før lakk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
-57Oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 425
Bosted: Aksdal



Vis profil WWW
« Svar #167 på: juli 27, 2013, 16:15:06 pm »

Misunelig ja, fantastisk bra og hurtig arbeid
Loggført

-57 oval
-2011 CC
-07 Touran
-01 Bora
djupevik
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #168 på: august 14, 2013, 18:37:36 pm »

Her må det vel ha skjedd litt nå? :-)
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Min 1966 boble
Min 1963 Type 3 Variant
55luft
Seniormedlem
****
Innlegg: 263
Bosted: sigggerud


Vis profil

« Svar #169 på: august 14, 2013, 19:11:29 pm »

Venter i spenning på mere.....
Loggført

55 mod orginal boble
76 mod orginal buss
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #170 på: august 14, 2013, 22:36:35 pm »

De sitter med fire til seks sveisepunkter originalt. Det er både fornuftig og vanlig å ta dem ut for å fjerne rust. Det rare her er at de ikke er montert før lakk.

Har snakka med min "polske venn" om lyktepottene. Orginalt er det 3 sveisepunkter, men alle bilene han har restaurert har han limt dei fast, dette for å unngå rust og lekasje inn i kupeen.

Ang framdrift dei siste vekene står det litt i stampe, venter på nye vinduslister i framdørene, overhalling av styresnekke og platene som er på innsiden av dørene, i taket og i fronten.

Nye bilder er like rundt hjørne  Blunker

Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger på PM og mail den siste tiden  Gliser

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #171 på: august 22, 2013, 16:50:43 pm »

Ting tar litt tid som det ofte gjer på slutten av prosjekter. Men no har alle deler annkommet Polen og det gjennstår berre montering..... Blunker

Og litt bilder av monteringen  Glad


* rsz_1img_1123.jpg (78.7 KB. 800x600 - vist 662 ganger.)



* rsz_img_1122.jpg (84.11 KB. 800x600 - vist 692 ganger.)



* rsz_img_1124.jpg (75.32 KB. 800x600 - vist 681 ganger.)



* rsz_img_1126.jpg (93.32 KB. 800x600 - vist 647 ganger.)


Arnstein


Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #172 på: august 22, 2013, 16:52:44 pm »

Og litt til   Gliser


* rsz_img_1127.jpg (71.45 KB. 800x600 - vist 686 ganger.)



* rsz_img_1128.jpg (71.72 KB. 800x600 - vist 688 ganger.)



* rsz_img_1129 (1).jpg (92.12 KB. 800x600 - vist 610 ganger.)



* rsz_img_1131.jpg (97.22 KB. 800x600 - vist 788 ganger.)


Arnstein

Loggført
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #173 på: august 22, 2013, 20:30:46 pm »

Dette blir bra!!! Glad Glad
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #174 på: august 23, 2013, 19:27:37 pm »

Ruskete restaurering. Gir deg 20000 så erru kvittn :-)
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #175 på: august 23, 2013, 21:39:50 pm »

Har fulgt med på denne tråden sidan starten.
Må sei at eg er storveis imponert over at du velger å beholde original farge, singelport/gassar og alle dei andre småtinga som gjer denne til ein utrulig attraktiv 'originalbil'

Ikkje for at det nødvendigvis er stygt med todelt farge, senk, skiver rundt om og 2,3 motor.

For meg er det noko eige med det som er slik det var konstruert. På godt og vondt.

Vil derfor gje deg top score for denne restaureringa.

Skulle ynskt eg var bemidla nok til å gjere det samme med nokon av mine køyretøy.

Stå på, dette blir kjempebra!!
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #176 på: august 24, 2013, 11:24:25 am »

Ruskete restaurering. Gir deg 20000 så erru kvittn :-)

 Gliser
For 20 laken kan du få vera med til Polen og hente den,- og få sitte på oppigjen  Osteaktig

Har fulgt med på denne tråden sidan starten.
Må sei at eg er storveis imponert over at du velger å beholde original farge, singelport/gassar og alle dei andre småtinga som gjer denne til ein utrulig attraktiv 'originalbil'

Ikkje for at det nødvendigvis er stygt med todelt farge, senk, skiver rundt om og 2,3 motor.

For meg er det noko eige med det som er slik det var konstruert. På godt og vondt.

Vil derfor gje deg top score for denne restaureringa.

Skulle ynskt eg var bemidla nok til å gjere det samme med nokon av mine køyretøy.

Stå på, dette blir kjempebra!!


Vis eg kan angre på noko så er det setene, skulle kanskje hatt dei i orginal fargen dei oxo.

Arnstein
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #177 på: august 25, 2013, 09:53:36 am »

Himmel og hav detta blir bra, til lykke  Osteaktig
Loggført

Seaside VW Klubb
djupevik
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #178 på: august 26, 2013, 20:16:14 pm »

Dette ser bra ut! Glad
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Min 1966 boble
Min 1963 Type 3 Variant
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #179 på: september 07, 2013, 07:31:06 am »

Venter spent på en oppdatering  Øyerulling
Loggført

66mod boble prosjekt
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!