mars 29, 2024, 03:30:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370334 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #420 på: mars 01, 2014, 18:12:35 pm »

går for opplegg basert på samme prinsipp som dette tipper jeg

men kjører armer mest sannsynlig forover



http://store.motorsportsconcepts.com/dtm-front-suspension-e30-e36.html

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #421 på: mars 01, 2014, 18:35:23 pm »

men i stedet for fast arm inn mot bunnplata har jeg handlet slike justerskruer som festes ute ved spindel  som i praksis vil bli en fast arm.
sveiser fast hylsa i plata og gjenger i staget
og handlet noen stag i 7075-T6 alu (samme materiale som skinne-logmec-JPM støtenger), 32 og 25mm

5/8 som er 15.9mm diameter

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #422 på: mars 01, 2014, 21:03:45 pm »

Ser meget lekkert ut! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #423 på: mars 01, 2014, 21:15:51 pm »

Blir ikke maskinert stag. Men prinsippet liksom
rundstav i alu
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #424 på: mars 01, 2014, 23:13:29 pm »

Ja, en fin mal der altså Gliser
Så prisen på de delene. Kan lage mye på egenhånd for de penga der! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #425 på: mars 02, 2014, 17:36:46 pm »

Ferdige kit til våre biler er å få kjøpt:





Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #426 på: mars 02, 2014, 19:44:09 pm »

Hvem har de kitene, Kalle?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #427 på: mars 02, 2014, 19:48:35 pm »

Hvem har de kitene, Kalle?

Kontakt: ole.e@t-online.de
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #428 på: mars 02, 2014, 21:04:11 pm »

Han som lager kittene selger de ikke løst.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #429 på: mars 03, 2014, 11:18:06 am »

Ja da utgikk jo det.
men i ett sånt sett er det mye deler jeg ikke hadde brukt uansett .
og jeg har kjøpt både uniballs , stag og bærekuler
+ det blir annen stabstag løsning
planen er sellholm type med kniver som er justerbare , da jeg ikke aner hvor jeg skal begynne
og litt gøy og lage sjæl da Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #430 på: mars 05, 2014, 12:50:10 pm »

Kan være veldig kjekt med kniver spesielt med kabler inn i bilen for justering, dessuten veldig kult, dessverre tungt med ekstra dingser..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #431 på: mars 05, 2014, 16:11:23 pm »

Fikk epost fra Racing aspirations i dag, de har laget en ny kalkulator for mcpherson-understell. Ganske så kjekk sak

http://www.racingaspirations.com/apps/macpherson-geometry-calculator
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #432 på: mars 05, 2014, 23:53:02 pm »

genialt!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #433 på: mars 06, 2014, 01:04:40 am »

passet bra da jeg har begynt på armene  Rekker tunge
dreid de "tapered"


* IMG_2014030637852.jpg (57.21 KB, 450x600 - vist 374 ganger.)

* IMG_2014030624596.jpg (107.06 KB, 800x600 - vist 395 ganger.)

* IMG_2014030617209.jpg (106.1 KB, 800x600 - vist 388 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #434 på: mars 08, 2014, 12:19:33 pm »

da her det blitt tilbakelagt noen timer i dreibenken og stagene er ferdig.
satser på att disse er solide nok . Glad
tatt en kjapp mock-up med hjula i "lufta" og ser ut som jeg må flytte indre feste enda litt bakover for å få hjulet midt i hjulbuen og kontrollarmen rett ut fra bunnplata.  
forløpig blir da caster max  ca 5 grader
men mulig det går akkurat når jeg får satt bilen på bakken.

gikk for m14 indre ledd og hadde tatt sikte på m12 når jeg lagde brakettene. så takk til PålAF for lån av vinkelbor Glad

har evt mulighet å flytte den kontrolarmen enda lenger bakover å få mere vinkel men vet ikke om det er noe fordel?


* IMG_2014030746362.jpg (47.65 KB, 450x600 - vist 348 ganger.)

* IMG_201403071192.jpg (59.08 KB, 800x600 - vist 381 ganger.)

* IMG_2014030716849.jpg (41.01 KB, 450x600 - vist 443 ganger.)

* IMG_2014030754482.jpg (68.2 KB, 800x600 - vist 449 ganger.)

* IMG_2014030748893.jpg (65.79 KB, 800x600 - vist 397 ganger.)
« Siste redigering: mars 08, 2014, 12:32:26 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #435 på: mars 08, 2014, 12:25:13 pm »

blir begrenset ratt utslag pga casterstaget , men trur det holder Gliser

alternativt å sette armene slik .
da blir det vel mindre caster forandring ved fjøring


* IMG_2014030754482_alternativ armer.jpg (114.61 KB, 800x600 - vist 427 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #436 på: mars 08, 2014, 12:27:02 pm »

max ratt utslag og konflikt ved sving.


* IMG_201403072711.jpg (42.73 KB, 800x600 - vist 354 ganger.)

* IMG_2014030711415.jpg (49.4 KB, 450x600 - vist 340 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #437 på: mars 08, 2014, 12:29:39 pm »

renset opp litt i fronten også.
fjærnet det tverrstaget som jeg antar er ett støttestag for snekka og hjelpe snekka
trenger ikke det da det forsvinner og frigjør plass til bensintank


* IMG_201403071865.jpg (64.2 KB, 800x600 - vist 357 ganger.)

* IMG_2014030737887.jpg (68.65 KB, 800x600 - vist 362 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #438 på: mars 08, 2014, 13:04:09 pm »

blir det ikke i minste laget rattutslag ? skal jo kunne ta noen hårete svinger på små baner og Blunker (må jo besøke Revebanen i Stavanger og Eikås her i Bergen )

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #439 på: mars 08, 2014, 13:12:13 pm »

skal måle litt nærmere etterpå
Ræserboka sier 30 grader utslag på hjulet er nok til såkalte "hairpin" svinger  Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #440 på: mars 08, 2014, 13:22:04 pm »

du kan jo kompensere med hydraulisk håndbrekk  rallystyle .

Blir grisetøff og gjennomført denne bilen. Misunner deg verktøyparken og kunnskapen til å bruke den.  Stå på, morro å følge med
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #441 på: mars 08, 2014, 14:07:05 pm »

Nå planlegger du sikkert ikke å drifte med denne bilen, men i tilfelle tror jeg det hadde vært fordel med mer utslag.. Veldig kjekk tråd å følge med på. Sorry hvis off topic.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #442 på: mars 08, 2014, 15:29:49 pm »

Herr Knast skal ligge bredt på gatebil må vite - med 10k+ rpm hylende i hekken  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #443 på: mars 08, 2014, 16:30:10 pm »

Kan 30 grader da bli litt lite? http://gatebil.no/60˚-hjulvinkel/
Virker og som at de foretrekker minus caster 2-4 grader..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #444 på: mars 08, 2014, 18:07:37 pm »

dette er ikke en driftebil. de har LITT andre rattutslag Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #445 på: mars 08, 2014, 18:10:18 pm »

Kjekt å kunne hente inn en sladd da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #446 på: mars 08, 2014, 18:16:05 pm »

ja
så jeg valgte å montere litt lenger inn .blei betydelig bedre
laget an mal til bærekula.
må inn med noe opplegg for å holde plata til bærekula i posisjon og forsterke litt, da slik jeg ser det blir en del krefter på justeringskruen ytterst mot bærekule.tenker forløpig  ett skråstag fra plata for bærekule inn til bærarm


* IMG_2014030848982.jpg (43.75 KB, 450x600 - vist 405 ganger.)

* IMG_2014030820562.jpg (50.72 KB, 450x600 - vist 402 ganger.)

* IMG_2014030835307.jpg (34 KB, 450x600 - vist 332 ganger.)

* IMG_201403086566.jpg (58.28 KB, 800x600 - vist 410 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #447 på: mars 08, 2014, 18:19:18 pm »

Styrevinkelen ser hvertfall mye bedre ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #448 på: mars 08, 2014, 18:39:39 pm »


laget an mal til bærekula.

Også må jeg ha bilen flyttbar søndag da jag skal høggen en T3 transporter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #449 på: mars 17, 2014, 12:22:47 pm »

ikke skjedd så mye den siste uka. har fått T3 syncro syken igjen ,(blir depotcampertrekkvogn) så tiden har gått til dette.
men fått squeezet inn ett par timer å handlet batteri og laget feste til det
gikk for ett Oyssey batteri igjen da jeg har bra erfaring med dette.
lite , "lett" og meget kraftig. kjekt med litt extra amperè når man har elektrisk revers++ Glad

kom også over en liten maskot Gliser
En Hodda faktisk. depotbike?


* IMG_201403153229.jpg (78.64 KB, 800x600 - vist 361 ganger.)

* IMG_2014031551708.jpg (56.07 KB, 800x600 - vist 365 ganger.)

* IMG_2014031723157.jpg (70.85 KB, 800x600 - vist 444 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!