april 25, 2024, 13:17:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373782 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #990 på: januar 31, 2016, 10:12:23 am »

bråker litt extra uten lydemper
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #991 på: februar 01, 2016, 22:07:00 pm »

Dette er helt konge Jørn. Og for en lyd  Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert

X2

Tror Jørn kun glatt kunne fått jobb i NASA med å feks bygge romraketter eller lignende!!!

(Her er linken: http://nasajobs.nasa.gov)

Mektig imponert over dine ideer og evner!

Stå på videre!!!!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #992 på: februar 06, 2016, 23:20:12 pm »

haha. trur ikke DET hadde blitt noe succèss.
klarer ikke legge sammen 2 mål i huet en gang (da jeg fikk tegningen på den drivakslen som var for lang fra GKN på MMS )
så har jeg klart å legge sammen delmåla feil.
my bad
hjelper lite å "measure twice" , som jeg gjorde , når regnestykket til slutt gikk i dass.
SÅ nye drivaksel er bestilt  Øyerulling kostnaden går i der store sluket
så om noen trenger en hullborret, herdet GKM motorsport aksel for VW/porsche CV ledd lengde 770mm .hyl ut!!
de fleste regnestykkene har gått greit i huet , bare synd det var en av de dyresete delene som det gikk skeis på.

så etter å ha svelget dette unna har jeg jobbet litt med bl.a. den elektriske reversen
laget en dings som inneholder ett kraftig relè til reversmotor ,og målebrua til ampere meteret som skal måle strøm inn og ut på batteriet.
koplet opp de bryeteren i rattet som var til overs til styring av reversen.  
og montert en shfitlight som oljelampe, så man klarer å få meg seg hvis/når oljetrykket blir borte i svette situasjoner


* 20160202_225459.jpg (64.49 KB, 800x450 - vist 441 ganger.)

* 20160202_225654 (1).jpg (65.96 KB, 800x450 - vist 418 ganger.)

* 20160202_230233__.jpg (46.02 KB, 338x600 - vist 441 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #993 på: februar 21, 2016, 20:31:29 pm »

pusler videre.
tatt ut ledningsenettet til motor og fjærnet overflødige ledninger og terminert weather pack koblinger på div ledninger
og flyttet releboks og regulator etc til inspeskjonsluka . litt mere service vennlig tenkte jeg.
og tredd på litt varmeisolasjon på utsatte steder .
montert opp box'ene til flatshift og rattgiringa



* 20160212_222820.jpg (83.56 KB, 800x450 - vist 335 ganger.)

* 20160212_222815.jpg (86.67 KB, 800x450 - vist 332 ganger.)

* 20160221_191321.jpg (83.2 KB, 800x450 - vist 360 ganger.)

* 20160215_235418.jpg (70.48 KB, 800x450 - vist 374 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #994 på: februar 21, 2016, 20:32:10 pm »

.


* 20160221_191212.jpg (44.61 KB, 800x450 - vist 421 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #995 på: februar 21, 2016, 20:35:54 pm »

også godt i gange med kjedekasse/kapsling
takk til han Geir T Breivik for å skaffe materialer Glad


* 20160221_191159.jpg (71.15 KB, 800x450 - vist 462 ganger.)

* 20160221_191143.jpg (69.9 KB, 800x450 - vist 404 ganger.)

* 20160221_191109.jpg (70.92 KB, 800x450 - vist 397 ganger.)

* 20160221_191420___.jpg (42.47 KB, 338x600 - vist 419 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #996 på: februar 21, 2016, 20:44:34 pm »

Herlige bilder. Håper bilen får en fortjent reportasje i et blad når tiden er klar .)
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #997 på: februar 21, 2016, 21:28:42 pm »

ja det blir visst noe greier etterhvert Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #998 på: mars 05, 2016, 22:51:22 pm »

Hei Jørn

Fantastisk å følge prosjektet ditt.
Ps fikk du fikset el motoren? http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65831.0.html
Jeg fikk totalt viklet om en Dreibenk motor i høst. Fantastisk jobb av Øyulfstad. Superhyggelig pensjonist som gjør dette hjemme. Jeg er også elektriker fra før, så jeg forstår kvalitet på jobben.
Ca 1000 kr inkl mva. Raskt utført også. Jeg hadde heller sendt den til han. Kanskje bytte lager selv. Men det kan godt henne han gjør det også. Han kan også lage den kraftigere om det trengs. Han kan dette.
God OLD School. "Me Like" som de sier i Det fjerne østen  Blunker

Marius K.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #999 på: mars 06, 2016, 20:41:41 pm »

hallo ja.
Ja har fått ordnet det til slutt.
Tok sin tid og en del timer


Litt info til de som er spesielt intressert:
Gamle motor hadde 20mm aksel men det viste seg å være ukurant.
Kjøpte en ny motor på finn og fikk hjelp av Lynet til å tegne en akseladapter til mer moderne 24mm aksel
og Geir T breivik lagde den på CNC kjapt  Glad
blei klemløsning i stedet for kilespor og måtte jeg dreie en foring og mod'e litt.
ved oppstart var det samme symptomer, så feilsøking viste att kontaktorene var brente så motoren fikk ikke full spenning på alle faser.
Det er grunnen til att motoren røyk i utgangspunktet. den har vært svak i startfasen helt siden jeg kjøpte den , men trudde det var pga att Tos'en tross alt er 54år gammal Gliser
Pål A.F ordnet noen nye kontaktorer men etter att jeg satt inn de så startet fresemotoren samtidig som matingen.  Hæ
trudde først jeg hadde koplet noe feil , men satt inn de gamle kontaktorene igjen og da virket det normalt igjen.
mistanke om att transienter fra spolene på de nye kontaktorene slo over på styringa og satte igang fresemotoren så da
prøvde jeg med noen varistorer men det hjalp ikke... så inn med noen mindre kontaktorer og da er det i orden igjen.
nå venter jeg bare på ett tidsrele for å forbedre styringa av kontaktorene.
takk for hjelpa til alle som har bidratt!

Lett å være etterpåklok ,men skulle bare ha fått vikla om den gamle motoren  Øyerulling


* 12765738_10156780183575122_953515896_o.jpg (33.48 KB, 351x600 - vist 289 ganger.)

* 20160223_202018.jpg (68.94 KB, 800x450 - vist 270 ganger.)

* 20160224_184435.jpg (45.6 KB, 800x450 - vist 283 ganger.)

* 20160224_214359.jpg (56.82 KB, 800x450 - vist 278 ganger.)
« Siste redigering: mars 06, 2016, 20:45:36 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1000 på: mars 06, 2016, 20:44:03 pm »

var ikke så lett å finne ut av styringa her, men sendte en mail til TOS og har nå fått skjema og manual
ikke værst å få dette til en så gammel maskin dagen etter Glad


* 20160224_211528.jpg (84.84 KB, 800x450 - vist 350 ganger.)

* 20160302_214225.jpg (72.29 KB, 800x450 - vist 356 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1001 på: mars 06, 2016, 20:50:05 pm »

så da har jeg fått laget noen etterlengtede deler . klødd i finga etter å frese litt igjen
laget siste motorfeste og rettet opp en liten design/fresefeil på kjedekassa
timene flyr!


* 20160225_223514 (1).jpg (48.43 KB, 800x450 - vist 304 ganger.)

* 20160229_170232.jpg (60.27 KB, 800x450 - vist 307 ganger.)

* 20160228_160727__.jpg (35.44 KB, 338x600 - vist 338 ganger.)

* 20160228_160706__.jpg (33.97 KB, 338x600 - vist 311 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1002 på: mars 06, 2016, 20:55:14 pm »

tatt siste finjustering av diff mot frontdrev. prøvde laser men grademåler og rettholdt ser ut til å være best løsning


* 20160228_163935__.jpg (29.53 KB, 338x600 - vist 367 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1003 på: mars 06, 2016, 20:59:52 pm »

også fått montert  popnuts/skruer  til all kledninga og dørtrekk og laget noen deksler her og der for å skalke lukene


* 20160303_205107.jpg (48.96 KB, 800x450 - vist 369 ganger.)

* 20160303_205120.jpg (55.8 KB, 800x450 - vist 366 ganger.)

* 20160305_194058.jpg (61.17 KB, 800x450 - vist 330 ganger.)

* 20160305_194148.jpg (70.74 KB, 800x450 - vist 390 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1004 på: mars 06, 2016, 21:00:44 pm »

plate mekk rundt rattstamme og gummibælg montert
gasspedalen gikk også såvidt borti rattstammen så måtte senke pedalen litt på mekanismen
full gass må man jo ha.  Kult


* 20160306_185705.jpg (65.22 KB, 800x450 - vist 413 ganger.)

* 20160306_144127.jpg (71.86 KB, 800x450 - vist 389 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1005 på: mars 06, 2016, 21:04:38 pm »

startet på montering av sentralslukkeopplegg.


* 20160306_185650.jpg (73.55 KB, 800x450 - vist 502 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1006 på: april 11, 2016, 19:30:57 pm »

over en mnd uten oppdatering. Flau
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1007 på: april 12, 2016, 20:51:05 pm »

over en mnd uten oppdatering. Flau

X2.

Jeg ble så happy når jeg fikk epostvarsel om ny post i tråden 😢
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1008 på: april 13, 2016, 07:18:01 am »

KNASTEN!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1009 på: april 20, 2016, 21:45:12 pm »

ja lenge siden oppdatering
holdt på mye med små detaljer som er i forbindelse med ting som er oppdatert før.
og problemer på firmabil fronten med innkjøp av ny sliter.+ salg av diverse.
men har fått gjort en del .

kjøpt inn alt av bremseslanger og fittings .
og laget til noe fordelinger .
trudde jeg var ferdig med det dyreste innen bremser , men neida. 8000.- i stålomspunnede slanger, fittings, banjobolter ++  Sjokkert
gikk for Goodridge,  foruten 2 koblinger på beholder som var utsolgt div steder og måtte kjøpe Fragola.
Ingen tvil om hva jeg kjøper neste gang , Goodridge
I kveld fikk jeg siste fittings og forsøkte meg på lufting.
For og bakbremser gikk fint men fikk ikke til hydrauliske håndbrekket. så måtte skifte pumpe til dette.


* 20160404_195916.jpg (55.79 KB, 800x450 - vist 315 ganger.)

* 20160409_153717.jpg (53.55 KB, 800x450 - vist 320 ganger.)

* 20160409_153812.jpg (64.96 KB, 800x450 - vist 300 ganger.)

* 20160420_215916.jpg (58.24 KB, 800x450 - vist 333 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1010 på: april 20, 2016, 21:48:04 pm »

.


* 20160416_171150.jpg (45.84 KB, 800x450 - vist 365 ganger.)

* 20160409_153710.jpg (66.91 KB, 800x450 - vist 335 ganger.)

* 20160420_215928.jpg (55.09 KB, 800x450 - vist 323 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1011 på: april 20, 2016, 21:49:53 pm »

har også fått laget til litt varmeisolering rundt eksosen
gjenstår og kle med matte
og fått på eksosbandasje på grenrør


* 20160417_203555.jpg (79.5 KB, 800x450 - vist 343 ganger.)

* 20160416_171401.jpg (72.61 KB, 800x450 - vist 346 ganger.)

* 20160417_175105.jpg (63.27 KB, 800x450 - vist 336 ganger.)

* 20160417_203638.jpg (80.06 KB, 800x450 - vist 355 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1012 på: april 20, 2016, 21:53:58 pm »

også fått laget til luftinntak inn i den originale luftboksen


* 20160418_185231.jpg (70.81 KB, 800x450 - vist 351 ganger.)

* 20160418_185249.jpg (58.7 KB, 800x450 - vist 336 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1013 på: april 20, 2016, 23:48:40 pm »

sweet, takk for oppdateringer. Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1014 på: april 21, 2016, 06:36:07 am »

Hærlig. Dette ble lekkert Jørn.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1015 på: april 21, 2016, 08:48:28 am »

Dette er helt rått!  Sjokkert
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1016 på: april 22, 2016, 23:50:12 pm »

og endelig dukka den nye drivakselen opp
litt ivrig etter å se om den passet denne gangen
heldigvis rett lengde nå.. Øyerulling


* 20160423_001547.jpg (74.54 KB, 800x450 - vist 394 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1017 på: april 23, 2016, 22:29:32 pm »

Hadde jeg vært deg Knasten så hadde jeg brukt denne tråden som CV og søkt jiobb på utviklingsavdelingen på en eller annen bilfabrikk!

Jeg tar av meg hatten....     Sjokkert
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1018 på: april 24, 2016, 05:39:51 am »

Vanvittig rått, og sinnsykt mye arbeid!
Sinnsykt imponerende.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1019 på: april 24, 2016, 19:42:37 pm »

takk for tilbakemeldinger.
men "vi" blir kanskje litt revet med i superlativene her?!


ellers har jeg i dag endelig fått kjørt kjerra noen meter
og for dere som ikke er på Fæce så er en liten video på grusen

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!