april 27, 2024, 22:51:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374104 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #150 på: september 19, 2013, 17:02:45 pm »

Jeg har ikke sett 944 kulene, så jeg vet ikke.
Bobla mangler vel bare en lenkearm fremover for å bli så presis den kan bli?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #151 på: september 19, 2013, 18:54:20 pm »

Tydeligvis forskjellige kuler ettersom årstall, vil tippe at tidlige 944 og 924 har skrudde og de senere 944 og dermed turbo har pressa. Ser ut som om avstanden mellom bolthullene også blir større på de senere firbeint, kanskje passer golf 2 og 3 bein rett på?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #152 på: september 19, 2013, 19:15:46 pm »

Angående armer så er konstruksjonen på Porsche armene bedre iom at armen er festet bakover og ikke fremover som på bobla. Gir en anti dive funksjon som bonus.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #153 på: september 19, 2013, 19:58:29 pm »

Om du vil skru fast bærekuler så skal disse passe på 944 spindel: http://www.cprcarparts.co.uk/ford-escort-mk5-mk6-fiesta-mk3-lower-ball-joint-fits-either-side-2945-p.aspFORD ESCORT MK5 MK6 FIESTA MK
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #154 på: september 19, 2013, 20:08:47 pm »

fin info JHU
er det samme kon på bærekula 944 vs 74-> spindel?

Bærekulene er ikke kone men har diameter på hhv 15mm boble og 17mm 944, Kerscher har bærekuler http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=110
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #155 på: september 19, 2013, 20:56:51 pm »

fant de under benken:

* arm1.jpg (114.96 KB. 600x367 - vist 346 ganger.)


* arm2.jpg (93.86 KB. 600x390 - vist 425 ganger.)

etter hva jeg kan huske fra den gang jeg kjøpte de mener jeg det er 944 turbo

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #156 på: september 20, 2013, 14:48:13 pm »

Litt å sjekke her anng spindler og kuler.
Men dette lar seg gjøre

Grelland. Det er vel støpenummer ikke delenummer?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #157 på: september 20, 2013, 15:04:10 pm »

Ser ut som delenr. Vag deler opp nummerne sine sånn.
det ser ut til at det er til 911: 951 331 514 00, `86, ALUMINUM

http://home.earthlink.net/~buscovich/porscheused.htm
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #158 på: september 21, 2013, 06:26:12 am »

Der er det nok noen som har sett feil, Porsche 951 er Porsche sitt eget nummer på LHD 944 Turbo.
Og ja det er delenummeret som er støpt inn. Ikke støpenummeret.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #159 på: september 21, 2013, 06:40:32 am »

http://1303rs.nl/porsche-944-trailing-arms-for-the-super-beetle/
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #160 på: september 21, 2013, 06:44:34 am »

Fordelen med 86 mod armene er altså at de er i alu,
må man bruke lenger akslinger på disse?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #161 på: september 21, 2013, 08:47:24 am »

Syns det var noe rart med de første 3 sifferene ja. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: september 21, 2013, 08:57:32 am »


Takker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #163 på: september 21, 2013, 13:40:45 pm »

   kult da.  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #164 på: september 26, 2013, 23:18:19 pm »

flere deler etter en innbringende kveld på ZITA med Vw folk Glad


944 spindler er i hus og passet på golf fjørbeina kjøpt av JHU.
Samme boltavstand men må inn med en spacer .

noen bærearmer er også fått lånt for testing
bremsene smatt på (skulle bare mangle da det er 944 deler alt som er)
men ingen av de ymse skivene jeg hadde liggende passet , (964,996,997)
så må kjøpe noen 944 T skiver


* IMG_2013092747204.jpg (44.12 KB, 450x600 - vist 428 ganger.)

* IMG_2013092757322.jpg (64.26 KB, 800x600 - vist 389 ganger.)

* IMG_201309271056.jpg (33.21 KB, 450x600 - vist 401 ganger.)

* IMG_2013092718787.jpg (70.51 KB, 800x600 - vist 354 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #165 på: september 28, 2013, 20:45:46 pm »

De armene på bildet til grelland er 944 turbo ja. De trenger ikke lengre akslinger, men trenger drivknute fra 944, eller du putter inn boble-spindel og kan bruke originale akslinger.
På 944 armene / spindlene så passer skiver fra følgende Porsche : 924 turbo,944 na,944 turbo 86mod og 928S.

924 turbo og 944 na har 20mm skiver, mens 944 turbo 86 og 928S har 24mm skiver som da krever 4-stemplet caliper.

Autotuning har ganske ok pris på Zimmermann skiver som er borret.

Og husk at du må ha de "originale" skivene eller spacerene mellom caliper og bærearm på firestempla-caliperen for å få riktig offset i forhold til skiva.
« Siste redigering: september 28, 2013, 20:52:22 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: september 28, 2013, 21:02:15 pm »

100mm knuter har jeg en pall av Glad type2 knuter same-shit.

hmm spacere mellom caliper og arm sier du??
slik att caliper kommer enda lenger inn mot center av bilen?
de armene jeg har her nå tror jeg ikke det går på for da vil skiva gå borti armen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #167 på: september 28, 2013, 21:47:32 pm »

100mm knuter har jeg en pall av Glad type2 knuter same-shit.

hmm spacere mellom caliper og arm sier du??
slik att caliper kommer enda lenger inn mot center av bilen?
de armene jeg har her nå tror jeg ikke det går på for da vil skiva gå borti armen

Har du originale 86armer,med orig. 86 caliper og orig. 86 skive så trenger du tykke skiver mellom caliper og anlegg på arm. Dette er faktisk originalt fra fabrikk og på delefilm. Husker ikke om det står shims eller spacer på delefilmen, men er der originalt. Trenger du ikke dem, så er ikke alle deler fra 86 only turbo.
Litt sært, men sant.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #168 på: september 28, 2013, 21:53:38 pm »

nei dette er nok nyere armer dvs sein 86-> som øker sporviden Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #169 på: september 28, 2013, 22:00:19 pm »

nei dette er nok nyere armer dvs sein 86-> som øker sporviden Glad

Nope, er alle turbo. Her er delenummer : 999-025-131-01-OEM   

Se nederst på siden her: http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/944M/POR_944M_BRKhyd_pg4.htm

Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #170 på: september 28, 2013, 22:06:25 pm »

de armene jeg har er nyere altså
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #171 på: september 28, 2013, 22:13:25 pm »

de armene jeg har er nyere altså

Tja.. står at det gjelder 944 turbo 85-91 på siden til pelican...  Hæ
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #172 på: september 28, 2013, 22:20:19 pm »

skal vippe av skiva fra bussen å se hvordan den passer
Bilde på Pelican er jo av stålcalipere.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #173 på: september 28, 2013, 22:24:56 pm »

skal vippe av skiva fra bussen å se hvordan den passer
Bilde på Pelican er jo av stålcalipere.
86 skiver vet jeg ikke passer på 87 og nyere armer, men det ser ut til at de skivene uansett skal være der på både gammel og nyere armer da bare på turbo.
Hva anngår bildet til Pelican så er vel det fra 944 NA.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #174 på: september 28, 2013, 22:36:14 pm »

trur ikke dette er noe problem , for har vel calipere og bærearmer fra "samme bil" her nå?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #175 på: oktober 08, 2013, 21:19:07 pm »

For en jævla jungel....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #176 på: oktober 09, 2013, 22:02:16 pm »

For en jævla jungel....

Detta er jo barneskirenn sammenlignet med bremsene på racebussen ;-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #177 på: oktober 10, 2013, 00:06:56 am »

jada dette får vi nok sydd sammen ganske greit.Glad
skjer lite foruten delesanking og bestillinger  .
høydepunktet er att jeg  kom over noen hønsetenner i går.
8x16 944 turbo fuchs Rekker tunge
til bakhjula.

og bestilt *time*hos burbyggern'n Jo harry linnerud. i midten av Desember.
Så planen er å få byttet kanalbunner, sveist rusta, sandblåst, hullborra og laget motorfester + diff fester før buret kommer inn.


* IMG_2013101044813.jpg (72.12 KB, 800x600 - vist 359 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #178 på: oktober 10, 2013, 06:58:14 am »


* 959.jpg (60.08 KB. 448x600 - vist 494 ganger.)

Hva med et slik oppheng bak? Blunker

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #179 på: oktober 13, 2013, 21:37:07 pm »

blir som nevnt 944  bakstilling her. go-cart stivt Glad
ellers dukka skjermer opp i dag
måtte bare prøve montere litt
StOOr takk til Svein og Johnny for  levering/transport
bra kvalitet ser det ut som CSP skjermene. stive og ganske bra lette.
Bakhjula blir i allefall "helt innafor" som ungdommen sier  Gliser
men kjekt med litt extra plass da jeg ikke vet helt hvor jeg havner på innpress og sprovidde til slutt


* IMG_2013101354601.jpg (61.5 KB, 800x600 - vist 391 ganger.)

* IMG_201310136701.jpg (39.24 KB, 800x600 - vist 391 ganger.)

* IMG_2013101314315.jpg (19.07 KB, 800x600 - vist 315 ganger.)

* IMG_2013101339847.jpg (31.55 KB, 450x600 - vist 330 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!