april 27, 2024, 17:13:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374055 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #180 på: oktober 13, 2013, 22:01:28 pm »

Supernice de skjermene da!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: oktober 13, 2013, 22:21:05 pm »

ja de ser bra ut. verdt penga!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #182 på: oktober 15, 2013, 09:41:37 am »

snuser litt på elektromekanisk styrt "F1 giring"

ser de selger slike solenoider i dytte eller dra version på ebay.
hvis noen har noe slikt i god kvalitete liggende er jeg intressert også bare  for å teste litt.
men kunne tenkt meg kanskje litt bedre kvalitet (uten att jeg vet kvaliteten på disse da, men er kina greier)
sammen med microbrytere , flappy  paddels og rele/transistor styring kan det bli relativt enkelt ..og grymt
8kg trekk kraft bør vel være nok å dra den lille MC girvelgeren opp og ned?



* solenoid10a.jpg (22.3 KB, 600x600 - vist 223 ganger.)

* flappypaddelabperformance.jpg (22.6 KB, 600x450 - vist 244 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #183 på: oktober 15, 2013, 10:02:42 am »

Du kan jo bruke inslag fra starter. De er jo raske. Om den skal dytte eller dra kommer jo bare ann på hvor du plasserer den.
Du har jo også de som blir brukt i dører når en "shawer" dørene, som kidsa sier Glad

Jeg blir overasket vis ikke du fikser dette...

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #184 på: oktober 15, 2013, 11:01:36 am »

Jeg har to "store" solenoider liggende du kan låne, men vet lite om hvor mange kg de klarer å trekke.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #185 på: oktober 15, 2013, 18:30:49 pm »

Ja starter solenoider har vært i tankene. Glad de er i allefall kraftige nok OG god gammel Bosch kvalitet.

Dewill : intrressant!:hva er de fra?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #186 på: oktober 15, 2013, 19:43:14 pm »

Er egentlig til et doorpopper-prosjekt på fastbacken.
kjøpte et kit på ebay for en stund siden.
Kan lete de frem, teste og evt ta et bilde av de så du kan se før vi evt sender noe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #187 på: oktober 15, 2013, 19:57:55 pm »

topp.
kan evt måle strømmen hvis du har  ett Ampere meter/tangampere meter.
det gir en indikasjon på hvor sterk den er , likosm.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #188 på: oktober 15, 2013, 20:14:48 pm »

Det kan jeg få fiksa ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #189 på: oktober 15, 2013, 22:23:19 pm »

Har liggende en tenningskuttboks for quickskift, noe du har bruk for?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #190 på: oktober 15, 2013, 22:46:13 pm »

Har liggende en tenningskuttboks for quickskift, noe du har bruk for?

takk for tilbud, men foreløpig plan er "datasprut" med denne muligheten Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #191 på: oktober 16, 2013, 09:02:39 am »

Jeg har bosch starterrele som døråpner og det er kraftige saker. kanskje litt for voldsomt ved gjentatte giringer. Solenoiden min sendte også ganske kraftige pulser tilbake til rele (som stadig røk) og løsningen til ham som bygget bilen den gang var å legge en lask til jord.

Greit med en solenoid for oppgiring og en for nedgiring men hvordan skal du få den i fri ?
Loggført

1961 T1 - Custom
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #192 på: oktober 16, 2013, 09:08:14 am »

Finnes det ikke noe opplegg for dette som kit? Må da vel være noen som bruker slikt i dragracing med sykler?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #193 på: oktober 16, 2013, 09:09:40 am »

det er sekvesniell kasse så fri kommer man inne i "sekvensen" ett sted   

1
N-Fri
2
3
4
5
6
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #194 på: oktober 16, 2013, 09:11:26 am »

http://flatshifter.com/flatshifter-max/
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #195 på: oktober 16, 2013, 09:13:26 am »

det er sekvesniell kasse så fri kommer man inne i "sekvensen" ett sted   

1
N-Fri
2
3
4
5
6

Har sykkellappen så jeg vet det, men da må du ha en egen solenoid for dette som bare flytter sjalteren en halv en da :-) Og denne kan kun brukes fra første eller andre avhengig av hvilken vei den slår.
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #196 på: oktober 16, 2013, 09:36:11 am »

 Gliser

står visst på noen av disse sidene att den kan brukes sammen med eksisterende girspak.
så da kan man evt  bare bruke den til å finne N i ett enkelt oppsett

er muligens noe mere styring (PW/Pulsbredde tro ?? )  inne i  den boksen da siden man kan få ut "half shifts" som de kaller det.
"Pressure sensitive buttons to enable a half shift to aid neutral selection."

Med pulsbredde  styrer man jo ventil i div stillinger .som f.eks tomgangs ventiler, boostventiler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #197 på: oktober 16, 2013, 09:45:03 am »

eventuelt om man har en enkel PW strømforsyning til  solenoiden
så ved girskift så har man 100% PW
og når man må i Neutral så kan man trykke på en knapp/holde inne så man får ~50% Pw og halvt slag.
TMbryhn tiipper jeg har noen forslag her Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #198 på: oktober 18, 2013, 22:02:43 pm »

prøvemontert 944 spindler og bærarmer i dag.
Bak så trodde jeg att det var plenty med plass , da det målte 13-14 cam fra original felgen og ut til hjulbua.
Men med 8" Fuchs hjula og 944 aluarmer fylte det godt.
Ser ut som det blir mindre camber (desverre) med 944 alu armene men dette kan komme litt av att jeg ikke har 944 fjørplatene men bare tok noen gamle -02 plater og kappa til for å få den flyttbar.
ellers må jeg lage til noe justeringer , på indre feste.
Og må ha veldig korte coilovers bak , hvis ikke jeg må flytte øvre demper feste.

Foran så blir det akkurat plass der å,
205 dekk på 6" felg, planen er 7" som så her blir det tight
Satt på -74 bærearmer og 944 turbo spindler med golf 3 coilovers
Syntes kanskje fjørbeinet blei stående veldig rett (lite caster)?? eller er det så lite originalt tro??
Vurderer å flytte fjørbeins lageret bakover for å få litt mere caster.?
Ser liksom ut som hjulet står langt fremi hjul buen , så med å flytte øvre fjørbeinslager vil jo hjulet komme litt lenger bakover i hjulbuen også.
men begynner å se konturene av en ræserbil ! Rekker tunge


* IMG_20131018_202727 (Medium).jpg (69.67 KB, 800x600 - vist 385 ganger.)

* IMG_20131018_202930 (Medium).jpg (62.67 KB, 800x600 - vist 352 ganger.)

* IMG_20131018_195232 (Medium).jpg (43.34 KB, 450x600 - vist 354 ganger.)

* IMG_20131018_202801 (Medium).jpg (42.71 KB, 800x600 - vist 308 ganger.)

* IMG_20131018_203642 (Medium).jpg (66.55 KB, 800x600 - vist 369 ganger.)

* IMG_20131018_202835 (Medium).jpg (43.37 KB, 800x600 - vist 323 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #199 på: oktober 18, 2013, 22:20:20 pm »

det der blir ræserbil ja Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #200 på: oktober 18, 2013, 22:22:08 pm »

er fortsatt intressert i armene dine Roy. da disse er på låån.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #201 på: oktober 18, 2013, 22:45:05 pm »

yup. ble ikke noe av turen innover idag. blir i morgen eller søndag. Sender deg sms når jeg er på tur
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #202 på: oktober 18, 2013, 22:46:32 pm »

yup. ble ikke noe av turen innover idag. blir i morgen eller søndag. Sender deg sms når jeg er på tur


topp.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #203 på: oktober 19, 2013, 10:12:12 am »

fant dette anng caster camber etc.

skal måle litt . i følge ræserbil boka mi så anbefales 5-6 grader
originalt er 2-2,5 grader

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #204 på: oktober 19, 2013, 10:32:01 am »

Hva heter ræserbilboka di?
Hva legger den til grunn for 5-6° Caster?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #205 på: oktober 19, 2013, 17:15:58 pm »

Sitat
"Knasten_und_Knusen_fahren_forten_mit_hoche_hoppen_i_swartzeskogen_rally_fuhrerausviklung "
sakset fra amazon.de  Gliser


Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #206 på: oktober 19, 2013, 18:09:35 pm »

Kult prosjekt Jørn .. mer caster gir mer kontroll , retn. stab. som er kjekt på bane og 6-7 grader anses vel for å være ok . Ser ut som du har 8 x 16 " med 944 offset (23,3 ) 911 offset (10.6 ) blir vel uansett i breieste laget og det ser godt ut nå ..

mvh
erich
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #207 på: oktober 19, 2013, 19:05:58 pm »

enda mere fra Amazon .
Her er boka jeg kikker litt i .

http://www.amazon.com/Build-Motorcycle-engined-Racing-SpeedPro-Series/dp/1845841239  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: oktober 19, 2013, 19:17:17 pm »

fikke på 944 fjørplater(takk til grelland; de kommer til nytte her Glad  + litt små fiks så kom den sårt savnede Camber'en på plass bak!
var faktisk ganske mye justeringsmuligheter på den originale justerskruen ca 1,5 grader.
Her kan det også mod'es litt og lage en litt større justeringsmulighet mellom fjørplate og bærearm.
så da  slipper jeg å lage noe justerbare indre fester.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #209 på: oktober 19, 2013, 19:18:05 pm »

da blei det sånn


* IMG_20131019_161333 (Medium).jpg (34.34 KB, 450x600 - vist 333 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!