mars 29, 2024, 03:53:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370335 ganger)
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #300 på: desember 28, 2013, 14:56:31 pm »

Nice!
Setter du kanalbunnene nedpå bunnen, matcher mot hullenene, og karosseriet oppå + punktfester for å få det til å treffe?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #301 på: desember 28, 2013, 16:01:18 pm »

Nice!
Setter du kanalbunnene nedpå bunnen, matcher mot hullenene, og karosseriet oppå + punktfester for å få det til å treffe?

Ja var slik jeg gjorde. Har aldri byttet kanalbunner før og var litt hissig med kapping her og der så hadde ikke så mange referanspunkter igjen.
brukte clecos til å ha referanse etter å ha prøvemontert
Da passer i allefall hulla Glad


* IMG_2013122844220.jpg (61.22 KB, 800x600 - vist 510 ganger.)
« Siste redigering: desember 28, 2013, 16:50:30 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #302 på: desember 28, 2013, 16:12:03 pm »

Skal buret sveises i karosseriet? Da kunne du vel i såfall borret enda større hull rundt om kring?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #303 på: desember 28, 2013, 16:53:25 pm »

Skal buret sveises i karosseriet
? Da kunne du vel i såfall borret enda større hull rundt om kring?

Ja sveises fast i kaross og med demoterbart innfesting mot bunnplate.
Kommer mere hull Osteaktig, men ville få inn buret først og priorterte å få levert bilen til burbygger til avtalt tid
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #304 på: desember 29, 2013, 15:03:01 pm »

Lite tips!
Legg et solid trekkerør gjennom tunellen når du først har den så åpen.(min 50mm)
Det forenkler all senere montering og eventuell ombygging med fuelslangene og ledninger du vil ha skjult.

(støvsugerslange fungerer fint)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #305 på: desember 30, 2013, 09:39:13 am »

Ja blir noe sånt opplegg. Har også god plass i kanalene etter å ha fjærnet varmluftrøra.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #306 på: desember 30, 2013, 09:52:43 am »

Før levering fikk jeg også laget bakre motor feste til torsionsrør og testet passform til det originale grenrøreret .det sklir heldigvis akkurat under nye bunnpanna med litt små modifikasjoner.
Blir bra bakkeklaring og liker å bruke de originale avstemte lengdene uten å måtte lage nytt grenrør.


* IMG_2013122823851.jpg (65.44 KB, 800x600 - vist 481 ganger.)

* IMG_2013122820779.jpg (66.66 KB, 800x600 - vist 533 ganger.)

* IMG_2013122815612.jpg (55.2 KB, 800x600 - vist 453 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #307 på: desember 30, 2013, 10:00:46 am »

Og nu er den hos sjefsburbygger'n .
Spent på resultat etter litt lufting av ide`er .
Han var heldigvis opptatt av styrke vs "kuuule" løsninger


* IMG_201312288915.jpg (71.25 KB, 800x600 - vist 576 ganger.)

* IMG_2013122814166.jpg (45.75 KB, 450x600 - vist 513 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #308 på: januar 05, 2014, 08:18:26 am »

Da er han i gang . Fikk tilsent noen bilder.
Ikke ferdig men godt på vei. Kult


* IMG_2014010530336.jpg (71.26 KB, 800x600 - vist 473 ganger.)

* IMG_2014010510370.jpg (74.76 KB, 800x600 - vist 516 ganger.)

* IMG_2014010554242.jpg (75.17 KB, 800x600 - vist 556 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #309 på: januar 05, 2014, 08:30:55 am »

Knalltøft!
Kan jeg få foreslå et nytt navn?     Sveitserosten?!   Gliser

Stilig med alle hullene!!!!  Glad
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #310 på: januar 05, 2014, 09:40:29 am »

Tenker hvordan det blir å kjøre denne med motoren som "passasjer" – ADRENALINKIKK!!!
Skal den bygges inn eller blir det meste åpent med tanke på vekt?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #311 på: januar 05, 2014, 15:23:47 pm »

ser ut som om noen har tenkt litt når de har laga det buret.
Bare synd det kommer til å bli tungt. tipper 70-100kg bare i stålrør.
Men sikkerhet skal man jo ikke ta så lett på...  Blunker
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #312 på: januar 05, 2014, 15:27:24 pm »

hvordan blir det med styringen da?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #313 på: januar 05, 2014, 16:41:02 pm »

Så veldig bra ut :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #314 på: januar 07, 2014, 04:48:27 am »

Jo Takk buret ser bra ut.
Hovedbøylen er trekt litt tilbake for å være sikker på å få god sittestilling og buret er sveistfast i karosseriet mange steder for å stive  opp mere.
 Litt spent selv på hvor mye kg buret blir.OG om det har vrengt seg etter jekking og sveising  Men sikkertheten er grei å ha.
Anng å kle inn motor så må jeg sjekke regelverk vs klasse om det er noen krav til det.
I såfall blir det kun TYNN aluplate så lyd blir det nok av og det er litt av planen for å få racefeelingen Gliser
Ferdig med ferie om ett par dager nå , så håper kanskje burbyggern er ferdig til helga.
Klør greit i finga for å fortsette. Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #315 på: januar 07, 2014, 04:52:53 am »

Styring blir en eller annen tannstang som kan bygges om til kort styring.
Greit å på plass alle røra først og tverrstag under dash til å feste rattstamme. Så kan jeg begynne plassering av tannstang.
Har fått lånt opel og volvo tannstang forleøpig.takk til steinar


* IMG_201401074886.jpg (70.76 KB, 800x600 - vist 478 ganger.)
« Siste redigering: januar 07, 2014, 04:56:46 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #316 på: januar 10, 2014, 15:24:49 pm »

Har ikke lest alle postene her, men har du tenkt noe på varme/defroster?
Dette må jo være en perfekt isbil også!  Gliser
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #317 på: januar 10, 2014, 15:34:22 pm »

Har ikke lest alle postene her, men har du tenkt noe på varme/defroster?
Dette må jo være en perfekt isbil også!  Gliser

Er vel vannkjølt den motoren der så defroster er vel minste sak i verden  .. MEN tror det blir kald trekk med alle hulla gutten har borra -- isjasluker er jo pysete i forhold til de "lukene" herr Knast har laget i bl.a napoleonshatten Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #318 på: januar 10, 2014, 21:26:34 pm »

Styring blir en eller annen tannstang som kan bygges om til kort styring.
Greit å på plass alle røra først og tverrstag under dash til å feste rattstamme. Så kan jeg begynne plassering av tannstang.
Har fått lånt opel og volvo tannstang forleøpig.takk til steinar

Det mest presise jeg har opplevd av styring på noe med motor, var på en Alfa GTV6 jeg hadde. Som en litt forvokst gokart. Om det ville passe, vet jeg selvsagt ikke noe om.... Gliser  (Når det gjelder bil, begrenser jeg meg til bare å renovere det andre har konstruert)
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #319 på: januar 10, 2014, 21:44:06 pm »

jada muligheter for litt varmluft på frontruta her Glad
har latt lufteoplegget stå igjen tilfelle.
må jo prøve litt iskjøring hvis greiene fungerer greit  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #320 på: januar 12, 2014, 13:25:18 pm »

da var burbygger'n ferdig med det han skulle gjøre. Glad
står igjen å finne plassering av tversoverstiver frontbøyle ,sveise fast denne , da jeg vil se ann hvordan styreopplegget blir.
Han nevnte noe om att han hadde høyrt att tverrstaget måtte ligge over rattstammen , men skal sjekke opp dette med NBF.
finner ikke noe i 2014boka.
fikk med noe extra rør til evt å lage nye beltefester og motor fester.
 


* DSC00648 (Large).JPG (45.78 KB, 800x450 - vist 472 ganger.)

* DSC00649 (Large).JPG (45.52 KB, 800x450 - vist 408 ganger.)

* DSC00650 (Large).JPG (6.34 KB, 800x450 - vist 409 ganger.)

* DSC00651 (Large).JPG (38.95 KB, 800x450 - vist 402 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #321 på: januar 12, 2014, 13:39:21 pm »

Ser nice ut.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #322 på: januar 12, 2014, 15:48:37 pm »

ja blei bra.
diskuterte med burbyggern og kunne fint laget mere stag og forsterkninger, men man må si stopp en gang
spesielt når man har litt fokus på vekt.
eneste jeg savner er ett tverrgående stag i bunnen av B-stoplen mellom kanalene liksom
vurderer å lage til noe der .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #323 på: januar 12, 2014, 21:01:38 pm »

HOLE-i-moly !
nok eit crazy bra prosjekt! eller bra crazy,prosjekt:) da mesta er prøvd med bobler, men detta her er vel faktisk utrulignok muligens so langt ut i fantasien at da kanskje ikkje har vert prøvd før? med MC motor ved batterikasso, tommel opp! ser jo ogso ut til at du kjem til å sitta relativt trygt i bilen/jarlsbergen:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #324 på: januar 12, 2014, 21:54:05 pm »

Godt å se skapergleden fortsatt er sterk Glad Blir kult detta!
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #325 på: januar 13, 2014, 02:51:34 am »

"jarlsbergen" , hehe.  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #326 på: januar 13, 2014, 07:19:07 am »

Gleder meg til å se samt ikke minst høre en liten videosnutt :-)
Fantastisk bygg, publiserer du noe på utenlandske tråder? Må jo være mange i den store verden som synes dette er spennende?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #327 på: januar 13, 2014, 09:44:49 am »

Good shit!
Hvordan får du tid til dette?
Har du ikke kjærring og unger og vanlig jobb i tillegg?


Dersom tverrstaget må gå over rattstammen kan den vel gå inni dashbordet..?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #328 på: januar 13, 2014, 10:05:07 am »

takker.
Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie  Kult
har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om).
jobb har jeg også.
jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg. Gliser
staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt.
nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #329 på: januar 13, 2014, 10:20:30 am »

Ser veldig bra ut!  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!