mars 29, 2024, 03:07:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370326 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #570 på: november 09, 2014, 11:46:46 am »

kikket nærmere på den nye tannstanga også
plassert litt rundtomkring og sjekket spissingsforandringer med laser
ser greit ut.
siden den har ledda på siden og da kortere styrearmer så må den plasseres andereldes enn den forrige.
må montere ytre ledda på oversiden av styrearmene på spindelene og for å få minimalt med bumpsteer så gikk styrearmene i karossen ved god vandring på spindlene.
så da var det fram med 1mm kappeskiver ,og sveiseapparat (igjen)


* 20141108_145220 (Custom).jpg (36.26 KB, 338x600 - vist 450 ganger.)

* 20141108_203333 (Custom).jpg (36.06 KB, 338x600 - vist 452 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #571 på: november 09, 2014, 11:55:40 am »

tetta åpninger i bunnplata og laget ferdig bakre feste til kjølerøra


* 20141101_190454 (Custom).jpg (35.3 KB, 338x600 - vist 434 ganger.)

* 20141101_190458 (Custom).jpg (87.24 KB, 800x450 - vist 407 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #572 på: november 09, 2014, 11:58:43 am »

siden tannstanga kommer på ny plassering så kommer også staget fra rattstammen  på ny plassering.
renska opp litt i området der.


* 20141101_190442 (Custom).jpg (32.39 KB, 338x600 - vist 393 ganger.)

* 20141101_150005 (1) (Custom).jpg (102.47 KB, 800x450 - vist 419 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #573 på: november 09, 2014, 12:01:46 pm »

også har det vært en del ferdigstilling av sveiser , bl.a festene til forsterkninger  bunnplate /kanal.
phu!


* 20141101_190421 (Custom).jpg (129.12 KB, 800x450 - vist 480 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #574 på: november 09, 2014, 12:16:51 pm »

Se her ja Gliser
Fransk åpning var forøvrig en lur løsning Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #575 på: november 09, 2014, 14:59:51 pm »

tommel opp.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #576 på: november 11, 2014, 00:51:48 am »

driver mer med forstillinga men prøver å skjønne hvordan kreftene virker ved bremsing etc før jeg lager permanet løsning på bærearmer etc.
trenger noe høyt tenkende input anng dette Glad
grubler hue litt og noe brytninger/krefter  vil det bli rundt bærekula ved f.eks oppbremsing som går over i bærearmene
som kan sees i videoen her under.
Uniball'en viser dette og skal vekk og erstattes med en justeringskrue, og antar denne vil bli "sterk nok" til å motstå de kreftene.


Video:




foreløpig løsning blir 2 stk sånne kraftige justerskruer (èn på hver bærearm)5/8" ca 15,5mm .

* 20141110_204229 (Custom).jpg (103.74 KB. 800x450 - vist 447 ganger.)


slik att det i praksis blir en fast trekant ala dette

* 20141110_204642 (Custom).jpg (116 KB. 800x450 - vist 392 ganger.)




sammenligner man med en std forstilliing så er det jo stabstaget (der er det vel en 10/12mm utstikk gjennom gummiforing) som gjør den jobben sammen med vridning av bærearmen , med å holde bærerarm på plass og ta opp disse brytningene.



så noen tanker om dette? Hotowl??


« Siste redigering: november 11, 2014, 01:09:32 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #577 på: november 11, 2014, 14:10:24 pm »

Blir herlig,
har du sett på effekten av å sette på styringer av lufta under bilen, for å lage lengre vei for lufta å gå og dermed redusere løft?
,

nei ikke tenkt på det , men kan jo se eterhvert , hvis den "tar av " Glad
planen på sikt er å lage mere plater under så den blir flat i bunn liksom.
men rekker ikke alt i år tror jeg

Du får vurdere en "Chapparal"-løsning, med "two big fans driven by a single 45 hp two stroke twin snowmobile engine" for å få "1.25–1.50 G downforce"!  Kult
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #578 på: november 11, 2014, 14:26:39 pm »

Har tenkt litt på dette i forhold til min bil, men har ikke klart å bestemme meg helt for hvordan jeg vil ha det. Helst vil jeg ha en normal bærekule i bunnen spindelen med lang hals for å få bedre vinkel på nedre bærearm. Jeg tegnet en tegning for å lettere forklare hva jeg tror.

Jeg tror ikke man kan ha uniball på A (foring vil være bedre), da bærearmen kommer til å vir seg pga. festeørene ved C. Alternativt kan man ha foring ved C og beholde uniball på A.  Jeg tror at i praksis vil staget på 45° bare se strekk, bortsett fra ved rygging så problemet er ikke all verden.
Utover dette har jeg tenkt å løfte D opp til at det er 90°mellom fjærbein og staget fremover.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #579 på: november 11, 2014, 22:53:07 pm »

gode tanker.
anng uniball ute på "C" vil det vil stille store krav til vridbarhete til AB staget, ved f,eks hard bremsing/og fjæringen komprimeres.
da vinklene og lengdene på AB og CD armen vil gjøre att vinkelen på  "C" leddet går ut av linje med bærekula?

heller mot fast trekant stag med de justterskruene ytters.
men da må det lages litt gode justeringsmuligheter på "D" leddet da f.eks ved sporvidde justering så flyttes "D" leddet "rett ut" og ikke i linje med der bolten vil gå.

hva tror du/dere om att de justerskruene vil holde kraften?
og hvordan vil egentelig kraften fra inertian i hjulet gå vià caliper/spindelen. toppen av fjørbeinet og strekk i CD staget vil del dele på kreftene.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #580 på: november 12, 2014, 00:36:52 am »

Har du sett denne?
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3277830-Golf-mk2-16vT-Mid-Engine-RWD-Race-car-build/page31
Annen innfesting, men kanskje noen tips?

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #581 på: november 12, 2014, 00:46:01 am »

takk for tips.
ikke sett den men en tilsvarende på en pug 205
http://forum.205gtidrivers.com/index.php?showtopic=98092&page=3
tankene mine rundt dette er mye belastning på den ytre uniballen som han har animert i dataprogram.Hæ
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #582 på: november 12, 2014, 01:25:02 am »

gode tanker.
anng uniball ute på "C" vil det vil stille store krav til vridbarhete til AB staget, ved f,eks hard bremsing/og fjæringen komprimeres.
da vinklene og lengdene på AB og CD armen vil gjøre att vinkelen på  "C" leddet går ut av linje med bærekula?
Det har du helt rett i tror jeg, den eneste løsningen er å ha uniball på A, C må bare være en foring. Da vil ikke vinkel problemet oppstå.

heller mot fast trekant stag med de justterskruene ytters.
men da må det lages litt gode justeringsmuligheter på "D" leddet da f.eks ved sporvidde justering så flyttes "D" leddet "rett ut" og ikke i linje med der bolten vil gå.

 Med en fast vinkel mellom A-B staget og C-D så vil du ikke justere lengden med justeringskruene. Siden vinkelen enten blir spissere eller videre av å skru på de. Men med en foring/ledd ved C vil det funke.

hva tror du/dere om att de justerskruene vil holde kraften?
Jeg vil tro at Vws valg av mutter på enden av stabstaget vil kunne gi en indikasjon på hvor mye krefter som går gjennom dette. Vel å merke med originalbremser/ vekt.


og hvordan vil egentelig kraften fra inertian i hjulet gå vià caliper/spindelen. toppen av fjørbeinet og strekk i CD staget vil del dele på kreftene.

Et meget godt spørsmål... Umiddelbart tenker jeg strekk i C-D, litt trykk i A-B, mye trykk opp gjennom fjærbein, og muligens noe bøy i C-D. stryk bøyen, man kan ikke overføre vridning gjennom bærekula selvfølgelig.
« Siste redigering: november 12, 2014, 01:29:03 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #583 på: november 12, 2014, 09:54:53 am »

takk for tips.
ikke sett den men en tilsvarende på en pug 205
http://forum.205gtidrivers.com/index.php?showtopic=98092&page=3
tankene mine rundt dette er mye belastning på den ytre uniballen som han har animert i dataprogram.Hæ


Det er veldig vanlig med en balljoint stikkende ut av A-armen for å holde spindelen. Det kalles REIB og det er en synd i chassis design kretser.
Med den forstillingen vi diskuterer her så er det relativt lett å unngå den "feilen".
Her er en liste med tips til chassis designere:
http://www.formulastudent.de/fsg/pr/news/details/article/pats-seven-deadly-sins-of-fs-design/   
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #584 på: november 12, 2014, 22:38:22 pm »

heller mot fast trekant stag med de justterskruene ytters.
men da må det lages litt gode justeringsmuligheter på "D" leddet da f.eks ved sporvidde justering så flyttes "D" leddet "rett ut" og ikke i linje med der bolten vil gå.

 Med en fast vinkel mellom A-B staget og C-D så vil du ikke justere lengden med justeringskruene. Siden vinkelen enten blir spissere eller videre av å skru på de. Men med en foring/ledd ved C vil det funke.

Man kan justere hvis de indre festene også har justeringsmulighet , har dette pr.nå på AB staget i lengdereting bilen, men må lage til en mulighet å flytte justere feste "D",  

hva tror du/dere om att de justerskruene vil holde kraften?
Jeg vil tro at Vws valg av mutter på enden av stabstaget vil kunne gi en indikasjon på hvor mye krefter som går gjennom dette. Vel å merke med originalbremser/ vekt.
ja enig i dette og det er tydeligvis ikke helt uhåndterlig basert på dimensjonene til VW. går nok av rustne ender i disse stabstaga rundt omkring Glad


og hvordan vil egentelig kraften fra inertian i hjulet gå vià caliper/spindelen. toppen av fjørbeinet og strekk i CD staget vil del dele på kreftene.

Et meget godt spørsmål... Umiddelbart tenker jeg strekk i C-D, litt trykk i A-B, mye trykk opp gjennom fjærbein, og muligens noe bøy i C-D. stryk bøyen, man kan ikke overføre vridning gjennom bærekula selvfølgelig.
[/quote] caliperens plassering (foran/bak fjørbein) vil vel være med å bestemme hvilken vei kreftene går? slik de står her :bak tenker jeg også mye opp i fjørbein. noen som også vil presse fjøringa sammen med vekt forflytting.ser mange biler har forskjellige plasseringer på caliper , foran/bak som sikkert er med på å bestemme hvor kreftene går. anng bærekula så vil den overføre en form for kraft som skaper en bøying i CD staget (som kommer frem i videoen) bærekula har jo ett utstikk som lager en liten kraftxarm som gjør att den provisoriske uniballen og AB staget  vrir/bøyer seg?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #585 på: november 14, 2014, 12:33:28 pm »

Ta en prat med Henrik Persson, om det koster noen få kronasjer så sparer du deg for å gjøre dyre feil og så kan vi få noen tips samtidig.

Han driver på gamle Fina Bensinstasjonen i Solbergelva
Norsk chassi teknikk
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #586 på: november 14, 2014, 12:34:12 pm »

Det er artig å synse om dette, men artigere å få det rett!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #587 på: november 14, 2014, 12:42:47 pm »

Med macperson bein er det spindelen og fjærbeinet som tar seg av rotasjonskreftene fra bremsingen så sålenge kaliperen sitter fast i spindelen og den i beinet så blir det gjort om til lineære krefter der, og da blir det eneste som er igjen å bekymre seg for de kreftene som dere allerede prater om altså 90' ut ifra fjærbeinsvinkelen. Det er jo lagret i toppen og der sitter det godt, og beinet og spindelen er sterke nok
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #588 på: november 14, 2014, 13:04:09 pm »

heller mot fast trekant stag med de justterskruene ytters.
men da må det lages litt gode justeringsmuligheter på "D" leddet da f.eks ved sporvidde justering så flyttes "D" leddet "rett ut" og ikke i linje med der bolten vil gå.

 Med en fast vinkel mellom A-B staget og C-D så vil du ikke justere lengden med justeringskruene. Siden vinkelen enten blir spissere eller videre av å skru på de. Men med en foring/ledd ved C vil det funke.

Man kan justere hvis de indre festene også har justeringsmulighet , har dette pr.nå på AB staget i lengdereting bilen, men må lage til en mulighet å flytte justere feste "D",  

Da må du flytte innfestingspunktet i lengderettning, og det er vel noe utradisjonelt. Jeg ser bare ikke helt gevinsten, over å ha en foring ute ved hjulet.

og hvordan vil egentelig kraften fra inertian i hjulet gå vià caliper/spindelen. toppen av fjørbeinet og strekk i CD staget vil del dele på kreftene.

Et meget godt spørsmål... Umiddelbart tenker jeg strekk i C-D, litt trykk i A-B, mye trykk opp gjennom fjærbein, og muligens noe bøy i C-D. stryk bøyen, man kan ikke overføre vridning gjennom bærekula selvfølgelig.
 caliperens plassering (foran/bak fjørbein) vil vel være med å bestemme hvilken vei kreftene går? slik de står her :bak tenker jeg også mye opp i fjørbein. noen som også vil presse fjøringa sammen med vekt forflytting.ser mange biler har forskjellige plasseringer på caliper , foran/bak som sikkert er med på å bestemme hvor kreftene går.
Dette her var mye vanskeligere enn jeg først tenkte meg at det var, du har helt rett, innfestingen av calipteren har mye å si for hvordan fjæringen il oppføre seg ved fjæring. Det stå forklart noe på forumet rejsa.nu,
og så står det endel på nettet om motorsykkel problemstillinger på nettet. Det handler om helt enkel dekomponering av krefter, men HVA man ønsker å fremprovosere er noe annet.


anng bærekula så vil den overføre en form for kraft som skaper en bøying i CD staget (som kommer frem i videoen) bærekula har jo ett utstikk som lager en liten kraftxarm som gjør att den provisoriske uniballen og AB staget  vrir/bøyer seg?[/color]
Det som skjer i denne videoen er bare at den lille plate biten din mellom B og C retter seg ut... det ser ut som bøying ettersom senterlinjen din ikke er på linje. Som for eksempel i tegningen min.
« Siste redigering: november 14, 2014, 13:09:44 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #589 på: november 14, 2014, 18:35:36 pm »

Kan dette prinsippet være løsningen tro??
Plata i bunnen vrir seg ikke nå.
og slik jeg tenker nå så vil eneste vridningen i AB staget blir utsatt for er friksjonen i bærekula?


* IMG_2014111453586.jpg (56.26 KB, 800x450 - vist 463 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #590 på: november 14, 2014, 20:38:59 pm »

Æ har fulgt med på tråden din , det hær blir jo helt vilt
Stå på
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #591 på: november 14, 2014, 23:29:47 pm »

takker Glad

har testet litt nå i kveld. virker lovende
men det vil jo bli vel bli "bøying" av av AB staget hvis/når uniballen'e på CD staget kommer litt ut av linje med bærekula
som vil gi stress på den justerskrue... hmm men skjer vel bare ved rygging og brems
der kan det lages til en liten støtteordning fra plata til bærekula over til AB armen .tror jeg
ellers ganske entusiastisk til denne løsningen Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #592 på: november 15, 2014, 09:02:37 am »

Jørn!
Når blir det nesten litt mye tenking her.
Bruk intuisjonen og bare gjør det.
Du har bevist mang en gang at dette funker.

Kjør på:-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #593 på: november 15, 2014, 10:44:21 am »

syns jeg må PRØVE å tenke litt, siden man skal sitte inne her sjøl å kjøre i 200km/t ++ Gliser
men blir mye tenking siden man ikke har noe utdannelse i kontruskjon eller 3D
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #594 på: november 15, 2014, 14:01:55 pm »

syns jeg må PRØVE å tenke litt, siden man skal sitte inne her sjøl å kjøre i 200km/t ++ Gliser
men blir mye tenking siden man ikke har noe utdannelse i kontruskjon eller 3D

Tror du forstår dette minst like godt som de fleste ingeniører der ute.
Det blir supert dette.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #595 på: november 15, 2014, 14:35:59 pm »

Tror du er inne på noe her Jørn. Som tidligere nevnt, så kan jeg godt være behjelpelig med å bygge en virtuell 3D modell av forstillinga med animasjon av bevegelsesforløpet ved forskjellige vinkler, lengder osv dersom du sender over alle vitale mål Glad


mvh
Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #596 på: november 15, 2014, 15:42:26 pm »

Tror du er inne på noe her Jørn. Som tidligere nevnt, så kan jeg godt være behjelpelig med å bygge en virtuell 3D modell av forstillinga med animasjon av bevegelsesforløpet ved forskjellige vinkler, lengder osv dersom du sender over alle vitale mål Glad


mvh
Arild

stemmer det! Kanskje jeg skulle tatt noen ca mål og sett.
vet ikke om jeg vil vite resultatet men Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #597 på: november 16, 2014, 14:00:56 pm »

en liten videosnutt av forstilling og bakstilling i action fra  sin  etter tips fra Supermann thiorkildesen på facebook Glad
ikke ideel design syntes jeg , men den "virker". man kan se control armen flexer eller bøyer seg da den tar opp alle krefter.

https://www.facebook.com/video.php?v=728867917181903
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #598 på: november 16, 2014, 18:23:44 pm »

Nå er det der en driftebil så her har de offret støttefunksjonen for å få maksimal svingvinkel. Ved vanlig banekjøring er nok et støttestag å foretrekke.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #599 på: november 16, 2014, 18:43:06 pm »

ja.
kommer til å gå for den siste løsningen med doble stag fremover for å holde bærekula på plass
vurderer en liten "støttebru" fra plata via en sånn lock collar over til AB staget for avlaste justeringskruen ved evt brytninger der.




har  begynnt å lage plata. går for en klemløsning som 944 har originalt




* 20141114_211359 (Custom).jpg (23.03 KB, 338x600 - vist 330 ganger.)

* 20141115_200430 (Custom).jpg (42.94 KB, 338x600 - vist 367 ganger.)

* 20141115_220254 (Custom).jpg (34.04 KB, 338x600 - vist 372 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!