mars 29, 2024, 14:58:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370438 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #600 på: november 16, 2014, 18:44:50 pm »

Selv ville jeg valgt å konstruere en arm som ligner denne (3 kuler) Det er fordi den er enkel og man kun har tre kuler å forholde seg til. Eneste seriøse belastningen man bør tenke på er nedbremsing.

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #601 på: november 16, 2014, 18:47:07 pm »

ja skulle jeg begynt fra scratch
men litt sær og smågnien ,siden jeg har laget (og kjøpt) en del deler Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #602 på: november 16, 2014, 18:52:40 pm »

Du skal få lov til å være sær, det et vi alle sammen Gliser

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #603 på: november 17, 2014, 10:23:38 am »

Du skal få lov til å være sær, det et vi alle sammen Gliser


X2
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #604 på: november 17, 2014, 19:07:20 pm »

Hiver litt bensin på bålet.



Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #605 på: november 17, 2014, 21:54:16 pm »

Hiver litt bensin på bålet.

Dæven!
Det der var absolutt ikke feil!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #606 på: november 17, 2014, 23:59:23 pm »

oh mama...

akkurat passe inspirasjon!!  Rekker tunge





Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #607 på: november 18, 2014, 11:49:09 am »

Det så meget ryddig ut Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #608 på: november 18, 2014, 14:47:31 pm »

Er det en X1 med R1?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #609 på: november 18, 2014, 20:32:52 pm »

ville sagt GSX/R 1000 ut fra bildene - men Fiat er det nok
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #610 på: november 18, 2014, 23:03:55 pm »

er visst en gsxr ja.
blir det noe i nærheten lyd med 1000RR motoren ,blir det i allefall tripple smilefjæs!

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #611 på: november 18, 2014, 23:31:49 pm »

Lett! Gliser Gliser Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #612 på: november 23, 2014, 20:22:05 pm »


http://www.zcarsuk.com/ <-- her er noen briter som selger kit for montering av MC motorer i bl.a Mini . .  mulige det er noen fiffige løsninger der ?
 ikke alt jeg liker bla. boltet veltebur. 

Hvordan er denne cbr 1000 motoren mtp krefter og skulle du turbomate den ?  husker ikke helt og orker ikke leite gjennom alle sidene Glad

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #613 på: november 24, 2014, 22:11:03 pm »

Litt i spirasjon her også.

www.speedhunters.com/2014/11/iamthespeedhunter-the-creators-theme/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #614 på: november 24, 2014, 22:27:26 pm »

ikke vis sånt!
får prestasjonsangst!
Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #615 på: desember 07, 2014, 21:51:57 pm »

tid for en update.
 holdt på videre med forstilling.
gått for det opplegget jeg starta på og brukt 2 stk "casterstag" pr side.
sveist ferdig fronten og laget div fosterkninger under, i midten og over uniballene.
og sveist ferdig insdre fester
mangler bare noen klemmer  så er det meste ferdig.
og montere stabstag
venter med siste plassering av tannstang til jeg finner ca høyden foran
laget alle stagene ferdig og frest spor til fastnøkkel for justering.delehodet gjorde jobben enkel.
 rørtang er ikke aktuelt på disse staga Glad


* 20141124_182429 (Custom).jpg (96 KB, 800x450 - vist 394 ganger.)

* 20141124_182420 (Custom).jpg (102.15 KB, 800x450 - vist 433 ganger.)

* 20141207_181853 (Custom).jpg (118.12 KB, 800x450 - vist 435 ganger.)

* 20141122_184218 (Custom).jpg (99.13 KB, 800x450 - vist 425 ganger.)

* 20141119_191507 (Custom).jpg (118.85 KB, 800x450 - vist 385 ganger.)
« Siste redigering: desember 07, 2014, 21:56:48 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #616 på: desember 07, 2014, 21:53:22 pm »

.


* 20141128_213232 (Custom).jpg (90.92 KB, 800x450 - vist 434 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #617 på: desember 07, 2014, 21:56:00 pm »

og langt på vei bakerst også
laget til øvre fester til den vippegreia til inboard dempere.
montert fester for sellhom stabstag og montert CSP stag.
gjenstår en forsterkning under.


* 20141207_142215 (Custom).jpg (99.32 KB, 800x450 - vist 467 ganger.)

* 20141207_181727 (Custom).jpg (138.22 KB, 800x450 - vist 509 ganger.)

* 20141207_181734 (Custom).jpg (103.15 KB, 800x450 - vist 487 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #618 på: desember 08, 2014, 23:47:09 pm »

noen som har tips om skrudde/løse skjermbreddere som kan passe -02/-03 skjermer?
de skjermene jeg har nå med flare kan se ut til å komme i konflikt med dekka.
vurderer derfor std invendig bredda skjermer med breddere på utsiden
har googla litt og finner en del , men tips i riktig retning mottas
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #619 på: desember 09, 2014, 18:50:42 pm »

Syntes det var noen til japsebil som så ut til å kunne passe bra. Men husker ikke hvor jeg så dem
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #620 på: januar 01, 2015, 22:00:33 pm »

ja har finni ett par leverandører så får vel tak i noe etterhvert
ellers er det forhåpentligvis nye skjermer på vei fra CSP over helga

i mellomomtida har jeg puslet med for/bakstilling og motorfester++
kommet godt i gang med de permanente vippearmene til dempere og fester til detta.
droppa nålelager og lagde foring av noe teflon jeg haddeliggende
Dreid gjenga og hullborra staga fra bærearm til vippene.
Forsterket vippearm feste i dempertårna litt i underkant da det er mye krefter som vil gå gjennom disse.


* 20141214_153630 (Custom).jpg (123.04 KB, 800x450 - vist 353 ganger.)

* 20141229_221448 (Custom).jpg (39.44 KB, 338x600 - vist 355 ganger.)

* 20150101_202833 (Custom).jpg (32.85 KB, 338x600 - vist 336 ganger.)
« Siste redigering: januar 01, 2015, 22:19:01 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #621 på: januar 01, 2015, 22:05:13 pm »

og kappa ut bunn av den rammgaffelen som kjede går i rensket opp litt i området Glad
korta inn kassa som diffen sitter til å passe plata den står på
lagd motorfeste ned til rammegaffel og påbegynnt motor/støtte feste fra diffkassa til motor
siden de fleste sier att kjedejustering  må være stell så blei det noen eksentriske justeringer av nedre motorfeste for finjustering
kjedekassa blir jo fast så ett sted må det justeres litt


* 20141230_203859 (Custom).jpg (40.51 KB, 338x600 - vist 392 ganger.)

* 20141229_222034 (Custom).jpg (32.98 KB, 338x600 - vist 352 ganger.)

* 20141229_215915 (Custom).jpg (33.64 KB, 338x600 - vist 350 ganger.)
« Siste redigering: januar 01, 2015, 22:16:50 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #622 på: januar 01, 2015, 22:08:39 pm »

fikk til slutt klemringene aka locking collars til forstillinga
bare synd 2 av de var feil dimmensjon   Tvilende
sveist ferdig en stk  og begynnt med stabstag opplegget foran



* 20141229_220755 (Custom).jpg (104.18 KB, 800x450 - vist 425 ganger.)

* 20141230_203922 (Custom).jpg (125.39 KB, 800x450 - vist 394 ganger.)

* 20150101_202804 (Custom).jpg (103.72 KB, 800x450 - vist 386 ganger.)

* 20150101_202748 (Custom).jpg (32.05 KB, 338x600 - vist 385 ganger.)
« Siste redigering: januar 01, 2015, 22:18:01 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #623 på: januar 01, 2015, 22:12:21 pm »

siden det kryr av skrotnisser her på forumet så kan jeg jo sjekke om noen har 2 stk slike liggene  &Oslash;yerulling
selger svarer ikke
1-1/16" innvendig


* 20141229_202924 (Custom).jpg (72.7 KB, 800x450 - vist 348 ganger.)

* 20141229_201849 (Custom).jpg (93.67 KB, 800x450 - vist 333 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #624 på: januar 05, 2015, 23:00:20 pm »

lagd en "liten" inpseksjonsluke Glad
kjekt å kunne bytte kløtsj og komme til litt ymse
kappet litt lenger ned enn jeg trengte så jeg fikk bort den gamle reprasjons-sveisen av nedre del på bakskjerm


* 20150105_174254 (Custom).jpg (128.72 KB, 800x450 - vist 446 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #625 på: januar 05, 2015, 23:47:38 pm »

he he  - helrått Glad lage karbon lokk ? Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #626 på: januar 06, 2015, 00:17:41 am »

skal ha "no carbon" sticker på bilen så må nøye meg med tynn Aluplate Glad
"like bra , bare billig(ere)"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #627 på: januar 06, 2015, 10:04:23 am »

skal ha "no carbon" sticker på bilen så må nøye meg med tynn Aluplate Glad
"like bra , bare billig(ere)"

tommel opp for "bare billig" .
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #628 på: januar 06, 2015, 10:23:58 am »

At du ikke bare har ei acrylplate der :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #629 på: januar 07, 2015, 09:34:43 am »

På grensa til jåleri det vel
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!