juli 19, 2024, 04:42:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 393947 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #660 på: februar 09, 2015, 20:59:13 pm »

Tror jeg går for en i 1000 serien da den ser ut som å ha best egenskaper anng forming
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #661 på: februar 16, 2015, 22:36:07 pm »

kommet sakte men sikkert i gang igjen etter lang ferie  Kult
fått laget til sjølve paddel'ene , blei grei klaring til knæra, men de kan enkelt skiftes ut hvis det kniper under panikkratting/bremsing Glad
montert og laget til stag for bruk av wireclutch
montert "balancebar" til bremsene så man kan justere bremsekraft foran og bak ved å vri på ett hjul
og begynt på brakett til clutchen på motoren
gass og clutchwire DIY kit på med Posten (grøss)
også fått de siste klemmene til forstillinga og sveist ferdig dem
siden det ikke er lov med rattlås , så blei den fjærnet på rattstammen


* 20150215_202127 (Custom).jpg (72.01 KB, 800x450 - vist 474 ganger.)

* 20150215_202116 (Custom).jpg (125.24 KB, 800x450 - vist 519 ganger.)

* 20150214_172940 (Custom).jpg (125.13 KB, 800x450 - vist 488 ganger.)

* 20150214_172957 (Custom).jpg (137.68 KB, 800x450 - vist 530 ganger.)

* 20150214_182511 (Custom).jpg (94.15 KB, 800x450 - vist 475 ganger.)

* 20150214_184035 (Custom).jpg (95.3 KB, 800x450 - vist 496 ganger.)

* 20150214_173018 (Custom).jpg (118.59 KB, 800x450 - vist 504 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #662 på: februar 17, 2015, 18:09:50 pm »

Ser veldig bra ut! Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #663 på: februar 20, 2015, 07:42:07 am »

x2
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #664 på: februar 20, 2015, 10:05:48 am »

takker og bukker .
har fått meg en sånn hobby sikke  maskin .
litt tungvint å sveive og styre større plater så har  montert motordrift på den med noen tannhjul fra dreibenk, motor fra en kaffemaskin og styring fra en batteridrill , med fotpedal så måtte teste litt  Osteaktig
skikkelig hjemme mekk , men funker greit til aluminium.

så laget til noen paneler på dashbord som jeg skal ha brytere etc på.
fant ikke hanskerommet for å låne mal så blir en tur til Raaen i helga for å gribbe  til meg ett. Øyerulling


* 20150219_231327 (Custom).jpg (118.36 KB, 800x450 - vist 559 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #665 på: februar 23, 2015, 21:59:44 pm »

mal henta hos Raaen og hanskeromsplate ferdig.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #666 på: februar 23, 2015, 22:02:35 pm »

fått kappet til å sveist ferdig sellholm stabstagopplegget foran.


* 20150221_173141 (Custom).jpg (102.74 KB, 800x450 - vist 461 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #667 på: februar 23, 2015, 22:04:52 pm »

og bytta ut sponplata til tannstanga med en justerbar aluplateadapter
hadde fokus på Mazda filiosofien i kveld og kunne smykke med meg ca 20% vektreduksjon på aluplateadapteren etter en del borring. Osteaktig


* 20150223_175644 (Custom).jpg (87.55 KB, 800x450 - vist 456 ganger.)

* 20150223_203830 (Custom).jpg (100.98 KB, 800x450 - vist 478 ganger.)

* 20150223_204601 (Custom).jpg (129.01 KB, 800x450 - vist 517 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #668 på: februar 26, 2015, 08:24:26 am »

Dette er den tråden jeg liker best her på forum nå. Utrolig mange kule tekniske løsninger  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #669 på: februar 26, 2015, 09:46:45 am »

Blir skikkelig RÆSERBIL detta! Intenst MYE arbe. Blir jo unik ifra innerst til ytterst også, da! :-)
Ser at flest trur bilen blir mellom 600 og 649 kilo  tung. Hva trur du sjøl, Jørn?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #670 på: februar 27, 2015, 20:41:22 pm »

Glad
vekt er jeg usikker på . aner ikke hva den er på nå , så det finner vi ut seinere.
prøver å holde litt fokus på det, men budget og tid må taes hensyn til!

så dukka opp noen wire kit i posten så har pusla litt i fresen , dreibenken ,borrmaskinen  og TIG'en ett par kvelder og laget til noen dingser for å få sydd det sammen og nå er kløtsjen på plass  Kult
tar tid med sånn pusling
fine kit med mye forskjellige deler til å passe det meste
kuttes til lengde og wire er tinnbelagt så  er bare å lodde på endene
neste blir gassen.


* 20150225_230206 (Custom).jpg (119.73 KB, 800x450 - vist 407 ganger.)

* 20150226_232355 (Custom).jpg (95.25 KB, 800x450 - vist 427 ganger.)

* 20150227_182359 (Custom).jpg (109.42 KB, 800x450 - vist 422 ganger.)

* 20150227_182413 (Custom)2.jpg (27.41 KB, 338x600 - vist 425 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #671 på: februar 27, 2015, 22:37:18 pm »

Blir bare bedre og bedre det her.
Selger du all dreie, frese og bor spon fra dette bygget, så har du nesten dekka kostnadene til turbo Gliser Gliser  Når den tid kommer.
Hvor kjøpte du wire settet ?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #672 på: februar 27, 2015, 22:41:58 pm »

har gått ett par tre gildekasser med spon ja til resirkulering  Øyerulling

ebay! http://stores.ebay.com/venhilldirect
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #673 på: februar 27, 2015, 23:33:51 pm »

har gått ett par tre gildekasser med spon ja til resirkulering  Øyerulling

ebay! http://stores.ebay.com/venhilldirect
Takker  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #674 på: mars 01, 2015, 23:43:29 pm »

da var snart gasswire ferdig
samme oppskrift som på kløtsj.
freste til noen braketter/overganger.


* 20150301_212225 (Custom).jpg (33.18 KB, 338x600 - vist 424 ganger.)

* 20150301_220713 (Custom)2.jpg (33.82 KB, 338x600 - vist 431 ganger.)
« Siste redigering: mars 01, 2015, 23:47:11 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #675 på: mars 02, 2015, 00:36:51 am »

Gøy med maskiner..  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #676 på: mars 02, 2015, 00:38:25 am »

kjempegøy!  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #677 på: mars 04, 2015, 00:39:59 am »

Trist
noe som IKKE er kjempegøy er att NBF (Norges Bilsportforbund)har fjærnet trackday reglement og all trening /løp der for lisensbiler  i 2015 kan ikke bli gjennomført.
enorm respons på fæce sida til trackday.no , men ikke ÈN kommentar fra noen i NBF.
man kan spekulere i hvorfor..

Trackday er en jo "konkurrent" til NM/gt, selvom lisenspenger i trackday går til NBF
og gjett hvem som er største akjsjonær  i NM/GT....NBF.

http://www.proff.no/selskap/racing-nm-as/oslo/aktivitetsarrang%C3%B8rer/Z0IAV90B/

LITT nedtur da det var en arena jeg hadde tenkt å kjøre
kjenner jeg mister litt motivasjon nå.

sitat
"Viktig info til dere med lisensierte biler:
Som en konsekvens av at Norges Bilsportforbund uten forvarsel og begrunnelse har trukket Trackday Cup reglementet, kan Trackday.no dessverre ikke tilby dere løp i 2015. Det er beklagelig og trist, særlig med tanke på at vi gjennom de siste årene har gjenomført 33 billøp uten en eneste platekontakt. Vi har stemplet et hundretalls debutantkort og tilbakemeldingene fra dere deltagere har utelukkende vært svært positive til Trackday Cup som tiltak.
Som følge av dette er et videre delvis samarbeid med Norges Bilsportforbund og en tilknyttet klubb rundt et treningstilbud umulig.

Det har fra Trackday.no sin side vært forsøkt løst gjennom bl.a. å be om et møte med Forbund og Seksjon, vi får dessverre ikke engang tilbakemeldinger.

Det er beklagelig ovenfor dere deltagere at dette opplyses så nærme sesongstart, men vi har i det lengste forsøkt å finne en løsning.
Det er dessverre begrensinger i hvor mye resurser Trackday.no kan legge i dette på vegne av dere lisensinnehavere.
Som arrangør er det vår klare erfaring og oppfattning gjennom 6-7 år med lisenskjøring at man snarere blir motarbeidet enn hjulpet frem av eget Forbund.
Når det er sagt håper vi selvsagt en fremtidig løsning kan utarbeides, men det fordrer at dere førere som virkelig ønsker Trackday.no som arena for bruk av lisensbiler tar dette videre med NBF.
Konklusjonen per dags dato er at Trackday.no kun tilbyr banekjøring for dere med gateregistrerte biler i 2015.
Jeg setter forøvrig pris på om budskrapet spres av dere som kjenner førere som blir berørt som nødvendigvis ikke er aktive på Facebook og vår nettside.
Men vennlig hilsen
Alexander Mørk"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #678 på: mars 04, 2015, 00:59:06 am »

auda- den var lei

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #679 på: mars 04, 2015, 06:20:26 am »

Trodde alle i NBF var interessert i mest mulig aktivitet.
Jeg skjønner bare ikke at det går an!
Så dum er jeg Hæ

JAB
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #680 på: mars 04, 2015, 07:52:19 am »

Høres ut som en større konflikt dette ja.
Er NBF et akkreditert organ som snakker på vegne av regjeringen og at det dermed blir en politisk sak, eller er det mulig å løfte opp en annen privat organisasjon til samme funksjon?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #681 på: mars 04, 2015, 09:38:16 am »

for de som vil støtte oppunder  Kysser

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=5404
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #682 på: mars 04, 2015, 09:46:21 am »

for de som vil støtte oppunder  Kysser

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=5404

Done!
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #683 på: mars 04, 2015, 10:31:01 am »

Her også Kult
Loggført

Seaside VW klubb
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #684 på: mars 04, 2015, 11:16:27 am »

for de som vil støtte oppunder  Kysser

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=5404

Underskrevet (og delt på FB)  Glad
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #685 på: mars 04, 2015, 13:36:42 pm »

Sett sånt f...skap!! Sint
Signa!
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #686 på: mars 04, 2015, 19:17:22 pm »

Signert
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #687 på: mars 04, 2015, 19:24:57 pm »

Tragisk. Men Det er ikke første gang NBF legger kjepper i hjuene. De har fått pepper for dårlig oppførsel før, men til lite nytte ser det ut til. Har nok blitt infisert av mørke-menn hele forbundet.

Signert  Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vk
Medlem
***
Innlegg: 238
Bosted: Tønsberg


Vis profil

« Svar #688 på: mars 04, 2015, 19:30:19 pm »

Signert. Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #689 på: mars 05, 2015, 08:14:41 am »

Signert
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!