mars 28, 2024, 15:09:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!  (Lest 85004 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #90 på: august 06, 2013, 11:01:17 am »


Et spørsmål litt på siden....til dere fra Bergen / Stavanger / West Coast:

I flere tilfeller har jeg fått til svar at "den bilen er kjørt på knoksen"....eller no sånt.. Og det er tydelig at i Bergen og/eller i Stavanger og/eller andre steder så sier man "å sende til knoksen" istedet for "sende på skroten".... Jeg ar alltid tenkt at "knoks" var et bergensifisert ord for skrot... Men når jeg ser bilder av (politi?)bobla di Vegaro...da slår det meg; Er "Knoksen" et navn på et firma? Familienavn?

For oss uinvidde....hva betyr "knoksen" og hvor kommer det fra?

 
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #91 på: august 06, 2013, 11:51:42 am »

Løpet går etter sigende klokka 13.00 på Lørdag!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #92 på: august 06, 2013, 11:53:11 am »

www.knoks.no
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #93 på: august 06, 2013, 11:57:35 am »

Her et vi tiltaksløse! Hvis man gjerne vil delta men ikke har fast fot da er vel løsningen et outlaw race i tussmørket? Ikke organisert = mere spenning:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #94 på: august 06, 2013, 12:10:56 pm »

Det må bli løsningen for meg som har supermotor på hele 34 hk med veldig løs dynamofot i splitten  Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #95 på: august 06, 2013, 12:27:47 pm »

hei eg må bare ryda i eit par ting her øystein(ikkje kritik) det er ikkje polti spliten men ein leie bil som ein goe kommpis har, men siter med gjipsa fot heima(kos for meg).som me har dekorert for anledningen og da med lit tidsriktig reklame .knoksen har alltid våre ein av våres hovudsponsorer opp gjenom snart 20 år med motorsport .er eit firma i sandnes som tar imot vrakpant biler .hadde ikkje våre der me er i dag, hadde det ikkje våre for dei ,takker .norol racing team kom i gang med at eg holder på og byge ein retro norolbensinstasjo hjema og da tenkte eg at den kan vera lit spons den og ;)blir delt ut lit plakater av norol bilen i aksjon til helga.for her ska me toppa heile driden som me sier her borte Gliser Gliser Gliser det er godt og bli lagt meke til  Øyerulling
« Siste redigering: august 06, 2013, 12:32:00 pm av vegaro4 » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #96 på: august 06, 2013, 12:45:17 pm »

Her et vi tiltaksløse! Hvis man gjerne vil delta men ikke har fast fot da er vel løsningen et outlaw race i tussmørket? Ikke organisert = mere spenning:-)
Håhå! Gliser
Underground racing i mørket! Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #97 på: august 06, 2013, 14:58:14 pm »

Det må bli løsningen for meg som har supermotor på hele 34 hk med veldig løs dynamofot i splitten  Gliser

Gleder meg Rolf! Vil 34 hester og orginalt hjuloppheng kjøre fletta av 30 hester og senk/ lavprofildekk? Øl kan du kose deg med etter at vi har kjørt.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #98 på: august 07, 2013, 07:06:34 am »

It's about to happen....


Praktisk info:

Fredag kveld blir det egen stand for "Flugplatz Schmutz Rennen" i nærheten av Screwdrivers BBQ. Her blir det et lite opplegg med mulighet for å skaffe seg mer info om løpet, mens man tar en burger og øl. Fint om du som har lyst til å delta, kommer bortom og gir oss et hint om dette  Glad Det er ingen forhåndspåmelding, så alle som har lyst må bare innfinne seg før start på lørdag.

Lørdag er det estimert start ca kl 13.00. Avhengig av antall biler, vil dette strekke seg over minst 1 time, slik at publikum får gode muligheter til å få med seg dette. Et kart over traseen henges opp i vår FSR stand. Start og mål blir inne på treffområdet.

Søndag deles den gjeveste vandrepremien ut, "SKOGENS KONGE".

Gjentar igjen at dette er åpent for alle med SCC billett, luftkjølt VW med fast-fot-motor uansett modell, original eller uoriginal.... Helt gratis!! Vi gleder oss til vintage fest og til tidenes beste SCC  Gliser Gliser Gliser

Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #99 på: august 07, 2013, 08:05:39 am »

Herlig bilde Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #100 på: august 07, 2013, 10:49:41 am »

Jeg som kan ikke tysk lurer på hva "schmutz" står for?   Hæ Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #101 på: august 07, 2013, 11:13:24 am »

Jeg som kan ikke tysk lurer på hva "schmutz" står for?   Hæ Glad
søle, møkk, (uappetittelig) skitt.

har vel et mål om at det ikke er spit-shine på bilen når den kommer i mål...?  Øyerulling
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #102 på: august 07, 2013, 11:32:44 am »

Og skulle en være så uheldig at det er tørre veier, kan en jo ty til "Schlamm zum Aufsprühen"..?

www.sprayonmud.de
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #103 på: august 07, 2013, 11:56:53 am »

finne blder i denne tråen .bare herligt. Gliser det er lenge siden eg har gledet meg sånn til og reisa på treff .tia går så seint .men snart avreise  Blunker hilsener ein som ikke har vaska bilen Gliser Gliser
Loggført
Ring
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Stavern



Vis profil
« Svar #104 på: august 07, 2013, 12:07:33 pm »

Du får møte på Herbie Memorial Run i 2014, der får alle lov å kjøre, på bane ;-)

Ser ut som det får bli løsningen Blunker
Loggført

-72 1303S: Camobobla
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #105 på: august 07, 2013, 12:23:17 pm »

Hyggelig tiltak for de eldste vognene!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #106 på: august 07, 2013, 12:32:37 pm »

Hyggelig tiltak for de eldste vognene!


Stiller du med salgsobjektet?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #107 på: august 07, 2013, 12:37:53 pm »

Hyggelig tiltak for de eldste vognene!


Stiller du med salgsobjektet?
Det hadde vært gemuttlich, men vil nicht smutzen den til.

Skal ha en stor delestand.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #108 på: august 07, 2013, 12:55:08 pm »


Dette må jo bare bli kamp......dragracefolket ber til værgudene for sol......die schmutzige ber til de samme gudene om ... regn.

Slåsskamp på fredag?
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #109 på: august 07, 2013, 12:59:17 pm »


Fur die aller schmutzigeste:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1506930
Loggført

SCREWDRIVER #2
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #110 på: august 07, 2013, 13:03:06 pm »


Hmmm...  "Not cheap! Verrrrrrrry expensive! Make offer"

LIKER!!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #111 på: august 07, 2013, 13:22:43 pm »


"Was running when removed from car." Betyr dette at den går så styggfort at den har forlatt bilen for egen maskin, eller den ikke var mulig å slå av selv når den ble tatt ut?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #112 på: august 07, 2013, 13:25:30 pm »


"Was running when removed from car." Betyr dette at den går så styggfort at den har forlatt bilen for egen maskin, eller den ikke var mulig å slå av selv når den ble tatt ut?


Det er den amerikanske måten å gjøre et gode gamle bilcross-trikset fra Rendalen..... du vet når en diger transportermotor fra skroten skal inn på en stakkars 6v gearkasse i ei utbulket boble.....for å "frese" ut til det store svinghjulet....så starter man motoren før man setter den inn....og vips. Klar til start.
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #113 på: august 07, 2013, 13:36:43 pm »


Og...hvis du mangler en hyggelig bil til motoren ovenfor (eller en annen Termos....unnskyld.....FastFot-motor) - så ser dette ut som et hyggelig kjøp:

http://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Typ1_1951_Splitwindow_48563645.htm?ca=4&w=3
Loggført

SCREWDRIVER #2
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #114 på: august 07, 2013, 13:40:52 pm »


"Was running when removed from car." Betyr dette at den går så styggfort at den har forlatt bilen for egen maskin, eller den ikke var mulig å slå av selv når den ble tatt ut?


Det er den amerikanske måten å gjøre et gode gamle bilcross-trikset fra Rendalen..... du vet når en diger transportermotor fra skroten skal inn på en stakkars 6v gearkasse i ei utbulket boble.....for å "frese" ut til det store svinghjulet....så starter man motoren før man setter den inn....og vips. Klar til start.

Å DET... FUNKER FAKTISK... Det er prøvd :-)
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #115 på: august 07, 2013, 18:44:46 pm »


"Was running when removed from car." Betyr dette at den går så styggfort at den har forlatt bilen for egen maskin, eller den ikke var mulig å slå av selv når den ble tatt ut?


Det er den amerikanske måten å gjøre et gode gamle bilcross-trikset fra Rendalen..... du vet når en diger transportermotor fra skroten skal inn på en stakkars 6v gearkasse i ei utbulket boble.....for å "frese" ut til det store svinghjulet....så starter man motoren før man setter den inn....og vips. Klar til start.

Å DET... FUNKER FAKTISK... Det er prøvd :-)
DET er bøst gjort.  Sjokkert
Loggført
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #116 på: august 08, 2013, 11:52:56 am »

eg har sommerfugler i magen nå  Gliser Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #117 på: august 08, 2013, 14:57:05 pm »


Et spørsmål litt på siden....til dere fra Bergen / Stavanger / West Coast:

I flere tilfeller har jeg fått til svar at "den bilen er kjørt på knoksen"....eller no sånt.. Og det er tydelig at i Bergen og/eller i Stavanger og/eller andre steder så sier man "å sende til knoksen" istedet for "sende på skroten".... Jeg ar alltid tenkt at "knoks" var et bergensifisert ord for skrot... Men når jeg ser bilder av (politi?)bobla di Vegaro...da slår det meg; Er "Knoksen" et navn på et firma? Familienavn?

For oss uinvidde....hva betyr "knoksen" og hvor kommer det fra?
 
Kan også legge til litt info utover det Vegaro skrev over. Knoksen (firma) har faktisk fått godkjent av norsk språkråd order "knokse, å knokse" osv... derfor vil du høre de fleste rogalendinger bruke dette utrykket.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #118 på: august 09, 2013, 07:19:54 am »

Tiden er inne....
I kveld blir det burgers & beer Screwdriver style, og det blir Rally atmosphere guaranteed  Kult Kult Kult
I morgen går det så grusen spruter fra ca kl 13.00. Hvis du ennå ikke har bestemt deg... Klart du SKAL!
@ FLUGPLATZ SCHMUTZ RENNEN 2013


Loggført
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #119 på: august 09, 2013, 08:50:36 am »

nå er me på  vei. frame ca 1700
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!