mars 28, 2024, 11:14:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915 med 1300s kasse  (Lest 1094 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: september 16, 2013, 20:18:55 pm »

I vinter bytter jeg til 1915 motor i bobla, har en 1300s kasse liggende. Tilstanden på denne er jeg ikke sikker på, så da tenkte jeg å få en overhaling av den. Burde jeg samtidig modifisere den noe mtp 1915 motoren? Diff etc?

Noen av dere har helt sikkert noen tips å komme med ang dette? Glad
Kanskje noen også tar på seg denne overhalingen? Eller har råd om hvem man kan kontakte ?

På forhånd takk  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: september 16, 2013, 20:25:32 pm »

Jeg har kjørt med en helt std 1302 IRS kasse nå i 3-4 sesonger med en passe frisk 1835 og den har like mange ulyder (i revers spesielt) nå som når jeg satte den i...

Poenget mitt er at det er ikke størrelsen på motoren men tyngden på høyrefoten som dreper kasser... Så du TRENGER ikke forsterket kasse med en 1915, men det er noen ganske enkle ting som kan redusere sannsynligheten noe for havari. Kjører du som en idiot kan du ta livet av det meste Glad

Kontakt Unneberg, de har en gammel traver som bygger kasser på bestilling. Olav heter han. De kan forklare deg litt mer i detalj hva som kan gjøres, men ofte er det snakk om såkalt superdiff, forsterkede sideplater, bedre skiftegafler og evt sveiset 3. og 4. gir. Men som sagt, ta en telefon på 33330606 så guider de deg videre
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: september 16, 2013, 20:30:18 pm »

Jeg har kjørt med en helt std 1302 IRS kasse nå i 3-4 sesonger med en passe frisk 1835 og den har like mange ulyder (i revers spesielt) nå som når jeg satte den i...

Poenget mitt er at det er ikke størrelsen på motoren men tyngden på høyrefoten som dreper kasser... Så du TRENGER ikke forsterket kasse med en 1915, men det er noen ganske enkle ting som kan redusere sannsynligheten noe for havari. Kjører du som en idiot kan du ta livet av det meste Glad

Kontakt Unneberg, de har en gammel traver som bygger kasser på bestilling. Olav heter han. De kan forklare deg litt mer i detalj hva som kan gjøres, men ofte er det snakk om såkalt superdiff, forsterkede sideplater, bedre skiftegafler og evt sveiset 3. og 4. gir. Men som sagt, ta en telefon på 33330606 så guider de deg videre

Hjertlig takk  Glad Jeg bare vet at hornene i pannen kommer til å vokse gradvis når bilen ruller ut på veien neste vår... Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: september 16, 2013, 20:31:34 pm »

Pluss at jeg vil prøve Street legal til neste år  Gliser
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #4 på: september 16, 2013, 20:33:30 pm »

han du kjøpte motoren av knakk vel en kasse med den motoren?
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: november 17, 2013, 23:33:16 pm »

han du kjøpte motoren av knakk vel en kasse med den motoren?

He he .. Det stemmer..  Blunker derfor blir det girkasse bytte på meg Gliser
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!