august 08, 2022, 11:44:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Litt "teite" motor spørsmål :)  (Lest 6722 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #30 på: september 28, 2013, 20:32:40 pm »

Ja vet om han,og suksess for det han har fått til Gliser
men ærligtalt tror du en som ikke har samme peiling på turbo motorer"en ting som jeg ikke vet"
som han vil ha glede av det?og vet ikke om jeg husker feil,så bytter han deler
ganske ofte da dem ryker?? kan kanskje alt som jeg vet? å alle dem som er mere erfarne en jeg
i motorbygging tar feil, att slippinn sylindre er veien og gå?da er det jo ingen vits i for eks putte
bygget! da kunne han vel bare ha tatt 1641 sylindre og fått en bedre motor med mere hk og mere holdbarhet:)Glad
dette vart sagt med en morsom ertene tone da på en lørdagskveld:)Glad

Jeg kremtet om min egen motor og den er inne i sin andre sesong uten overhaling. 3% leak på ene sylinderen som maks. Og nei, en slik motor vil jeg egentlig ikke anbefale noen. Vrient å kjøre, går på alkohol, lite drag under virkeområdet, sterk vanedannende, langt mellom fuelpumpene....... men fytti h&$**te så morsom!

Før vi sporer av, jeg mener slip inn er en grei start men klart; there is no substite for cubic inches.....

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #31 på: september 28, 2013, 21:29:09 pm »

He He bb  Blunker
Loggført

Vw 1302
lassie
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus


Vis profil

« Svar #32 på: september 29, 2013, 09:43:28 am »

Hehe tror jeg går for slipin med tanke på at dette er min første motor og vil ikke gjøre noe som kan bli for avansert og heller lære meg det basic Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #33 på: september 29, 2013, 11:29:28 am »

Ja vet om han,og suksess for det han har fått til Gliser
men ærligtalt tror du en som ikke har samme peiling på turbo motorer"en ting som jeg ikke vet"
som han vil ha glede av det?og vet ikke om jeg husker feil,så bytter han deler
ganske ofte da dem ryker?? kan kanskje alt som jeg vet? å alle dem som er mere erfarne en jeg
i motorbygging tar feil, att slippinn sylindre er veien og gå?da er det jo ingen vits i for eks putte
bygget! da kunne han vel bare ha tatt 1641 sylindre og fått en bedre motor med mere hk og mere holdbarhet:)Glad
dette vart sagt med en morsom ertene tone da på en lørdagskveld:)Glad

Jeg kremtet om min egen motor og den er inne i sin andre sesong uten overhaling. 3% leak på ene sylinderen som maks. Og nei, en slik motor vil jeg egentlig ikke anbefale noen. Vrient å kjøre, går på alkohol, lite drag under virkeområdet, sterk vanedannende, langt mellom fuelpumpene....... men fytti h&$**te så morsom!

Før vi sporer av, jeg mener slip inn er en grei start men klart; there is no substite for cubic inches.....

-BB-


No replacement for displacement som de sier, jeg veit ikke helt hva JPM drev med når han snekra 1600 med nesten 200hk ved 7000rpm...
Han øket sylindervolum han au, en halv millimeter, men tror nok at det er arbeidet ellers som er skyld i at det ble så mye fart i'n Gliser


Endring av kamtider og arbeid med topper gir alltid mer effekt enn økning av volum...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #34 på: september 30, 2013, 07:32:03 am »

En interessant tråd:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,21690.msg295829.html#new

Bygget i 1983 og kjørt 320 000km, 1600ccm, to 40mm forgassere, V26 kam, lett porta topper med 35x31mm ventiler, 8.5:1 kompressjon, ettermarked eksos og power pulley, maks 5400 omdr: 100hk



-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #35 på: oktober 04, 2013, 20:42:00 pm »

En interessant tråd:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,21690.msg295829.html#new

Bygget i 1983 og kjørt 320 000km, 1600ccm, to 40mm forgassere, V26 kam, lett porta topper med 35x31mm ventiler, 8.5:1 kompressjon, ettermarked eksos og power pulley, maks 5400 omdr: 100hk



-BB-

Artig tråd ja! Takk for tipser :-)
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
lassie
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus


Vis profil

« Svar #36 på: november 23, 2013, 08:39:30 am »

Hei igjen Glad Jeg har fått tilgang på to topper nå som er 2,5mm høvla, blir dette for mye?
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #37 på: desember 01, 2013, 16:36:37 pm »

Når det skal sies, så kjører jeg med min orginale 1200 36 hk, uten og gire noe spesielt ned i motbakke eller ha noe problemer med forbykjøringer, trekker på smilebåndet gjør jeg også;)
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4177
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: desember 01, 2013, 18:08:11 pm »

Hei igjen Glad Jeg har fått tilgang på to topper nå som er 2,5mm høvla, blir dette for mye?

Det kommer an på ccm i forbrenningsrommet, borr-diameter og vendehøyde, hva er de verdiene?

PS : regner med at det går, så lenge du har original vendehøyde.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
lassie
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus


Vis profil

« Svar #39 på: desember 02, 2013, 16:22:31 pm »

Hehe, det vet jeg faktisk ikke, er ikke noe jeg planlegger og gjøre noe med hvertfall Glad bruker orginal rådene bare nye stempler og sylindere
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!