mars 28, 2024, 19:56:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1303 Silverbig  (Lest 166041 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #60 på: mars 08, 2015, 21:42:02 pm »

En liten time i garasjen i dag og bakstilling/irs høyre side er så godt som i biter. Trenger et nytt 12 kant verktøy til drivaksel så er det i biter. Får ta en tur innom biltema i morgen 😊


* image.jpg (53.8 KB, 450x600 - vist 600 ganger.)
« Siste redigering: mars 10, 2015, 22:54:13 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #61 på: mars 08, 2015, 22:21:58 pm »

husk at du trenger ny indre foring til porschebærearmen fordi den passer ikke.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #62 på: mars 09, 2015, 19:10:46 pm »

Det har eg funnet ut Øyvind, men takk for at du følger med å passer på :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #63 på: mars 23, 2015, 23:05:37 pm »

Så litt tidsfordriv i blåsekabinettet. Ikkje alt som skal brukes men alle deler vaskes å renses å lakkes :-)


* image.jpg (61.14 KB, 800x600 - vist 506 ganger.)

* image.jpg (66.03 KB, 800x600 - vist 500 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #64 på: april 07, 2015, 22:19:42 pm »

Lurer litt på oppheng, dempere, stabstag i front her, og siden bilen skal brukes mest som tur bil så blir det ikkje kraftigere stabstag foran, det blir det oppsettet som bilen har i dag, og monterer kun justerbar strutbar på toppen av fjærbeina. Leser at flere og flere opplever å ha for stiv/følsom bil i fronten og demonterer/ bytter til mykere dempere, stabstag. Bak derimot skjer det saker å ting. Porsche 901 kasse er på vei, skal ha 944 alu armer, håper at whiteline rear swaybar går i box. Dempere er eg usikker på røde eller gule koni?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #65 på: april 07, 2015, 22:22:59 pm »

Bilstein B6 bak. fåes i std og sport. Gassdempere. monotube
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #66 på: juni 25, 2015, 19:44:10 pm »

På tide å poste en oppdatering. Sånn er ståa, bobla ligger strødd utover garasjegulvet. Må få bli ferdig med bunnplata snart...


* image.jpg (71.39 KB, 800x600 - vist 638 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #67 på: juli 17, 2015, 22:16:49 pm »

En liten mockup for å sjekke at det stemmer med byggemål. Alu bærearmer fra 944 bygger ca 43mm ekstra ut. Bare å samle videre på bremsedeler. Går for 944 S2 utgaven som er godkjent for 211 hk..... I første omgang...


* image.jpg (68.74 KB, 800x600 - vist 608 ganger.)

* image.jpg (72.75 KB, 800x600 - vist 523 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #68 på: august 19, 2015, 13:54:07 pm »

 Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #69 på: august 19, 2015, 17:04:15 pm »

Jada.... Cut and weld...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #70 på: august 19, 2015, 17:06:37 pm »

Det jobbes med girkassefester om dagen. Snart i mål 😎


* image.jpg (77.21 KB, 800x600 - vist 574 ganger.)

* image.jpg (66.98 KB, 800x600 - vist 539 ganger.)

* image.jpg (82.7 KB, 800x600 - vist 575 ganger.)

* image.jpg (71.68 KB, 800x600 - vist 554 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #71 på: august 19, 2015, 17:10:48 pm »

Bygger om bakre feste for å få senket motor mot originalhøyde


* image.jpg (66.88 KB, 800x600 - vist 535 ganger.)

* image.jpg (79.48 KB, 800x600 - vist 558 ganger.)

* image.jpg (78.72 KB, 800x600 - vist 503 ganger.)

* image.jpg (62.1 KB, 800x600 - vist 565 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #72 på: august 26, 2015, 22:52:24 pm »

Ny rustfri sømløst rør for t/r fuel å de...


* image.jpg (52.73 KB, 600x600 - vist 587 ganger.)

* image.jpg (55.87 KB, 600x600 - vist 623 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #73 på: august 27, 2015, 07:18:12 am »

Veldig bra og takk for at du oppdaterer forumet!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #74 på: august 27, 2015, 08:13:42 am »

Ser strøkent ut!
Hva gjør du i plategjennomgangene?
Hvor kjøpte du rør og koblinger?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #75 på: august 27, 2015, 09:53:26 am »

Takk for det :-) gjennomføringer blir tig sveiset, rør og skottgjennomganger kommer fra Tess. Siden det ligger skjult i tunnel så er rør og gjennomføring slagloddet i den fremre enden. For der komme eg aldri til etterpå 😁
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #76 på: oktober 30, 2015, 21:08:25 pm »

Små skritt å altfor få timer i døgnet. 944 torsjonsdeksler som må kappes å slipes...



Litt lakk på de og så er d bolt on :-)


* 00C3E177-9536-4369-B519-0290305CE4F3.jpg (42.54 KB, 450x600 - vist 273 ganger.)

* B0EEA13D-E576-49C6-9E54-0D5584102EB6.jpg (38.81 KB, 450x600 - vist 266 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 21:24:09 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #77 på: oktober 31, 2015, 19:05:39 pm »

Utrolig fett,, .
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #78 på: november 09, 2015, 22:09:49 pm »


* image.jpg (61 KB. 720x540 - vist 491 ganger.)

Fredag ble flyndra lakka og den ble hentet heim i dag 😃. Alle smådeler er maskert over foringer etc så en tur til lakkboks med girkasse, travers, bærearmer, styrestag, stabstag, og småting så kan montering starte😁
Fikk montert nye lager i bærearm i kveld. Lagre ble lagt i frysebox i går kveld og bærearmen varmet opp, så var det en grei sak å få de på plass👍


* image.jpg (63.49 KB, 800x600 - vist 464 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #79 på: desember 09, 2015, 21:15:49 pm »

Litt deler som er ferdig lakka 😊


* image.jpg (54.54 KB, 600x600 - vist 508 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #80 på: februar 02, 2016, 11:40:42 am »

Så er det bremsene sin tur. Begynte med dette



Plukket i biter og glassblåst


Repsett i hus. Bare lakke litt først...

« Siste redigering: februar 21, 2016, 22:25:33 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #81 på: februar 02, 2016, 13:55:06 pm »

Kå f...... e liker knappen på denna dattaen Gliser Gliser
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #82 på: februar 02, 2016, 17:43:59 pm »

Blir knallbra dette Endre! Har du bestilt Kerschers godkjenningspapirer til
n/a-bremsene?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #83 på: februar 02, 2016, 23:06:23 pm »

Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #84 på: februar 03, 2016, 18:18:45 pm »

Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁

Har de papirene jeg Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #85 på: februar 03, 2016, 20:46:01 pm »

Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁

Har de papirene jeg Blunker

Godkjent bil og da eller?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #86 på: februar 03, 2016, 22:53:04 pm »

Den er godkjent ja.Se min 03 i prosjekter.
Loggført

Seaside VW klubb
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #87 på: februar 21, 2016, 22:30:15 pm »

Sjå det ja, flott bil huske denne fra srvwk treffet :-) eg kjørte type 3 ghia da...

Vel, bunnpanna er satt på bukker og såvidt påbegynt montering. 901 kassa er på plass :-) Litt utfordringer med fjærplatene til bærearmene, så her må nok slipes litt...


Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #88 på: februar 24, 2016, 08:59:24 am »

Et lite tips Endre om du ikke alt har gjort noe med det. Når du senker bilen framme kan det bli en utfordring å klare holde seg innenfor orginale mål på camperen . Nå skal ikke jeg påstå at bilen blir best med de orginale forstillingsmålene når den både blir senket å sikkert et annet felg/dekk valg en originalt , men det er de data  BT forholder seg til ved visning ved ombygging . Det finnes flere måter å løse det på
1 Kjøpe fôringer som gir deg ca 1 grad ekstra stilling av camber
2 Slipe ut større vandring til bolten i bilen å lage deg nye bolter med større skiver (da må du ha tilgang til dreiebenk og fres)
Sikkert mange andre måter å løse det på også men det er mye lettere å fikse det når du bare har bunnplate å ta hensyn til  Blunker Blunker
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #89 på: februar 24, 2016, 09:36:10 am »

Her er et bilde av orginalbolt sammen med to typer bolter jeg lagde selv. Jeg gikk for løsningen med å frese ut i feste på bilen samt bolt med større hode


* 20160224_092131.jpg (76.48 KB, 800x600 - vist 474 ganger.)
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!