Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #60 på: oktober 28, 2015, 22:20:39 pm » |
|
Hei Husker ikke sikkert, men lurer på om det ikke var rundt 25-30psi da jeg brukte de. Men husk at de er gamle og veldig glatte på vått underlag  IHar også overtatt stafettpinnen, i form av noen gamle dekk, etter Alf og monterte dette på ansen-felgene. Fornøyd med looken og dekkene kler felgene helt greit [ Vedlegg ] Hei Ny bil nye muligheter, skal si de dekkene får reist mye  Passer perfekt på Ansen felgene gjør de og  Dette blir bra Anders... Takk Svein  Dekkene har vært innom et par biler før ja... Hvor mange biler har det egentlig blitt opp gjennom? Jeg kommer ihvertfall på 5stk ink min. Forresten noen av dere tidligere eiere som har forslag til dekktrykk eller om man bør ta spesielt hensyn til noe med disse?
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #61 på: oktober 28, 2015, 23:55:22 pm » |
|
Du trenger ikke tenke så mye på alderen på dekkene, de var akkurat like glatte på vått underlag når de var nye  Jeg kjøpte dem nye i 2004 og hadde dem på 57'n et par sesonger. Siden har de vel vært innom bilene til Johnny, Svein og Alf om jeg ikke husker feil. De er helt greie å kjøre med men krever at du har litt spissing (toe-in) bak og at forstillinga også er på stell. I underkant av 30 psi burde gjøre susen til gatebruk, noe mer enn det vil slite dem på midten når felgen er såpass smal i forhold til dekket. Og vi ønsker lykke til! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #62 på: november 19, 2015, 18:13:53 pm » |
|
Takk for svar ang dekkene dere! Skal se om jeg ikke får justert de ulike vinklene selv, evt ta en kontroll på egnet verksted. Har kommer litt lengre med motoren også og ting begynner å falle på plass. Var en tur hos Erik på tirsdag og hadde en trivelig dag med litt bremsing og justering av motor. Testet ut to forskjellige eksostyper bla. og fikk ut noen tall jeg er veldig fornøyd med. Ser ut til å være en kurant gatemotor med maks-effekt på 5.5k og en helt ok momentkurve. Funnene fra bremsing med de ulike eksostypene (moderne CSP vs old schoold empi/scat) var på ingen måte overraskende og tallene var som følger: Empi m/reim: 74hk @ 5524rpm (103nm) CSP m/reim: 79hk @ 5750rpm (108nm) Empi u/reim: 83hk @ ca 5900rpm (113nm) CSP u/reim: 93hk @ 6126rpm (128nm) Konklusjonen er vel at vi er helt på grensen av hva empi-eksosen kan levere og den faller litt igjennom når turtallet økes. Forskjellen mellom empi vs csp er derfor mer markant når reima taes av og registeret flyttes noe oppover i turtall (5hk forskjell med reim mot 10hk uten). Kan forøvrig skyte inn at traktene ga 5hk ekstra mot ikke å kjøre noe (hverken filter eller trakt), billige hester med andre ord  Takk til Erik for en hyggelig dag!
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #63 på: november 19, 2015, 18:21:08 pm » |
|
Par stemningsbilder fra benken hører med.. (Videosnutt kommer senere)
 DSC_0059.jpg (46.76 KB. 800x450 - vist 463 ganger.)
 DSC_0060.jpg (51.31 KB. 800x450 - vist 505 ganger.) Ettersom dette var 'mekke-tirsdag' i tillegg kom vi et stykke på vei med montering i bil også 
 DSC_0064.jpg (62.98 KB. 800x450 - vist 509 ganger.) Fornøyd med looken!
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #64 på: november 19, 2015, 20:05:08 pm » |
|
Ser bra ut dette ja. Snart kjørbar 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #65 på: november 20, 2015, 10:48:30 am » |
|
Spennende, kjekt å følge med på.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #66 på: november 20, 2015, 23:40:38 pm » |
|
Ser bra ut dette ja. Snart kjørbar  Jau, må bare få unna noen små issues først!  Spennende, kjekt å følge med på.
Takk, ble ikke 500hk akkurat, men er mulig å ha mye morro med dette uansett  Her er forresten et par videoklipp fra bremsingen.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #67 på: november 22, 2015, 19:00:26 pm » |
|
Ser veldig tøft ut dette.  Eneste jeg lurer på ,er det tenkt å bruke luftfilter på de forgasserene/ traktene? Når en har kostet på så mye på motoren så synes ihvertfall jeg at det er synd at den skal dra inn "slipepasta" inn i motoren.. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #68 på: november 23, 2015, 09:52:43 am » |
|
Jepp, det er planlagt å ha en type netting over traktene til vanlig. Vi får tro det holder det verste unna.  Skal se om jeg ikke får tatt et bilde av de i morgen.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #69 på: november 23, 2015, 14:15:20 pm » |
|
Og næsten 10 heste mere med CSP eksosen 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #70 på: november 23, 2015, 23:03:15 pm » |
|
Og næsten 10 heste mere med CSP eksosen  Jau, godt å vite at nesten 50år med utvikling har gitt resultater 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #71 på: november 24, 2015, 00:03:45 am » |
|
Flott tråd!
Hva slags vifte bruker du? Leste at en doghouse-vifte dro 3 hk mer på 3000 rpm enn en 30hk vifte, da den må gi nesten dobbelt så mye luft (6-700l/m mot 350 på 30hk). 34 hk ga 400l/m, tror det lå rundt der på de andre singelportene.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #72 på: november 24, 2015, 07:48:59 am » |
|
Og næsten 10 heste mere med CSP eksosen  Jau, godt å vite at nesten 50år med utvikling har gitt resultater  10 hk forskjell på dette nivået er MYE! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #73 på: november 24, 2015, 10:09:29 am » |
|
Og næsten 10 heste mere med CSP eksosen  Jau, godt å vite at nesten 50år med utvikling har gitt resultater  Var rørdimensjonen lik på disse annleggene? Vanskelig å tro at man kan rote bort 10 hk i selve kollektoren.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #74 på: november 24, 2015, 13:43:59 pm » |
|
Og næsten 10 heste mere med CSP eksosen  Jau, godt å vite at nesten 50år med utvikling har gitt resultater  Var rørdimensjonen lik på disse annleggene? Vanskelig å tro at man kan rote bort 10 hk i selve kollektoren. Nei nei, ikke likt i det hele tatt. CSP er vel 38mm mot empi som er tilsvarende org. (30mm?). Det vil ha en grei innvirkning på ytelsen og kanskje spesielt ved høyere turtall.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #75 på: november 24, 2015, 13:52:27 pm » |
|
Flott tråd!
Hva slags vifte bruker du? Leste at en doghouse-vifte dro 3 hk mer på 3000 rpm enn en 30hk vifte, da den må gi nesten dobbelt så mye luft (6-700l/m mot 350 på 30hk). 34 hk ga 400l/m, tror det lå rundt der på de andre singelportene.
Takk Kjell Roar  Bruker vifte fra 1300SP (32mm) som gir ca 550l/m ved 4000rpm (gitt bruk av org. reimhjul, jeg bruker power pulley). Tidligere brukte jeg doghouse-vifte (35mm) og utvidet viftehuset noe for å få plass. Har ikke gjort dette denne gangen, så vi får se om det blir nok kjøling på toppene. Kjører dog uten oljekjøler i viftehuset, så det hjelper en del mot sylinder 3/4.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #76 på: november 24, 2015, 17:09:18 pm » |
|
Hvordan blender du av doghouse kjøleren når du kjører uten kjøler?
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #77 på: november 24, 2015, 17:29:42 pm » |
|
Hvordan blender du av doghouse kjøleren når du kjører uten kjøler?
Blender ikke av, viftehuset er av den gamle typen uten doghouse.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #78 på: november 24, 2015, 17:59:42 pm » |
|
Leste "dog" i innlegget og trodde du mente doghouse :-)
Mye godt arbeid her, moro med gamle/nye og egenproduserte trimdeler.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #79 på: desember 06, 2015, 21:10:52 pm » |
|
Kan ikke skryte på meg voldsomme fremskritt her dessverre, men noe har da blitt gjort. Har montert ett stk triangelstag bak, ikke tidenes patent, men tror det kan holde til denne motoren.
 DSC_0029.jpg (55.72 KB. 800x450 - vist 427 ganger.) I tillegg er alt av olje- og bensinslanger koblet opp og det nærmer seg oppstart med stormskritt. ( Klubbkamerater bes vennligst om å se bort fra farge og type koblinger på oljeslangene  )
 DSC_0087.jpg (69.79 KB. 800x450 - vist 464 ganger.) Har sluppet den ned fra bukkene også; og når bakenden setter seg litt tror jeg dette blir veldig snasent.
 DSC_0090.jpg (61.27 KB. 800x450 - vist 443 ganger.) Satser på oppstart neste mekkekveld! 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #80 på: desember 06, 2015, 21:26:56 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #81 på: desember 06, 2015, 23:15:14 pm » |
|
Takk Svein.  Håper det blir tid til et par kvelder før jul. Satser hvertfall på en runde neste tirsdag.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #82 på: januar 10, 2016, 23:41:18 pm » |
|
Hei og godt nytt år! Fikk tatt noen runder i garasjen i helgen og kommet et par skritt videre på bilen. Har fått byttet skrapelista på førerdøra, montert rattet skikkelig og satt inn berg-spak (60% reduksjon).
 DSC_0184-01-1280x720.jpg (56.21 KB. 800x450 - vist 431 ganger.) I tillegg har filter vært etterspurt tidligere her og dette er foreløpig løsningen jeg går for. Som nevnt holder det nok det meste av småstein ute av motoren.
 DSC_0195-720x1280.jpg (34.81 KB. 338x600 - vist 423 ganger.) Motoren ble også startet og alt fungerer tilfredsstillende. Det var vanskelig å motstå fristelsen for en prøvetur i finværet, så det ble tidlig sesongstart på bobla i år  Etter litt crusing rundt på området ble det konstantert to ting: 1. Kjørbarheten er virkelig på plass.. Motoren gir et bra skyv fra 1500rpm og oppover og vil gi masse kjøreglede neste sesong. 2. De nye/gamle dekka er ikke spesielt gode på snø 
 DSC_0179-01-1280x720.jpg (62.5 KB. 800x450 - vist 388 ganger.) Neste blir montering av linelock og skrapelist på passasjersiden, deretter er det bare å ta fatt på den brune bilen og få sveist inn bur mm.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #83 på: januar 11, 2016, 11:54:54 am » |
|
Bra fremgang! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #84 på: januar 14, 2016, 14:11:25 pm » |
|
Bra fremgang!  Takk for det, kommer seg nå  Ble mer eller mindre ferdig med linelock'en på tirsdag også, så nå er det ikke mye igjen før den er klar for sesongen.
 DSC_0197-01.jpg (52.31 KB. 743x417 - vist 358 ganger.) Fikk tid til nok en luftetur og et par forsøk på burnout i garasjen. Neste runde blir justering av berg-spak, den er tydeligvis vanskelig å få i 2. gir, da det ble opptil flere burnouts i revers 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #85 på: januar 14, 2016, 14:21:59 pm » |
|
Må vel nesten legge ut film av de revers-burnisene jeg... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #86 på: januar 14, 2016, 14:30:17 pm » |
|
Må vel nesten legge ut film av de revers-burnisene jeg...  Vel, du måå jo ikke 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #87 på: januar 14, 2016, 14:32:12 pm » |
|
Må vel nesten legge ut film av de revers-burnisene jeg...  Just do it... som en vintervarmer. 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #88 på: januar 14, 2016, 14:39:21 pm » |
|
Okey da... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #89 på: januar 14, 2016, 14:40:57 pm » |
|
You guys... 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
|