mars 28, 2024, 17:03:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??  (Lest 1371 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: mai 07, 2014, 23:18:38 pm »

Kjører rundt med en 30 hester fra ei brannpumpe i bobla mi. Har aldri før vært særlig opptatt av trimming etc, men litt mer opptatt av motor har jeg blitt de siste årene. Noe jeg ofte har fundert over er hvor mye "bremser" et orginalt luftfilter effekten på en 30 hester? Kan jo umulig være lett å få inn luft via disse tette konstruksjonene?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 07, 2014, 23:25:33 pm »

Har ikke prøvd i bremsen.. Men vil ikke tro det har noe særlig og si på arbeidsområdet til en 30 hester. Over 3000 rpm derimot.. kan det sammenlignes med lungebetennelse  Osteaktig
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: mai 08, 2014, 17:27:36 pm »

Det jeg har lurt på var å ofre filteret som sto på motoren min den gangen den var "vannpistol" å lage noe med litt mere åpninger i og et moderne filter inni..
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #3 på: mai 08, 2014, 21:28:24 pm »

Hvis du setter på et annet filter får du kanskje følelsen av mer effekt men også feil blandingsforhold på de fleste turtall og belastninger. Til daglig bruk fungerer oljebadfiltre temmelig bra, særlig hvis kjørbarhet er viktig
« Siste redigering: mai 08, 2014, 21:45:22 pm av K.H » Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: mai 08, 2014, 21:36:42 pm »

Tolk det som du vil:-) De fleste har nok oppdaget at selve biltypen og senking har vært i hovedfokus. Nå derimot er tiden inne for å rote mer med motor😄
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2014, 21:33:26 pm »

Testet... og det orginale filteret skal IKKE tilbake i orginal utførelse.
Dette med blanningsforhold skal jeg være tildels enig i men på min motor gir dette seg med en gang motoren begyner å bli varm. Motoren responderer mye raskere ved gasspådrag og bilen føles raskere. Det er nok ikke bare en følelse heller for motoren får raskere opp turtall og jeg må gire hurtigere enn tidligere.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!