mars 28, 2024, 18:52:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 23w Samba 1960 - Alexander Dale Oen sin buss skal på vegen  (Lest 28470 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #30 på: juli 18, 2014, 17:30:33 pm »

Hei!
Dette var virkelig hyggelig og et kjærkomment bidrag til prosjektet!
Har ikke fått opp PayPal-greien enda, så hvis noen har lyst til å bidra er det fint om dere bruker dugnadskontoen vår enn så lenge (i vanlig bank):
3632.57.17674
Husk å merke med "Prosjekt SambOen".
Tusen takk for initiativet og for at dere ønsker å hjelpe oss til å realisere dette prosjektet! God helg og takk igjen!

Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #31 på: juli 19, 2014, 19:33:17 pm »

Da har LP donert 5000 kroner, og utfordrer Follo VW-Klubb til å matche det bidraget. Dersom Lps leder klarer å ligge unna eBay, kan det bli mer senere. Evt. kan det innføres en eBay-avgift som skal betales til prosjektet.

Her er mine andre utfordringer:
- Dersom Berger fortsatt mener at min innsats for Bugrent hadde noen verdi, ønsker jeg at det kommer dette prosjektet til gode. Selv mener jeg at å få kjøre bussen er betaling god nok.

- Jeg utfordrer alle brukere av forumet å gi 100 kroner,eller i alle fall en 20ings.
- Alle som er på treff, ta en øl mindre, og gi pengene du sparer til dette prosjektet.
- De som evt. nå skylder meg penger, gi det til dette prosjektet. Dere vet selv hvem dere er.

Til slutt vil jeg bare foreslå mange lokale innsamlinger, sett ut bøsser der det er mulig. Mange var glade i Alexander, og jeg tror dette prosjektet har stort giverpotensiale.

Lykke til!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #32 på: juli 19, 2014, 21:27:14 pm »

Dette har jeg sett i praksis og fungerer knallfint: http://www.gofundme.com/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #33 på: juli 20, 2014, 12:52:16 pm »

Dette har jeg sett i praksis og fungerer knallfint: http://www.gofundme.com/
Takk for tipset, Dewil! Dette får vi prøve!
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #34 på: september 07, 2014, 01:53:08 am »

Her var det sannelig på tide med en oppdatering!

Prosjektet ble satt i gang nå i slutten av august, og vi har fått lagt inn noen timers dugnadsarbeid. Først vil jeg få lov til å takke for den utrolige responsen (spesielt fra LP) som har vært både her på forumet og ønsket om å bidra med både deler, arbeid og ressurser. Alt er til hjelp - og det skal ikke stikkes under en stol at det trengs rikelig av alle tre kategoriene! Takk også til de av dere som bidro til improvisert innsamling på SCC, og gjorde at vi kom opp i nesten 1500 på sambabøssen! Det tikker inn enkeltbeløp fra entusiaster her inne, noe som blir til uvurderlig hjelp for oss.  

Etter sommerferien har vi brukt tid på å gjennomgå hva vi har og hva som skal gjøres, skaffe sponsorer og koordinere dugnadsinnsats. Det blir en fast kjerne som kommer til å jobbe på bilen siden det er begrenset plass men fra tid til annen blir det større dugnader på "Der Krankenhaus". Omfanget er stort, men ikke umulig - og vi gleder oss til fortsettelsen.

Vi føler at vi har fått en veldig bra start på prosjektet fordi vi har vært heldige å få drahjelp fra solide aktører med genuint ønske om å hjelpe uten å forvente PR og stille masse krav: Far til Alex donerte et eldre ESAB sveiseapparat av den solide sorten. Dette trengte litt reservedeler, og det har vi fått sponset av Sveisehuset/TESS på Kokstad. De tilbød seg å hjelpe uten at vi behøvde å spørre, og har gitt oss tråd, rekvisita og gass til å komme i mål. Ferro-Bet sponser oss med Rustfjerner, topp produkter for å stoppe områder som er angrepet av overflaterust etter sandblåsing (og lagring uten etterbehandling). Jotun smeller så til med å sponse Jotamastic 2K grunning, og det ser ut som av vi får en veldig god løsning med lakken (Sealing Wax Red og Chestnut Brown) som Alex ønsket seg også!

I sum skal dette bli en solid og god løsning som skal holde i mange år. Alex samlet et stort lass med deler, noe vi drar nytte av nå. Hele sider og hjørner fra Autocraft står på vent, og skal limes/punksveises inn. Mange kilo med Klassicfab plater fra Syd-Amerika ligger klare for å bearbeides og sveises inn, sammen med en rekke godbiter fra bl.a. Creative Engineering. En avkappet front fra en donorbil skal spare oss for mye rettearbeid.

Vi gleder oss som sagt til å gå i gang, og skal prøve å holde dere oppdatert så godt som mulig utover høsten og vinteren! Skal prøve å få opp noen bilder her også.

En liten test etter behandling med Ferro-Bet og syregrunning.

Tre runder med ferrobet og stålbørste
Loggført
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #35 på: september 07, 2014, 10:00:52 am »

Da er en original verkstedhåndbok til typ2 fra 1959 straks på vei over fjellet med posten til broder Svein.....

Han kopierer den i sin helhet, så kan den sikkert gjøre nytte for seg i restaureringsprosessen av sambaen..... Blunker

Veldig bra jobba av Bergensgutta med RZR-Sune/RZR Andy i spissen, gleder meg til å se denne "live" neste gang jeg er vestover!

Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #36 på: september 08, 2014, 00:41:31 am »

Storartet det Dag - den vil komme til stor nytte! Dette er for oss et ganske omfattende prosjekt, men hvis noen absolutt skal trekkes frem vil jeg si at Svein har den største andelen i så måte! Svein og Alex inngikk engang et lite veddemål om å bli først ferdig med sine splittbusser, jeg husker at det ble nevnt underveis i prosjekt "Bløygen". Han gjorde en kjempejobb med sin bil og lærte masse underveis, noe som vi andre har dratt nytte av også. Svein minnet oss for en tid siden på at vi hadde lovet Alex hjelp, og tok initiativ igjen i vår til å fullføre samba-prosjektet.
Her blir uansett alle bidrag like høyt verdsatt, så takk igjen - Dag!
Vi har fått gjort litt småtteri i dag også, her er et bilde fra i kveld   
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #37 på: september 11, 2014, 22:12:25 pm »



Andre koser meg Samb0en.

Kommer sikkert bilder senere for nå er frontpanelet av. Kjekt med litt dugnad på vw og ikke bare bæring .. (som kommer tidsnok igjen Glad )

takk til Bønes Mat for deilig grillmiddag Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #38 på: september 12, 2014, 21:38:53 pm »

Mine brødre glemmer av og til at det finnes annet enn husmor sysler og facebook - her er facebook siden med bilder til noen får fingeren ut  Gliser

https://www.facebook.com/groups/143185749185386/
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #39 på: september 12, 2014, 21:39:32 pm »



as it is atm .
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #40 på: september 12, 2014, 21:45:49 pm »



RZR Bjørn og RZR Andy opererer pasienten på Krankenhaus
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #41 på: september 12, 2014, 21:48:49 pm »

Første planen var å bruke en donor front - men lyse (smågrå) hoder landet på nytt stål fra jazztobakkens land .
 Aleksander hadde kjøpt så mye grønt og flott stål at det føles mest riktig ikke å besudle Samb0en med gammal rust.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #42 på: september 12, 2014, 23:34:38 pm »

Et bilde til - Dr. Hans ser ut som en dreven kjevekirurg her - lar borret gå;)
Nå begynner det å minke på rusten, skal bli kjekt å få på plass litt metall igjen!
Vi har fått veldig god hjelp med sponsing fra Sveisehuset/TESS (utstyr og rekvisita), Ferro-Bet (rustbehandling), Jotun (Jotamastic grunning), Spesiallaget (Strip-All syrebad og grunning), Bergen Bygg og overflateteknikk (sandblåsing og epoxyzink) behandling av alt som skal på pulverlakk før det går videre til Bergen Eloksal for pulverlakkering. Det blir da full offshore-spec på behandlingen av understellsdetaljer.

Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #43 på: september 13, 2014, 14:27:43 pm »

Moro å se at dere er godt i gang. Vi får se til å finne noe mer penger til dere snart.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #44 på: september 13, 2014, 16:12:41 pm »

Du er en knupp mr.Lowlife  Kysser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #45 på: september 15, 2014, 17:25:22 pm »

Dette ser bra ut Glad Har dere fått opprettet noen annen donasjonsmetode eller er det fortsatt bankoverføring som gjelder?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #46 på: september 17, 2014, 20:14:31 pm »

Det er utrolig kjekt at det er så god respons fra alle kanter av landet!

Nå er vi godt i gang og vi ser med skrekkblandet fryd på den korte restaureringsperioden vi har fremfor oss.
Mai 2015 er hårete på et så stort prosjekt, men vi er mange bidragsytere og eieren av vognen spiste hårete mål til frokost hver eneste dag.

Med på lager har vi fått noen skikkelige gode sponsorere i form av produkter vi trenger til restaureringen.

- Jotun leverer Jotamastic
- Ferrobet leverer rustvask og rustfjerner.
- Autolakk leverer Glasurit lakk
- Sartor Biloppretting står ved sin sponsoravtale med Alex og lakkerer Samboen
- Spesiallaget på Askøy utenfor Bergen fjerner all lagringsgrunning fra Gerson samt lakk fra dørene med  syredypping samt sprøyter delene med Jotamastic.
- Tess leverer rekvisita
- Sveisehuset holder oss med gass, sveisetråd, sveisemaske etc.
- Bergen eloksal pulverlakkerer
- Bergen bygg og overflateteknikk sandblåser og sprøyter med zink epoxy

Disse er til stor hjelp for oss i dette prosjektet!!


Ellers er det litt skriverier i motorpresse;
Norsk Motorveteran skriver en helside i neste utgave om prosjektet.
Air Mighty kommer til å følge prosjektet og vil ha fast spalte frem til ferdig buss. Da lager de en full reportasje på bilen med Photo session etc.

Vi har sett at det er folk fra VWNorge som har donert penger til oss og det er vi VELDIG takknemmelige for! Tusen Takk!!
RZR Andy holder på med en Paypal konto for de som vil støtte prosjektet. Ellers funker kontonummeret i starten av tråden fint.


* 44.jpg (84.79 KB, 276x184 - vist 432 ganger.)
Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #47 på: september 17, 2014, 20:17:38 pm »


Til helgen blir det storstilt dugnad for å få inn penger til restaureringen.
Dugnadsgjengen Hel Ved bærer hele helgen for Statoil som flytter inn i sitt nye bygg i Bergen.

Dette er et dugnadsprosjekt fra ende til annen og vi er veldig takknemmelige for alle som ønsker å bidra på sin måte.

Sune:)
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #48 på: september 17, 2014, 22:34:15 pm »

Det er utrolig inspirerende for oss som jobber med bussen å se at så mange vil bidra! Tusen takk for alle bidrag, både store og små Glad

Det er riktig som Andrè skriver, Alex og jeg hadde et veddemål om hvem av oss to som fikk bussen sin først på veien. Med Alex sine over 200 reisedøgn i året, så halte jeg denne seieren i havn. Dessverre rakk aldri Alex å gi meg den whiskyflaska som vi hadde veddet om. Men da tenkte jeg (og flere med meg) at siden vi hadde lovet Alex å hjelpe han med å få bussen på veien, så skal vi holde det løftet. Og det skal sies at  jeg fikk også dugnadshjelp med min buss i sin tid, fra flere av de som idag har gått løs på SambOen. Så å jobbe sammen på splittbuss er ikke ukjent, og det er utrolig hyggelig, effektivt (ja, faktisk, selv om det blir litt skitpreik, kaffe, pizza og dekksparking også), inspirerende, og ikke minst moro! Glad

Takk til broder Dag for original verkstedshåndbok, den skal kopieres opp og legges på KrankenHaus Glad

mVWh Svein
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 14, 2014, 10:42:58 am »

Det skjer stadig noe













Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 14, 2014, 10:50:37 am »




















litt video
https://www.facebook.com/video.php?v=10152714195772279







https://www.facebook.com/video.php?v=10152716143877279







Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 14, 2014, 10:54:51 am »

om bildene blir for store , besøk facebook siden til prosjektet som blir langt oftere oppdatert, gjerne underveis akkompagnert Ace of Base som er blitt en slager og må spilles med jevne mellomrom for å holde koken oppe.

Andre, Svein ,Svein, Henning , Ørjan, Rolf med flere bor nå mer eller mindre på Kranken for å rekke deadline for sveisingen. Har vært MYE arbeid med ting som syns lite. Snart blir det store steg i riktig retning Glad 

¨'

https://www.facebook.com/groups/143185749185386/
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #52 på: oktober 19, 2014, 21:58:22 pm »

Heisan! Takk for hjelpen her Hans - prosjektet ruller videre, bit for bit. Nå har jeg gleden av å fortelle dere at de som ønsker å bidra via PayPal kan gjøre dette på http://samboen.com/bidra/ Stor takk til Kenneth og Sune som har nå har fått opp den nye siden til prosjektet i dag - her kommer det mer fremover, inklusiv sponsorinfo og feed fra FB for de som får utslett av sosiale medier. Glad 
 
Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 22, 2014, 21:55:18 pm »

Følg oss på web: www.samboen.com
Facebook : https://www.facebook.com/ProsjektSambOen

Vi setter stor pris på alle tilbakemeldingene fra dere !!! Tusen Takk!!

Mvh
Sune
Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #54 på: desember 15, 2014, 17:01:44 pm »


Hei folkens,

Vi har fått produsert et begrenset antall T-skjorter med Samboen logo på som skal selges til inntekt for restaureringen av Samba bussen til Alexander Dale Oen. Vi håper dere setter pris på tiltaket og ønsker å kjøpe denne skjorten.

Skjorten kan kjøpes på hjemmesiden vår: http://samboen.com/kjop-samboen-t-skjorte/

250 kr inkludert frakt.

Mvh
Sune på vegne av veldig mange som er del i dette prosjektet.


* AlexanderDaleOenT.jpg (93.05 KB. 591x429 - vist 323 ganger.)

« Siste redigering: desember 15, 2014, 17:05:10 pm av RZR Sune » Loggført
Ole Andreas
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Ski


Vis profil

« Svar #55 på: januar 04, 2015, 23:59:06 pm »

Hei!

Da har LP donert 5000 kroner, og utfordrer Follo VW-Klubb til å matche det bidraget. Dersom Lps leder klarer å ligge unna eBay, kan det bli mer senere. Evt. kan det innføres en eBay-avgift som skal betales til prosjektet.

Vi matcher ikke LP der enda, men vi har på seneste styremøte vedtatt å støtt opp under dette prosjektet.

Vårt bidrag er kr 2 500,- Bør dukke opp på konto om en dag eller to.
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #56 på: januar 05, 2015, 00:03:48 am »

Hei!

Da har LP donert 5000 kroner, og utfordrer Follo VW-Klubb til å matche det bidraget. Dersom Lps leder klarer å ligge unna eBay, kan det bli mer senere. Evt. kan det innføres en eBay-avgift som skal betales til prosjektet.

Vi matcher ikke LP der enda, men vi har på seneste styremøte vedtatt å støtt opp under dette prosjektet.

Vårt bidrag er kr 2 500,- Bør dukke opp på konto om en dag eller to.


Fantastisk! Tusen takk på vegne av hele gjengen!  Glad
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #57 på: januar 05, 2015, 07:31:52 am »

Bra. I løpet av uken vil LP og Follos medlemmer gi tilsvarende beløp. Oppfordrer flere til å hive seg på.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #58 på: januar 08, 2015, 09:34:20 am »

Hvordan går det med bilen?
En måned siden siste oppdatering på FB, vi venter i spenning... Glad
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #59 på: januar 08, 2015, 19:29:19 pm »

Bare til å dra ned å sjekke Dalland
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!