april 28, 2024, 12:47:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 148440 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: august 25, 2014, 14:57:55 pm »

Bygg fra scratch og bruk kvalitetsdeler. En telefon til Tor Øyvind og du har tatt et stort skritt i riktig retning mot 500 hk.

500hk eksos og innsugs system eksisterer ikke i handel så her må du bestemme deg for hva du ønsker og hva du har plass til. DKL gutta har kompetanse på sveising av rustfritt så en lekker eksos med V band hele veien og som plasserer turbo ved siden/over girkasse hadde kanskje funket? Eller tenker du på noe a la Porsche med en stor intercooler i vingen?
 
Mvh
BB

Tenker på å ha intercooler på innsiden av brannveggen, og reservoaret fremme..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: august 26, 2014, 14:05:00 pm »

Trenger hjelp til å bestemme meg for slaglengde veiv, deckheight på blokk og lengde på sylindre og råder.. Forslag?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: august 26, 2014, 18:09:39 pm »

Scat , Bugpack flensveiv , 84 el. 86 mm (T-4 main ) , råder i 5,7" lengde (scat , carillo  el. Pauter ) Std. deck og std. lengde på cyl 94 B, langslag ...( AA/Pauter cyl m/ Wiseco el. JE stempler )
Blir en fin 2332 ccm el . en 2442 ccm ..  Dette blir en bra underdel , nå er det jo toppene , turbon og FI som bestemmer resten ..

Mvh 
erich
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: august 27, 2014, 14:05:30 pm »

Ja, det høres ut som en bra underdel. Klarer jeg meg med Ultra wedge, eller bør jeg vurdere CE? CE topper er jo mye dyrere..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #34 på: august 27, 2014, 16:13:34 pm »

Ja, det høres ut som en bra underdel. Klarer jeg meg med Ultra wedge, eller bør jeg vurdere CE? CE topper er jo mye dyrere..

Se på det jeg skriver lengre opp i tråden og bruk det som utgangspkt. Du skal tross alt ikke kjøre rundt med 500hk konstant på banen men kun etter behov. Bygger du en solid longblokk så må du ta høyde for at den skal produsere 150 - 200hk som en vanlig NA motor. Under dette så blir behovet for overtrykk/turbotrykk så høyt at du ikke vil nå målet ditt.

200hk NA motor x 1 bar overtrykk = 400hk. 1 bar til, altså 2 bar, og du har 400 + 200hk i en korrekt bygget motor. 150hk NA motor x 1 bar overtrykk = 300hk. En bar til = 450hk. Nå er du altså oppi 2 bar og har fortsatt et stykke igjen for å nå målet ditt.

Wedgeport og ultra wegde ports har i flere tilfeller vist seg å kunne produsere nærmere 200hk NA på relativt store motorer fra 2 liter og oppover. Dette er da motorer som har høy komp og en kam som er tilpasset sånn noenlunde. Reduserer du kompen og skifter kam i en slik motor disse så mister du også mye effekt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bygget en solid grunnmotor med en kvalitetsveiv med 78 til 84mm slag. Jeg hadde, for enkelthetens skyld, valgt en TF1 eller en Auto Linea alu blokk. Jeg hadde benyttet gode H råder og kjøpt kam samt turbo fra Tor Øyvind. Sylinderne vil være en utfordring men Pauter lager vel noen som har vist seg å holde. Autocraft sine gamle, gode er fortsatt mulig å finne på feks TheSamba. Kanskje du til og med skulle vurdert 6 pinnebolter når du først er igang? Når det kommer til valg av topper så hadde jeg også lyttet til rådene du får fra Tor Øyvind. Han moser tross alt 1000hk ut av ettermarkeds AMC WBX topper i sin egen motor.

Eller du kan stille siktet ditt enda høyere og kjøpe dette: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1538556 6.80 på 402 meter har disse delene klart. Det skulle vel tilsvare en lav 9`er eller høy 8`er i Turboroadster. Da skal man holde innmari godt på hatten og finèr taket!  Glad

Mvh
BB


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #35 på: august 27, 2014, 18:58:33 pm »

BB: Hva koster disse blokkene?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #36 på: august 27, 2014, 19:05:08 pm »

BB: Hva koster disse blokkene?

Auto Linea fra CB koster $868: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1156
TF1 koster $1450: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1132484

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: august 27, 2014, 21:22:17 pm »

Anbefaler Skinne, og kombinasjon av kam og topper hos ham (helt siikkert Turbo som Kalle sier også). Da fungerer det sammen.  Han anbefalte meg å kjøpe CB sine CNC portede nye topper, så bearbeidet han disse + innsugene mine ytterligere + leverte en passende Pauter kam til det som var mitt formål. Ikke noe å si på prisen!

Karsten som er innpå her (Savannha67) fomidler nok gjerne kontakt.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: august 27, 2014, 22:40:45 pm »

Da får vi håpe dette blir brukendes..  Øyerulling

K001ESV    Wiseco 94mm Piston Set    1    $399.99    $399.99
CB1087    Teflon Buttons - 94mm pistons    1    $14.99    $14.99
HDALUMCASE    Super Duty Aluminum Case    1    $899.99    $899.99
     STUDSIZE: 10mmSTUD              
     BORESIZE: 94CYLINDERS              
     TYPE4MAINS         $195.00    $195.00
DPR84CHEVY    DPR Crankshaft Stroker 84mm, 2" Chevy Rod Journal, Balanced, 8 Dowels, Heat Treated    1    $399.99    $399.99
     JournalOptions: ALL411         $239.99    $239.99
     Wedgemating         $230.00    $230.00
cb2664    CB Performance 5.6" Chevy journal H beam Super Race Rods - set of 4    1    $269.99    $269.99
HVWAAPE3    Hot VW's All About Performance Engines #3 (Special Offer)    1    $9.00    $9.00
     Shipping: UPS Worldwide Expedited:    $864.77
     Sales Tax:    $0.00
     Total:    $3,523.7
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: august 27, 2014, 22:46:01 pm »

Gromme deler det der. Er det noen ulemper med wedge-veiv til gatebruk?

Edit: Tenkte på "flanged crank"
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: august 28, 2014, 05:45:09 am »

Det var rett og slett vanskelig å finne deler, det var tomt på hyllene.
Har enda ikke funnet sylindre. Utsolgt for flere av de gode.
Men setter pris på om noen vil opplyse meg mer om fordeler og ulemper med flanged cranck og wedgemating.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #41 på: august 28, 2014, 06:05:26 am »

Det var rett og slett vanskelig å finne deler, det var tomt på hyllene.
Har enda ikke funnet sylindre. Utsolgt for flere av de gode.
Men setter pris på om noen vil opplyse meg mer om fordeler og ulemper med flanged cranck og wedgemating.

Jeg liker at du ikke baserer så mye av motoren på eksotiske deler. De er dyre, ventetiden er lang og ofte er servicen elendig. Kvaliteten er også så som så. Vær nøye med hvilke rådebolter du får. De skal tross alt tåle en temmelig ekstrem belastning.

Jeg har wedge veiv i min stormotor. Så lenge wedgen er i god stand og ikke lekker så holder den ting fast. Flensveiv har jeg ikke erfaring med.

Pauter har sylindre. Rev (master) sine nye har også fått mye skryt. Søk og du finner. Pauter pleier å svare raskt på mail i det minste.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: august 28, 2014, 07:24:46 am »

Fant ikke rette sylinderen hos rev master, men har spurt etter pris hos Pauter
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #43 på: august 28, 2014, 07:28:28 am »

Dette bli "sweet" Glad
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #44 på: august 28, 2014, 10:13:21 am »

Fant ikke rette sylinderen hos rev master, men har spurt etter pris hos Pauter

Her: http://revmasteraviation.com/?p=156

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #45 på: august 28, 2014, 11:09:24 am »

De går til 82mm slag og jeg 84?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #46 på: august 28, 2014, 11:49:45 am »

Jeg kjører sylindre fra Jaycee (usikker på hvilken produsent det er), og de har tålt en del trykk i flere år. Ikke like mye som du skal gi gass på, men allikevel :-) Kostet ikke skjorta heller...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #47 på: august 28, 2014, 16:18:27 pm »

Fant ikke rette sylinderen hos rev master, men har spurt etter pris hos Pauter

Her: http://revmasteraviation.com/?p=156

Mvh
BB

Akkurat de der er med stempler, du får de uten og. Glad
F.eks. disse (som er ekstra lange): http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1669410
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #48 på: august 28, 2014, 16:46:09 pm »

Har sendt Mail til dem på thesamba
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #49 på: august 28, 2014, 19:18:07 pm »

Wisecoer og teflon buttons betyr ras...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #50 på: august 28, 2014, 19:54:10 pm »

Kan du uddybe den der Erlend?  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #51 på: august 28, 2014, 20:02:35 pm »

Gene Berg`s tanker om saken
http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=170
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #52 på: august 28, 2014, 20:07:26 pm »

Skal kikke på knapper etterhvert, fint dere tar det opp.
Men skal jeg kjøpe flysylindre til kr 1500, eller Pauter til 8000.-?
Eller er rev master priset pr stk?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #53 på: august 28, 2014, 20:09:11 pm »

Wisecoer har ikke stempelvegger på tvers av krysspinnen.

Buttonene faller ut, krysspinnen flytter seg og låser seg. Boom. Kalas.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: august 28, 2014, 20:16:27 pm »

Jeg kjører sylindre fra Jaycee (usikker på hvilken produsent det er), og de har tålt en del trykk i flere år. Ikke like mye som du skal gi gass på, men allikevel :-) Kostet ikke skjorta heller...
du har ikke en link?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #55 på: august 28, 2014, 20:21:44 pm »

Jay Cee lager ikke sine egne sylindre. Tidligere var det kina import som var re-brandet. Jeg har også blitt fortalt av en sikker kilde at han re-brandet CIMA/Mahle sine.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #56 på: august 28, 2014, 20:27:19 pm »

Nesten nederst på siden
http://jayceevw.com/products_pg-4
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: august 28, 2014, 20:27:43 pm »

Wisecoer har ikke stempelvegger på tvers av krysspinnen.

Buttonene faller ut, krysspinnen flytter seg og låser seg. Boom. Kalas.
selv om jeg har nå har bestil knapper, er det vel maskinert for klips eller låseringer som default?
Så jeg kan kaste knappene om jeg velger det?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #58 på: august 28, 2014, 20:29:51 pm »

Nesten nederst på siden
http://jayceevw.com/products_pg-4
joda, jeg så dem, men jeg trenger vel kjøleribber ?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #59 på: august 28, 2014, 20:31:34 pm »

Nesten nederst på siden
http://jayceevw.com/products_pg-4
joda, jeg så dem, men jeg trenger vel kjøleribber ?

Ikke hvis du kun skal kjøre 402 meter.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!