mars 29, 2024, 07:22:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 146561 ganger)
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #390 på: januar 22, 2015, 17:54:57 pm »

Rørgjengene har samme utvendige mål som rørdiameter.   
1/2 = 21mm
3/4=26,9mm
1= 33,7mm
Alle rør har lik utvendig diameter uavhengig av godstykkelse.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/British_standard_pipe_thread
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #391 på: januar 23, 2015, 07:51:04 am »

Takk for en fin link. Veldig informativt og forståelig på Wiki.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #392 på: februar 25, 2015, 15:06:57 pm »

Da har vi fått lukket blokka.  Glad
..Eller blokkene. En 400+ hester og en 500+ hester  Gliser


* IMG_2206.JPG (41.44 KB, 640x480 - vist 297 ganger.)

* IMG_2208.JPG (55.96 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)

* IMG_2211.JPG (15.03 KB, 640x480 - vist 327 ganger.)

* IMG_2215.JPG (56.54 KB, 640x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_2217.JPG (41.69 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)

* IMG_2222.JPG (58.27 KB, 640x480 - vist 386 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #393 på: februar 25, 2015, 19:38:21 pm »

Gratulerer,  stå på, nå er det bare kosejobben igjen  Gliser
Selv om jeg  bare skal ha en gassermotor med en brøkdel av effekten  er det mange tips å hente her, følger med!
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #394 på: februar 25, 2015, 21:01:36 pm »

hva slags guffe er det brukt mellom blokkhalvdelene?

Alex
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #395 på: februar 26, 2015, 07:20:34 am »

Takk for oppdateringene!

Jeg ser at det ikke er noen JPM kam i motoren ihvertfall  Glad Renner kamguffen av løfterne også? Og om jeg ikke har sagt det før så sier jeg det nå; tommel opp for åndingen din bak viftehuset.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #396 på: februar 26, 2015, 07:54:43 am »

Husker ikke hva guffa het, men det likner på Permatex bare tynnere. Smøres på begge halvdeler og skal lufttørke et par minutter.
Nei, kammen er nok Pauter, slipt på mål oppgitt av Skinne.
Kamguffen: Fikk noe lurium beregnet til innkjøring av kam fra en lokal leverandør. (Cam & assembley lube) men tørket det vekk og erstattet med tradisjonell "rødgrease" før jeg lukket blokka. (Kan sees på et av bildene)
Så i helga blir det montering av 30mm Gene Berg blueprinted oljepumpe og sylindre med stempler.
Skal og montere på topper og løftere for å kunne måle lengden på støtstengene. Disse konte stengene blir levert ferdig tilpasset av Skinne, koster en arm og en fot men skal visst være det beste.
Så når lengden på støtstengene er funnet, blir toppene, manifolder og throttlebodies sendt til Skinne for "tilpasninger"
Når han er ferdig får jeg tilbake porta topper, matchporta manifolder, throttlebodies med dyser, støtstenger, turbo og wg.

NB! De har fjernet pumpa med E85 i distriktet her.
Jeg var da bekymra for målet mitt på 500hk, siden det nå er større fare for bank med vanlig bensin. Etter å ha konsultert Skinne, ble jeg overbevist om at 500hk var "a walk in the park"  Gliser
Så har nå justert ned kompen til 7,5 ved å endre høyden på sylindrene, satser på vanlig pumpebensin.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #397 på: februar 26, 2015, 08:01:28 am »

hva slags guffe er det brukt mellom blokkhalvdelene?

Alex
Heter PrimeSeal.
Shit.. ser nå den er beregnet til type3..


* primeseal.jpg (136.02 KB, 608x509 - vist 292 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #398 på: februar 26, 2015, 08:15:55 am »

NB! De har fjernet pumpa med E85 i distriktet her.
Jeg var da bekymra for målet mitt på 500hk, siden det nå er større fare for bank med vanlig bensin. Etter å ha konsultert Skinne, ble jeg overbevist om at 500hk var "a walk in the park"  Gliser
Så har nå justert ned kompen til 7,5 ved å endre høyden på sylindrene, satser på vanlig pumpebensin.

Veldig VELDIG spennende! Nå går du opp upløyd mark. Hvor mye trykk mente han at du trygt kan kjøre med på vanlig bensin?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #399 på: februar 26, 2015, 08:27:57 am »

NB! De har fjernet pumpa med E85 i distriktet her.
Jeg var da bekymra for målet mitt på 500hk, siden det nå er større fare for bank med vanlig bensin. Etter å ha konsultert Skinne, ble jeg overbevist om at 500hk var "a walk in the park"  Gliser
Så har nå justert ned kompen til 7,5 ved å endre høyden på sylindrene, satser på vanlig pumpebensin.

Veldig VELDIG spennende! Nå går du opp upløyd mark. Hvor mye trykk mente han at du trygt kan kjøre med på vanlig bensin?

Mvh
BB

Han snakket om at det holdt med 1,9bar. Og om jeg får sitere Tor Øyvind: "Med den toppen, kammen og litt større turbo er du nærmere 1000hk enn 500hk" (!!!)  Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Men som avtalt med Skinne, oppskriften på motor får du kun med når du kjøper deler/kompetansen av Skinne Racing  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #400 på: februar 26, 2015, 08:31:45 am »

Han snakket om at det holdt med 1,9bar. Og om jeg får sitere Tor Øyvind: "Med den toppen, kammen og litt større turbo er du nærmere 1000hk enn 500hk" (!!!)  Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Men som avtalt med Skinne, oppskriften på motor får du kun med når du kjøper deler/kompetansen av Skinne Racing  Blunker

Jeg lytter! 1.5 - 1.7 bar er det jeg selv ville ha tippet på vanlig bensin uten noe lurium. Dette blir skikkelig spennende og jeg gleder meg om mulig enda mer til å følge med i fortsettelsen.

STÅ PÅ!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #401 på: februar 26, 2015, 08:43:02 am »

Han sa rett ut at om bunnen hadde tålt det, kunne vi tatt ut 7-800hk. Så vi "setter ned effekten" til 500hk.. Høres helt tullete ut, og jeg forstår det ikke helt, men den mannen sitter på spesiell kompetanse på akkurat dette feltet. Bare det med timing av kamgear, ble mange telefoner og flere kvelder i verkstedet for å treffe på tiendeler.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #402 på: februar 27, 2015, 23:59:18 pm »

Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #403 på: mars 02, 2015, 07:53:23 am »

Fått vippestellet på eh..stell.. og funnet lengde på støtstenger.
Demontert deler som sendes Skinne Racing for finslige forbedringer  Blunker


* IMG_2268.JPG (48.71 KB, 640x480 - vist 287 ganger.)

* IMG_2269.JPG (44.63 KB, 640x480 - vist 316 ganger.)

* IMG_2273.JPG (62.61 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)

* IMG_2295.JPG (60.9 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_2285.JPG (46.31 KB, 640x480 - vist 292 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #404 på: mars 04, 2015, 07:57:25 am »

Brukte Trond sin motor som markup og fikk planlagt oljeretur fra turbo.
Satser på å bruke 0,5mm restriktor inn(alt etter hvilken turbo Skinne velger), så bør holde med AN12 i retur.
Blir rett linje ned i sumpen via 90 graders bend med god åpning.
 


* IMG_2325.JPG (39.26 KB, 640x480 - vist 237 ganger.)

* IMG_2327.JPG (54.6 KB, 640x480 - vist 275 ganger.)

* IMG_2319.JPG (55.72 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)

* IMG_2318.JPG (15.83 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #405 på: mars 04, 2015, 11:40:34 am »

Veeeeeeeeldig mye rør da (sikker på at det ikke hadde vært bedre å være rørlegger enn snekker :-)) Stå på. Spennende
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #406 på: mars 06, 2015, 07:55:34 am »

Ja, ser det ble litt rotete med alle røra..
Da er motordelene trygt fremme i postkassen til Skinne, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet..
Har oljepumpa jeg kan montere, men så er det vel jevnt ferie til delene kommer tilbake..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #407 på: mars 10, 2015, 13:44:28 pm »

Fremdeles motorbyggerferie, så da kan jeg snekre litt hjemme på huset.
Men: Fikk bestilt godsaker fra Skinne i går kveld.
Stor Precision turbo med V flenser, Tial 46mm WG med Vflenser, dyser, konte støtstenger.
Så da kan jeg sette Tor Øyvind Skinne sitt kontonummer på Mars-lønninga mi.
Siden jeg skal ta ut så liten effekt på ett av map`ene, (under 200hk til cruising) trenger jeg stor WG med slapp fjær.
Så blir det en utfordring med plassering av minst 42mm rør til WG. Det må legges opp så avbøyning av eksosstrømmen skjer i fartsretningen. (En slags Y kobling)
Veldig greit jeg har god plass i høyden, lager bare nytt lexan deksel over "Porsche-vingen"
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #408 på: mars 10, 2015, 13:47:33 pm »

Siden jeg skal ta ut så liten effekt på ett av map`ene, (under 200hk til cruising) trenger jeg stor WG med slapp fjær.
Så blir det en utfordring med plassering av minst 42mm rør til WG. Det må legges opp så avbøyning av eksosstrømmen skjer i fartsretningen. (En slags Y kobling)

Skjønner at lærerkurven er bratt  Glad

Med din kollektor så hadde det kanskje vært enklere å hatt to utganger til WG? En på hver side av kollektor?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #409 på: mars 10, 2015, 14:17:19 pm »

Siden jeg skal ta ut så liten effekt på ett av map`ene, (under 200hk til cruising) trenger jeg stor WG med slapp fjær.
Så blir det en utfordring med plassering av minst 42mm rør til WG. Det må legges opp så avbøyning av eksosstrømmen skjer i fartsretningen. (En slags Y kobling)

Skjønner at lærerkurven er bratt  Glad

Med din kollektor så hadde det kanskje vært enklere å hatt to utganger til WG? En på hver side av kollektor?

Mvh
BB
Ja, ser den, hatt en utgang pr to rør, ellers er det vanskelig å få "blø" dem likt.. Rett og slett lage 2-1 kollektor for wastegaten  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #410 på: mars 10, 2015, 14:22:52 pm »

Siden jeg skal ta ut så liten effekt på ett av map`ene, (under 200hk til cruising) trenger jeg stor WG med slapp fjær.
Så blir det en utfordring med plassering av minst 42mm rør til WG. Det må legges opp så avbøyning av eksosstrømmen skjer i fartsretningen. (En slags Y kobling)

Skjønner at lærerkurven er bratt  Glad

Med din kollektor så hadde det kanskje vært enklere å hatt to utganger til WG? En på hver side av kollektor?

Mvh
BB
Ja, ser den, hatt en utgang pr to rør, ellers er det vanskelig å få "blø" dem likt.. Rett og slett lage 2-1 kollektor for wastegaten  Glad

Jepp. 2 til 1 med en v-band flens på enden for WG.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #411 på: mars 10, 2015, 14:27:12 pm »

Ser det helt klart for meg nå... Ooohhh... den saken blir stikkende opp av motorluka...


* wg.jpg (44.17 KB, 435x300 - vist 238 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #412 på: april 15, 2015, 07:55:20 am »

Da har jeg fått tilbake topper, og kunne prøvemontere grenrøra. Toppene så veldig bra ut! Tar det og som et godt tegn at det måtte sveises i CB sine big beef innsug  Glad Stooore hull..
Av en eller annen grunn manglet det rundt 30mm på at grenrøra skulle rekke over begge eksosportene.
Så jeg måtte kappe, og sette inn to biter. Slet litt med å finne 42.4x2.00 mm 316 rør, men fikk god hjelp av Petter i klubben.
Så har jeg funnet en god løsning for plassering av turbo og wastegate, mangler "bare" å utføre.
Måtte og lære å sveise syrefast med TIG først. Vil ikke påstå jeg kan det, men jeg fikk til å sveise så det virker solid og tett. Sjekket og innsiden med kamera, ser greit ut.


* IMG_2667.jpg (54.84 KB, 800x600 - vist 267 ganger.)

* IMG_2657.jpg (81.01 KB, 800x600 - vist 237 ganger.)

* IMG_2672.jpg (67.07 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #413 på: april 15, 2015, 08:11:50 am »

Det er V-band flens overalt på turbo og WG.
Så dette er planen for å montere turbo:
Har et 63mm rustfritt rør som jeg klemmer ovalt i ene enden, og sveiser på V-band i andre enden. (Må litt høyere for at luftfilteret skal gå klar av dynamo siden kompressorhuset er digert)
Så setter jeg dette oppå den T3 flensen på grenrør, streker rundt den ovale enden av røret, og sliper vekk overskytende av T3 flensen.
Da har jeg god plass til å sveise inn et 42mm rør til 46mm Wastegate. Dette kan jeg sveise inn nærmere turbo da alt blir smekrere med V-band.
Ved å plassere WG så høyt som mulig opp i kollektor klarer jeg å blø av mer likt i fra alle sylindre, og bør og få plass til å sette WG med inngang i flow retning til eksosen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #414 på: april 16, 2015, 11:04:40 am »

Anbefaler og syre/ beise sveisene så holder de en del lenger før rusten begynner å komme. Blunker

Blir motor av dette her  Gliser
Loggført

1300 - 68mod
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #415 på: april 16, 2015, 11:09:17 am »

Anbefaler og syre/ beise sveisene så holder de en del lenger før rusten begynner å komme. Blunker

Blir motor av dette her  Gliser
Er det du Petter? Smører jeg før eller etter sveising? Og hvor får jeg ta i dette? Har tenkt å montere bandasje etter å ha testet at det er tett.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #416 på: april 16, 2015, 11:10:09 am »

Gjort litt mer:


* IMG_2688.jpg (48.02 KB, 450x600 - vist 261 ganger.)

* IMG_2690.jpg (27.39 KB, 450x600 - vist 207 ganger.)

* IMG_2691.jpg (30.52 KB, 450x600 - vist 202 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #417 på: april 16, 2015, 12:06:00 pm »

Anbefaler og syre/ beise sveisene så holder de en del lenger før rusten begynner å komme. Blunker

Blir motor av dette her  Gliser
Er det du Petter? Smører jeg før eller etter sveising? Og hvor får jeg ta i dette? Har tenkt å montere bandasje etter å ha testet at det er tett.
Etter sveising...
Og nei Petter du tenker på heter "Wide5" her inne.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #418 på: april 16, 2015, 12:07:09 pm »

Anbefaler og syre/ beise sveisene så holder de en del lenger før rusten begynner å komme. Blunker

Blir motor av dette her  Gliser
Er det du Petter? Smører jeg før eller etter sveising? Og hvor får jeg ta i dette? Har tenkt å montere bandasje etter å ha testet at det er tett.
Etter sveising...
Og nei Petter du tenker på heter "Wide5" her inne.
Stemmer det ja. Tror det står adresse Randaberg og når jeg tenker meg om..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #419 på: april 16, 2015, 22:03:21 pm »


Etter sveis ja. Det så ut som sveisene du har lagt har vært nok så varme + ingen bakgass .hvilket resulterer i "koks" når det blir for varmt brender du ut egenskapene i det syrefaste materialet, så ruster det etter en stund spesielt også siden dette er et eksos anlegg som blir varmt og kaldt hele tiden. Beisepastaen er med på og danne en hinne over sveisen og det vil holde vesentlig lenger.

Koster noen kroner en sånn boks med syre, så om ønskelig bare ta kontakt så jeg hjelpe deg og syre det Glad

Ellers fåes det kjøpt på Rogaland Importservice,sveisehuset, temanorge og sikkert flere. 

Mvh Rein I.
Loggført

1300 - 68mod
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!