mars 29, 2024, 15:17:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt  (Lest 30653 ganger)
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: juni 09, 2015, 21:00:43 pm »

Det derfor du må ha 2"innkorta Mags Beam da Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #31 på: juni 16, 2015, 17:16:07 pm »

Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall...
Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉
Her med puma på topp og senkespindler...
[ Vedlegg ]

Hvis det er puma på topp så tror jeg det blir veldig bra med de spindlene. Hvordan bredde har du på forstillinga di? Glad
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #32 på: juni 16, 2015, 17:17:29 pm »

Du kan få litt problemer med senkespindler hvis de bygger litt for mye utover (noe de pleier å gjøre), hvis du har originale ovalskjermer. De vil subbe i skjermkantene i sving ved fjæring/bremsing.

Dette fordi hjulbuene på ovalskjermene/opp til 59 går et par cm lengre ned enn på nyere skjermer.

Fordel  ovalskjermer - ser ikke så høy ut foran originalt.
Bakdel - dårlig plass under skjermene for senking.


Faktisk ikke sikker på om det er ovalskjermer på denne? Jeg synes de ser høyere ut enn '55 modellen jeg hadde tidligere, men det kan være fordi den var lavere. Er det noen som ser et klart tegn på enten det ene eller andre?
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #33 på: juni 16, 2015, 17:17:50 pm »

Det derfor du må ha 2"innkorta Mags Beam da Gliser

Kanskje det ja Blunker
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #34 på: juni 16, 2015, 18:05:21 pm »

Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall...
Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉
Her med puma på topp og senkespindler...
[ Vedlegg ]

Hvis det er puma på topp så tror jeg det blir veldig bra med de spindlene. Hvordan bredde har du på forstillinga di? Glad
Standard bredde...
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #35 på: juni 29, 2015, 14:30:30 pm »

Det er ikke ovalskjermer på denne. Når kom den høye hjulbuen? Den var borte på 58 modellen i hvertfall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #36 på: juni 29, 2015, 15:17:51 pm »

Det er ikke ovalskjermer på denne. Når kom den høye hjulbuen? Den var borte på 58 modellen i hvertfall.

Skillet er mellom 57 og 58 modellene. Dvs oval og "bigwindow".
Ovalskjermer er helt sjef på originalbiler, men med 2cm lavere hjulbue ser det fort rart ut med mer enn veldig moderat senk.
58-61 skjermene har den høyere hjulbua men mye av formene fra ovalskjermene i seg som de senere mangler. Perfekte på en senket oval egentlig..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #37 på: juli 05, 2015, 19:54:50 pm »

Har litt lekkasje av girolje om dagen og tenkte jeg skulle i gang med å få fikset problemet. Fant ikke noen tydelig lekkasje, men mansjetten her ser ikke ut til å henge skikkelig på:


Stemmer det?

I forbindelse med denne lekkasjen er jeg litt usikker på hvor mye olje som faktisk er igjen på kassa også så tenkte å ta et oljebytte. Er det GL-4 som må benyttes, og isåfall hvilken olje anbefales? Koden er som vist (35 / 13 301 103 / D):



Når jeg først har bilen oppe på bukker tenkte jeg litt på å senke bittelitt forran. Pumaen står på hakkene som vist her:

Hvor mye lavere blir den av å senke ett hakk, to hakk, tre hakk osv? Ca 5cm ned hadde vært fint Glad


Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: juli 05, 2015, 20:18:21 pm »

Vi får se Glad Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring.
Hvor mye motor? ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #39 på: juli 06, 2015, 07:34:26 am »

Vi får se Glad Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring.
Hvor mye motor? ;-)

Det har nesten snudd litt igjen.. hehe  Tanken er å få senket den uten luft i første omgang også se om jeg er fornøyd med fremkomligheten uten mulighet  for å heise bilen ved fartsdumper og lignende. (Ja det er det jeg skal bruke lufta til, ikke legge den på bakken) Men vil kjøre lavt, så da får vi se..  Skal det bygges motor istedet så vil jeg ha noe skikkelig med en gang men da øker jo kostnadene med ny girkasse, bremser ++++
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #40 på: juli 06, 2015, 09:29:37 am »

I forbindelse med denne lekkasjen er jeg litt usikker på hvor mye olje som faktisk er igjen på kassa også så tenkte å ta et oljebytte. Er det GL-4 som må benyttes, og isåfall hvilken olje anbefales? Koden er som vist (35 / 13 301 103 / D):

Koden er den du såvidt skimter nederst i bildet ditt, banket inn. Det andre er delenummeret på girkassehuset.

Når jeg først har bilen oppe på bukker tenkte jeg litt på å senke bittelitt forran. Pumaen står på hakkene som vist her:

Hvor mye lavere blir den av å senke ett hakk, to hakk, tre hakk osv? Ca 5cm ned hadde vært fint Glad
Bobla kan senkes i 5,5mm intervaller.
http://www.volksworld.com/tech-guides/technical-information/vw-rear-suspension-adjustment-chart-9673
Loggført

Speed is no substitute for direction
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #41 på: juli 06, 2015, 10:40:05 am »

Gjelder dette for forstillinga også?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #42 på: juli 06, 2015, 11:13:51 am »

Nei, der må du sveise inn en justering, de finnes både trinnløse, eller med hakk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #43 på: juli 06, 2015, 14:43:11 pm »

Nei, der må du sveise inn en justering, de finnes både trinnløse, eller med hakk.

Har jo det, sjekk bildet en gang til Glad   Tenkte på hvor mange hakk som det utløser på en justerbar pumaforstilling. Er vel 8 hakk igjen der nå
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #44 på: juli 08, 2015, 09:23:09 am »

Da har det blitt bytta olje på girkassa og fikset lekkasje Glad Mansjetten på ene drivakselen hadde hoppet av litt.

Fikk senket bilen litt ekstra forran også. Har ikke fått prøvekjørt høyden helt enda så må nok finjustere litt..
Loggført
gearn
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Drammen


59´


Vis profil
« Svar #45 på: juli 08, 2015, 13:10:42 pm »

Så jo utrolig pen ut under!
Bilder etter senkinga?
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #46 på: juli 08, 2015, 16:14:29 pm »

Så jo utrolig pen ut under!
Bilder etter senkinga?

Ja den er ikke så ille, litt subbemerker helt i front, ellers rustfri og lekker  Gliser

Har ikke bilde etter senk enda. Klarer ikke bli fornøyd. Justerer pumaen forran men ender alltid opp med at den er 1cm høyere på venstre side. Hva er grunnen til det? Har googlet forskjellige justeringsmetoder og prøvd mye rart, men alltid samme resultat. Glemte selvfølgelig å måle før jeg begynte så det kan jo ha vært slik hele tiden uten at jeg har lagt merke til det
Loggført
gearn
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Drammen


59´


Vis profil
« Svar #47 på: juli 09, 2015, 16:39:00 pm »

Så jo utrolig pen ut under!
Bilder etter senkinga?

Ja den er ikke så ille, litt subbemerker helt i front, ellers rustfri og lekker  Gliser

Har ikke bilde etter senk enda. Klarer ikke bli fornøyd. Justerer pumaen forran men ender alltid opp med at den er 1cm høyere på venstre side. Hva er grunnen til det? Har googlet forskjellige justeringsmetoder og prøvd mye rart, men alltid samme resultat. Glemte selvfølgelig å måle før jeg begynte så det kan jo ha vært slik hele tiden uten at jeg har lagt merke til det

Det er nok pga det er førersiden. Mener den alltid er litt høyere der pga vekta   Blunker
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #48 på: august 17, 2015, 19:00:13 pm »

Holdt på å rydde litt i garasjen i dag, så etter å ha gått forbi bilen mange nok ganger måtte jeg inn å hente nøklene 
Hatt en tempsensor liggende som jeg ville få montert så gjorde det. En slik en:



Plassert istedet for peilepinnen, har lunka litt på tomgang når jeg tok bildet:


Så etter en god kjøretur, litt ny bensin på tanken og enda mer kjøring så har den stabilisert seg fint slik:



Kjapt regnet ca 90 grader tipper jeg. Er det for varmt eller kaldt for hva den skal være? Er vel ganske vanlig med 90 driftstemp på andre biler, så det bør være OK?
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 23, 2015, 18:54:17 pm »

Da er sesongen over og bilen i garasjen. Har ett ønske om å oppgradere bremser til neste år. Vil ha bremser som kan godkjennes på bilen og oppgradering til skivebremser både forran og bak. Er det CSP eller Kercher som gjelder? Usikker på om jeg vil ha 5x205 eller 5x130 boltsirkel, men mulighet for å raskt kunne bytte hadde vært kjekt(slik som Airkewld har)..
Loggført
J.R.H
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: florø



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 23, 2015, 21:29:00 pm »

Flott bil du har👍🏻
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #51 på: november 26, 2015, 14:53:20 pm »

Går litt videre hvertfall. Fuchs er på plass:


Forstilling er under produksjon hos Mags, så får vi satse på at det blir bra til våren Glad Må ha meg nye bremser etterhvert og det ser ut til å bli komplett CSP skiver forran og bak.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #52 på: november 26, 2015, 16:33:26 pm »


* image.jpg (83.42 KB. 720x534 - vist 333 ganger.)

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #53 på: november 27, 2015, 11:48:24 am »

Fuchs og smalet forstilling, hvilken dekk dimensjon skal du ha foran?
Loggført

Speed is no substitute for direction
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #54 på: november 27, 2015, 11:59:27 am »

Fuchs og smalet forstilling, hvilken dekk dimensjon skal du ha foran?
Vet ikke dekkdimensjon enda. 165/45/16 blir det mest sannsynlig da det gir det utseendet jeg er ute etter.
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #55 på: desember 12, 2015, 13:11:21 pm »

Er det noen som tilfeldigvis kanskje har noen bilder av denne bilen fra tidligere treff osv? Den har hatt samme regnummer siden den kom til Norge i 1959,  Z16937. Hadde satt stor pris på om noen hadde noen bilder Glad
Loggført
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #56 på: februar 01, 2016, 16:27:26 pm »

Tar litt tid mellom oppdateringene på vinteren siden det er så stille i garasjen. Har sanket sammen litt deler som skal på bilen slik at jeg er klar til våren  Blunker
- 4" smalnet forstilling fra Mags komplett med dempere, styrestag, overhalt styresnekke, styredemper, korta fjærpakke med lenkearmer. Venter bare på CB drop-spindlene så er mye klart for å starte monteringen foran.
- CSP skivebremser ventilert+slisset og borret foran og slisset og borret bak. Ny CSP tokrets hovedbremsesylinder.
- Fjærplater fra Atomwerk som senker 2,4"

Satser på at fjæring og bremser fungerer bra nå  Glad







Må nesten nevne verktøy innkjøp også. Etter å ha drømt om det i flere år ble det endelig løftebukk/sakseløfter  Gliser  Techlift S2E fra EFmotor. Fungerer perfekt på boble!


Nå må jeg bare ha meg ny garasjeport så jeg får utnyttet løftehøyden helt(men det visste jeg jo før jeg kjøpte den)..
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #57 på: februar 01, 2016, 18:57:00 pm »

Må nesten nevne verktøy innkjøp også. Etter å ha drømt om det i flere år ble det endelig løftebukk/sakseløfter  Gliser  Techlift S2E fra EFmotor. Fungerer perfekt på boble!


Se her ja. Gratulerer. Har lyst på sakseløfter selv. Greit når en ikke har høyden til en to-søyle.
Loggført

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #58 på: februar 03, 2016, 14:03:02 pm »

Wow - en sånn sakseløfter har jeg lyst på
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

-57Oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 425
Bosted: Aksdal



Vis profil WWW
« Svar #59 på: februar 19, 2016, 08:25:14 am »

Flott bil, gamle bilen til Mikkel, "Ovalt", dette vell, kjøpte min oval av han jeg og.
Loggført

-57 oval
-2011 CC
-07 Touran
-01 Bora
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!