mai 29, 2024, 02:41:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justerbare fjærplater - svingaksel  (Lest 3910 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: juli 17, 2008, 23:19:07 pm »

Hva slags erfaringer har folk gjort seg med disse med tanke på kvalitet etc?

Prisforskjellen på de rimelige og de dyre er relativ kvass. Eksempelvis de fra CIP1 kontra CB sine.



Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: juli 18, 2008, 19:06:08 pm »

Ingen som har og bruker disse?

Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 25, 2008, 19:44:32 pm »

Disse

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4010

versus

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=717


God prisforskjell, men hva med kvaliteten? Er den verdt forskjellen, med utgangspunktet at jeg vil ha god kvalitet?

Loggført
Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #3 på: august 25, 2008, 19:58:32 pm »

Har ikke sett CB sine men kjøpte selv de fra cip1.com og jeg synes de så veldig spinkle ut, da tenker jeg på der hvor de hadde sveiset på stopperen.
Loggført
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #4 på: august 25, 2008, 21:22:00 pm »

Også har du sway-a-way sine:
http://www.swayaway.com/SpringPlates.php
Pleier å være ok produkter derfra

Har litt lyst på selv også, men jeg har lange aksler på min og da utgår Cip1
Loggført

73 GTV
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: august 26, 2008, 14:07:18 pm »

Jeg har brukt sway-a-way på min bil i 13 år, har aldri hatt noe problemer med de Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 19, 2008, 14:47:32 pm »

Spør igjen før jeg kjøper:

har noen kikket på CB og sway-away sine og konkludert med hva som er best? Er det noen forskjell i det hele tatt, eller er det kun merkevarebygging? (begge er vel solide levrandører)
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 19, 2008, 16:19:43 pm »

dette er lager vare i norge også  Blunker

http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10638

http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10639

usikker på hvem som lager disse men du skal ikke se borti fra att det er de samme asiaterene som lager disse, som lager for Cip1 og muligens Sway Away

husk på att du trenger spesielle foringer på den ene siden 
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 21, 2008, 21:51:12 pm »

se pm
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 27, 2008, 22:02:12 pm »

CIP

CIP sine kommer fra Latets rage, noe mer enn det visste de ikke. Etter en kikk på siden til LR, og katalogen så virker det mer som om de er en distributør enn produksjonssted.


Sway-away

Disse produseres innomhus og ferdigbehandles der.


CB

Disse produseres av sway-away ifølge CB. Litt uklart om det var en design/materialvalg av CB, eller om det var sway-away sine som ble solgt i CB`s butikk.
« Siste redigering: oktober 29, 2008, 22:22:55 pm av JTWE » Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 29, 2008, 22:23:11 pm »

Oppdatert med de fleste leverandørene.



Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: februar 18, 2010, 20:28:18 pm »

To varianter som jeg synes ser ut som en bedre løsning enn de "vanlige" da fjærplata og den delen som kobles mot navet sitter fast sammen i motsetning til bare en forspent skrue som dytter mot.

911, men prinsippet er det samme
http://www.elephantracing.com/suspension/springplate/SpringPlateWithTbarAndBoltAnotated.jpg


Og 944


Tanker?
I teorien kan vel navet forlate fjærplata?
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: februar 18, 2010, 21:36:03 pm »

Likte den tegnede utgaven!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #13 på: februar 18, 2010, 21:47:58 pm »

Hva er poenget med justebare fjærplater om man ikke skal variere høyden ofte eller er veldig lat?
Høyden kan finjusteres innenfor 5mm ved å vri inne/ute og da har du ihvertfall fjærplater du kan stole på  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: februar 18, 2010, 21:49:51 pm »

Hva er poenget med justebare fjærplater om man ikke skal variere høyden ofte eller er veldig lat?
Høyden kan finjusteres innenfor 5mm ved å vri inne/ute og da har du ihvertfall fjærplater du kan stole på  Blunker

Det er veldig fint for finjustering for å litt lettere treffe riktig/jevn høyde.

Samt at man lett kan variere høyden/forspennet for folk som trenger det (baneløp, dårligere veier etc...)
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 18, 2010, 21:53:17 pm »

Jeg ville ha godt for Swayaway sitt sett.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #16 på: februar 20, 2010, 16:43:28 pm »

Hadde ikke vært redd for å kjøpe produkter fra Elephant racing. De er rimelig seriøse og har et godt navn i Porsche miljøer.

Porsche sine justerbare fjærplater(både 944 og 911 Carrera) har den fordelen at man også kan justere Camber(fremste hullene på bildet). Synd de ikke er bolt-on til bobla Trist

For å sette opp en bil skikkelig når man gjør en 4-hjulskontroll bør den samtidig vektes slik at bilen "presser" jevnt mot bakken på alle hjul. Man kan i teorien ha en bil som har perfekte hjulvinkler, men som hviler på diagonalen. Dette ser man gjerne ved kraftig oppbremsing hvor ene siden blokkerer først.
Er dessverre ikke så mange verksteder som har utstyr for dette
Loggført

73 GTV
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: februar 20, 2010, 21:09:35 pm »

lage:


* pl4.jpg (63.47 KB, 512x384 - vist 181 ganger.)

* pl5.jpg (55.88 KB, 512x384 - vist 161 ganger.)

* pl7.jpg (64.05 KB, 512x384 - vist 181 ganger.)
« Siste redigering: februar 20, 2010, 21:11:21 pm av Martin » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!