mars 29, 2024, 01:46:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?  (Lest 13515 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #30 på: desember 03, 2014, 19:35:27 pm »

Det må vel ha vært en veldig stor forskjell på å kjøre med senkespindler og uten? Jeg kan ikke helt se det utav det du skrev. Kan du si noe mer om det?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #31 på: desember 03, 2014, 19:54:10 pm »

kort fortalt var det ikke så stor forskjell mellom senkespindler og det oppsettet jeg hadde med 185/55 dekk. Antakelig fordi jeg da fortsatt hadde brukbare vinkler på bærearmene. Skal se om jeg kan få et bilde under bilen slik den står i dag for å se hvordan vinklene på bæreamene er nå. 
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 03, 2014, 21:30:12 pm »

Min erfaring er at Ghia ikke trenger like mye senk foran som bobla for å få det rette stuket. Har sikker noe med hvordan skjermene er designet i forhold til på bobla. dessuten er nok Ghia tyngre i fronten enn bobla også, noe som gir bedre komfort.
På min Ghia har jeg aldri hatt mer enn 50% senk på forstillingen. Prøvde en tur helt i starten etter at jeg hadde lakket bilen med senkespindler og forstilling på maks høyde, men det ble alt for mykt og lavt.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #33 på: desember 03, 2014, 22:42:00 pm »

Det har du nok helt rett i Øyvind.

Jeg krabba ut i garasjen, og begynte med å måle høyden fra gulvet til bunnplata:

*  (82.06 KB. 600x429 - vist 209 ganger.)


Dette er nok høyere enn mange har boblene sine vil jeg tro...

Og slik ser bærearmene ut:

* barearm.jpg (101.41 KB. 600x450 - vist 254 ganger.)


Litt vanskelig å se men den underste peker oppover og det gjør den øvre også. (kameraet står tilnærmet i vater)

Pluss jeg ser det er på tide å bytte mansjetter og antakelig bærekuler....

Men dette stemmer med det jeg merker; nemlig at den er stiv og støytete slik den er nå

« Siste redigering: desember 03, 2014, 22:50:41 pm av grelland » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #34 på: desember 04, 2014, 12:40:18 pm »

Lurer på om noen har forsøkt bay spindler på boble forstilling? Øvre bærekule må snus i så fall. Aner ikke om det er noe i det, men kunne vært spennende å prøvd for å se hvordan den ter seg  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #35 på: desember 04, 2014, 13:09:29 pm »

Dette er vel enkel geometri. Å tro at fjærene blir stivere fordi de roteres rundt sin innfestning er feil.
Å ha bærearmene i angrepsvinkel, dvs pekende nedover i bakkant, er essensiellt.
Dropspindler gir feil KPI, men kan kanskje kompensere for manglende angrepsvinkel forøvrig?
Boble forstillinga er feilkonstruert uansett, pga. ingen camberkompensasjon ved nedfjæring.
Hva er den gyldne middelvei mellom disse kompromisser er vel spørsmålet?
« Siste redigering: desember 04, 2014, 13:12:55 pm av A.Hole » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #36 på: desember 04, 2014, 13:34:53 pm »

er det noen som tror at fjærene blir stivere da? BILEN oppleves stivere fordi fjæringen blir borte....
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #37 på: desember 04, 2014, 19:26:14 pm »

KPI er som nevnt dårlig i utgangspunktet,og blir vel vanligvis heller bedre med senkespindler, enn dårligere.
Fjæra blir ikke stivere med original bredde nei, det er vi nok enige om alle mann. Problemet er vi nok enige om at er vinkelen på armene, samt at de ikke er parallelle.

Nå må du komme med noen påstander Hot Owl ;-)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #38 på: desember 04, 2014, 19:30:00 pm »

Min er faktisk så stiv at hele forestillinga setter seg fast. Jeg har aldri opplevd det som farlig, bare ukomfortabelt. At bilen skal hoppe av veien etc... Det der er bare tull etter min mening og erfaring. Det farlige ned dønn stiv forstilling, er ei bakstilling som mer totalt lealøs.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #39 på: desember 04, 2014, 21:26:36 pm »

Min er faktisk så stiv at hele forestillinga setter seg fast. Jeg har aldri opplevd det som farlig, bare ukomfortabelt. At bilen skal hoppe av veien etc... Det der er bare tull etter min mening og erfaring. Det farlige ned dønn stiv forstilling, er ei bakstilling som mer totalt lealøs.

Min også.. Setter seg fast og føles som jeg like godt kunne sveiset sammen hele greiene  Osteaktig
Den ene forskjermen er av for tiden så jeg tok en titt på det i kveld. Den er faktisk ikke senket mer enn at armene peker litt oppover, ikke så mye som jeg trodde. Alle kulere og dempere er langt fra å bunne. Hvis jeg står på dempertårnet og hopper klarer jeg kanskje å den til å røre seg noen mm ned  Øyerulling

Det var vel jeg som nevnte det med å hoppe av veien. Nå skal det sies at bilen min heller aldri har tatt sats og faktisk hoppet av veien.
Tidligere var den som du nevner dønn stiv foran med slapp og myk bakstilling. Lå flatt og fint i svingene siden fronten ikke ville krenge men bare til man plaget den litt mer og den løftet det indre forhjulet siden bakenden ville krenge. Ikke gunstig. Nå er den stivet opp og har justerbare dempere bak. Med disse justert "ukomfortabelt" så bakenden er nesten like stiv som foran kan bilen virkelig plages på svingete vei. Oppleves mer eller mindre som en gocart. Ved et par tilfeller av i overkant aktiv kjøring på svingete vei har jeg truffet ujevnheter i veien som har fått bilen til å glippe taket og hoppe litt sidelengs som følge av null fjæring. Du kan godt mene at det er bare tull men det oppleves som høyst reelt  Glad Men kun noe som forkommer ved uheldige omstendigheter i alt for høy hastighet.
« Siste redigering: desember 04, 2014, 21:35:02 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #40 på: desember 04, 2014, 21:52:13 pm »

Bare for å skape mere diskusjon.helt utenfor tema Øyerulling
Det må da være bedre å kjøre en 4" innkortet forstilling uten dempere
med fjøring enn en uten fjøringsvei annet enn i dekkene ?
Loggført

bumblebee
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #41 på: desember 05, 2014, 10:09:07 am »

På balljoint forstilling så blir det ennå stivere med smalnet forstilling så den kan du fint kjøre uten dempere siden den allerede sitter fast. På linkpin er ikke dette problemet ett tema, kjøre uten dempere på ei forstilling som går fritt og fint opp og ned uten dempere er for spesielt interesserte, og jeg vil helst ikke vite om det.

Rocket, høres ikke behagelig ut å miste festet slik, har kjørt virkelig mye tulling med min og aldri opplevd noe slikt foran, bare bak, min er forøvrig senket 3 knepp inne og ute bak og har litt løse dempere.
Jeg har prøvd masse forskjellige innstillinger på fjærpakkene mine uten at det har gjort noe forskjell, har også hatt den litt høyere for å prøve det, men nei fortsatt forbanna stiv. 135 dekk ga jeg opp fort da ble det for stivt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 05, 2014, 10:56:15 am »

Rocket har jo den ultimat Beamen i Gang nå da;D Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #43 på: desember 05, 2014, 11:29:24 am »

Min er faktisk så stiv at hele forestillinga setter seg fast. Jeg har aldri opplevd det som farlig, bare ukomfortabelt. At bilen skal hoppe av veien etc... Det der er bare tull etter min mening og erfaring. Det farlige ned dønn stiv forstilling, er ei bakstilling som mer totalt lealøs.

Min også.. Setter seg fast og føles som jeg like godt kunne sveiset sammen hele greiene  Osteaktig
Den ene forskjermen er av for tiden så jeg tok en titt på det i kveld. Den er faktisk ikke senket mer enn at armene peker litt oppover, ikke så mye som jeg trodde. Alle kulere og dempere er langt fra å bunne. Hvis jeg står på dempertårnet og hopper klarer jeg kanskje å den til å røre seg noen mm ned  Øyerulling

Det var vel jeg som nevnte det med å hoppe av veien. Nå skal det sies at bilen min heller aldri har tatt sats og faktisk hoppet av veien.
Tidligere var den som du nevner dønn stiv foran med slapp og myk bakstilling. Lå flatt og fint i svingene siden fronten ikke ville krenge men bare til man plaget den litt mer og den løftet det indre forhjulet siden bakenden ville krenge. Ikke gunstig. Nå er den stivet opp og har justerbare dempere bak. Med disse justert "ukomfortabelt" så bakenden er nesten like stiv som foran kan bilen virkelig plages på svingete vei. Oppleves mer eller mindre som en gocart. Ved et par tilfeller av i overkant aktiv kjøring på svingete vei har jeg truffet ujevnheter i veien som har fått bilen til å glippe taket og hoppe litt sidelengs som følge av null fjæring. Du kan godt mene at det er bare tull men det oppleves som høyst reelt  Glad Men kun noe som forkommer ved uheldige omstendigheter i alt for høy hastighet.

Det at den stivner er en rar greie. Hva skjer når bilen jekkes opp? Står bærearmene fortsatt på samme sted eller ramler de ned?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #44 på: desember 05, 2014, 11:45:16 am »

Noen som har forsøkt å ta bort fjærbladene i forstillingen, bytte dem ut med en gjennomgående bolt for å holde fast torsjonsarmene, og deretter bytte ut støtdemperne med coil-overs?
Da jeg kjøpte ghian min var det luftfjæring foran. Det var ingen blader i gjennom forstillingen, men en gjennomgående rør med bolter i begge ender som sikret fast torsjonsarmene. Jeg tok dette bort, og monterte det tilbake til originalt. Jeg må si at comforten var mye bedre før. Nå er bilen mye stivere. Har originale olje-dempere.

Har imidlertid det gamle oppsettet, og vurderer på sette dette tilbake for å forsøke. Tiden vil vise hva jeg gjør.

ghia69
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: desember 05, 2014, 12:00:57 pm »

Var det røret forankret sideveis i senter? Eller hva sikrer bærearmene mot sideveis bevegelse. Det er jo i mitt hode en elegant løsning hvor dette røret fungerer som stabstag.

Type 3 har vel en slik løsning
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #46 på: desember 05, 2014, 12:26:26 pm »

Røret gikk tvers gjennom forstillingen, med bolter i enden gjennom armene. Har nok ingen stab.stag funksjon.

ghia69
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #47 på: desember 05, 2014, 12:46:56 pm »

Seriøst? Et stivt rør mellom bærearmene og coilovers..
For det første antar jeg at dette røret ikke var festet på midten av forstillinga, det ville eliminert all form for fjæring om røret er stivt. Å ikke ha noe festepunkt i senter vil som Roy nevner være veldig ugunstig for sideveis belastning, lagrene og tetningene i sidene på forstillingsrøra får nok mer å gjøre enn de setter pris på.
Hvis jeg forstår dette rett og man har et stivt rør mellom bærearmene har man ikke lenger uavhengig fjæring på hvert hjul. Da begynner vi å snakke steinalderforstilling.. I tillegg er de originale demperfestene/tårnene konstruert for å holde en slapp oljedemper som demper bevegelser, ikke være festepunkter for bilens primære fjærer.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #48 på: desember 05, 2014, 13:12:16 pm »

Det røret ghia69 snakker om går ikke i sporet til bærearmene så de låses, men holder de på plass i rørene. Det vil derfor være uavhengige fjøringsvei.
Det med belastning og holdbarhet er jo et tema.
Loggført

bumblebee
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #49 på: desember 05, 2014, 13:37:29 pm »

Det finnes ingen lagre som tar opp sideveis belastning på bærearmene, siden det er festepunktet på midten som tar seg av den oppgaven på original forstillingen.

Men det stopper ikke folk som er ute etter noen kjappe kroner. Slik jeg husker kittet så er det bare en lang gjengestang med ett radielt lager på hver side. Alt sikret av en nyloc mutter på hver side.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #50 på: desember 05, 2014, 16:42:26 pm »

Litt tilbake med dette at forstillingen "stivner". Tenkte litt på at disse kuleleddene er retningsbestemte. Kan det være at retningen på bevegelsen i kuleleddet ikke er 100% riktig i forhold til spindelens bevegelse når bilen fjærer ned, slik at de leddene som er retningsbestemt "kiler seg" litt fast?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #51 på: desember 05, 2014, 16:52:23 pm »

http://vwrepublic.com/forums/index.php?topic=99.0
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #52 på: desember 06, 2014, 00:24:44 am »

Jeg har Balljoint standard bredde Puma og bruker Cb sine +20% stivere fjærpakke.
Cb senkespindler og i tillegg har jeg Spax's Coilover's fra Red9 Design.
Har satt pumaen på midten og kan i tillegg finjustere høyden og stivheten på demperene.
Dette er nå satt i komfort stilling😇Har her mulighet til å justere ned høyden ca 5-6 cm og det samme opp. Hvis jeg senker pumaen i bånn og løfter den litt på fjærene og justerer stivheten, blir den meget stiv. Men ikke så stiv som en puma i bånn uten senkespindler, men ikke langt unna. Med alt i bånn legger den seg ned på rammehode.
 Fartsdumper blir forsert med letthet i 30-40 km/t uten att den hopper over....
Har ikke noe spesial kompetanse på dette feltet, men har lest meg litt opp på nett.  
Har vel bestandigt hatt lyst til å prøve ut noe nytt for hver sesong, for å se om det er noen forskjell fra forrige oppsett....
Også er det jo mye tips å triks som kommer opp her inne😎👍

* image.jpg (57.84 KB. 604x317 - vist 220 ganger.)

« Siste redigering: desember 06, 2014, 09:59:25 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #53 på: desember 06, 2014, 17:24:13 pm »

Litt tilbake med dette at forstillingen "stivner". Tenkte litt på at disse kuleleddene er retningsbestemte. Kan det være at retningen på bevegelsen i kuleleddet ikke er 100% riktig i forhold til spindelens bevegelse når bilen fjærer ned, slik at de leddene som er retningsbestemt "kiler seg" litt fast?
Kristoffer sin 69 har puma. å uansett om vi skrur den på max høde eller max senk så detter den i bånn og blir stående. Hvis jeg tar tak i fangeren så kan jeg løfte den 5 cm og den blir stående. hvis du dytter på den detter den i bånn igjen. så et eller annet stivner virkelig.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #54 på: desember 06, 2014, 18:46:06 pm »

Jeg har Balljoint standard bredde Puma og bruker Cb sine +20% stivere fjærpakke.
Cb senkespindler og i tillegg har jeg Spax's Coilover's fra Red9 Design.
Har satt pumaen på midten og kan i tillegg finjustere høyden og stivheten på demperene.
Dette er nå satt i komfort stilling😇Har her mulighet til å justere ned høyden ca 5-6 cm og det samme opp. Hvis jeg senker pumaen i bånn og løfter den litt på fjærene og justerer stivheten, blir den meget stiv. Men ikke så stiv som en puma i bånn uten senkespindler, men ikke langt unna. Med alt i bånn legger den seg ned på rammehode.
 Fartsdumper blir forsert med letthet i 30-40 km/t uten att den hopper over....
Har ikke noe spesial kompetanse på dette feltet, men har lest meg litt opp på nett.  
Har vel bestandigt hatt lyst til å prøve ut noe nytt for hver sesong, for å se om det er noen forskjell fra forrige oppsett....
Også er det jo mye tips å triks som kommer opp her inne😎👍
[ Vedlegg ]

Høres jo ut som et brukbart kompromiss. Da hviler jo ikke hele tyngden på innfestningene som opprinnelig er tiltenkt kun dempere. Jeg kikket litt på hjemmesiden til red9, og de selger et kit med coilovers foran, men det ser for meg ut som har staver/stenger som erstatter originalfjærene, men forstår jeg deg rett med at du har beholdt originalfjærene? Får man kjøpt coiloversene separat?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #55 på: desember 06, 2014, 18:49:01 pm »

Samme hos meg hjulene følger med opp så fort jeg jekker opp bilen

Retningen på kulene er jo bestemt på bærearmene så jeg tror ikke problemet ligger der, hva tror dere andre?
 
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #56 på: desember 06, 2014, 23:13:29 pm »

Poenget med senking at bilen skal få et lavt tyngdepunkt. For å få max utbytte av det lave tyngdepunktet kombineres dette med å "stramme opp" fjæringen. I det øyeblikket man gjør noe slikt med bilen vil komforten på en eller annen måte påvirkes negativt. Komfort er ikke det samme som stiv, så derfor mener jeg at de som ønsker seg en senket men komfortabel bil sliter litt med å velge side.... Orginal eller ombygd😄
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #57 på: desember 07, 2014, 00:35:19 am »

Samme hos meg hjulene følger med opp så fort jeg jekker opp bilen

Retningen på kulene er jo bestemt på bærearmene så jeg tror ikke problemet ligger der, hva tror dere andre?
 
Det høres ut som du enten har bærekuler som går tregt, eller foringer/laget i forstilingen som er for trange. Noen av puma forstilingene blir vel levert med uretan foringe i stede for nålelager som det er på orginal forstilingene. Jeg har vært borti at man må slipe ut av disse foringene for å få bærearmene til å gå lett opp og ned.
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #58 på: mars 10, 2015, 21:09:49 pm »

Interessant tråd!
Jeg er litt nysjerrig på den løsningen med coilovers og stenger mellom bærearmene som erstatning for fjærene her oppe. Jeg har tenkt samme løsning på min sønns '66 boble. Men jeg ser jo helt klart det problemet at det blir altfor stor belastning på nålelagre og tetninger innerst på bærearmene, og at det er lite/ingenting som hindrer den sideveis bevegelsen. Men jeg mener, som deg Grelland, at dette vil ha en stabstag-funksjon, når det festes/låses i bærearmene.
Dere snakker om "retningsbestemte bærekuler", er de det? Så hvis man presser de inn med feil orientering, så får man problemer..?
Hva med å gå for coilovers og få tak i mye mykere originalfjærer, og feste de på midten, som originalt?
Og ville balljointforstillinga hatt bedre geometri (ved moderat/komfort-senk) hvis bærearmene stod parallelt..?
« Siste redigering: mars 16, 2015, 00:06:08 am av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #59 på: mars 11, 2015, 16:14:10 pm »

Samme hos meg hjulene følger med opp så fort jeg jekker opp bilen

Retningen på kulene er jo bestemt på bærearmene så jeg tror ikke problemet ligger der, hva tror dere andre?
 
Det høres ut som du enten har bærekuler som går tregt, eller foringer/laget i forstilingen som er for trange. Noen av puma forstilingene blir vel levert med uretan foringe i stede for nålelager som det er på orginal forstilingene. Jeg har vært borti at man må slipe ut av disse foringene for å få bærearmene til å gå lett opp og ned.

Enig i at det kan høres slik ut ja, det som er rart er at de går løst og ledig når bilen er jekket opp.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!