april 28, 2024, 17:14:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Installering av Hurst linelock  (Lest 3406 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: mars 23, 2015, 18:22:18 pm »

Har akkurat mottatt Hurst linelock med adaptere. Hvordan installerer jeg denne med minst mulig krøll?
1971 1302 med karrosseriet på plata.
Har kontroll på det elektriske, tenker mer på bremserør, hva slags rør jeg trenger ekstra, hvordan alle rør skal kobles og gjerne bilder med installering fra andre.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mars 23, 2015, 18:33:05 pm »

En linelock er kun en solenoide som du kontrollerer med en bryter og siden du sannsynligvis kun ønsker å låse fremhjulene så anbefaler jeg deg at du monterer den kun på den fremre kretsen.

Ut fra bremsesylinder til line lock og ut fra linelock til begge fremhjulene. Den andre utgangen til frembremsene i sylinderen blokkerer du.
Lengden på rør og slikt vil da være helt avhengig av hvor du plasserer linelock`n. Slik gjorde jeg det på min og der ser du tydelig at jeg har blokkert utgangen på toppen av sylinderen og tar deretter den ene som er igjen og ruter til linelock`n. Fra linelock`n ser du at det går rør til begge fremhjulene. Enkelt og ryddig syntes jeg. Tenk også nøye på hvor du plasserer knappen. I en god stund hadde jeg den på girskifteren. Nå har jeg den på rattet slik at jeg når den med venstre tommel.



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 24, 2015, 07:51:27 am »

Ok
Så da trenger jeg kun et kort rør ekstra.
Flott, takk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 24, 2015, 08:25:28 am »

Et alternativt sted å ha knappen er på håndbrekket. Jeg synes det fungerer fint, da har jeg en hånd på brekk og linelock, som brukes til å stramme girkassen før burnout, og stageing. Og man er garantert å ikke glemme å slippe linelock knappen når du får det grønne lyset Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: mars 24, 2015, 09:17:11 am »

Hvorfor ønsker du å benytte håndbrekket til å stramme opp girkassen når du har en linelock som strammer opp hele bilen og ikke kun girkassen?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 24, 2015, 10:22:48 am »

Hvorfor ønsker du å benytte håndbrekket til å stramme opp girkassen når du har en linelock som strammer opp hele bilen og ikke kun girkassen?

-BB-

Tja, blir vel kanskje to sider av samme sak, men jeg finner det enklere i prosessen før burnout og ved stage å benytte brekket da det både strammer opp kassen og lar meg bremse bilen til rett plass. Kan ha en fot på gasspedal og en på clutch frem til jeg skal sett bremsetrykket til linelock.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: mars 24, 2015, 23:20:42 pm »

Tenkte å koble launch på samme knappen, og sette sperra på 5000, men blir det dumt å koble disse sammen for burnout sin del?
Nå snakker jeg om motoren på 160hk for streetlegal sin del. Har 270nm på 3750.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 25, 2015, 08:46:52 am »

Tenkte å koble launch på samme knappen, og sette sperra på 5000, men blir det dumt å koble disse sammen for burnout sin del?
Nå snakker jeg om motoren på 160hk for streetlegal sin del. Har 270nm på 3750.

Du kan veksle bort "launchen" med en vippebryter.

Så "opp" er launch og linelock, og "ned" er bare linelock.


F.eks
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mars 26, 2015, 14:40:17 pm »

Det var en god idè.
Har ledige brytere allerede montert, to sett med OFF i midten ON opp og ON ned.
Da tar jeg ene bryteren til å veksle launch/Lock eller bare Lock og den andre bryteren kan jeg ha til de to mapp`ene: Cruise og Race :-) Eller 98okt og E85 :-)

Og fjærbelasta bryter(v.tommel) på rattet bør da kobles i serie inn i tilførsel til velgeknapp? Da vil den vel virke på den funksjon jeg velger?
Dette blir bra!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 26, 2015, 22:34:03 pm »

Det var en god idè.
Har ledige brytere allerede montert, to sett med OFF i midten ON opp og ON ned.
Da tar jeg ene bryteren til å veksle launch/Lock eller bare Lock og den andre bryteren kan jeg ha til de to mapp`ene: Cruise og Race :-) Eller 98okt og E85 :-)

Og fjærbelasta bryter(v.tommel) på rattet bør da kobles i serie inn i tilførsel til velgeknapp? Da vil den vel virke på den funksjon jeg velger?
Dette blir bra!

Jeg tenkte å ha 12volt gjennom rattknappen til longblocken, og 12volt til launchen via en vippebryter til rattet.

Når vippebryteren er av, vil ikke launchen få 12volt, men linelocken får. Da burner du. Så vipper du på, og både launchen og linelocken får 12volt
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: mars 27, 2015, 07:51:47 am »

Ja, jeg forstår det, det vil virke fint. Men siden jeg har en vekslebryter med Off i midten, tror jeg at jeg bruker den så jeg kan ha muligheten for at rattknappen er koblet helt av.
Takker for innspill, har det klart det for meg nå.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: mars 27, 2015, 08:38:11 am »

Hva med:

Å bruke originalt ratt og tuteringen på det?

Tuta erstatter du med et kompressorhorn og da gjerne av typen med en låt og også tåkelur. Du trykker ON og det kommer en tut samtidig som gjør deg, og publikum, oppmerksom på at line lock er aktivert. Du burner og slår den av. Ruller frem og gjør deg klar til stage. Nå må du holde knappen og alle får servert de lekreste toner av hornet ditt mens du stager. Så aktiverer du også launch turtall med samme knapp. Nå kan vi lytte til melodi OG tåkelur. Alle vet, inkludert starter og sjåfør, at nu jævlar blir det action!  

Evnt du kan også vurdere vippeblinkers som pendler på samme knapp i tilfelle noen er døv, eller blir døv, i løpet av racet. Noe jeg også kom på i natt var at du kanskje burde vurdere line lock kun på ett forhjul. Om ikke annet en så for å enklere kunne klare en piruett. Ei heller gjort før så her blir du en banebryter... bokstavelig talt.

En strålende ide jeg fikk på vårt engelske forum er er å erstatte girkula med en slik som dette:



Da har du ubegrensete muligheter og det er kun fantasien som sier til slutt sier stopp... og såklart regelverket.

Mvh
BB
« Siste redigering: mars 27, 2015, 08:41:46 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #12 på: mars 27, 2015, 09:35:54 am »

Dette skulle jeg likt å sett:) FANTASTISK!!
HAHAHA:)
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: mars 27, 2015, 15:26:15 pm »

Nå ble det visst en smule sarkasme her, jeg må i så fall tåle det siden jeg tenker litt utenfor boksen av og til...
Jeg tenkte faktisk litt på å bruke hornknappen og heller flytte betjening av hornet til en annen plass for å slippe ledning fra rattet.
Ser jeg har 1,5 runde fra midten hver vei med fullt rattutslag, og håpte å kunne bruke kraftig ledning for å unngå rele.
Hvordan gjør dere det? Tilhengerkabel er liksom litt kraftig..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: mars 27, 2015, 15:29:40 pm »

Nå ble det visst en smule sarkasme her, jeg må i så fall tåle det siden jeg tenker litt utenfor boksen av og til...
Jeg tenkte faktisk litt på å bruke hornknappen og heller flytte betjening av hornet til en annen plass for å slippe ledning fra rattet.
Ser jeg har 1,5 runde fra midten hver vei med fullt rattutslag, og håpte å kunne bruke kraftig ledning for å unngå rele.
Hvordan gjør dere det? Tilhengerkabel er liksom litt kraftig..

http://m.summitracing.com/parts/huu-2483880
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: mars 27, 2015, 17:19:38 pm »

Når ladetrykket øker, horna vokser og lampa lyser grønt er det ikke alltid man "tenker" like klart.. Det ser vi stadig eksempler på, så mitt tips er å unngå muligheter for å kjøre avgårde med linelock på. Trykkbryter til linelock på rattet er derfor no-no i min verden. Har du 500 hk i hekken merker du ikke at de smale forhjula er låst før du ligger klistra i railen Blunker 
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: mars 28, 2015, 11:08:05 am »

Ja, da har jeg montert linelock og lufta bremsene, ingen lekkasjer.
Snakket også med andre i går kveld som har prøvd forskjellige plasseringer, og skal ut nå og montere bryteren som fulgte med settet, på girspaken.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« Svar #17 på: april 06, 2015, 00:02:48 am »

Monterte også min på gearspaken Gliser
Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: april 07, 2015, 06:47:33 am »

Ja, det ble bra det. Spesielt siden det går en bakke opp til hovedveien der jeg bor, da kan jeg bruke den som "Hill Assistant".
Veldig kjekt når motoren er kald og ikke går på tomgang.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!