april 27, 2024, 10:28:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empiboy's korta forstilling.  (Lest 28829 ganger)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #90 på: februar 12, 2009, 21:42:43 pm »

Hørtes ut som en langsiktig plan Glad Viktig å se fremover.
Loggført

Mvh

Marius
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #91 på: februar 13, 2009, 10:41:40 am »

Linker her opp noen bilder av en FANTASTISK 59 modell med nokså like chassis specs som min kommer til å få.







Dette er det som står om bilen:

This is my 59 ragtop.

5''beam KCW
adjusters
drop spindles
4.5 BRMs up front \ 135 tires       Det har ikke jeg (takk for det)
5.5 BRMs out back \ 165 tires      Det har heller ikke jeg (takk for det)
short axle
drum brakes on all 4
stock shocks in back
NO shocks in front                     Evneveike idioter kjører uten!

no rubbage at all. can go lower, got about 3\4'' clearance an full turn range.

about 1 click in the back with the stock torsions , but have bigger torsions so it is clicked lower.



Hvis bilen min "står likt" med den nye forstillinga og de felgene jeg har så kommer jeg til å bytte nick fra Empiboy til Happyboy!

edit: tok meg den frihet å embedde bildene istedet
« Siste redigering: februar 16, 2009, 20:24:05 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #92 på: februar 13, 2009, 11:22:53 am »

lækkert  Osteaktig
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #93 på: februar 13, 2009, 11:33:03 am »

ser fram til detta Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #94 på: februar 13, 2009, 12:19:26 pm »

Bare det ikke blir slik! Da spyr jeg!



Tror du jeg greide det nå Trond?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #95 på: februar 13, 2009, 12:20:02 pm »

Jommen!

Takk for gode data tipps. Det mest kompliserte jeg/karsten kan med data er å bytte IP, men det vet du vel Gliser
« Siste redigering: februar 13, 2009, 12:25:34 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #96 på: februar 13, 2009, 16:36:13 pm »

Se der :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #97 på: mai 09, 2009, 19:16:20 pm »

Sakene er da påbegynt montert. Forstillinga er oppe, men ikke allt er ferdig fastskrudd og smøring samt montering av tromler gjenstår. Det ble TRANGT. Mye trangere enn jeg hadde trodd, men ikke være enn at vi fikk den på uten å sage i karoseriet. Mulegutten insisterte på å henge på en trommel å et hjul bare for å se hvordan det ble. Fytti H.... Her kan det senkes mye! Slik den er på bildet her er det ca 3 cm mellom skjerm og dekk på toppen av hjulet. Svingradiusen derimot ble mye bedre enn fryktet.
Planen er ikke å ha den så lav som nå, men å justere den gradvis opp fra max senk til den blir tilnærmet kjørbar Blunker
Med tanke på at fjærene som står i nå har ligget i ro de siste tre årene og at jeg på bildet bare har jekket opp det ene hjulet så tipper jeg at bunnjustering betyr veihøvel som overhodet ikke kan kjøres.
« Siste redigering: mai 12, 2009, 20:48:45 pm av Empiboy (NAN Mixer) » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #98 på: mai 09, 2009, 19:45:01 pm »

Problemene kommer vel når du skal(prøve) å svinge.  Osteaktig
Hvordan er klaringen til lyktepotta?
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #99 på: mai 09, 2009, 20:59:45 pm »

Ingen problem. Det er god plass slik hjula står på bildet. Men det er takket være innkortingen. Hjulet kommer så langt inn at det svinger forbi lyktepottas innside med ca 2 cm klaring. Pottene er jo stanset med litt spesielle sider og dette gjør at hjulet går forbi. Svingradiusen ble også mye bedre enn jeg trodde. Men jeg er mere skeptisk når det kommer til monteringen av de "nye" felgene jeg har kjøpt. Da spørs det om det ikke blir å bytte forstilling ennå en gang til en som er litt bredere......
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #100 på: mai 09, 2009, 21:01:54 pm »

så veldig bra ut:)
Loggført

Mvh

Marius
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #101 på: mai 09, 2009, 21:14:28 pm »

Står vel å venter på postmannen hver dag du nå ?  Kult

Per.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #102 på: mai 09, 2009, 21:26:03 pm »

Felgene er faktisk allerede i norge, ifølge sporingsnummeret på pakkene. Men de skal vel innom ei tollbod osv før jeg får lov å hente de på posthuset. Må si jeg er litt spent, men jeg har god tid. Har ingen planer om å ha disse på bilen dette året. Bakhjula få noen 6" baner og forhjula skal muligens få 4" baner. Må se litt på dette. Hvis de orginale 4,5" banene ser bra ut på bilen beholder jeg bredden. Reservehjulet skal få samme bane som forhjula men kansje et 125 R dekk. Så skal alle fem sandblåses, banene skal finrettes hvis det trengs, nye senterkopper skal dreies og felgene inkl senterkopper skal lakkeres sølv før jeg selv skal detaljere med sort......... Tror jeg kommer til å være ganske lei disse felgene når de en gang blir ferdige.
« Siste redigering: mai 09, 2009, 21:27:51 pm av Empiboy (NAN Mixer) » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #103 på: mai 09, 2009, 21:29:12 pm »

så veldig bra ut:)


Takker. Liker "looken" med felgene godt under de runde skjermene...... Kansje jeg nå må senke bilen ytterligere bak også??
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #104 på: mai 10, 2009, 01:05:36 am »

For et fantastisk resultat! Gleder meg sån passe til jeg får samme stuk på min Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tc
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: brumunddal



Vis profil
« Svar #105 på: mai 10, 2009, 09:41:07 am »

detti blir veldig bra.  Gliser er da dritfin med di felga der!? hvorfor bytte
Loggført

1959-T1
2009 Passat
1998-zx9-R
1966-T2
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #106 på: mai 10, 2009, 11:23:23 am »

detti blir veldig bra.  Gliser er da dritfin med di felga der!? hvorfor bytte


Fordi felgene er for "pene" til bilen min. De er ikke røffe nok. Rostyle derimot tror jeg blir perfekt. De er liksom litt grovere med den sølvlakkerte og sorte finishen, og de har en mere passende design... synes jeg Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #107 på: mai 10, 2009, 11:53:15 am »

detti blir veldig bra.  Gliser er da dritfin med di felga der!? hvorfor bytte


Fordi felgene er for "pene" til bilen min. De er ikke røffe nok. Rostyle derimot tror jeg blir perfekt. De er liksom litt grovere med den sølvlakkerte og sorte finishen, og de har en mere passende design... synes jeg Blunker

Det blir garantert bra på bilen din.... Gliser
5 bolt Rostyle er ikke noe man ser hver dag eller........

"Like it alot!"


* rostyle.jpg (31.12 KB, 450x600 - vist 189 ganger.)

* rostyle2.jpg (100.94 KB, 800x600 - vist 249 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #108 på: mai 10, 2009, 13:00:25 pm »

Hmmmm. Rå senterkopper på bussen!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #109 på: mai 11, 2009, 08:52:09 am »

Problemene kommer vel når du skal(prøve) å svinge.  Osteaktig
Hvordan er klaringen til lyktepotta?


Rettelse! Ved bunnjustering er lyktepotta veldig "dumt" plasert..... Men siden det ikke er luft i demperene mine, så kan jeg jo uansett ikke ha den så lav når jeg kjører. Spørs om jeg ikke kommer til å justere den så langt ned som mulig uten at det subber i lyktepotta (også ved eventuell fjæring).
Noen som vet hva slags type bakre Opel Astra dempere ( årsmodell?? osv??)  som kan brukes foran på boble?? De som jeg har hørt skal være kortere?? Trenger en kortere demper slik at jeg slipper å slå inn innerskjermen for å få klaring nok til bevegelsen på demperen.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #110 på: mai 11, 2009, 09:08:49 am »

lookin good mr Eikestad!! hvilken dekkdim kjører du fremme?
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #111 på: mai 11, 2009, 09:11:12 am »

165/50-15  Nan-kang ns2 med nedslipt felgkantbeskytter for å få på rødsidene.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #112 på: mai 13, 2009, 10:43:36 am »

Klåfingra kjeltringer er årsaken til at denne tråden ikke blir oppdatert videre! Og det er også årsaken til at de siste bildene jeg la ut ble redigert bort igår Sint Nestemann som prøver seg kommer til å bli meget forundret (og forbrent i hendene).....
Lignende forstillinger kan tross alt KJØPES via nettet.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!