april 25, 2024, 20:28:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nyinkjøpt 57 Oval Standard  (Lest 13906 ganger)
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: august 05, 2008, 21:00:48 pm »

Forrige uke var jeg å hentet meg en godt bevart Oval i Førde. Denne ser ut til å være av typen standard da det ikke finnes kromm detaljer noen steder på bilen, og bremseanlegget er mekanisk (wirer bremser). Ovalen er meget bra med hensyn på rust og bulker. Bilen vil bli totalrestaurert, der karrosserihev vil blir gjort.

Noen som har greie på om det finnes mangen Oval Standard'er i Norge? Selv trodde jeg alle Ovaler kom til norge med hydrauliske bremser. kan dette vere en importert bil?

Setter stor pris på tips og detaljer!

PS: Prosjekttråd med bilder kommer over helgen
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #1 på: august 05, 2008, 21:06:12 pm »

Gratulerer så mye!  Vi tar en runde når bildene kommer, da er det lettere å kommentere.
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: august 06, 2008, 05:35:22 am »

Forrige uke var jeg å hentet meg en godt bevart Oval i Førde. Denne ser ut til å være av typen standard da det ikke finnes kromm detaljer noen steder på bilen, og bremseanlegget er mekanisk (wirer bremser). Ovalen er meget bra med hensyn på rust og bulker. Bilen vil bli totalrestaurert, der karrosserihev vil blir gjort.

Noen som har greie på om det finnes mangen Oval Standard'er i Norge? Selv trodde jeg alle Ovaler kom til norge med hydrauliske bremser. kan dette vere en importert bil?

Setter stor pris på tips og detaljer!

PS: Prosjekttråd med bilder kommer over helgen

høres ut som det er en Cal-look
Loggført

SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2008, 08:41:57 am »

Jeg hadde i mange år en 1953 Standard Oval som jeg solgte til en samler hvor den fortsatt befinner seg. Denne var bruktimportert til Norge i 1955. Standard-modellene kunen bestilles via Møller-systemet, men jeg tipper de stort sett kom inn som bruktimport til Norge. Finnes ikke mange - min gamle og den du her beskriver er de eneste jeg har hørt om i Norge.
Loggført

SCREWDRIVER #2
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: august 06, 2008, 08:46:47 am »

Er nokk ingen cal-looker, da bilen er urørt og ingen antydning til at listehullene er sveist. Setene er dessuten festet med vingemutrer, som jeg har forstått, er et typisk tegn på at det er en standard.
« Siste redigering: august 06, 2008, 08:50:03 am av A-Grepstad » Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: august 06, 2008, 09:10:08 am »

Er nokk ingen cal-looker, da bilen er urørt og ingen antydning til at listehullene er sveist. Setene er dessuten festet med vingemutrer, som jeg har forstått, er et typisk tegn på at det er en standard.

høres spennende ut,,gleder oss til bilder Glad
Loggført

A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: august 06, 2008, 09:22:31 am »

Legger ut to bilder jeg tok med mobilen:


* DSC00296s.JPG (229.35 KB, 1469x1102 - vist 645 ganger.)

* DSC00295s.JPG (136.58 KB, 1045x784 - vist 496 ganger.)
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #7 på: august 06, 2008, 10:08:55 am »

Se der ja, så bra!  Hva er planene for ovalen? Blunker
Loggført

ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 06, 2008, 10:27:17 am »

Sjekk med "Sonic" på forumet her
Han hadde en standard oval i "gamle dager" da han bodde i Bergen og jeg tror fargen stemmer veldig godt med den du har kjøpt

f
Loggført

 
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 06, 2008, 11:22:04 am »

Stemmer godt det, ja. Hadde gleden av å sitte på med denne, samme farge og den var definitivt en standard. Neppe så veldig mange av disse rundt om, men parallellimport foregikk det jo mye av. Oldervoll bil i Bergen f.eks. importerte mange for salg på det private bruktbilmarkedet etter at restriksjonene på nybilsalg ble opphevet (-59?-60?).
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: august 06, 2008, 11:25:30 am »

Forrige uke var jeg å hentet meg en godt bevart Oval i Førde. Denne ser ut til å være av typen standard da det ikke finnes kromm detaljer noen steder på bilen, og bremseanlegget er mekanisk (wirer bremser). Ovalen er meget bra med hensyn på rust og bulker. Bilen vil bli totalrestaurert, der karrosserihev vil blir gjort.

Noen som har greie på om det finnes mangen Oval Standard'er i Norge? Selv trodde jeg alle Ovaler kom til norge med hydrauliske bremser. kan dette vere en importert bil?

Setter stor pris på tips og detaljer!

PS: Prosjekttråd med bilder kommer over helgen

kjempe fin,,håper denne blir orginal Glad
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: august 06, 2008, 11:51:13 am »

Grattis!
Dersom det finnes 2-3 standard ovaler i Norge blir det jo kjedelig å ha den original. Da finnes det jo 2 biler til i landet som er nesten helt like Rekker tunge Men dersom du gjør noe i denne duren derimot Gliser .....


* e4fb8294.jpg (213.37 KB, 800x600 - vist 457 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: august 06, 2008, 12:07:28 pm »

Heilt utrulig! Eg var i førde i 1 veka under LS, Utan å veta att det fantes noko sånt der!! Rekker tunge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #13 på: august 06, 2008, 12:42:24 pm »

Heilt utrulig! Eg var i førde i 1 veka under LS, Utan å veta att det fantes noko sånt der!! Rekker tunge

Du så vel bare på damene tenker jeg! :-)  Rekker tunge Rekker tunge Rekker tunge
« Siste redigering: august 06, 2008, 13:21:08 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #14 på: august 06, 2008, 12:46:39 pm »

hahahahahaha......
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #15 på: august 06, 2008, 12:47:56 pm »

Grattis!
Dersom det finnes 2-3 standard ovaler i Norge blir det jo kjedelig å ha den original. Da finnes det jo 2 biler til i landet som er nesten helt like Rekker tunge Men dersom du gjør noe i denne duren derimot Gliser .....

Om de er på veien er noe helt annet. Den ene er i alle fall langt unna veien, både fysisk og geografisk osv.

Synd at original er så ut Lobo. Den du postet bilde av ser jo ut som alle andre med hyllevarefelger og bling. Lakkerte fangere skal jeg klare i løpet av kvelden.

Vis meg en skikkelig originalbil i stedet!

Grepstad: lykke til med bilen!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: august 06, 2008, 13:09:27 pm »


Vis meg en skikkelig originalbil i stedet!



...ok...

(Solgt på blocket for en uke siden...)


* P1000125.JPG (107.66 KB, 640x480 - vist 477 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #17 på: august 06, 2008, 13:47:14 pm »

Grepstad: Man kan jo spare seg både arbeid og penger ved å evt handle denne:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=645488

Men for all del - det er ikke like morsomt...
Loggført

SCREWDRIVER #2
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #18 på: august 06, 2008, 13:54:25 pm »

Grepstad: Man kan jo spare seg både arbeid og penger ved å evt handle denne:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=645488

Men for all del - det er ikke like morsomt...

Tid og penger ville nokk spares, men for min del er halve vitsen å restaurere selv. Da vet man resultatet man får, og kan kose seg med arbeidet. Man vet jo aldri hva man får om man kjøper en usett import bil heller..?
Loggført
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #19 på: august 06, 2008, 17:10:50 pm »

Men dersom du gjør noe i denne duren derimot Gliser .....

kjedelig....
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #20 på: august 06, 2008, 17:14:23 pm »

Grattis!
Dersom det finnes 2-3 standard ovaler i Norge blir det jo kjedelig å ha den original. Da finnes det jo 2 biler til i landet som er nesten helt like Rekker tunge Men dersom du gjør noe i denne duren derimot Gliser .....

Om de er på veien er noe helt annet. Den ene er i alle fall langt unna veien, både fysisk og geografisk osv.

Synd at original er så ut Lobo. Den du postet bilde av ser jo ut som alle andre med hyllevarefelger og bling. Lakkerte fangere skal jeg klare i løpet av kvelden.

Vis meg en skikkelig originalbil i stedet!

Grepstad: lykke til med bilen!

Ser ikke noe hyllevarefelger og bling på den der jeg men... skjønner jo poenget ditt. Grepstad får gjøre akkurat hva han vil med bilen så lenge det ikke blir en baja eller roadster Blunker

Utrolig artig at det fortsatt går ann å finne slike sjeldenheter i vw-eksportlandet!

Edit: Jeg liker både skamsenka biler og orginale (sjeldne!) biler. Om det er inn eller ut gir jeg blanke i. Jeg personlig føler bare for å gi bilene litt personlig preg, og klarer ikke å la være. Stor respekt til dere som klarer det Glad
« Siste redigering: august 06, 2008, 17:18:32 pm av Lobo » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #21 på: august 07, 2008, 09:11:31 am »

Heilt utrulig! Eg var i førde i 1 veka under LS, Utan å veta att det fantes noko sånt der!! Rekker tunge

Finnes mye snax i Førde skal eg sei deg:)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: august 07, 2008, 11:42:10 am »

I Løpet av ei veka på byn, såg eg 3bobler og 1buss... men hadde eg kunne sett inn i alles garasjer, hadde det vel dukka opp fleire Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #23 på: august 07, 2008, 23:11:57 pm »

Se der ja, så bra!  Hva er planene for ovalen? Blunker

Mangen vil nokk mene det er som å banne i kirken når jeg forteller om planene jeg har for bilen. Min drømme 57 skal være fullspekket av utstyr (har alerede samlet inn en del), ragtop (har liggende), USA fangere, lister rundt bilen, senka, og fine felger. Skal inrømme at jeg er litt i stuss, om denne bilen er en sjelden utgave her til lands, så vi får se. Bil skal det vertfall bli:)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #24 på: august 08, 2008, 10:43:47 am »

Ville nok si at en standard har sin sjarm i at den er helt ribbet for krom, og er enkelt utstyrt. Din drømme 57 høres mer ut til å være en US modell med alt av krom-stæsh. Om den på død og liv ikke skal være "original" i understell og hjul, ta en titt på bilen lenger opp i tråden her fra USA. Det er riktignok en standard med rag-top, relativt sjelden sak, men gjennomført i stil.

Må si jeg repekterer de som i sin tid valgte bort bremser, krom og comfort, men la pengene i soltak i stedet.
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: august 08, 2008, 11:04:24 am »

Se der ja, så bra!  Hva er planene for ovalen? Blunker

Mangen vil nokk mene det er som å banne i kirken når jeg forteller om planene jeg har for bilen. Min drømme 57 skal være fullspekket av utstyr (har alerede samlet inn en del), ragtop (har liggende), USA fangere, lister rundt bilen, senka, og fine felger. Skal inrømme at jeg er litt i stuss, om denne bilen er en sjelden utgave her til lands, så vi får se. Bil skal det vertfall bli:)



Hele poenget med en STANDARD er jo at det ikke er noe som helst på den.

Det har den siste tiden poppet opp med ovaler til salgs. Mange av de kan du få slik du ønsker.

Det ligger f.eks. en 52 STANDARD splitt på Finn. Blandt mange så er den helt uinteressant fordi den er bygget om i fra standard til DeLuxe. Det er nær grisesjeldent. 52 DeLuxe splitter finnes i hopetall i Norge.

Jeg leser at noen mener at man skal få gjøre hva man vil med alt mulig, men det må være lov å hjelpe til litt Blunker
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #26 på: august 08, 2008, 13:01:46 pm »

Det 6V gutta sa!!! En standard oval er MYE sjeldnere å se enn en splitt og jeg vil synes det er synd om den blir ombygd til Deluxe...
Loggført
oval54
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: fauske


Vis profil

« Svar #27 på: september 19, 2008, 07:55:14 am »

Jeg hadde i mange år en 1953 Standard Oval som jeg solgte til en samler hvor den fortsatt befinner seg. Denne var bruktimportert til Norge i 1955. Standard-modellene kunen bestilles via Møller-systemet, men jeg tipper de stort sett kom inn som bruktimport til Norge. Finnes ikke mange - min gamle og den du her beskriver er de eneste jeg har hørt om i Norge.
hei. var gøy å se at det finnes flere standarer i norge. tror det er di eneste ovalstandarne i norge, finnes vel 2-3 stykker av 58mod å nyere.
har selv eid den andre, det var 54mod produsert i 53. ble endel forandringer på 54 å nyere.
har endel litratur å div over standarmodellen, så det er bare å ta kontakt om det er noe du lurer på.
hilsen Kjell Rune
Loggført
heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #28 på: september 21, 2008, 21:33:18 pm »

flott bil aleksander, denne bør bli orginal. Sjå kor vanskelig det er å selge uorginalt, Bergehallen bil blir jo ikkje kvitt switteren sin, ser det ut til, og den er jo ikkje akkurat orginal lenger.
Og eg har et spørsmål til deg om ei eldre boble i førde, tek det på PM
« Siste redigering: september 21, 2008, 21:34:57 pm av heljo » Loggført
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #29 på: oktober 09, 2008, 22:26:14 pm »

Har en salgsbrosjyre i fra 57. Der ser det ut som om Standard modellen kun har "fløytegitter" på venstre side. Var det deksel på den andre siden som tettet hullet, eller kun skjerm uten hull? Ser også ut til at fangerne var krommet, det samme med løkteringene fremme og bak. Noen som kan bekrefte dette?
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!