mars 28, 2024, 10:08:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 153534 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 06, 2016, 09:18:35 am »

Gasspedalen hadde da kun to posisjoner (av og helt på) og det gir forbruk.

Hæ? Sier du det finnes mer en to posisjoner??

-BB-

😃👌😀
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: mai 06, 2016, 18:09:39 pm »

Mange kjører med litt for sen tenning og det gir litt mindre futt og mer bensinforbruk. Vær litt strukturert og sørg for at alt er topp justert og i orden så ser du forbruket synker.

Kjørestil er et annet moment. Kjøpte mine første VWer når jeg var på din alder og husker at jeg som oftest lå på 1,3 liter pr mil. Gasspedalen hadde da kun to posisjoner (av og helt på) og det gir forbruk.

Variant min som veier 200 kg mer enn bobler fra samme periode (60-tallet) bruker glatt halvparten av dette ved pen kjøring - men jeg er jo bortimot like gammel som "Farsen" din også.
Takk! Skal ta å justere når jeg får mer verktøy. Fant en lekkasje og tettet den så vi får se. Håper det blir bedre nå Glad

Hva er original størrelse på dekkene til denne bilen?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #32 på: mai 06, 2016, 19:43:44 pm »

Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #33 på: mai 06, 2016, 20:37:03 pm »

.
« Siste redigering: mai 07, 2016, 17:24:52 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: mai 06, 2016, 21:01:09 pm »

Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
Takk hva blr jeg velge for mest nøyaktig speedo?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #35 på: mai 06, 2016, 21:03:03 pm »

Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
Takk hva blr jeg velge for mest nøyaktig speedo?

155x15  eller 165/80x15 er vel ikke langt unna
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: mai 06, 2016, 21:07:35 pm »

Ok takk, sitter 185 vinterdekk nå, og den viser 7-10km for mye.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #37 på: mai 06, 2016, 21:31:56 pm »

185/65x15? det er i såfall ikke langt unna rulleomkretsen til 155x15 og i allefall noe mindre omkrets enn 165x15 (begge i 80-profil)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: mai 06, 2016, 22:11:32 pm »

Ja i 65. Da prøver jeg 165/80/15 Glad er vredestein t-trac 2 ok? http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=50488800.129.4765&sowigan=So&Breite=165&Quer=80&Felge=15&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=E-B-70-2&details=Ordern&typ=R-254836 Classic er litt dyre
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #39 på: mai 06, 2016, 22:24:04 pm »


Fine de. Har fire slike i samme dimensjon på et av mine hjulsett. Ser litt "nye" ut i forhold til Classic. Se også PM
« Siste redigering: mai 06, 2016, 22:54:19 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #40 på: mai 08, 2016, 20:36:42 pm »

Idag ble det lagt inn bestillinger hos unneberg og hos hotshop Glad
Blir nytt eksosanlegg, bytting av påfylling/lufte-bensinrør, bytting av pakningene for baklysene, innstalasjon av motor-luke lås og antenne

Siden sist har jeg bare smurt vindus-mekanismen, veldig tungvint  Øyerulling
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #41 på: mai 08, 2016, 20:48:16 pm »

Går unna i garagen  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: mai 09, 2016, 05:24:19 am »

Hehe prøver å få gjort mest mulig. Trenger bare verktøy nå så kan jeg innstalere det jeg har bestilt  Osteaktig
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #43 på: mai 09, 2016, 21:40:02 pm »

Du får si i fra hvis det er noe spesiellt du trenger så kan det j være jeg har noe verktøy du kan låne. TorqueMeister til svinghjulsbolten og tromlene bak, synkrometer, tenningslampe,momentnøkkel osv.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: mai 10, 2016, 05:24:56 am »

Du får si i fra hvis det er noe spesiellt du trenger så kan det j være jeg har noe verktøy du kan låne. TorqueMeister til svinghjulsbolten og tromlene bak, synkrometer, tenningslampe,momentnøkkel osv.
Tusen takk! Setter enorm pris på det! Skal prøve å få tak på en 1600 longblock og da kan det hende jeg trenger noe Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #45 på: mai 11, 2016, 17:10:24 pm »

Da var delene kommet inn i hus Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: mai 12, 2016, 23:13:53 pm »

Idag fikk jeg gjort noe Glad satt inn ny antenne, bytta motorlokk-lås, fiksa radioen, bytta pakning på baklys og bytta pakning på panserhåndtak forran. Klarte og knekke nedre skrue til venstre baklykt Tvilende

Noen bilder Glad https://m.imgur.com/a/NzeOC
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #47 på: mai 13, 2016, 09:18:52 am »

https://imgur.com/gallery/a4rwrXs
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: mai 13, 2016, 22:00:58 pm »

Da jeg skulle ta ut eksosanlegget røk nedre mutter på venstre topp Tvilende Gråter er det noen nærme Asker som vet hvordan man bytter den ut? Og kunne ha gjort det for meg? Selvfølgelig mot betaling Glad
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #49 på: mai 14, 2016, 13:55:22 pm »

Noen liker å legge en mutter flush med toppen der hvor bolten er brukket. så sveiser man godt i midten så mutter og bolt blir ett. kjøle ned og skru ut.

Eller du kan borre den ut. Begynne med tynt bor men vær forsiktig så du ikke borrer for dypt og gjennom bolten . .. den har da en tendens til å brekke .(Og å borre ut brukne bor er ikke morro.)
Gjenta prosessen med større bor til du  får skrudd inn en "grisepikk" .

jeg pleier som regel borre litt off center og borre så jeg kommer veldig nærme gjengene på en side. Da pleier bolten gi seg og er mulig å dra rundt med nesten hva som helst.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #50 på: mai 14, 2016, 14:12:49 pm »

Høres bra ut men jeg har hverken sveisemaskin, drill, borr eller noe som passer Trist skal ta av eksos-anlegget på onsdag for og se hvor den knakk, kanskje jeg kommer opp med noe lurt. Hvis ikke får vi se hva det blir til
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #51 på: mai 14, 2016, 19:46:19 pm »

Har sveise apparat. Hvis litt av bolten stikker ut kan jeg komme ut å sveise på en mutter på onsdag eller torsdag. Så kan du prøve å skru den ut.
Ring meg når du har fått en oversikt.
PM med tlf sendt
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #52 på: mai 18, 2016, 20:22:22 pm »

Tok ut eksosannlegget i dag. Offf a meg så mye rust og drit det var på den. I tillegg fant jeg noen steder som må sveises på understellet, bare små områder som ikke er farlige da, helsigvis.

Her er før jeg startet


Nødvendig kjøleblekk tatt bort


Gammel eksospakningen :ap


Her ser dere den knekte eksos-bolten


Eksosanlegget ovenifra


Under, rene totentrimmingen, litt synd egentlig likte ettersmellene men var irriterende lyd over langkjøring...


Her ser dere hvordan jeg måtte "skrelle" den av varmepottene. Måtte tilsvarende på andre siden og...


Imorgen får jeg hjelp av en god venn så får vi forhåpentlig ut den gamle mutteren og nytt anlegg på plass Glad







Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #53 på: mai 18, 2016, 21:46:32 pm »

Den potta hadde gjort sitt!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #54 på: mai 18, 2016, 21:47:21 pm »



Under, rene totentrimmingen, litt synd egentlig likte ettersmellene men var irriterende lyd over langkjøring...




Egentlig litt imponert over at noe sånt kom imellom eu...

Lykke til! Glad Sees vi i Hessisch neste år?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #55 på: mai 19, 2016, 05:29:27 am »

Kommer antakelig til hessich ja Glad

Det var ettergodkjenning så da har de vell ikke lov til og legge på flere mangler tror jeg Rekker tunge
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #56 på: mai 19, 2016, 06:31:03 am »

Kjipt med det strenge regelverket i Boretslaget. Men når jeg ser på bildene så kan vi jo stå på asfalt å sveise. Det står ikke akkurat en mega flamme og gigantiske gnister ut av dette apparatet. Synes du skal høre om det er i orden å gjøre det på asfalten med 2 stk brannslukkere tilgjengelig og en times brannvakt etterpå. Har sertifikat for varme arbeid også hvis det er til noe hjelp.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #57 på: mai 19, 2016, 11:32:06 am »

Ja hørte med oppmann for borettslaget og hun sa nei uansett hvor vi stod... Uansett så ordnet det seg da bilen blir kjørt til garasjen til en annen entusiast i Asker Glad så gjøres det der. Men takker for tilbudet veldig mye!
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #58 på: mai 19, 2016, 18:20:36 pm »

Da står bilen hos en god turvenn Glad satser på st den blir byttet illpet av imorgen.
« Siste redigering: mai 19, 2016, 19:54:06 pm av Bug_Man » Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #59 på: mai 20, 2016, 19:38:39 pm »

Da jeg kom til garasjen der bilen står stod den slik heeh:
Motoren måtte ut  Sjokkert

Ny skrue var innstalert Glad

Og etter litt krangling og filing med både anlegg og pakninger var den på Osteaktig

Litt slit med å få på motoren var det og

Men til slutt var den inne Glad


Det nye eksosanlegget gir en veldig fin mild-trim lyd synes jeg Glad Så nå er bilen klar for cruising på søndag fra Bærum til Lier Glad
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!