juni 26, 2019, 04:37:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd  (Lest 46658 ganger)
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: april 25, 2016, 17:30:51 pm »

O med slik redskap er det farlig fort gjort å rote segborti og...
Spesielt de pene
Loggført
påsan
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: april 25, 2016, 22:13:10 pm »

Har du noe info om hvem som bygde og kjørte den bobla som Split Man har bilde av? Husker det var en dame som het Berit Larson som kom med 4wd boble i84 omtrent samtidig Wahlund. Den tror jeg hadde en litt sløvere motor en de som kjørte EM Tror hun kjørte bare SM rundene.



Berit Larson kjørte den bilen Splittman la ut bilde av.
Loggført
1303RCN
Seniormedlem
****
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark


Vis profil

« Svar #32 på: april 25, 2016, 23:40:08 pm »

Tenkte med det ja Blunker
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2838
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #33 på: april 30, 2016, 16:05:00 pm »

Om det var den du såg på rallyportalen.dk, som var rød, så stemmer det,- det var bilen til Nordstrøm etter alt å dømme, men det var en annonse for motor & gir. Bilen var allerede vraket dessverre.

nei var ikke på rallyportalen jeg fant den,men på veteranposten,da var bobla komplett, det var brukt bmw 4wd  understell på den fortalte eier til meg da jeg var nede og tittet på den.

Loggført

send Epost og ikke PM
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: mai 03, 2016, 00:00:40 am »

Fant ut at det var vann i motoren + at nysgjerrigheten om -80 tallets monstermotor tok overhånd, vart det nødvendig å pelle litt i biter for å se litt på sakerne

* image.jpg (93.96 KB. 800x600 - vist 660 ganger.)

* image.jpg (97.84 KB. 800x600 - vist 613 ganger.)

* image.jpg (89.81 KB. 800x600 - vist 585 ganger.)
Et par overraskelser,- 96 borr & 86 slag hvilket betyr at den var større en først antatt, og større en de andre. Regelverket på den tiden var turbo = motorvolum • 1,4= 3,5 ltr. Minimumsvekt på bilen var da 915kg.
Flere overraskelser : flensveiv, fet 3 skivet clutch + fet kvalitet på det meste.
Heldigvis så langt ingen store skader av vann.

Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3666
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #35 på: mai 03, 2016, 00:36:52 am »


Kjempespennende!

Hva slags sylindre er det der?
Loggført

SCREWDRIVER #2
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #36 på: mai 03, 2016, 09:49:12 am »

Her er noe fra Norsk motorrevy 1986.Husker denne bilen godt da den var i vikedal i 1986 husker vi snakka med mekanikerne og fikk full omvisning.Den satte og banerekord i vikedal.Men den mener jeg sto helt til Martin Schanche kom med RS200.
Mener jeg har noe mer bilder og resultater en plass.


* 20160503_092627.jpg (50.01 KB, 338x600 - vist 410 ganger.)
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 860
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #37 på: mai 03, 2016, 10:10:17 am »


Kjempespennende!

Hva slags sylindre er det der?

ser ut som magirus lastebil sylindre
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5701
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #38 på: mai 03, 2016, 10:13:56 am »


Kjempespennende!

Hva slags sylindre er det der?

ser ut som magirus lastebil sylindre

De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene.

Ser ut som vanlige Type 4 sylindre?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

påsan
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: mai 03, 2016, 10:37:33 am »

Vet ikke hvordan det er med denne men den jeg har er det "hjemmelagde" sylindre på.
Ser farlig likt ut på denne.
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #40 på: mai 03, 2016, 10:48:55 am »

Dette er som et eventyr!
Har aldri sett slike topper før(nå har ikke jeg sett alt heller, da Øyerulling)?
Er det forsterket opplagring av vippestell?  Hæ Sjokkert
Utrolig moro å være med på denne oppdagelsesferden!  Gliser
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 860
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #41 på: mai 03, 2016, 14:30:52 pm »


Kjempespennende!

Hva slags sylindre er det der?

ser ut som magirus lastebil sylindre

De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene.

Ser ut som vanlige Type 4 sylindre?

det er forskjellige typer av de. de firkantede er favorisert pga større borring. får tak i runde også som har mindre og større borring
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5701
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #42 på: mai 03, 2016, 14:38:43 pm »


Kjempespennende!

Hva slags sylindre er det der?

ser ut som magirus lastebil sylindre

De er vel firkantet utvendig på kjøleribbene.

Ser ut som vanlige Type 4 sylindre?

det er forskjellige typer av de. de firkantede er favorisert pga større borring. får tak i runde også som har mindre og større borring

Aha.

Grunnen til at jeg mente/mener det er Type 4 er fordi de er runde med 1 flat side = 2 og 2 parrede sylindre. Lukter jo type 4 av det Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #43 på: mai 03, 2016, 15:01:08 pm »

Dette er som et eventyr!
Har aldri sett slike topper før(nå har ikke jeg sett alt heller, da Øyerulling)?
Er det forsterket opplagring av vippestell?  Hæ Sjokkert
Utrolig moro å være med på denne oppdagelsesferden!  Gliser


Porsche 911 topper vel... med overliggende kamhus og kam. Modifisert til 4 sylinder ? Er mange år siden jeg hadde en 911 motor i biter men det så vel sånn ca slik ut.
Loggført

1961 T1 - Custom
Tor_Fredrik
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Mosjøen


Vis profil

« Svar #44 på: mai 03, 2016, 17:27:01 pm »

Er kjempespennende å se disse bildene, bare å peis på med flere Blunker
Loggført

73 1303 Germanlooker.
73 1303 Karmann cab.
76 Bay Doka
76 Bay kombi
73 Fastback
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #45 på: mai 03, 2016, 19:00:21 pm »

Er nok sylindre som den godeste Sune Jansson enten produserte selv eller fekk produsert etter at de hadde sprengt i filler en del "vanlige" 94 satser. Ser "custom " ut heile veien, tilpasset Porschetoppene, kjennes ut som suprime kvalitet.

Kommer med flere motorbilder etter hvert, men fokuset nå er på "kjedelig" karosseriarbeid. Jobber på på spreng for å få et brukbart resultat, skal så sendes til Drammen for stripping.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: mai 13, 2016, 22:00:33 pm »


* image.jpg (84.4 KB. 800x600 - vist 426 ganger.)
Måtte ta en pause fra karossen, og ta en titt på girkassen

* image.jpg (78.47 KB. 800x600 - vist 416 ganger.)
Uttak til 4wd

* image.jpg (89.01 KB. 800x600 - vist 531 ganger.)
Mest spent på hva utvekslinger som skjuler seg inni!

Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5701
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #47 på: mai 13, 2016, 22:59:45 pm »

Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter?  Sjokkert
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: mai 13, 2016, 23:48:55 pm »


* image.jpg (99.14 KB. 800x600 - vist 341 ganger.)

* image.jpg (99.47 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)
Største overraskelsen her var at 1. Gir var 2.83.
Originalt har 915 kassa 3.18, og for å endre på det kreves en motorsportaksling fra Porsche som er svært kostbar.
Kunne tenke meg en litt kortere 2. gir, og det har jeg liggende. Resten av utvekslingene e spot on.
Trenger nye synkringer hær og dær, så det blir i samme slengen.

Loggført
1303RCN
Seniormedlem
****
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark


Vis profil

« Svar #49 på: mai 14, 2016, 07:27:41 am »

Mener det var snakk om at man brukte frihjul fra en saab på denne når den ble bygd. Har du sett noe til den?
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #50 på: mai 14, 2016, 21:16:59 pm »

Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter?  Sjokkert


Turbo ja, superflow nei, varmepotter må man ha!


3ltr T-4 Engine Pluss topper , skal brukes til og fra jobb.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #51 på: mai 14, 2016, 21:47:30 pm »

mere bilder !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5701
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #52 på: mai 14, 2016, 22:17:14 pm »

Hvilken motor er det i bakgrunnen? Turbo, superflow og varmepotter?  Sjokkert


Turbo ja, superflow nei, varmepotter må man ha!


3ltr T-4 Engine Pluss topper , skal brukes til og fra jobb.

Sånn blir det når man ser bilder på mobilen. Høres ut som en frisk kombo Osteaktig

Burde jo være en frisk kombo!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: juli 15, 2016, 17:31:57 pm »


* image.jpg (80.09 KB. 800x600 - vist 523 ganger.)
Etter noen uker med klipping, sveising, retting & banking har det i grove trekk blitt en heil 1303 igjen. I dag kom den igjenn etter å vært et par uker på syrekur i Asker.

* image.jpg (101.28 KB. 800x600 - vist 481 ganger.)
Må si det ble rent,- mye lettere å jobbe med nå!

* image.jpg (88.42 KB. 800x600 - vist 534 ganger.)
Syredyppinga kostet flesk, men trur at jeg sparer masssse tid + at resultatet blir bedre!

Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #54 på: juli 15, 2016, 22:12:08 pm »


* image.jpg (86.98 KB. 800x600 - vist 427 ganger.)

* image.jpg (90.93 KB. 800x600 - vist 510 ganger.)
Dukket opp noe rust gitt

* image.jpg (97.67 KB. 800x600 - vist 539 ganger.)
litt hær au...

Loggført
OrangeBaja
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Valle i Setesdalen



Vis profil
« Svar #55 på: juli 16, 2016, 08:07:41 am »

Moro prosjekt! Med mange fine finesser.
Men eg ser coilover/uorginale fjører bak! Har du noen bilder el info om det?

Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #56 på: august 14, 2016, 13:11:24 pm »


* image.jpg (60.98 KB. 800x600 - vist 379 ganger.)
Da er ferien over, og det er lov å jobbe litt på denne igjen.

* image.jpg (72.52 KB. 800x600 - vist 378 ganger.)
Framdiffen er fra BMW 2002, og rett bak den ligger et frihjulsnav fra den kjende racingdelelevrandøren SAAB

« Siste redigering: september 14, 2016, 12:10:46 pm av SSRT » Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 344
Bosted:


Vis profil

« Svar #57 på: august 14, 2016, 13:18:56 pm »


* image.jpg (50.25 KB. 450x600 - vist 361 ganger.)
Bakstillinga er etter de jeg kan se fra 411/412.

* image.jpg (73.75 KB. 800x600 - vist 370 ganger.)
Det kan se ut som den har blitt skada, retta & reparert flere ganger, så jeg er ute etter et par nye.
Noen som har?

* image.jpg (95.96 KB. 800x600 - vist 471 ganger.)
Travers sveist inn & kappet for tunell

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #58 på: august 14, 2016, 15:08:59 pm »

detta er kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #59 på: august 14, 2016, 15:22:21 pm »

Hør med Hawken her på forumet!
Han sitter helt sikkert på flere bærebruer til type4
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!