april 19, 2024, 22:47:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Injection som fusker  (Lest 3057 ganger)
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« på: august 20, 2016, 11:32:24 am »

Jeg gir meg ikke.
Får ikke bobla til å gå reint, den fusker!!
!978 California cab med injection, 1303 motor.
Ganske lei av at den ikke går pent. Helt ok når jeg kjører på et middels turtall,
Er det noen som vet om eller er spesialist på dette??
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: august 20, 2016, 12:12:50 pm »

Justere tenning, bytte bensinfilter, måle bensintrykk. Sjekke alle vakuumslanger. All forvarming til luftfilter og manifold må være på plass.
Er det L-jetronic som på 112 wasserboxer? En dyse som på golf?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 20, 2016, 19:14:20 pm »

Allerede på første spørsmål ramla jeg ut. Jeg har ikke peiling, har justert tenning, men er ikke siker på om alle vakuum slanger er på plass der de skal. Det er en som henger løst og som jeg og andre ikke har funnet ut av. En liten vorte på stiften?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #3 på: august 20, 2016, 19:31:02 pm »

ta kontakt med tmbryhn. han kan garantert hjelpe

http://www.vwnorge.no/index.php/board,127.0.html
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 27, 2016, 22:03:28 pm »

P-stop er grei å ha. Satte på en løs vakuum slange der den skulle være, kutta en en annen med sprekk i og så gikk'en som ei klokke!!
Takk skarru ha!!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: september 06, 2016, 08:09:28 am »

Og så gikk'n ikke som ei klokke lenger. Altfor fort på tomgang, fusker og trekker dårlig i motbakke. 2.gir i Hvaler tunellen.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: september 06, 2016, 08:40:42 am »

Sjekk bensinpumpe og filter, og tenning.
Stiftetenning?
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #7 på: september 06, 2016, 10:09:41 am »

Er vel rimelig sikker på at denne trekker falsk luft. Eventuelt er LMM ute å kjører.
Tok en rask titt på denne uten verken bladsøker eller strobolampe. Men ting var såpass ustabile at falsk luft
dukker opp som meget sannsynlig. Hadde ikke startgass heller. Men varm grill, kaldt øl og jaktmesteren var der. Blunker
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: september 06, 2016, 10:26:41 am »

Falsk luft og LMM er ikke faktorer ved full spjeldåpning.
Bør gå bra ved full gass. Hvis den trekker skikkelig dårlig ville jeg sett på tenning/tennplugger og bensintilførselen.
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #9 på: september 06, 2016, 12:29:43 pm »

Ett av problemene er å få turtallet ned på tomgang. Har en tendens til å løpe løpsk. Selv med spellet stengt og skruen helt ute.
Derfor virker det som om den får luft fra ett annet sted.
Så ved høy tomgang er det ikke problemer med å få den til å trekke ved pådrag. Men det sliter jo jævlig på bremsene da når den må holdes igjen i 50 sona.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #10 på: september 06, 2016, 18:49:45 pm »

Ok. Leste at den dro dårlig oppover. Høy tomgang = for mye luft. Tomgangsskruen: skal ikke den skrus helt inn sånn som på wasserboxer med L-jetronic? En stor skrue med flattspor for tomgangshastighet, skrus inn for å redusere hastigheten. (Slipper luft forbi spjeldet) Og en unbrako skrue for blanding på LMM som slipper luft forbi "klaffen". På WB er slitasje på spjeldakslingen kilde til falsk luft.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: september 06, 2016, 18:59:16 pm »

Den store skruen med flatt spor fungerte før. Skrudde jeg den mot klokka så økte turtallet. Nå skjer det ingen ting.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!