mars 28, 2024, 23:55:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forum interesse?  (Lest 8356 ganger)
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: september 11, 2016, 19:27:04 pm »

Ser det har vært innom rundt 150 til 200 brukere / besøkende i dag. Det er ikke mye aktivitet i forhold til besøkende? Har dere vært her så mye at dere ikke lengre har noe å skrive om?
Loggført


Old bugs never die
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 11, 2016, 19:40:08 pm »

Alle småspørsmål etc tas på facebook..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2016, 20:37:19 pm »

Alle småspørsmål etc tas på facebook..



Dessverre.Savner forum tiden,tråder og følge med på,kjøp og salg
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #3 på: september 11, 2016, 22:06:29 pm »

Alle småspørsmål etc tas på facebook..



Og jeg som trodde det bare var de viktige tingene som forgikk på ansiktsboka.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: september 12, 2016, 08:05:14 am »

Brukergrensesnittet er for dårlig i forhold til bruk på mobil og nettbrett. Jeg tror folk (i alle fall meg) sitter mest på mobile enheter enn en god gammel pc. Da er det mye enklere å ta et bilde og legge rett inn i FB, enn å lete opp forumet, skrive innlegg, legge inn bilder. Og ikke minst denne slitsomme komprimeringen av bilder som vi hadde - i alle fall før!
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: september 12, 2016, 09:50:03 am »

Facebook erstatter ikke forumet. F. er lettvint men uten dybde. Savner vel noe mere kreativt her inne enn boblespot etc. Her er det er gode artikler om teknisk informasjon og vedlikehold. Kunnskap kan letes opp og formidles. VW Norge er og blir ikke annet en hva leserne gjør det til og jeg tror ikke det er kvantitet men kvalitet som teller og det kan alle bidra med. Mange her inne sitter med gode kunnskaper som kan deles.
« Siste redigering: september 12, 2016, 09:54:39 am av svenole » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 12, 2016, 10:01:36 am »

Jeg tror et av hovedproblemene i dag er forventning om respons. Alle er vandt med å få en viss respons i form av "likes" osv på moderne sosiale medier. Her inne skal det litt mere til enn bare å trykke på en liker-knapp. En må faktisk skrive noe...
Har sett mange ganger på ting jeg har postet likt både her og på FB/Instagram at her på forumet kan det være minimal respons selv om det er veldig mange inne å leser, mens på FB/Instagram får man drøss med "likes". Tror de fleste velger mediet der en får respons...

Husker en "SVAR DA" kampanje som ble kjørt i gamle dager, kanskje dra den igang igjen?  Osteaktig

Hva med en "del på FB knapp" tilgjengelig på hvert innlegg?

Eller kanskje noen har en finurlig løsning på en "liker-knapp" som kan implementeres i forumet?
« Siste redigering: september 12, 2016, 10:13:29 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: september 12, 2016, 10:33:01 am »

Enig med Berger. Selv er jeg så gammel at jeg klarer meg uten likes, og prøver så godt jeg kan å oppdatere her før jeg evt legger inn noe på FB. Synes FB er ubrukelig til å søke og lete opp gammel god info i, men det kan jo tyde på at alle (inklusive VW-entusiaster) blir mer og mer tabloide, og da er jo FB bra.

Enig med svenole også, og oppfordrer vel alle til å bidra til å holde forumet i gang ved å legge ut interessante saker. HAr jo blitt nesten like enkelt å legge ut bilder her som på FB, så det er ikke så stor unnskyldning lenger.

Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 12, 2016, 11:22:25 am »

Er enig i at det er enkelheten som gjer fb så populær. Vi er jo blitt sånn, bruke minst mulig tid å få mest mulig likes/respons på kortest mulig tid. Her biter vi oss selv i halen den dagen vi trenger historikken/dybden i det. Er selv veldig tilhenger av foumet vs fb. Og ser heller ikke problemer med å legge til bilder via smarttelefon. Skalering etc trengs ikke. Tror kanskje en hadde klart å få flere på forum hvis vi ikke hadde lagt det på fb.... Bare en link kanskje... 👂🏻👂🏻
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: september 12, 2016, 11:23:35 am »

Er man i tvil om noen leser eller ikke er det jo bare å følge med på antall visninger...
Var en gang jeg lurte på dette selv om det var noen grunn til å ha tråd da det var kanskje ett til to svar per oppdatering, men så så jeg at det er mellom 200-500 visninger per oppdatering. Det vil si at svarprosenten er under 1%! Det er sikkert kjipt for noen, men man bør ikke forvente/trenge 100 likes eller svar bare man har bytta et stab stag?
Jeg synes fortsatt at forumet fungerer bra til å få svar og diskutere ting, er man pr kåt er Facebook og Instagram flotte verktøy...

Det er utrolig mange flotte bygg rundt om i Norge som aldri blir nevnt på nettet, og det er utrolig synd at vi går glipp av den kunnskapen som de personene kunne delt med resten av miljøet. For meg og sikkert mange andre er forum en kunnskaps portal og for mange et nettbasert leksikon (dog ikke alltid korrekt) men om vi ikke oppdaterer leksikonet så har vi brent alle broer for fremtidige medlemmer som er på let etter svar...
Loggført

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #10 på: september 12, 2016, 14:01:44 pm »

jeg synes dette forumet funker veldig bra som oppslagsverk og inspirasjon. Er det noe en lurer på, så er det bare å legge ut et spørsmål å en for svar på d meste + mange gode tips.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: september 12, 2016, 17:37:42 pm »

Vi radioamatører trodde sender og mottaker som er old teknologi forsvant og ble borte i vår tids nye og lett fordøyelige media tilbud. Der tok vi grundig feil, det har aldri vært slik interesse som nå. Grunnen er trolig at noen der ute men også yngre liker å bruke hjernen, ikke minst det å prestere noe selv. Faktisk det å delta i noe som krever kreativitet og noe mere hjerneaktivitet.
Forumet er et godt alternativ til bob-bob media for de som tar utfordringen. Det har også bidratt mye til nye veteran eiere. Håper kreativiteten lever godt her inne fremover og at flere prosjekter med spørsmål dukker opp.
« Siste redigering: september 12, 2016, 17:41:37 pm av svenole » Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #12 på: september 12, 2016, 17:45:17 pm »

Ser det har vært innom rundt 150 til 200 brukere / besøkende i dag. Det er ikke mye aktivitet i forhold til besøkende? Har dere vært her så mye at dere ikke lengre har noe å skrive om?

Mulig at jeg ikke henger med. Men er det 150 til 200 brukere innom er det vel aktivitet her, eller?
Får vi en knapp å trykke på blir vi mer aktive da? At ansiktsboka er rask og effektiv ser vi jo på arbeidsplasser, kino, skogsturer etc.
Det er faktisk så effektivt at folk er på 24/7 for å ikke gå glipp av noe. Venneforespørsler med bursdager og kakedriting.

Forum er konge å søke i, lett å bruke samtidig som man ikke behøver å bla seg igjennom 450 tommeler , samt venneforespørsler og gratulasjoner for å finne svaret. Er jeg inne å leser er jeg aktiv selv om jeg ikke forteller alle andre at jeg er aktivt inne på forumet å leser. Men forumet må brukes for ikke å forsvinne. Så det blir opp til folk å velge hva de vil.
Men kjappere og mer lettvint tror jeg ikke ansiktsboka er. Det er bare at du allerede er der.......24/7. Sov godt
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Huleboar
Seniormedlem
****
Innlegg: 328
Bosted:



Vis profil
« Svar #13 på: september 12, 2016, 19:39:18 pm »

For min del har Forumet gitt meg sinnsykt møkje kunskap som eg ellers hadde brukt lang tid på "prøve, feile og lære" og er Takknemlig for det.
Eg er ganske ny i gamet 3/4år i VW miljøet. Men for meg så virke det som att om eg spør om nybegynner spm så er det lite respons, og då føler eg meg litt dum. Og det er litt trist for det kan føre til att flere nybegynnere detter ut av miljøet.

Ingen respons = FB
Loggført

VW T2 Camper 76
VW T2 Camper 77
VW T1 Roadster 67
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #14 på: september 12, 2016, 19:59:52 pm »

Er man i tvil om noen leser eller ikke er det jo bare å følge med på antall visninger...
Var en gang jeg lurte på dette selv om det var noen grunn til å ha tråd da det var kanskje ett til to svar per oppdatering, men så så jeg at det er mellom 200-500 visninger per oppdatering. Det vil si at svarprosenten er under 1%! Det er sikkert kjipt for noen, men man bør ikke forvente/trenge 100 likes eller svar bare man har bytta et stab stag?
Jeg synes fortsatt at forumet fungerer bra til å få svar og diskutere ting, er man pr kåt er Facebook og Instagram flotte verktøy...

Det er utrolig mange flotte bygg rundt om i Norge som aldri blir nevnt på nettet, og det er utrolig synd at vi går glipp av den kunnskapen som de personene kunne delt med resten av miljøet. For meg og sikkert mange andre er forum en kunnskaps portal og for mange et nettbasert leksikon (dog ikke alltid korrekt) men om vi ikke oppdaterer leksikonet så har vi brent alle broer for fremtidige medlemmer som er på let etter svar...

Du sier det så utrolig godt! Det er utrolig mye som skjer rundt om, som vi ikke hører noe om. Virker som om folk ikke gidder å sette seg ned å skrive lengre. Nå er ikke jeg på FB, så jeg har vel meg selv å takke tenker sikkert noen, men jeg liker forumet svært bra. Men savner mer aktivitet. Når det er såpass mange innom, så er prosentandelen av hva som faktisk skrives veldig lav i forhold. Det kryr jo av vw entusiaster. Det skrives over her at mye spørsmål og svar er rettet til FB, og da sier det seg selv at det blir mindre her. Kall meg gjerne gammeldags, men ja, jeg er nok heller det. Trives også i gamle biler  Gliser PS! Gjør ikke flere også det??

Ser det har vært innom rundt 150 til 200 brukere / besøkende i dag. Det er ikke mye aktivitet i forhold til besøkende? Har dere vært her så mye at dere ikke lengre har noe å skrive om?

Mulig at jeg ikke henger med. Men er det 150 til 200 brukere innom er det vel aktivitet her, eller?
Får vi en knapp å trykke på blir vi mer aktive da? At ansiktsboka er rask og effektiv ser vi jo på arbeidsplasser, kino, skogsturer etc.
Det er faktisk så effektivt at folk er på 24/7 for å ikke gå glipp av noe. Venneforespørsler med bursdager og kakedriting.

Forum er konge å søke i, lett å bruke samtidig som man ikke behøver å bla seg igjennom 450 tommeler , samt venneforespørsler og gratulasjoner for å finne svaret. Er jeg inne å leser er jeg aktiv selv om jeg ikke forteller alle andre at jeg er aktivt inne på forumet å leser. Men forumet må brukes for ikke å forsvinne. Så det blir opp til folk å velge hva de vil.
Men kjappere og mer lettvint tror jeg ikke ansiktsboka er. Det er bare at du allerede er der.......24/7. Sov godt


Flott tilbakemelding! Godt vi er flere som liker forumet. Jeg savnet bare med aktivitet her. Vi ser jo folk er innom, men bare for et par år siden, så skrev jo folk også veldig mye mer, derav mye mer å lese når vi logget oss inn  Glad Jeg liker ikke utviklingen at FB skal ta over, slik at det blir helt dødt her. Da er det kanskje greit å rope varsku før det eventuelt blir et faktum
Loggført


Old bugs never die
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 12, 2016, 20:46:49 pm »

Nå er vel ikke dette første gangen dette temaet er oppe her..
Vi som er her og liker å skrive kan tjate så mye vi gidder om hvor ille det er at ikke flere bruker forumet, hvor dårlig FB er osv...det blir som å pisse i motvind uansett.
En må finne på noen positive tiltak som øker bruken igjen!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #16 på: september 12, 2016, 22:29:46 pm »

Tiltak 1: Legg ned Ansikts boka.
Og da holder det vel med ett tiltak  Gliser.
Skal vi danne en gruppe mot dem eller finnes det allerede?
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 13, 2016, 03:42:31 am »

Tiltak 1: Legg ned Ansikts boka.
Og da holder det vel med ett tiltak  Gliser.
Skal vi danne en gruppe mot dem eller finnes det allerede?

FB har jo fått litt pes de siste dagene  fra Aftenposten og vår statsminister med fler...

Kan se ut som flere får opp øynene...

-----

Kunne nok lagt ut i det store og brede om dette...inntil videre støtt opp om vwnorge!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #18 på: september 13, 2016, 08:45:03 am »

Har ikke FB, og har heller ikke tenkt å begynne :-) Bruker heller tiden til å jobbe med bil.

Ser og trenden med at mange legger ting på FB, og noen argumenterer med at det er så vanskelig å legge inn bilder på VW Norge, hadde samme problemet før, konvertering og endring av størrelser på bilder for å legge inn.
Kjøpte ny I-Pad og problemet var løst..... den legger bildene rett inn uten noen form for ekstraarbeid :-)  Samtidig fikk jeg muligheten til å bli litt teknisk oppgradert og ha en god plattform til å lagre byggebilder !

Ser at FB kan være enkel hvis en skal bli kvitt noe fort, men har delene du selger ligget i garasjen like lenge som mine, så haster det vel ikke så mye at de ikke kan legges ut på vårt felles forum her, samtidig er det jo også mulig å finne igjen poster og tråder uten å bla gjennom store mengder med data.

Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #19 på: september 13, 2016, 09:19:43 am »

Tiltak 1: Legg ned Ansikts boka.
Og da holder det vel med ett tiltak  Gliser.
Skal vi danne en gruppe mot dem eller finnes det allerede?

Jeg starter en på Facebook nå.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: september 13, 2016, 09:29:52 am »

Ser og trenden med at mange legger ting på FB, og noen argumenterer med at det er så vanskelig å legge inn bilder på VW Norge, hadde samme problemet før, konvertering og endring av størrelser på bilder for å legge inn.
Kjøpte ny I-Pad og problemet var løst..... den legger bildene rett inn uten noen form for ekstraarbeid :-)  Samtidig fikk jeg muligheten til å bli litt teknisk oppgradert og ha en god plattform til å lagre byggebilder !
Løsningen er at jeg har lagt inn en endring i softwaren som gjør dette automatisk for brukerene, og er nå enkelt uavhengig om du bruker telefonen eller iPaden :-)
Men så fint å høre, da får vi mye nye bilder i prosjektråden din fremover :-) Gleder meg
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: september 13, 2016, 14:32:17 pm »

Ser og trenden med at mange legger ting på FB, og noen argumenterer med at det er så vanskelig å legge inn bilder på VW Norge, hadde samme problemet før, konvertering og endring av størrelser på bilder for å legge inn.
Kjøpte ny I-Pad og problemet var løst..... den legger bildene rett inn uten noen form for ekstraarbeid :-)  Samtidig fikk jeg muligheten til å bli litt teknisk oppgradert og ha en god plattform til å lagre byggebilder !
Løsningen er at jeg har lagt inn en endring i softwaren som gjør dette automatisk for brukerene, og er nå enkelt uavhengig om du bruker telefonen eller iPaden :-)
Men så fint å høre, da får vi mye nye bilder i prosjektråden din fremover :-) Gleder meg
  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #22 på: september 13, 2016, 21:46:40 pm »

jeg er innom forumet daglig, men er nok av de som ikke er så flink til å skrive mye..... liker forumet godt til kjøp og salg, da jeg oppfatter de som er her inne som mer seriøse enn de man treffer på fjøsboka. hvis det er enklere med bilder nå, skal jeg kanskje starte en "skrotgarasjen" tråd om rammelet jeg roter med da eller ?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #23 på: september 14, 2016, 05:10:22 am »

hvis det er enklere med bilder nå, skal jeg kanskje starte en "skrotgarasjen" tråd om rammelet jeg roter med da eller ?

Absolutt!  Glad
Loggført


Old bugs never die
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #24 på: september 14, 2016, 13:20:37 pm »

Kan det ikke lages et toppinnlegg med en link hit som ligger fast på vw-Norge FB?Det er jo faktisk de som ikke vet at dette flotte forumet er oppe og går.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #25 på: september 15, 2016, 08:08:16 am »

Kan det ikke lages et toppinnlegg med en link hit som ligger fast på vw-Norge FB?Det er jo faktisk de som ikke vet at dette flotte forumet er oppe og går.
Det ligger i beskrivelsen, men hadde kanskje ikke vært så dumt å hatt som topp innlegg og. Vi ser jo titt og ofte at folk ikke leser det som står i beskrivelsen :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #26 på: september 15, 2016, 14:27:59 pm »

Kan det ikke lages et toppinnlegg med en link hit som ligger fast på vw-Norge FB?Det er jo faktisk de som ikke vet at dette flotte forumet er oppe og går.
Det ligger i beskrivelsen, men hadde kanskje ikke vært så dumt å hatt som topp innlegg og. Vi ser jo titt og ofte at folk ikke leser det som står i beskrivelsen :-D

Som med meg nå.... :)Under festet innlegg da som dere skriver på fagspråket Blunker
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!