august 08, 2022, 07:44:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 S-Co.01  (Lest 130960 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #780 på: februar 23, 2022, 16:59:00 pm »

Da har emnene til bremebrakettene ankommet.  
Materialet er 6061-T6 aluminium.
Handlet like så godt 6 stk emner.


* C07CA07D-8319-49C2-BF30-5B9D291A1523.jpg (84.31 KB. 800x600 - vist 182 ganger.)

« Siste redigering: februar 26, 2022, 17:29:06 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #781 på: februar 26, 2022, 16:49:51 pm »

Da har man kommet litt lenger på kalipper brakettene.
Fått målt ut 100% med tanke på at klossene ligger ann på hele skiva. Samt for å lette braketten.
Det blir muligens en ”lomme” rundt de 2 skruene som holder braketten til spindlene for max letting.
Det blir han som skal maskinere som bestemmer hvor mye han kan ta av. Disse brakketene klarte jeg og gjenge opp i 1,75 stigning noe jeg ikke skal bruke. Så om noen vil eller kan få bruk for disse. Rop ut.


* 1BDE21A1-A08A-4E0B-8F11-6C117C4EE973.jpg (101.49 KB. 800x600 - vist 188 ganger.)



* E832298D-9311-4283-A02A-8F65C5B333BF.jpg (80.24 KB. 800x600 - vist 198 ganger.)

« Siste redigering: mars 28, 2022, 10:05:03 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #782 på: februar 28, 2022, 16:30:38 pm »

Da er oljekjøleren i hus.


* 893FEE77-21A2-4584-AF05-4E706D21719F.jpg (82.65 KB. 800x600 - vist 162 ganger.)


Det blir prøvemontering i helgen for å se hvordan an fitting jeg skal ha og bestemme meg for dim og hvordan jeg vil føre rør. Mulig det blir ett enkelt feste av oljekjøler i toppen, blir da å eventuelt knekke noe flatt emne som blir monterte på kjøleren før den blir montert på braketten.


”Kamei” spoiler i glassfiber venter på posten.
Denne er ren kopi av orginalen.
Til og med med samme overflate struktur som plastspoileren har originalt ifra Kamei.

« Siste redigering: februar 28, 2022, 21:20:05 pm av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4848
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #783 på: mars 01, 2022, 20:18:50 pm »

De brakettene til bremsene blir fine.
Ser helt originale ut, enn så lenge.

Hvor stor AN størrelse tenker du på oljeslangene?
Er vel ikke fordel å ha alt for store heller.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #784 på: mars 02, 2022, 06:39:38 am »

Ja de brakettene blir bra når de før seg en runde med maskinering og letting. Nå er og ser de unødvendig klumpete ut.

Jeg tenker nok at AN 12 er passe.
Den har innvendig dia på ca 15 mm.
Kan godt være at AN 10 også er like greit.
Jeg er usikker.
Har nå forhørt meg litt rundt å det blir AN 10.

« Siste redigering: mars 03, 2022, 06:15:59 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #785 på: mars 03, 2022, 21:30:59 pm »

Gjort litt i dag også. Tok like så godt å lagde ett sett til med kalipper brakett. Så planen er å få maskinert 2 par.
Ettersom jeg nå hadde ett nøyaktig mål med tanke på plassering av kalipper så hele klossens flate ligger ann på skiva lagde jeg den slik at det kun trengs å maskineres på den siden mot demperfestet.


* F954A1A8-CC0D-424A-9C37-A54CA259EFEF.jpg (71.61 KB. 638x600 - vist 146 ganger.)



* E7E9D355-1E8D-4995-B319-6CE25B2BA72D.jpg (62.79 KB. 574x600 - vist 138 ganger.)

« Siste redigering: mars 04, 2022, 09:55:53 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #786 på: mars 03, 2022, 21:34:03 pm »

Så ble det demontering av skive.
Litt sliping av støpekanten og hammermerker etter vold mot bærekuler. De er nå 100% klare for pulverlakkering. Blir nok en liten runde med sandblåsing før pulverlakk også. Best med nyblåste deler når pulverlakk skal på.


* 37118E58-5D6B-434F-97D4-A9E067B56474.jpg (125.78 KB. 800x600 - vist 142 ganger.)




« Siste redigering: mars 04, 2022, 06:21:17 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #787 på: mars 03, 2022, 21:38:24 pm »

Ble også prøvemontering av oljekjøler.
Tror det blir veldig bra.
Lagde også fort ett utkast av brakett for å feste kjøleren i toppen. Blir nok noe i den duren. Grunnen til profilen er reservehjulsbrønnen og at jeg ikke vil ha sperre for luften på baksiden av kjøleren.


* D0B852BF-AAA4-454E-8B6D-AD8161C463BE.jpg (37.61 KB. 800x361 - vist 140 ganger.)



* 05E15D6A-2847-4CAD-B7CE-C4B3209A5DB7.jpg (83.22 KB. 530x600 - vist 150 ganger.)

« Siste redigering: mars 03, 2022, 21:47:19 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #788 på: mars 04, 2022, 13:32:29 pm »

Da er 4 stk bremse brakett emner levert til Musangen motor i råde. Skikkelig hyggelig kar.
Han lager ett program for disse i sin cnc maskin. Så det blir muligheter for å få produsert flere slike om noen ønsker.

Planen er også å skru inn slike ifra bakkant av brakettene for ar det skal bli lettere og montere og demontere kalipper. Da blir det bare å slide kalipper inn på boltene før men skrur på en mutter. Man slipper også å være redd for at gjengene i alubraketten blir ødelagt.


* 103E99EC-97B8-41DD-9A50-ED4542E44ED1.jpg (22.94 KB. 743x600 - vist 110 ganger.)






« Siste redigering: mars 09, 2022, 11:36:06 am av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4848
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #789 på: mars 07, 2022, 22:43:11 pm »

Ikke umulig at jeg lyst til å lette brakettene mine. Spent på resultatet.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #790 på: mars 08, 2022, 07:56:32 am »

Jeg venter i spenning jeg også Henrik. Skal holde deg oppdatert.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #791 på: mars 12, 2022, 16:04:15 pm »

Etter å ha ligget litt under å tenkt blir det nok som jeg antyder på bildet.

Blir å borre hull og føre en stuss med rør ut så man får monter AN kobling før det går over i slange .
Gjennomføringene blir igjennom gumminippel og det blir krimpet på en tykk krymp med lim i for å beskytte røret.


* E8DC7A8F-1453-4443-AF89-B406A0542FA6.jpg (9.15 KB. 230x186 - vist 130 ganger.)



* 8C31F4E1-B550-415E-8CD4-EDDB7E6FE5D2.jpg (34.44 KB. 743x600 - vist 114 ganger.)

Med denne blir det en bolt ifra undersiden av flyndre og som klemmer rør og brakett . Da blir rørene liggende helt nedtil å går ingen vei. Blir da 3 holdere. En i front . En under girstang og en like ved overgangen girstag og girkasse. Må komme til å få holdt igjen bolt/mutter. Blir da mutter på oversiden av braketten inni tunnellen.

« Siste redigering: mars 13, 2022, 12:20:02 pm av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4848
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #792 på: mars 13, 2022, 00:40:58 am »

Tror det blir en bra løsning på rørføring.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #793 på: mars 13, 2022, 09:27:10 am »

Ja håper det blir greit. Slipper faren for at noen tar tak i noen rør eller slanger. Blir muligens ett tynnere rør også for fremtidig retur av bensin.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #794 på: mars 27, 2022, 10:48:24 am »

Da er kalipper brakettene ferdig maskinert.
Maskinerte 2 ekstra som vil komme for  salg. Kan selges uten borring av kalipper hull og montering hull eller med.
Blir ikke hentet før torsdag. Vesentlig letting.



* 3AB2454E-4292-4A11-BF98-EF2DF5D821BE.jpg (71.79 KB. 638x600 - vist 100 ganger.)



* 9104399E-D8CF-42B6-87E1-1AC11F908EA7.jpg (75.54 KB. 750x600 - vist 109 ganger.)




« Siste redigering: april 09, 2022, 07:52:11 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #795 på: mars 31, 2022, 21:35:36 pm »

Ett steg nærmere.
Boltene skal nok kortes inn litt. Er på vei i posten noen titan muttere som skal brukes.



* 0C6AB679-3AA6-4EA8-BD37-0AE559DABBE3.jpg (103.67 KB. 800x600 - vist 105 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #796 på: april 02, 2022, 07:51:00 am »

Etter at alt er prøvemontert og alt passer og har blitt som jeg vil med bremsene er det slik at jeg vil ha porsche kalipperene strøkene så da blir det turen til opems pulverlakk. Dit skal også spindlene , kalipper brakettene støtfangerfester. Bærearmer bak. Alt må demonteres og en god runde i kabinetter.
Ang. Bærearmene bak må jeg bare prøve en gang til da di satt som tusan sist.


* 9A0176F1-B12E-4735-B1D7-038E903961D9.jpg (37.25 KB. 800x311 - vist 86 ganger.)


Ser etter bærearmer foran med mere  justering.
Eventuelt en bærekune med lenger pinne vil ikke at styrestaget skal gå i bærearmen.

« Siste redigering: april 02, 2022, 09:08:28 am av Anders-Co » Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2299
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #797 på: april 02, 2022, 13:20:32 pm »

Dette blir så bra Anders. Gleder meg til hver oppdatering av denne😃
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #798 på: april 06, 2022, 20:32:26 pm »

Elsker orginale deler man kan finne andre steder enn hos porsche. Bremserøret pr kalipper har jeg også fått tak i orginalt.


* 4C490083-2E2B-4B1E-8525-1EE79552F189.jpg (85.84 KB. 800x600 - vist 91 ganger.)



* C8E360DD-D5FD-4C9C-B82A-1D7E09F87AE6.jpg (71.58 KB. 800x600 - vist 73 ganger.)

« Siste redigering: april 08, 2022, 13:35:58 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #799 på: april 08, 2022, 13:47:50 pm »

Fått prøvd å legge alurør i tunnellen i dag.  Det gikk dårlig.
Får de ikke slik jeg vil ha det. Vanskelig å få dandert rørene
 ordentlig. Ikke minst når man ikke kommer ordentlig til, pluss at rørene er stivt og vanskelig og få til å ligge plant hele veien.
 
Så det blir nylon spunnet PTFE slange i stedet. Vært og byttet AN fitting og handlet PTFE av Stian Motorsport.
PTFE slangen vil legge seg bedre.
Fått boret opp hull i begge ender og funnet frem gjennomføringer. Foran blir det igjennom PG nipler. Bak blir det igjennom en type mansjett med god flex.  
Har også dratt og lagt klart en kraftig ståltråd som jeg bruker som føring.

« Siste redigering: april 08, 2022, 17:37:08 pm av Anders-Co » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1821
Bosted:


Vis profil

« Svar #800 på: april 08, 2022, 18:00:25 pm »

Ja Anders her er det jo fler muligeter .. Skal du kjöre med E85 blir det definitivt PTFE ... Denne er aggresiv mot kobber og alu Tenker du ta en rens /gode filter er vel ikke vanlig slange i bra kvalitet noe problem heller ..
Inne i tunellen er jo kult , men lite oversiktlig .. Iom . at jeg har cab tenker jeg enkelt nok legge slangene på innsiden av karross-forsterkning .. (50mm höyde ) .. Da blir det oversiktlig og kan byttes ved behov ..  Bruker AN 6 , holder til det meste ..
Vet jo ikke hva motor du skal ha ! men å dömme etter bremser så må det vel bli 250 + Glad God helg .

Mvh/E
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #801 på: april 08, 2022, 21:04:56 pm »

Jeg tenker at slik slange som ligger godt festet og uten ytre påvirkninger holder seg lenge i tunellen. Like greit å bruke en PTFE slange først som sist.  Er ikke kosten på en slik PTFE slange som velter dette prosjektet uansett;)
Når slangene først ligger der er det ikke vanskelig å eventuelt bytte dem ut. Men gummislanger ville jeg vært skeptisk til med tanker på aldring av gummislange. . Derfor valget. Lekkasje ifra slike slanger inni tunellen er jeg ikke redd for.
Det ble AN8 etter div samtaler med div fagfolk.

God ide med cab og dra de i forsterkningen. Men siden jeg ikke har de så ble det i tunellen. Å tenker at det er en god løsning. Å ha disse open under bilen er ikke noe jeg ville ha da det ikke blir så god løsning for føring uten at de blir liggende utsatt til i fronten.  Under nap hatten.
« Siste redigering: april 08, 2022, 21:12:45 pm av Anders-Co » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1821
Bosted:


Vis profil

« Svar #802 på: april 09, 2022, 10:55:16 am »

Blir sikkert bra .. AN 8 . event AN 10 (ved törrsump ) .. Trodde du ville dra bensin der også .. (AN 6) Glad 
KL Racing er definitivt billigst på disse i SE .

Mvh/E
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #803 på: april 09, 2022, 16:32:14 pm »

Ja tenker litt på det med bensin også. Får se hva jeg får til.
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #804 på: april 12, 2022, 12:19:00 pm »

Fittings of Norway har også et bredt sortimet i slanger, rør og fittings
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #805 på: april 12, 2022, 14:15:02 pm »

Mange som selger slanger, rør og fitting.
Men prøver alltid så langt det går å bruke lokale firmaer .
Handlet alt av lagete, foringer og tetninger.
Noen som kjører med grovere torsjons stag?
Eventuelt erfaringer?
Noen som har liggende som de ikke bruker?
Hvor er de handlet?


* DEF89153-4A62-4791-9F62-2F1259265C12.jpg (66.37 KB. 800x600 - vist 50 ganger.)



* 6616D60E-D608-4C60-9478-487CF5166DC2.jpg (102.96 KB. 800x600 - vist 41 ganger.)


Gjengene på den ene stikken i irs hat fått juling av tidligere eiere så trenger hvertfall 1.
Men tar gjerne to.

Noen som har?

« Siste redigering: april 12, 2022, 20:20:26 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #806 på: april 12, 2022, 14:19:11 pm »


* 9AD34D4D-FD7B-4451-BC71-F157C16AD428.jpg (65.99 KB. 800x600 - vist 38 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4848
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #807 på: april 12, 2022, 14:34:50 pm »

Tror jeg har en stikkaksel liggende, men de er til 930 drivknuter.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1332
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #808 på: april 12, 2022, 15:14:43 pm »

Hei. Vil helst ha så det går med originalt .
Ellers må jeg bytte knutene på akslingene også .
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4848
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #809 på: april 12, 2022, 21:09:10 pm »

Når jeg tenker meg om, har jeg muligens mine originale liggende i garasjen.
hvis jeg husker det skal jeg sjekke imorra før jeg drar på ferie, eller send meg en påminnelse på sms i 11-12 tiden i morra.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!