juni 24, 2019, 23:26:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dansken's 55'er  (Lest 21928 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3354
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #150 på: januar 23, 2019, 23:12:37 pm »

Men hvis vi setter grænsen på 200 heste, vil det da være nok med de rør jeg har pr. i dag? eller vil det holde med 8mm rør begge veje og 10 mm rør ud af tanken?
har hatt 8mm rør hele veien med 305,1hp i motor, 2,8l sugemotor, det gikk helt fint hvertfall . (ikke vw, men det er da ikke forskjell på det sånn sett ;-) )
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3813
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #151 på: I dag kl. 12:06:11 »

Kombinationen af denne:
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.


Og dette billede som dukkede op på facebook:

* ovalen.jpg (73.19 KB. 800x533 - vist 23 ganger.)


presser jo en masse motivation frem, så her er en fortsættelse på tråden her. For at gøre en alt for lang historie kortere er det akkurat nu to udfordringer som jeg kæmper lidt imod.
Den ene er at oljetrykket mulig er lidt højt, men jeg har ikke fået motoren kørt ordentlig varm endnu så jeg ser ikke heller om det falder ved varm olje.
Men i følge tryk måleren står den på 2500 omdrejninger på rundt 70 PSI på kold mineral 10/40 olje.
Nummer to er at jeg ikke får lortet til at gå på tomgang med grundindstilling på gasserne. Jeg må op på lidt over 1 omgang på spjeldåbnings skruerne (tomgang skruerne) for at den skal gå. Og da er det jo ikke så enkelt at få justeret gasserne. Den gik for så vidt med indstillingen fra når de stod på 1200 motoren. Men med større dyser ville jeg justere dem ind og der var åbenbart ikke så lurt...

Planen er at give det et ordentligt forsøg igen over de næste par dage og hvis det ikke løser sig ryger 1200 motoren ind igen. Så bliver det fejlsøgning videre i opstartsbuk i stedet så jeg kan få brugt bilen.

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5924
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #152 på: I dag kl. 14:29:20 »

Hyl ut hvis du trenger moralsk støtte i feilsøkingen Blunker Har ikke så god greie på steinalderteknologi, men kan stille dumme spørsmål Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3813
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #153 på: I dag kl. 15:40:51 »

Det er ofte det som kan hjælpe mest Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3813
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #154 på: I dag kl. 22:01:46 »

Da var det lidt positivt at komme med, af magiske årsager der ikke kan forklares har jeg fået den til at gå på tomgang. Utrolig lav tomgang men uanset da. Begynte med lidt småjustering men det er ikke akkurat så enkelt med morsom kam og den her lave tomgang.
Og akkurat som det gik som bedst begyndte motoren at gå super rart og bare fusket, så i bedste Tønsberg-stuk stil er jeg meget mulig gået tom for bensin  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Så videre fortsættelse bliver i morgen med 5 liter frisk juice på tanken.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5924
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #155 på: I dag kl. 22:05:25 »

Hehe helt konge. Kanskje jeg putrer innom en tur på knallerten min i morgen da Blunker
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!