mars 28, 2024, 10:57:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dansken's 55'er  (Lest 48892 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #150 på: januar 23, 2019, 22:12:37 pm »

Men hvis vi setter grænsen på 200 heste, vil det da være nok med de rør jeg har pr. i dag? eller vil det holde med 8mm rør begge veje og 10 mm rør ud af tanken?
har hatt 8mm rør hele veien med 305,1hp i motor, 2,8l sugemotor, det gikk helt fint hvertfall . (ikke vw, men det er da ikke forskjell på det sånn sett ;-) )
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #151 på: juni 24, 2019, 11:06:11 am »

Kombinationen af denne:
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.


Og dette billede som dukkede op på facebook:

* ovalen.jpg (73.19 KB. 800x533 - vist 313 ganger.)


presser jo en masse motivation frem, så her er en fortsættelse på tråden her. For at gøre en alt for lang historie kortere er det akkurat nu to udfordringer som jeg kæmper lidt imod.
Den ene er at oljetrykket mulig er lidt højt, men jeg har ikke fået motoren kørt ordentlig varm endnu så jeg ser ikke heller om det falder ved varm olje.
Men i følge tryk måleren står den på 2500 omdrejninger på rundt 70 PSI på kold mineral 10/40 olje.
Nummer to er at jeg ikke får lortet til at gå på tomgang med grundindstilling på gasserne. Jeg må op på lidt over 1 omgang på spjeldåbnings skruerne (tomgang skruerne) for at den skal gå. Og da er det jo ikke så enkelt at få justeret gasserne. Den gik for så vidt med indstillingen fra når de stod på 1200 motoren. Men med større dyser ville jeg justere dem ind og der var åbenbart ikke så lurt...

Planen er at give det et ordentligt forsøg igen over de næste par dage og hvis det ikke løser sig ryger 1200 motoren ind igen. Så bliver det fejlsøgning videre i opstartsbuk i stedet så jeg kan få brugt bilen.

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #152 på: juni 24, 2019, 13:29:20 pm »

Hyl ut hvis du trenger moralsk støtte i feilsøkingen Blunker Har ikke så god greie på steinalderteknologi, men kan stille dumme spørsmål Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #153 på: juni 24, 2019, 14:40:51 pm »

Det er ofte det som kan hjælpe mest Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #154 på: juni 24, 2019, 21:01:46 pm »

Da var det lidt positivt at komme med, af magiske årsager der ikke kan forklares har jeg fået den til at gå på tomgang. Utrolig lav tomgang men uanset da. Begynte med lidt småjustering men det er ikke akkurat så enkelt med morsom kam og den her lave tomgang.
Og akkurat som det gik som bedst begyndte motoren at gå super rart og bare fusket, så i bedste Tønsberg-stuk stil er jeg meget mulig gået tom for bensin  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Så videre fortsættelse bliver i morgen med 5 liter frisk juice på tanken.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #155 på: juni 24, 2019, 21:05:25 pm »

Hehe helt konge. Kanskje jeg putrer innom en tur på knallerten min i morgen da Blunker
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #156 på: juni 24, 2019, 23:50:50 pm »

Suppe er kjekt!  Gliser
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #157 på: juni 25, 2019, 08:29:05 am »

Med tankerne i godt humør slår det mig pludselig at jeg jo har et alt for lettet svinghjul på motoren der vejer ret under 4 kilo. Det vil vel give en udfordring med at holde tomgangen stabil?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #158 på: juni 26, 2019, 07:15:35 am »

Og så var "låvefunnet" ude af garagen og kørt til jobben i dag  Gliser men ikke helt uden rynker i panden da...  Tvilende

Med lidt god hjælp og støtte fra Roy der kom forbi garagen i går aftes fik vi justeret gasserne sådan ganske tålelig og tenning. Tomgangen fik vi op så den faktisk går ganske pænt, men ligger rundt 900 omdrejninger når den er varm så jeg skal prøve at justere lidt ned igen.
MEN, når motoren langsomt begyndte at blive varm fusker den noget voldsomt ret rundt 2000 omdrejninger, og den opfører sig akkurat som om der er turtallsperrer på 4500/5000 omdrejninger. Blandingsskruerne får jeg ikke rigtig noget fornuftig resultat ud af at skrue ind og ud. Motoren endrer opførsel men bare cylinder 4 får jeg til at dø helt ud og så komme tilbage igen ved lidt under en omgang ud. De tre andre går motoren næsten bedre og mere rent når de er mere eller mindre helt inde?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #159 på: juni 26, 2019, 09:26:30 am »

Og så var "låvefunnet" ude af garagen og kørt til jobben i dag  Gliser men ikke helt uden rynker i panden da...  Tvilende

Med lidt god hjælp og støtte fra Roy der kom forbi garagen i går aftes fik vi justeret gasserne sådan ganske tålelig og tenning. Tomgangen fik vi op så den faktisk går ganske pænt, men ligger rundt 900 omdrejninger når den er varm så jeg skal prøve at justere lidt ned igen.
MEN, når motoren langsomt begyndte at blive varm fusker den noget voldsomt ret rundt 2000 omdrejninger, og den opfører sig akkurat som om der er turtallsperrer på 4500/5000 omdrejninger. Blandingsskruerne får jeg ikke rigtig noget fornuftig resultat ud af at skrue ind og ud. Motoren endrer opførsel men bare cylinder 4 får jeg til at dø helt ud og så komme tilbage igen ved lidt under en omgang ud. De tre andre går motoren næsten bedre og mere rent når de er mere eller mindre helt inde?

Hmm, er pluggene dine ok da? og tenningskablene?
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #160 på: juni 26, 2019, 09:49:21 am »

Hvilke forgassere bruker du nå? På mine er det disse bypass skuene som i utgangspunktet skal være lukket. Mine var tuklet med og ga litt luft over spjeldet.
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #161 på: juni 26, 2019, 11:48:28 am »

de er helt stengt, og mest sansynlig samme type gassere vi har.  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #162 på: juli 02, 2019, 16:57:51 pm »

No news is old news, eller hvad det er man siger  Rekker tunge

Men uanset så har jeg fiklet lidt og ikke rigtig kommet frem til nogen løsning. MEN kan det være nåleventilerne som henger seg op så gasserne (eventuelt bare den ene) flyder over og drukner? Og hvordan kan jeg kontrollere dette?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #163 på: juli 02, 2019, 22:12:46 pm »

Har du sett om det er forskjell på pluggene?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #164 på: juli 03, 2019, 05:52:18 am »

Nej det har jeg jo faktisk ikke tænkt på  Øyerulling
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #165 på: juli 03, 2019, 10:08:32 am »

No news is old news, eller hvad det er man siger  Rekker tunge

Men uanset så har jeg fiklet lidt og ikke rigtig kommet frem til nogen løsning. MEN kan det være nåleventilerne som henger seg op så gasserne (eventuelt bare den ene) flyder over og drukner? Og hvordan kan jeg kontrollere dette?


Det er MEGET mulig og jeg har slitt med det samme flere ganger.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #166 på: juli 03, 2019, 10:36:14 am »

Er det bytte af nåleventiler som gælder her da?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #167 på: juli 03, 2019, 12:33:55 pm »

EFI..... Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #168 på: juli 03, 2019, 14:04:05 pm »

Rengjør samtlige og bruk et skikkelig filter. Pass på forgasserne og ikke la dem stå for lenge uten bruk. Ikke bruk dem med glasskule da mener dem har en tendens til å henge igjen og dermed fylle opp kammeret og drukne resten. Og sørg for at du har riktig bensintrykk som ikke er for høyt!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #169 på: juli 03, 2019, 20:34:25 pm »

Filterking med glas filter og regulator står før gasserne, men da bliver det at plukke dem ned i morgen og rense dem med forgasserrens og luft for at se om det hjælper.

Der skulle vel ikke være nogen her i Tønsberg som har pakninger til IDF liggende i skuffen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #170 på: juli 09, 2019, 08:05:16 am »

Det finnes i Larvik om ikke annet
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #171 på: mars 06, 2024, 13:04:29 pm »

Graver denne frem fra side 3  Sjokkert da bilen jo fortsatt er et prosjekt som der kontinuerlig er i utvikling (og noen gange innvikling) Det er den klassiske historie med et skritt frem og to tilbake...

MEN, lang historie kort. Bilen står i garasjen og har ikke blitt kjørt i hele vinterperioden i år. Dels på grunn av fire brudd i venstre fot i starten av desember, og ellers på grunn av noen veldig rare utfordringer med bensintilførselg og/eller tenning. Det hele startet med at den begynte å fuske litt ved lett påddrag og jevn fart, men ville raskt gå over igjen og alt fungerte som vanlig. Etter at dette tok til og den plutselig ikke ville gå på alle sylindre og den begynte å skyte blå flammer ut av eksosen  Sjokkert oppdaget jeg at den høyre gasser ikke stengte nåleventilen, så den ble tatt opp og ultralydsvasket for bare å finne ut at det ikke løste problemet. Et utall av "av med lokk -> justere/kontrollere flottør -> på med lokk igjen" og tro at alt var på stell begynte den venstre gasser å ha samme feil. Av med begge lokk, nye pakninger, nye nåleventiler og alt justert på nytt. Alt så riktig ut og det fungerte som det skulle. Dagen etter samme satans jævla feil.  Sint

Det resulterte i at yngste sønn og jeg demonterte motor og satte inn 1200 motoren, som fungerte perfekt når den ble satt bort, og monterte enkel solex forgasser på midten (får litt oppkast i munnen på det tidspunkt her) men bare for at finne ut den bare går på 3 sylindre og da bare 2 sylindre. Bytter rundt på fordelere, pluggledninger og diverse annet tenningsrelatert uten at det hjalp noe. Lånte en 009 fordeler av Roy og satte på nye deler. Samtidig har jeg satt på to enkle 34 EPC forgassere da den Solex 34Pict 3 var mildt sagt i ualmindelig dårlig stand.
Bilen står nå med nye plugger montert og venter på å bli prøvestartet og ikke bli enten sprengt med store mengder C4 eller solgt..  Øyerulling

Det er en del små ting jeg uansett skal ha på stell før den skal kjøres med, som å få justert opp høyden bak og prøve montert glasfiber skjermene til foran.
Men gitt opp har jeg ikke enda heldigvis  Osteaktig
« Siste redigering: mars 06, 2024, 13:13:48 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #172 på: mars 06, 2024, 15:42:01 pm »

Det var på tide med en oppdatering ja Glad Ikke gi deg  Gliser
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!