april 24, 2024, 21:47:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sway bar og torque bar  (Lest 2072 ganger)
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« på: september 04, 2017, 19:38:26 pm »

Med litt hk/er vel dette et måste?
Hvilke sett/leverandører er best.
Irs kasse.
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #1 på: september 04, 2017, 20:26:53 pm »

Monterte denne i ghian:

http://eyeball-engineering.net/TorqueBar.html

Skikkelig kvalitet, helt topp passform.

ghia69
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: september 05, 2017, 06:57:53 am »

Mendeola sin eller csp sin er riktig designet, bra kvalitet og solid.
http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
https://www.csp-shop.com/en/transmission/torque-bars-301-255-160-20917a.html

Den som ghia69 linker til er feildesignet og overpriset. Funker sikkert greit på en mildt trimmet bil men du får mye mer for pengene hos mendeola! Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 05, 2017, 07:04:57 am »

Mendeola sin eller csp sin er riktig designet, bra kvalitet og solid.
http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
https://www.csp-shop.com/en/transmission/torque-bars-301-255-160-20917a.html

Den som ghia69 linker til er feildesignet og overpriset. Funker sikkert greit på en mildt trimmet bil men du får mye mer for pengene hos mendeola! Blunker

Skal vel sies at ingen av de som har tverrstag mellom demperinnfestningen har riktig vinkel.. alle som en får for liten vinkel mot rammegaflene
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: september 05, 2017, 07:09:45 am »

Mendeola sin eller csp sin er riktig designet, bra kvalitet og solid.
http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
https://www.csp-shop.com/en/transmission/torque-bars-301-255-160-20917a.html

Den som ghia69 linker til er feildesignet og overpriset. Funker sikkert greit på en mildt trimmet bil men du får mye mer for pengene hos mendeola! Blunker

Skal vel sies at ingen av de som har tverrstag mellom demperinnfestningen har riktig vinkel.. alle som en får for liten vinkel mot rammegaflene

Akkurat den vinkelen du snakker om er ikke mye relevant og blir med mendola sitt system positivt utnyttet. Blunker
Loggført

folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: september 05, 2017, 07:34:21 am »

Mendeola sin eller csp sin er riktig designet, bra kvalitet og solid.
http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
https://www.csp-shop.com/en/transmission/torque-bars-301-255-160-20917a.html

Den som ghia69 linker til er feildesignet og overpriset. Funker sikkert greit på en mildt trimmet bil men du får mye mer for pengene hos mendeola! Blunker

Skal vel sies at ingen av de som har tverrstag mellom demperinnfestningen har riktig vinkel.. alle som en får for liten vinkel mot rammegaflene

Vinkelen er viktig, men du har rett i at Mendeola utnytter det på en bedre måte. De andre løsningene hadde jeg skippet. I sin enkleste for kan man ha to firkant jern fra rammegaffelene og rett opp i bagasjeromsplata over girkassa, det er en sikkerløsning, men ikke noe bolt on opplegg.

Mvh

Folkevogn

Akkurat den vinkelen du snakker om er ikke mye relevant og blir med mendola sitt system positivt utnyttet. Blunker
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: september 05, 2017, 08:03:08 am »

Jeg bruker Mendeola sin stiffy på min roadster IRS. http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
Funket bra på min bil med slicks,  noen hundre hester og enda mer dreiemoment.

Enig med Folkevogn og Dalland(Kjente den gjorde vondt) at du får en helt annen låsing med 6 punkt enn 4 punkt. Med 4 punkt bruker du den svake støtdemperfeste konstruksjonen til å hjelpe deg.

Sammen medGB stumme HD girkassefester fremme og bak,  HD fjærplater, 29mm torsjon og QA1 dempere satt på 50% hardhet.

Mrk: Platene i Stiffy ved støtdemperfestene ligger rett under platene til buret. Om jeg sveiser på to stk 80mm rørstubber, knytter jeg alt sammen.
Jeg ville prøve uten først, og det ser ut til at det fungerte fint. Ser jeg antydning til problemer ved hardere launcher, sveiser jeg dem inn.
« Siste redigering: september 05, 2017, 08:10:28 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!