mars 29, 2024, 10:09:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Løftere  (Lest 1165 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« på: februar 21, 2018, 07:30:02 am »

Hvilke dårlige og gode erfaringer har dere og hvilke er det viktig å styre unna?

Jeg skal kjøpe inn 2 sett ganske snart, ett sett til en engle k-8 med 1:1.4 vipper og ett til en w120 med standard vipper.

Men uansett fint å vite litt om andres erfaringer med andre kombinasjoner også.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2018, 10:10:29 am »

Min 1915 har scat 1.25 vippestell. Det er ca 9 år gammelt og er fortsatt tight å fint. Til 2276 motoren har jeg kjøpt inn den nye batch'n med 1.4 vippestell fra Empi. Det kjennes overaskende solid ut og virker faktisk til å være god kvalitet, men man vet jo selvsagt ikke før det har blitt brukt en stund. På sikt så blir det vel Scat på den motoren også. Glad

EDIT : jeg ser at du selvsagt spør ang løftere v nærmere ettersyn! Beklager, der har jeg lite å bidra med.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: februar 21, 2018, 10:46:42 am »

CB sine "ultra lette" har jeg god erfaring med, TP sine verktøystål løftere virker også veldig bra men har ikke innspisert etter bruk enda.
Ville anbefalt følgende combo:
CB dual tapered alu støtstenger
CB ultra lette løftere
CB ny designa 1,4 vippetøy
FK8
Oteva 75 fjærer fra logmech (de doble som følger med 044 topper varer ikke så lenge).
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2018, 12:08:57 pm »

Har litt dårlige erfaringer med to forskjellige, men jeg mistenker at det er brukerfeil og ikke løfterne sin skyld Blunker

Først ødela jeg et sett JPM etter noe jeg mistenker var en kombinasjon av oljemangel ifm svingkjøring på bane og ventilflyt pga for store horn i panna på samme bane...

Så ødela jeg et sett "nobrand" fra Unneberg etter å ha satt inn den ihjelkjørte kammen fra forrige havari som følge av total åndsfraværelse i monteringsøyeblikket.

Nå har jeg kjørt et sett TP løftere i kombinasjon med FK8 kam, Pauter 1:1.3 vipper og Oteva 90 fjører en kort sesong, og kam og løftere ser helt fine ut.

De TP løfterne blir nå montert i samme motor med samme kam og vipper men med fjørene som satt i de "nye" toppene (Scat wedge port)

Vet ikke om det hjalp så mye, men min erfaring så langt er at TP løfterne ser veldig fine ut, men det hadde sikker de andre gjort også med en bedre mekaniker Blunker
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 22, 2018, 06:37:09 am »

Har hørt at på mange av de kammene med store lober så må man ha 32mm løftere, er det noe i dette?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!