mars 28, 2024, 18:17:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: TRIMMING 1200 industrimotor  (Lest 10573 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #30 på: september 22, 2019, 23:41:57 pm »

Har i forbindelse med forarbeidet til å trimme 1200 industrimotoren plukket en 1200 Jeans motor med motorkode D  I den motoren er det Dome stempler, men også topper med støpenummer til 1300 motor, samt ventiler på 31,5 og 30   Industrimotoren har samme støpenummer, ER DET NOEN SOM HAR OPPLYSNINGER OM VENTILSTØRRELSE PÅ INDUSTRIMOTOREN ?  Har ikke lyst til å plukke industrimotoren for å måle :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #31 på: september 23, 2019, 09:52:27 am »

Dome top stempler og 1300 dobbeltport toppe bliver en bra løsning Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #32 på: september 23, 2019, 12:11:01 pm »

Dome top JA, dobbelport NEI   :-)

Først må jeg finne ut størrelsen på ventilene i 1200 industrimotoren før jeg bestemmer hva jeg skal gjøre, kjipt å plukke en motor som er gått 40 timer...
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
ThomasS
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #33 på: september 24, 2019, 19:52:01 pm »

31,5 innsug og 30 eksos er 1200cc topper, 1300cc singelport toppene har 33 innsug og 30 eksos.
Mulig jeg tar feil her altså, men jeg tror ikke det.
Loggført

57 oval
61 1200 DeLuxe
58 Type-1
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #34 på: september 24, 2019, 20:59:24 pm »

Lyder ganske rigtigt ja..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #35 på: september 24, 2019, 21:10:05 pm »

Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler Hæ

Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-)

Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #36 på: september 25, 2019, 20:42:46 pm »

Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler Hæ

Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-)


1300 - 1600 har skrått innsug mot toppen, 1200 har vinkelrett innsug.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #37 på: september 28, 2019, 22:04:42 pm »

Takker...……...det var en enkel forklaring, da har jeg konstantert at toppene jeg hadde var 1200 med 30/31,5 ventiler selv om delenummeret var listet som 1300.

Var enkelt å se når jeg skulle tilpasse innsuget fra en 1500SP (som tydelig var vinklet og måtte endres).
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 07, 2019, 23:29:40 pm »

Har fått sveist nytt innsug, senterdel fra 1600DP med litt modifiseringer, og nye endestykker fra 1500 tilpasset senterdelen. Laget adapter til AMR300 kompressor og montert 1200 forgasser på topp :-) testkjørt med 010 fordeler og kilerem, merker at motor drar betraktelig bedre nå, men vil bytte til multiribb, da kilerem slurer ved pådrag. Sviver jevnt på tomgang fra kald motor til varm, og original choke virker.....kanskje jeg kunne fått mer effekt med innsprut, men denne varianten koster lite. 

Bilder kommer :-) 
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 09, 2019, 13:15:18 pm »

Sweet! findes der billede af herligheden?  Sjokkert
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 09, 2019, 14:24:21 pm »

Har fått sveist nytt innsug, senterdel fra 1600DP med litt modifiseringer, og nye endestykker fra 1500 tilpasset senterdelen. Laget adapter til AMR300 kompressor og montert 1200 forgasser på topp :-) testkjørt med 010 fordeler og kilerem, merker at motor drar betraktelig bedre nå, men vil bytte til multiribb, da kilerem slurer ved pådrag. Sviver jevnt på tomgang fra kald motor til varm, og original choke virker.....kanskje jeg kunne fått mer effekt med innsprut, men denne varianten koster lite. 

Bilder kommer :-) 

Bilde, bilde, bilde Glad

Hva med temperatur? har en formening om at siden du har forgasseren før kompressoren, så kjøler fuelen så mye at det går fint, men vil gjerne ha noe real life data Glad
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!