mars 29, 2024, 11:13:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Moment senterskrue  (Lest 1620 ganger)
VWGunnar
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted:


Vis profil

« på: april 16, 2021, 08:52:08 am »

Har ein 1969 modell vw boble der senterskruen for hjulhuset bak har blitt skrutt opp og skrutt til for å bytte bremseband, hjullager osv på verksted. Når eg jekka opp bilen, oppdaga eg at det eine bakhjulet var litt slarkete. Eg har høyrt at senterskruen skal skruast til med eit spesielt moment, men også høyrt at det ikkje går ann å skrue til for hardt då dette ikkje påvirker hjullageret. Så kva er rett?  Hæ
Loggført
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2021, 10:59:20 am »

350Nm og fortsett til du får satt inn låsesplinten.

Hjullageret påvirkes ikke.
Loggført
VWGunnar
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 02, 2021, 14:56:04 pm »

Takk for svar Lynet Glad Har ikkje tilgang til momentnøkkel, men såg på youtube og der viste dei at med ei arm på 18 inches (46cm) kan ein person på 68kg (150 pounds) henge på og få ca 350NM (ca 250 foot-pounds). Har nokon erfaring kor godt dette stemmer?

Eg skrudde opp begge senterskruane for å sjå at alt stod bra til med bremser og pakning. Den eine senterskruen satt veldig fast, og eg måtte til med arm forlenger. Det andre hjulet var for lite stramma til og løsna med ein gang. Når eg no skrudde til senterskruane, brukte eg ei arm på 46cm og stod på med vekta, ca 80kg. Eg gjekka opp igjen bilen og rigla på hjula for å kjenne at slarken var vekke, men den var der fortsatt. Tok på forlenger og stramme til eit hakk til på begge hjula. Likevel er det bittelitt slark på begge hjula. Det rare er at når eg snurrer litt på hjulet (ca 90 grader) og rigler er slarken vekke, snur eg hjula 90 grader til er slarken tilbake. Begge hjullagera er bytta. Er det ok med denne slarken? 
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mai 02, 2021, 16:25:34 pm »

Takk for svar Lynet Glad Har ikkje tilgang til momentnøkkel, men såg på youtube og der viste dei at med ei arm på 18 inches (46cm) kan ein person på 68kg (150 pounds) henge på og få ca 350NM (ca 250 foot-pounds). Har nokon erfaring kor godt dette stemmer?

Eg skrudde opp begge senterskruane for å sjå at alt stod bra til med bremser og pakning. Den eine senterskruen satt veldig fast, og eg måtte til med arm forlenger. Det andre hjulet var for lite stramma til og løsna med ein gang. Når eg no skrudde til senterskruane, brukte eg ei arm på 46cm og stod på med vekta, ca 80kg. Eg gjekka opp igjen bilen og rigla på hjula for å kjenne at slarken var vekke, men den var der fortsatt. Tok på forlenger og stramme til eit hakk til på begge hjula. Likevel er det bittelitt slark på begge hjula. Det rare er at når eg snurrer litt på hjulet (ca 90 grader) og rigler er slarken vekke, snur eg hjula 90 grader til er slarken tilbake. Begge hjullagera er bytta. Er det ok med denne slarken? 
Kjør en god tur og sjekk om det da er slark:) de har slark når de er kalde
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #4 på: mai 02, 2021, 18:29:10 pm »

Som Lynet skreiv, så påverker ikkje momentet slakk i hjullagra. Heile momentet blir tatt opp i hylsa som ligger mellom lagra.
På min Plokkopp, står eg med full BMI (100+) på 2m arm, med håndbremsen på, så spinner den på tørr asfalt, når eg skal løyse muttane.
Fortsatt for slakk til å passera PKK utan anmerkning, med nye lager.
Har satt på lager frå ein bil som blei skrota tidleg på 80-talet. Dei har ingen målbar slakk...... Say no more.
Har høyrt rykter om at det er folk som har slipt bittelitt av hylsa, for å bli kvitt slakken.
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: mai 02, 2021, 19:54:53 pm »

Som Lynet skreiv, så påverker ikkje momentet slakk i hjullagra. Heile momentet blir tatt opp i hylsa som ligger mellom lagra.
På min Plokkopp, står eg med full BMI (100+) på 2m arm, med håndbremsen på, så spinner den på tørr asfalt, når eg skal løyse muttane.
Fortsatt for slakk til å passera PKK utan anmerkning, med nye lager.
Har satt på lager frå ein bil som blei skrota tidleg på 80-talet. Dei har ingen målbar slakk...... Say no more.
Har høyrt rykter om at det er folk som har slipt bittelitt av hylsa, for å bli kvitt slakken.

Så lenge du har hylse har du vel IRS oppheng? På en vanlig 69 boble er det jo stive aksler og ikke noe slik hylse (med mindre den er automat?).
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #6 på: mai 02, 2021, 20:54:53 pm »

Hjullagere bak på Bobler har som, som Bug-Man skriver, litt slakk når kalde. De er såkalt C3 lagre, og de har litt klaring når kalde, og blir trangere når de blir varme.
Nesten ingen PKK mekanikere som vet det, og derfor blir det ofte feil på hjullagere bak ved PKK.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
VWGunnar
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mai 02, 2021, 22:10:11 pm »

Takk for mange svar Glad Eg har original manuell girkasse frå 1969. Slik eg forstår det er det altså litt slakk i hjullagera bak når bilen er kald, og det er dette slakket eg kjenner når eg rigler på hjula. Eg har nok brukt meir enn 350NM då eg stramma til, sidan eg prøvde å få vekk slakket. Kan det vere ødeleggende?
« Siste redigering: mai 02, 2021, 22:19:51 pm av VWGunnar » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!