desember 04, 2024, 00:06:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 S Co.02  (Lest 59055 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #270 på: mars 05, 2023, 16:32:53 pm »

Sliping av girkassehus til 228 clutch og svinghjul.


* 5CA0A68A-D1A4-4DAF-88ED-6923704FCC50.jpg (60.78 KB. 574x600 - vist 363 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #271 på: mars 05, 2023, 18:01:46 pm »

Je ser du går for to sylindra T4 motor denne sessongen. Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #272 på: mars 05, 2023, 20:45:02 pm »

He he. Ja. Det det er innretning jeg låner av BP som han har lagd for å se hvor man skal slipe for å få plass til 228mm.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #273 på: mars 13, 2023, 20:06:17 pm »

Åndebox på 1 1/2 liter. Denne får plass på turpediveggen.
Blir AN isteden for push on. Så blir det sveist på AN på toppdekslene og på dynamofoten. Alt i størrelse AN12.


* 5C25C344-524B-4B58-9980-B732A7755396.jpg (88.05 KB. 800x600 - vist 315 ganger.)

« Siste redigering: mars 14, 2023, 09:26:28 am av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #274 på: mars 14, 2023, 23:27:42 pm »

Fett.
Den boksen er en skikkelig lekkerbisken ass.
Spørsmål, er det egentlig veldig behov for ånding av topplokka?
Er jo temmelig stort hull i dynamofoten, og eventuelt heller gjøre som Snekkermesteren, å bore og gjenge i A/N nippel i fremre del av blokka hvis behov.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #275 på: mars 15, 2023, 11:00:54 am »

ja ang ånding er det vell mange teorier osv:
Var tipset jeg fikk en Kåre ang også i topplokka.

Henrik/ noe link til Snekkermestern sin løsning?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #276 på: mars 16, 2023, 16:36:53 pm »

Et godt stykke ned på siden http://www.vwnorge.no/index.php/topic,61575.360.html
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #277 på: mars 17, 2023, 07:52:14 am »

Takk H
enrik.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #278 på: mars 19, 2023, 22:38:49 pm »


* 4BD32802-9F21-4C4B-834E-B910CAC45E8B.jpg (92.06 KB. 800x600 - vist 287 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #279 på: mars 20, 2023, 19:14:46 pm »

 Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #280 på: mars 22, 2023, 23:25:19 pm »

Flere ting som skal alusveises så da blir det også forsterkninger på undersiden av girkassehuset. Lagd en enkel mal.


* 47335BA6-8738-4303-85DD-3B0B1E9831BC.jpg (70.37 KB. 504x600 - vist 306 ganger.)

Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #281 på: mars 23, 2023, 14:38:25 pm »

Hva slags girkasse bruker du som utgangspunkt for ombygginga? Hva tenker du som utveksling? Fint bygg! :-)
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #282 på: mars 24, 2023, 10:49:24 am »

Blir standar 1,2 og 3 gir tror jeg. Men 0,83 4 gir. Blir quaife lsd diff. Buss drivknuter på indre.
Har 2 standar S kasser som blir patert og det beste av de blir brukt.
Er ikke jeg som skal bygge kassa. Jeg bare leverer deler og penger.
 
« Siste redigering: mars 24, 2023, 11:08:20 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #283 på: mars 25, 2023, 22:39:39 pm »


* 862D47AE-954C-43FF-8FFB-3F0807A7F279.jpg (76.13 KB. 800x600 - vist 290 ganger.)

Loggført
Stig Ham 67
Supermedlem
*****
Innlegg: 597
Bosted: Hamburg - Hjemme igjen på Høvik



Vis profil
« Svar #284 på: mars 26, 2023, 08:42:34 am »

 Gliser
nærmer seg nu Anders
Blir en skikkelig GL dette her
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #285 på: mars 26, 2023, 10:22:12 am »

Ja i det minste ett lite skritt i riktig retning. 
Ja det håper jeg også at denne blir.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #286 på: mars 28, 2023, 16:10:46 pm »

Prøvemontert grenrøra.
Bytter ut pinneboltene til Innsug og kjøledeksler.


* 24B39103-BCF0-47F9-A96D-1994C334ACD6.jpg (102.87 KB. 800x527 - vist 300 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #287 på: april 01, 2023, 15:43:12 pm »

Fått motoren opp i motor stativet. Å måtte kjekke om potta passer å hvordan det ser ut😎


* AE76B5D3-7722-4248-AE7B-9524157D0973.jpg (73.69 KB. 800x451 - vist 294 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #288 på: april 01, 2023, 16:33:57 pm »

Ser meget bra ut man.   Kult Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #289 på: april 02, 2023, 18:11:42 pm »

Lagd dekkplater for luken til motorrommet. Og tegnet hvor i sidavangene jeg skal kappe ut i.


* 4C1DAEF9-F00B-49B5-9939-4B27B13632E5.jpg (22.37 KB. 299x600 - vist 240 ganger.)



* D1C67532-5EDE-4C9B-B864-886792EDF074.jpg (49.8 KB. 645x600 - vist 228 ganger.)

« Siste redigering: april 05, 2023, 08:18:09 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #290 på: april 05, 2023, 16:26:53 pm »

Tilpassing av csp kit deksler. Er noe dritt når man er så nøye🙄🤪 så da blir det sliping og støping for å få det sånn man vil. Skal få sveist igjen noen hull og utak til varme i viftehuset.


* 1632DD02-4F38-423D-BBC6-CBF8A072CF03.jpg (109.55 KB. 800x600 - vist 251 ganger.)



* 6C82CF76-99DD-4F0D-96B6-390C32934DE6.jpg (101.22 KB. 800x600 - vist 257 ganger.)

« Siste redigering: april 05, 2023, 17:47:23 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #291 på: april 10, 2023, 15:42:51 pm »

Kjekker hvordan viftehuset, dynamofot og dynamo passer. Må løfte dynamofoten noen mm. Og så må jeg ha ett annet reimhjul til dynamoen da jeg trenger ett annet offiset.  Pluss at jeg har rensker viftehuset for varmere stusser osv. Alt av hull skal sveises igjen for en renere look.
Også kappet og slipt bort det påsveiste øret på blokka som en gang er brukt som gassvaier føring.



* 0DE3400D-1DC9-4404-890D-1EC851B4FC77.jpg (94.49 KB. 800x600 - vist 249 ganger.)



* 1D3DB0B4-3C10-43B7-BC4A-F827B2EEBB29.jpg (95.54 KB. 800x600 - vist 256 ganger.)

« Siste redigering: april 10, 2023, 15:57:07 pm av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #292 på: april 10, 2023, 17:48:45 pm »

Det ser jo veldig lekkert ut.
Men det var mye offsett på reimhjulet ja.
Tror HotShop har shims til å montere bak reimhjulet til dynamo`n
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #293 på: april 10, 2023, 18:21:02 pm »

Takk Henrik.

Fant ut at csp har ett eget reimhjul til dette kitet. Dette har en helt annen offset. Så da blir det bestilt i morgen.  


* F4373D9F-A936-460A-8F51-FA67B98FD0F3.jpg (26.04 KB. 277x600 - vist 218 ganger.)

« Siste redigering: april 10, 2023, 18:56:12 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #294 på: april 16, 2023, 16:47:50 pm »

Prøvemontering for å kjekke at Innsugs mal osv passer før det blir printet. Ser ut som jeg må trimme hyllene noe og at lukene blir noe større og mulig de må bygges litt ut i hjulkassa. Har målt ut at jeg må løfte dynamofoten 10-11 mm.

 Tatt bort diagnose pluggen. Der skal bensintrykkregulatoren stå. Piggene på bakveggen skal også bort for å få ett penere motorrom.


* DE0E8CBE-1EC2-4C6D-A1D2-6D8FE5230360.jpg (85.33 KB. 800x600 - vist 253 ganger.)


Grunnen til dette er at reimhjulet på dynamo må flukte med reimhjulet på veiva. Denne PE-plata er 9 mm å det trengs litt til.



* 46FE267C-D957-4E43-AA1C-CE35953BD93A.jpg (72.66 KB. 800x600 - vist 237 ganger.)

« Siste redigering: april 27, 2023, 06:56:23 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #295 på: april 26, 2023, 22:46:45 pm »

Da har jeg fått vært hos Henning Trømborg og diskutert tank osv. Alt av plater er ferdig kappet. Bøyd og knekt. Så denne blir straks sveist.

Henning skal også sveise på AN koblinger på topplokk. Dynamofot og åndeboks.

Vi diskuterte også å få lagd justerbare bærearmen i superduplex. Hovedgrunnen er å få en bedre vinkel på armen som  igjen gir en bedre geometri på 1303 ved senk, optimalt skal armen ha en vinkel/helling ned ut mot spindel. Men på 1303 skal det ikke mye senk til før armen er i vater og det gir dårlig geometri.  Ett annet argument er å ha en lengere bærekule på armen er for å unngå at bærekula på styrestaget slår i armen.

Noe ala disse.


* 1C4EAA8D-ADDD-446C-8EC2-0EB8FCA0F1CB.jpg (18.9 KB. 800x170 - vist 218 ganger.)



« Siste redigering: april 27, 2023, 11:42:08 am av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #296 på: mai 05, 2023, 22:31:16 pm »

Begynt på bensin t/r.



* 71791412-5D24-4FF2-A654-AB6270EE2A17.jpg (54.25 KB. 800x441 - vist 191 ganger.)



* 4158C160-D037-4F9F-A4CC-49D598AD3469.jpg (85.03 KB. 800x600 - vist 205 ganger.)


Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #297 på: mai 05, 2023, 22:32:41 pm »


* 81B89275-BAAB-45ED-96B5-2C8BF6B56502.jpg (79.76 KB. 800x600 - vist 202 ganger.)

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #298 på: mai 06, 2023, 12:48:43 pm »

Da har jeg fått vært hos Henning Trømborg og diskutert tank osv. Alt av plater er ferdig kappet. Bøyd og knekt. Så denne blir straks sveist.

Henning skal også sveise på AN koblinger på topplokk. Dynamofot og åndeboks.

Vi diskuterte også å få lagd justerbare bærearmen i superduplex. Hovedgrunnen er å få en bedre vinkel på armen som  igjen gir en bedre geometri på 1303 ved senk, optimalt skal armen ha en vinkel/helling ned ut mot spindel. Men på 1303 skal det ikke mye senk til før armen er i vater og det gir dårlig geometri.  Ett annet argument er å ha en lengere bærekule på armen er for å unngå at bærekula på styrestaget slår i armen.

Noe ala disse.

[ Vedlegg ]



Det er dessverre bare ny lenger bærekule eller ny dypere spindel som kan fikse problemet du har. Jeg har halvferdige bærearmer med oppflyttet bærekule liggende, riktig nok ikke for å fikse bumpstopp geometri, men for å få frigang mot tannstang endene.
Jeg har funnet ut at jeg skal bruke BMW bærekuler for å få restaurert vandringen, og håper å får til en bolt on løsning på dette
Loggført

Speed is no substitute for direction
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #299 på: mai 06, 2023, 14:36:50 pm »

Hei Hot Owl.
Send meg gjerne ett bildet av den halvferdige bærearmene til meg.: 40086331.

\Anders
« Siste redigering: mai 08, 2023, 22:18:27 pm av Anders-Co » Loggført
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!