holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #210 på: april 03, 2009, 13:34:17 pm » |
|
slikt tenkte jeg meg ett hull
Jævli kult høøl! Hvordan har du laga det? Får du kjøpt det noe sted? Dyrt?  det er hemmelig, noen yrkeshemligheter må man ha!  pass deg bare litt for dette hølet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #211 på: april 03, 2009, 17:41:16 pm » |
|
hihi
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #212 på: april 03, 2009, 22:02:36 pm » |
|
liten update. fikk kostemalt oppunder fronten med Rustbullet. og lagt ett tynt lag med 2k rødbrun oppå før det tørket helt. litt skraping av tectyl nå så kommer jeg til å lakke oppunder forstillingen , slik att den kan settes på igjen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #213 på: april 03, 2009, 22:08:47 pm » |
|
Kvifor legger du 2k raudbrun-grunninga på før den andre har tørke heilt?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #214 på: april 03, 2009, 22:16:31 pm » |
|
det står på boksen att den blir så hard att den må mattes ned med 120-180 papir når den har tørket/herdet. (samme opplegget med POR-15 også) hvis man legger på annen lakk/grunning innen ca 48-72 timer(avhengig av temp/fuktighet) så slipper man å matte ned beste er vel når den er litt over "sticky" men dette gjelder vel fleste lakkprodukter. rødbrunen er bedre sånn . den kan stå lenger uten å mattes ned. bare ett tyyynt lag jeg har lagt på.liker ikke å lukke inne 1k produkter med en 2k som herder mye kjappere og muligens stenger inne løsemidler fra 1k greiene(som Rustbullet er)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #215 på: april 09, 2009, 19:01:48 pm » |
|
for å få sjekket klaring i hjulbuer og innerskjermer, må jeg ha på hjula med de dekka som skal brukes, tenkte jeg. så jeg tok ett røsk og grunnet/lakket felgene. Den ene bakfelgen var det en bulk i men det fixet en G.Tingelstad  5 rattar.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #217 på: april 09, 2009, 23:47:40 pm » |
|
 prøvde lastebil lakk for å holde kostnader nede  virker utifra bildet att den kanskje ikke ser helt svart ut... får se i mårra da de er tørre 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #218 på: april 09, 2009, 23:52:05 pm » |
|
ellers har jeg begynnt på hullborring må få bilen på hjula i gjen snart så fikk klint karrosseri kit over sveiseskjøter (manglet silicon fjerner til å smooothe ut kit'et.)..og lakkert oppunder fronten... kom på etter jeg hadde lakka hvorfor jeg brukte en vått-i-vått grunning sist oppå rødbrun grunninga. det har en tendens til å skinne gjennom på skarper kanter etc..men scheise heller. det er under bilen. litt hastverksjobb i kveld..  får legge på litt vått-i-vått på resten av kjerra. men men
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #219 på: april 10, 2009, 09:55:29 am » |
|
Veier ikke karosserikittet mer en det du vinner med hullborring? Eller finnes det noe Light utgave av kittet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #220 på: april 10, 2009, 10:45:06 am » |
|
Ja du er inne på noe der LID , men jeg vil ha på kit på de stedene. kan jo hende denne bilen i senere tid ikke skal bare race. en tube kit er ca 3-400 gram = ca 60 hull hensikten med hullborring er å kompensere for all extra vekt jeg tilfører bilen. og blir i hovedsak nesten bare på skrudde deler. dører, fangere, div fester etc. litt på karossen vil det bli. "bare bor du gamle børre"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #221 på: april 11, 2009, 21:03:58 pm » |
|
urk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #222 på: april 11, 2009, 21:07:44 pm » |
|
Langfredag var extra lang i år virket det som.  fik gjort masse  nydelig vær gjorde valget om sandblåsing av forstillinga enkelt. eller blei små deler blåst i skapet og lakket i grusen
|
|
« Siste redigering: april 11, 2009, 21:09:43 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #223 på: april 11, 2009, 21:10:53 pm » |
|
mellom malingsstrøka fikk jeg tid til mere borring 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #224 på: april 11, 2009, 21:14:04 pm » |
|
i dag fikk jeg montert de omtalte bump steer foringene. siden det ikke blei presspassning ,gjorde jeg sånn:
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #225 på: april 11, 2009, 21:15:08 pm » |
|
montert forstilling og bærearmer.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #226 på: april 11, 2009, 21:34:02 pm » |
|
Lekkert!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #227 på: april 11, 2009, 21:51:05 pm » |
|
testet Lastebil lakk for 1. gang nå på felgene og blei overasket over att de blei så blanke. hørt mye rart om det men ser ikke forskjell på dette og "vanlig" bil-lakk. pusset grunninga med 400 papir og 2 strøk. tipper det blir lastebil lakk på resten av bilen også  en del billigere !!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #228 på: april 11, 2009, 21:53:01 pm » |
|
ett closeup bilde av felgen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #229 på: april 11, 2009, 21:53:24 pm » |
|
takk Kalle
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #230 på: april 11, 2009, 22:00:44 pm » |
|
driver å planlegger buret . hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet. var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum?? må røret stå i center av disse platene?? og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen
noen som vet?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #231 på: april 11, 2009, 22:34:25 pm » |
|
Når det gjelder lastebillakken så har jeg hørt at denne blir mye raskere matt enn vanlig billakk. Sikkert noen lakkerere på forumet som kan bekrefte eller avkrefte dette. Ser veldig bra ut dette!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #232 på: april 11, 2009, 22:51:44 pm » |
|
Reglene kan tolkes i det vide og det brede uten å bli klok men det står ingenting om hvor røret skal plasseres på platen. Selv har jeg 155 x 155 i 4mm med røret helt ute i det ene hjørnet. Mvh Kalle driver å planlegger buret . hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet. var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum?? må røret stå i center av disse platene?? og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen
noen som vet?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #233 på: april 11, 2009, 22:57:22 pm » |
|
okå. bygger buret først for egen sikerhet ja...men lurt å følge reglene, hvis man må ha noe lisens eller noe på bilen etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #234 på: april 12, 2009, 01:13:34 am » |
|
driver å planlegger buret . hvordan var det med disse platene som "skal" sveises fast i gulvet. var det 152x152mm?? tykkelse 3.2mm minimum?? må røret stå i center av disse platene?? og regner med det ikke gjør noe om disse er litt større og f.eks går litt opp langs A eller B stolpen
noen som vet?
Har ikke mye greie på burbygging, men er ikke tanken at trykket skal fordeles jevnt over disse platene og at røret dermed bør stå i midten? Hvis man står på en isoporblokk på vannet står man litt tryggere midt på enn helt på siden.. Har man en plate som tilfredstiller kravene med røret helt på siden vil jeg tro man har unødvendig mye plate den ene veien og alt for lite den andre veien i forhold til tanken som ligger bak. En tykk og stiv plate vil jo fordele trykket til en viss grad, men jeg vil allikevel tro at midtplassert rør er det beste. Arrest me if I'm wrong...
|
|
« Siste redigering: april 12, 2009, 01:28:08 am av Rocket-Racing »
|
Loggført
|
|
|
|
1835cc
Seniormedlem
   
Innlegg: 493
Bosted: trondheim
Luftliga`n
|
 |
« Svar #235 på: april 12, 2009, 12:50:31 pm » |
|
Du kan feste røret hvor du vil på platen.... buret kollapser vel lenge før du trykker platen gjennom karroseriet. Skikkelig kongearbeid du gjør forresten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #236 på: april 13, 2009, 15:54:33 pm » |
|
ja de bura jeg har kikket på har ikke røret mitt i plata. det passer bra. Startet litt på å kappe i hjulbuene for å fåplass til hjula. må få lagt på gummi i morgen. ellers mere platekapping og hull borring 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #237 på: april 13, 2009, 19:04:55 pm » |
|
bakluka nesten ferdig. begynner å lukte varm ,rar plastlukt av batteridrillen nå ,så får la den kjøle seg litt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #238 på: april 13, 2009, 19:07:13 pm » |
|
Skal du kjøre med orginalruter, eller blir noen erstattet med lexan?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #239 på: april 13, 2009, 19:19:02 pm » |
|
Ja noen form for kunstoffplastruter blir det for det er jo en del vekt å spare der også  er lexan dyrt da?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|