KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #300 på: mai 06, 2009, 21:31:11 pm » |
|
Den deleveggen skal kles med aluplater , sånn att det blir adskilt kupè og lasterom var tanken. sveiset inn noen sånne mutterplater til belter i B-stolpen på en 3mm plate som mest sannsynlig blir brukt til å feste tversoverstreber hvor belter kan festes i 38x3mm sveist fast deleveggen monterte de originale ambulanse håndtakene i takprofil greiene.(innkortet og lettet  ) kjekt å ha da det er passe trangt å komme ut av stolene med rattet og maga'n på plass.
|
|
« Siste redigering: mai 06, 2009, 21:33:00 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #301 på: mai 07, 2009, 12:11:47 pm » |
|
Kongetråd dette. Ikke mye tire Kicking i denne garasje
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #302 på: mai 08, 2009, 00:06:42 am » |
|
folkesky og sær gjør att det jeg sjelden sparker i dekka.
noen timer i garasjen i kveld. bl.a:
begynt på å sy sammen det utskjærte greiene i taket og modd'et litt på ramme vangene bak for 091 kassa/og girkasse flenser
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #303 på: mai 08, 2009, 15:40:46 pm » |
|
Kan jeg sende 60`en min ned til deg for sveising eller?  Eller får jeg den igjen som en sveitserost  Konge arbeid....du er rå...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #304 på: mai 08, 2009, 21:01:09 pm » |
|
Kan jeg sende 60`en min ned til deg for sveising eller?  Eller får jeg den igjen som en sveitserost  Konge arbeid....du er rå... Mente du sveiserost?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #305 på: mai 10, 2009, 11:33:30 am » |
|
lasse....jeg er ikke så glad i rustsveiserost lenger . her går det i vellagret Edamer.
ang girkasse/motorfester hvor mye kraft virker i lengderetningen på kassa?? vurdere om jeg skl montere ett feste i fremkant av kassa som skal ta seg av de kreftene her er scenarioet. røde piler viser hvordan/hvor kassa troligen vil
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #306 på: mai 10, 2009, 18:27:04 pm » |
|
Dæven steike... Like rå på 2d illustrering som meg du. I love microsoft paint!  Men du har forstått at det er girkassa som løfter bilen til en Wheelie... og da er mye gjort. Bare å sveise superduty fester ala Lastebil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #307 på: mai 10, 2009, 20:54:07 pm » |
|
ja Paint er best! de andre festene som hindrer opp/ned bevegelse har jeg kontroll på men det var den forover/bakoverkraft greia jeg lurer mest på . de andre festene vil jo holde kassa på plass til en viss del ogsp , men de er jo "bare" konstruert for bevegelse opp/ned ikke frem/bakover
slenger på ett medium feste foran.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #308 på: mai 10, 2009, 22:18:31 pm » |
|
er også på jakt etter ett spjeldhus aka throttle body.
55-65mm med mulighet for TPS og grei innfestning
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #309 på: mai 13, 2009, 23:46:14 pm » |
|
SPjeldhus på vei  foreløpig tak til Cato plan nr 349 har vært å gjøre plass til luftfilter /innsugsluft der påfyllinga til org tanken har stått
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #310 på: mai 13, 2009, 23:47:13 pm » |
|
laget ferdig festeramme til motor/girlokket.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #311 på: mai 13, 2009, 23:49:17 pm » |
|
også mod'et og forsterket litt for fester til stolene. mangler ett par forsterkninger da blekket foran der er litt wobbly.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #312 på: mai 13, 2009, 23:51:12 pm » |
|
sparklet opp dash . og da måtte det kompenseres vektmessig. noen flere hull. bommet litt på avtsanden på høyre side...blei avbrutt av en tlf.. og i pratetåka dreiv jeg å skrudde på den dingsen jeg målte opp avstanden med!! pokker.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #313 på: mai 13, 2009, 23:53:40 pm » |
|
neste helg håper jeg å være klar til å lakke kjerra innvendig i førerhytta , lasterom motor rom etc  har begynt muring med glassfiber sparkel
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2009, 23:57:31 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #314 på: mai 14, 2009, 22:41:31 pm » |
|
[quote author] SPjeldhus på vei  foreløpig tak til Cato [/quote] Sol tak ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #316 på: mai 14, 2009, 22:54:20 pm » |
|
de e inført vektreduksjon oxå på inlega her
"takk" er redusert 25% til "tak".
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #317 på: mai 14, 2009, 23:09:24 pm » |
|
i dag kom bak dekka fra Sharif's onlinejsappe.til slutt tok ca 14 dager måtte jo sef prøve og de smatt greit på.trenger litt trimming av skåla til dempergummien kikket litt på tilpassing av bakfanger og de hjemme lagde hjørnene måtte modifiseres litt grunnet bl.a att innfestning til bakfanger er forandret og att passformen på hjørnene ikke stemmer merket også att det er varierende lengde på hjulbuene 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #318 på: mai 14, 2009, 23:10:45 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #319 på: mai 14, 2009, 23:19:14 pm » |
|
Som vanlig...trampeklapp for innsats og fremgang. Du er en kløpper...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #320 på: mai 14, 2009, 23:21:38 pm » |
|
takk erik ..*rødme*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #321 på: mai 14, 2009, 23:37:43 pm » |
|
helt konge den bussen der  , gleder meg sykt til den er å ses på veien ja... all honnør til den mannen
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #322 på: mai 15, 2009, 08:41:56 am » |
|
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #323 på: mai 15, 2009, 08:47:37 am » |
|
stående trampeknips til deg
Gleder meg til å se denne live. Vil du fortsette å legge ut bilder av hvordan den blir til slutt, eller stopper du ved et punkt og heller lar folk se den ferdig på et treff eller lignende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #324 på: mai 15, 2009, 09:56:59 am » |
|
prøver å unngå reklame for ford når det nevnes EDIS . "Motorcraft" står det på delene og det høres jo litt bedre ut.  jeg slenger ut bilder og litt vås så lenge det blir gjort noe og jeg puster. er vel en del her inne som muligens kikker innom når de kjeder seg og kanskje finner litt inspirasjon(som jeg selv gjør på andre tråder og forum) som aldri dukker opp på f.eks treff.stort sett bare Bugrun og SCC som jeg har vært på de siste åra! nå blir det forhåpentligvis litt banekjøring i tillegg Trackdays etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #325 på: mai 18, 2009, 23:52:00 pm » |
|
nærmer seg maling innvendig nu  moddet litt på bakstillinga ; måtte flytte den fremre skruen til bærearmen/fjørplate på innsiden og smale inn litt i tårnet pga 8,5" bredde på bakjhula.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #326 på: mai 18, 2009, 23:53:11 pm » |
|
lagde ett enkelt fremre kasse feste til og noen feste vinkelramme greiene til aluplatene bakider
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #327 på: mai 18, 2009, 23:54:09 pm » |
|
kit'et alle plate og sveis skjøter i innerskjermene foran og bak.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #328 på: mai 18, 2009, 23:55:53 pm » |
|
det blei litt vinglete etter att jeg blei ferdig med plasseringen av stolfestene , såsveiste inn noen forsterkninger her og der. greit att stolene sitter fast.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #329 på: mai 24, 2009, 00:59:08 am » |
|
ett par tre dager unnagjort med grunnarbeid og lakk laaaangt igjen, men fikk endelig lakk innvendig først litt syre så Biltema 2k epoxy så lastebilakk fått grov sparklet mesteparten utvendig og planen er å legge sprøytesparkel og en gul grunning utvendig som foreløpig finish så lenge , på søndag så det får tid til å søkke fra seg til høsten vinter. ver en del mere jobb en ventet....masse lakkføyk gitt tror jeg bruker maske nestegang  ivoryfargede nesehår er ikke så kult allikevel.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|