Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1470 på: juli 05, 2012, 10:36:21 am » |
|
ser ut til att jeg ligger 35-40Nm for lavt på boltene.. venter tilbakemelding som KAN indikere løft av toppen(e) pga for lite strekk. Jo lenger bolt jo høyere sikkerhet tenker jeg, utover det å ligge på grensen på tiltrekning. Om du har ledige gjenger kan du tre på hylser og dermed spre deformeringen mer. En annen ting, en wbx topp kan jo støtte seg mot vannkappen, når trykket kommer. Men det funker bare hvis "pakkningen" ikke komprimeres. Vet ikke om du har pakkning eller ikke, men med slikt trykk forekommer nok bøying av toppen om den ikke ligger stumt.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1471 på: juli 08, 2012, 22:04:43 pm » |
|
JA uteregningene til Lynet viser lengre bolt= mere vinkel for å oppnå samme strekk som jo er logisk sammen med lab.test møkkakjeller'n style har jeg dratt til boltene ganske mye mere. Havnet på ett område som gir den samme karakteriske "bolt i spenn lyden" originalboltene gir når momentnøkkelen løser ut.  Nye dyser er montert og blir vel ny dynorunde på tirsdag. bruker original vannpakning Girkassa skal tåle såpass moment ;det finner vi ut, er Weddle drevsats og R/P
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1472 på: juli 14, 2012, 21:50:19 pm » |
|
Fikk kikket litt på deg på Gatebil i dag. Og kan trygt si at dette gikk fælt nå. Holdt fint følge med de fleste andre bilene utpå der.. Men det manglet litt på driftingen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vwwasser
Seniormedlem
   
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad
|
 |
« Svar #1473 på: juli 17, 2012, 16:36:24 pm » |
|
Vanvittig rått å se denne på gatebil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1474 på: juli 17, 2012, 16:52:31 pm » |
|
å det har blitt skikkelig skyv i den nå !! Onsdag før gatebil fikk jeg noen timer på Dynapacken og havnet på 571 Hjulhk ved 7500 (dro den ikke lenger )og 540nm Fotsatt boostcreep selv med nye dyser, så antar det er wastegate som ikke klarer sleppe ut nok.. Før gatebil tenkte jeg att det må jeg fixe, men etter å ha kjørt vogna så la jeg det være sånn for det gir ett skikkelig kick på toppen!! Ryddet sammen verktøy og deler og reiste bort med Campingvogna på Torsdag. Da var det allerede fullt på depot og alle camp'ene hvor vi kunne ha bil og vogn!!! fikk rigget oss til nedi grusen ved langsvingen på en måte  siden det var så mange der blei det bare 2-3 heat på lørdag. noe småproblemer blir det jo alltid. den gikk kun 4-5 runder på "full gass" så begynte en av sylinderene å bli sur. etter litt Googling i campingvogna så det viste seg etter litt sjekk att ladetiden til coilene / dwell time var satt altfor høyt så jeg kunne nesten grille biff på coilene heldigvis har de innebygd beskyttelse mot overoppheting. forandret dette og på søndag blei det mye kjøring , filmet en del, men glemte microfon først på dagen. Så kom det ei skur men tok en tur utpå for det , blei en video snutt motorrespons Kjøling, tørrsump ++ funker kjempebra. ikke vært over 100 grader på olja enda... Så har jeg vært eplekjekk og sagt att hvis motoren overlever hardkjør i benk og gatebil så blir det bestilling av Mendeola........  (SugarDaddy Bratlie..hvor er du..?)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #1475 på: juli 17, 2012, 20:10:37 pm » |
|
helt rått jørn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #1476 på: juli 17, 2012, 21:34:09 pm » |
|
så gøy ut på glatta 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #1477 på: juli 18, 2012, 09:08:59 am » |
|
Godt å se bussen igjen, selv om jeg fikk lite tid til å se på banekjøringen. I september håper jeg det blir både drag og banekjøring?  Egentlig rart at ikke flere med luftkjølt tok turen, men så i alle fall tre-fire på utstillingen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #1478 på: juli 18, 2012, 21:44:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1479 på: juli 19, 2012, 00:26:11 am » |
|
 Nesten perfekt skrivebordsbakgrunn 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1480 på: juli 19, 2012, 00:36:17 am » |
|
Kewlt! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1482 på: juli 19, 2012, 10:17:39 am » |
|
Må si det er blitt veldig høyt nivå på bilene:) Er så fint arbeid på nesten alle.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #1484 på: juli 20, 2012, 17:57:57 pm » |
|
Hva kameraer bruker du Jørn? GoPro?
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1485 på: juli 20, 2012, 18:00:22 pm » |
|
den siste videoen er filmet med racelogic vbox som jeg har lånt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #1486 på: juli 20, 2012, 18:03:57 pm » |
|
ok 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1487 på: juli 28, 2012, 10:27:39 am » |
|
alltid noe å gjøre!! har mangel på cambervinkel, spesielt bak så har begynt å lage til justerbare bærearmer for raskt kunne justere camber mellom ~0 grader for dragrace og trolig mellom 2,5-3.5 grader ett sted for banekjøring. fikk tak i noe stål av Pøls og kappet til noen biter , og har maskinert hull for en "foring" som greiene skal snurre rundt. har laget en jig så delene kommer nogenlunde tilbake på plass.
|
|
« Siste redigering: juli 28, 2012, 10:29:26 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1488 på: juli 28, 2012, 19:09:44 pm » |
|
Kjekt at du oppdaterer denne dagboka som du gjør, ikke alltid man kommenterer- men fryktelig morro å lese og se bilder. Tommel opp
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1489 på: juli 29, 2012, 10:45:26 am » |
|
takk takk . antar det det er folk som kikker innom innimellom! har også laget en slik en "depot muffler"  hade noe leftover rør i syrefast og har fylt denne med skrubbe kluter av stålspon + luftfilter fra en pizzaovn  planen er å bare feste denne på enderøret på eksosen så jeg er på jakt etter èn stk sveiseflens (som på bildet) i ~4"(skal sjekke mål nærmere) og klemme for hurtigmontering delene kommer fra meirei deler alle bilene skal jo sjekkes for støy i depoet på 4500 o/min og med den nye eksosen er den litt høy ved rusing uten belastning. uten turbo som spinner opp og demper lyden og høy tenning , så knatrer motoren en del litt meningsløst syntes jeg det er det siden det er lyden PÅ banen som bør være viktigst.(det er støykrav på banene og der er det sjelden problem)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1490 på: juli 29, 2012, 15:37:56 pm » |
|
Herlig innstilling til gjenbruk! Støtter Hans - dette er morro;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #1491 på: juli 29, 2012, 19:58:11 pm » |
|
Så du har skrinlagt planer om at bilen skal være gategodkjent...? Lei av kompromisser race/gate??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1492 på: juli 30, 2012, 00:19:55 am » |
|
så vidt jeg husker har jeg ikke hatt noen planer om å bruke denne noe særlig på gata. ei heller ta den med til Tvilstilsynet for godkjenning .
har hatt H-lisens på bilen nå på 2. året og bruker den kun på baner. kjører da lovlig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1493 på: juli 30, 2012, 00:26:21 am » |
|
blei nesten ferdig med den ene siden av bærearmopplegget. blei litt mere skrævsylte enn originalt på spissinga . må finjustere litt da jeg ikke fikk nok justerområde på spissinga etter noen kjappe målinger med laservater 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1494 på: juli 30, 2012, 00:30:09 am » |
|
måla på sveiseflensen hvis noen har
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1495 på: juli 30, 2012, 01:39:56 am » |
|
Skal man være pettemeter så er det jo strengt tatt ikke lov med en sånn en  Men jeg skjønner godt at du gjør dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1496 på: juli 30, 2012, 01:46:47 am » |
|
hva sier lovens korte arm da ... ? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1497 på: juli 30, 2012, 21:08:02 pm » |
|
Bl.a. noen Ferrari og enkelte mc har en ventil i eksosen, som de hevder er for å få bedre drag på lavere turtall. Den har også den funksjonen at den er relativt lukket på turtallet støyen måles på, og åpner for fullt etter det...
Et 90 graders bend (nedover) på utblåset gir også litt lavere lyd, evt vridd fra der støyen måles... (står vel i reglene på hvilken avstand og vinkel støyen måles).
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1498 på: juli 30, 2012, 21:13:03 pm » |
|
Bl.a. noen Ferrari og enkelte mc har en ventil i eksosen, som de hevder er for å få bedre drag på lavere turtall. Den har også den funksjonen at den er relativt lukket på turtallet støyen måles på, og åpner for fullt etter det...
Et 90 graders bend (nedover) på utblåset gir også litt lavere lyd, evt vridd fra der støyen måles... (står vel i reglene på hvilken avstand og vinkel støyen måles).
BMW gutta i München hevder selv at denne "flap"`n i eksosen på deres motorsykler kun er for å møte støykrav på tomgang/lave turtall/lite pådrag, og ellers ikke har noen som helst funksjon i form av gevinst for effekten e.l., så dette må kunne gå an å få gjennom Jørn  mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1499 på: august 02, 2012, 00:23:51 am » |
|
har ikke funnet noe regler om att denne dingsen ikke kan brukes. i kveld blei jeg ferdig med ombygging av IRS bæreamene bak. fikk t.o.m med på litt maling på de. mens det tørket så lagde jeg noen camber justerings dingser til forstillinga. det er camberjustering i bærekulene, men den er designet for gateoppsett så også denne må mod'es... hadde noe leftover akslegreier fra fresen jeg kjøpte. dreide til noen emner og fikk endelig bruk for det "nye" delehodet mitt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|