KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1800 på: april 24, 2013, 22:19:30 pm » |
|
fant synderen til bananas oljeinstrumenter. vært litt varmt for PVC ledningene. så her var det åpent isolasjon ,med vann/frostveske innimellom som lagde kluss.
også byttet ut de soneherda frontrutene med laminerte ruter. jeg hadde "Örkhan" style (sota) laminerte liggende så , sånn blei det.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1801 på: april 24, 2013, 22:30:34 pm » |
|
De ledningene har blitt kompiser de Ble sabla bra med mørke ruter!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1802 på: april 24, 2013, 22:32:25 pm » |
|
er redd det kan bli mørkt med Pilotbriller OG Örkhan glass. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1803 på: mai 04, 2013, 00:35:35 am » |
|
månedens tema er lette roterende masse.  ellers er neste oppgradering eller nedgradering  ; montere lettet 200mm svinghjul og clutch med 4 puck sinter satser på att 200mm stage 3 holder 400Nm blei noen timer i fresen med delehode. tipper èn liten 200mm 4 puck og lett svinghjul/trykkplate skal gi raskere girskift enn dobble 6 pucks 228mm lameller og tyngre svinghjul som jeg har kjørt med lenge nå. lettere svinghjul vil vel få motoren raskere ned i turtall + mindre lamell vil gjøre syncroniseringa kjappere da det er mindre masse som skal bremses/spinnes opp. har laget ett 200mm /type4 WBX svinghjul ut av WBX automathub og originalt type1 svinghjul. fordelen er skikkelig smidd svinghjul med vw presspassning mot veiv + WBX innfestning bakdelen er mye jobb og usikkerheten "vil dette holde...?"  det var opprinnelig kun skrudd, men skruene kom veldig nære simring, så sveiset greiene fast. fikk også balansert greiene i kveld.
|
|
« Siste redigering: mai 04, 2013, 00:42:23 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #1804 på: mai 04, 2013, 01:54:49 am » |
|
Say cheese!
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #1805 på: mai 04, 2013, 09:15:33 am » |
|
Regner med det ble F1 spec på den balanseringa 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1806 på: mai 04, 2013, 09:29:07 am » |
|
Det ser ut til å holde bra det der  Ble lekkert! Nok en gang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1807 på: mai 22, 2013, 15:13:43 pm » |
|
Balanseringa blei på rundt 40G/mm (nascar) Ellers rakk jeg ikke bytte svinghjul/clutch før helga. Da det var mere kjøring på Rudskogen trackday løp 5.! Fikk fullført enda ett løp og trur jeg ikke kom sist heller  Var en del varmere vær, og med 3 extra runder pga. feilstart kom oljetempen opp i ca 126 grader. så får vel montere en oljekjøler på denna stakkars motoren.  imponert av denne gamle sliteren av en motor mye kjøring , kjørte opp en stor tank med E85 . etter løpet justerte opp litt på ladetrykket så jeg har ca 200-210 hjulhk og testet ut litt stabstag etc. understellet begynner å bli ganske ok nå , så glær oss til å 150-200hk til å rutte med snart  inboard bilde fra starten av løpet
 inboard05.jpg (46.46 KB. 800x450 - vist 550 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1808 på: mai 22, 2013, 15:24:41 pm » |
|
kommet litt videre på neste motor, fått satt sammen shortblock og begynt på toppene. laget verktøy for å få frest ned anlegget til fjørene , litt småporting , satt inn timesert i eksosgjengene og frest ned anlegget til vippene pga geometri.
 IMG_201305222897.jpg (90.11 KB. 800x600 - vist 611 ganger.)
 IMG_2013052216630.jpg (77.86 KB. 800x600 - vist 550 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1809 på: mai 22, 2013, 15:28:41 pm » |
|
OGså fikk jeg endelig skrapt sammen kroner til ett nytt kamera. Endte opp på Gopro HERO 3 Silver. syntes bildene blei ganske bra!
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2013, 15:33:22 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1810 på: mai 22, 2013, 15:33:05 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #1811 på: mai 22, 2013, 20:51:32 pm » |
|
Supert camera og helt sinnsykt bra det du holder på med Jørn ..
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1812 på: mai 22, 2013, 21:05:59 pm » |
|
Ser du begynner å ta sikkerhet på alvor også.. Hans.. Me like.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1813 på: mai 22, 2013, 22:03:56 pm » |
|
Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #1814 på: mai 23, 2013, 10:43:02 am » |
|
Når du først skulle legge så sinnsykt mye arbeid i svinghjulet, hvorfor i allverden monterte du ikke en 185mm trippelplate clutch type "tilton" eller lignende. Så hadde du aldri mer trengt å bekymre deg for clutch spinn.....  Sånne clutcher er jo snart gratis, og av overlegen kvalitet i forhold til kep sin konstruksjon fra 1938... feks denne: http://www.xtremeclutch.com.au/en/product-range/clutch/ceramic-race-series/xtreme-184mm-multiplate-clutch-1Den havner i min ved første anledning. Kommer du til varna å kjører litt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1815 på: mai 23, 2013, 11:21:12 am » |
|
Ja Gopro har tatt ett stort steg i bildekvalietet. Skal ikke ta æren for att jeg prioriterer sikkerheten Jee.  Det er krav fra NBF med HANS i all Racing , og i fjor var det ikke krav så da kjørte jeg uten. 5600.- for HANS og ny hjelm med HANS anker... Men når man har blinkende shiftlight i 4 gir på vei ned i "Angsten" på rudskogen så føler man seg LITT tryggere med mere sikkerhets utstyr  Haurane: Ja slik type clutch er på gang, har fått en brukt GT3 Cup clutch som jeg skal se litt på men det blir på det svinghjulet som pr, nå står i bil da det er av skikkelig stål og på skal på den nye "stor" motoren som jeg samler deler til. Denne motoren jeg bygger AKKURAT NÅ er en "midlertidig motor" som ikke har 1. pri , der er det "low cost" og som oftest "tar hva man har" prisnippet som gjelder.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1816 på: mai 23, 2013, 11:22:12 am » |
|
Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen så NÅ fant du den ja  , men nå har jeg skaffet så ellers takk 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1817 på: mai 23, 2013, 13:01:19 pm » |
|
feita meita ! 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1818 på: mai 23, 2013, 16:12:04 pm » |
|
Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen så NÅ fant du den ja  , men nå har jeg skaffet så ellers takk  Typisk :-P Har gravet frem endel kasser med deler i det siste. Jeg får legge den på et lurt sted (igjen) får sikkert bruk for den senere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1819 på: juni 03, 2013, 15:47:03 pm » |
|
skjer litt innimellom her. fått tilpasset støtstenger og satt sammen longblock. for å spare litt tid , så går jeg bort i fra å tilpasse Yamaha spjedlhus til speedshop innsuga med wire gass , til ett annet opplegg jeg hadde tilpasset ett Oxyprosjekt. Det er ett sett FAJS kina IDF gassere som jeg har ribbbet og kun brukes som spjeldhus. Sammen med CB stagsett og CB EFI innsug. de er ikke like tighte som Yamaha spjeldhusene, men får duge til å styre luft. BAJS hadde vært ett bedre navn muligens  . Ellers må jeg smale inn eksosen litt da det var lagd til den den forrige motor som var litt bredere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1820 på: juni 03, 2013, 15:51:30 pm » |
|
kjøpte også en ferdig adapter fra T4 flensen på grenrøret til T3 "divided" flens som er på Kina HX35'n for å spare enda litt arbeid!! ser fiin ut CNC frest.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1821 på: juni 03, 2013, 15:56:36 pm » |
|
Lekker sak. Hvor?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1822 på: juni 03, 2013, 16:02:09 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1823 på: juni 21, 2013, 01:33:32 am » |
|
update. kassa får en liten rep da jeg fant litt grums på tappepluggen. det var prototypen og da brukte jeg litt ymse deler.  oppgraderer til deler i bra stand og setter inn sterkere ring og piniong ,weddle mellomhus tatt opp til t3 mainshaftlager++ og ny diffbrems. 25% sperrevirkning er for lite og får hjulspinn på innerhjulet så setter inn en med 60%som jeg kjørte med i fjor . det funket bedre. fått på plass oljekjøler også. det er jo nesten sydentemperaturer om dagen så da slipper den gamle wbx'en å svette så mye. og inn med en enkel 4 puck sinter i stedet for dobbel lamell opplegget
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1824 på: juni 21, 2013, 01:40:19 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1825 på: juni 21, 2013, 09:17:56 am » |
|
Funket ikke den doble kep'n tilfredstillende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1826 på: juni 21, 2013, 09:20:53 am » |
|
Funket ikke den doble kep'n tilfredstillende?
det finner jeg ut til neste helg! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1827 på: juni 26, 2013, 00:34:38 am » |
|
Justert gafler etc. og satt sammen kassa montert i bil også!  men oppstarten blei trøblete. vrei om nøkkel og masse bråk raklelyd!¨ hmm glemte jeg noe i kassa..? Men det var clutchen som tok i starter og clutchus. selvom det er 228mm clutch og clutchus. men noen nagler stakk litt ut. så ut med kasse og frem med slipemaskin. måtte slipe litt på starter og foret den ut 1mm ca. også gått vekk fra syntetisk olje (nye opplysninger i olje jungelen!! ) så giring går mye bedre nå! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1828 på: juni 26, 2013, 00:37:08 am » |
|
så nå står den "Raceready" i Møkkakjeller'n for TrackdayCup løp 6 rudskogen til søndag.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #1829 på: juni 26, 2013, 09:17:24 am » |
|
Jørn! Hva er nytt i "Oljejungelen?"
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|